Waarschijnlijk... En natuurlijk de VW badge tov de Seat...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Sportieve VAG wagen met DSG of zonder...
Collapse
X
-
Alles staat bij de Golf R (bewust) een niveau hoger natuurlijk, het is dezelfde groep dus ze gaan niet in hun eigen voet schieten door een Seat met identiek dezelfde technische specs en afwerkingsgraad een pak goedkoper aan te bieden.
Daarom ik vind dat je een Cupra niet met een Golf R mag vergelijken maar wel met een GTI, en dan beschikt de Seat misschien wel over de betere papieren
Comment
-
Inderdaad hij zit infeite tussen de gti en r. Hier de dsg versie (6) in de cupra en heel tevreden van, niet nukkig in stadsverkeer daar had mijn gti dsg wel beetje last van. In mijn geval scheelde de cupra full option met een r met opties meer dan 10.000€ keuze was vlug gemaakt
Comment
-
Cupra is puur qua prestaties idd. meer waar voor je geld dan een GTI, anderzijds het is wel een Seat en geen VW, de verschillen zijn er men moet daar niet flauw over doen.
En een R blijft nog altijd een R natuurlijk, is idd. een niveautje hoger en hoeft zelfs in niets onder te doen voor een S32021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Ik zou voor de Cupra gaan want ik vind het prijsverschil te groot om te verantwoorden (ook al zijn er wel degelijk verschillen in afwerking). Ook zuo ik gewoon liever met een Seat dan een VW rijden maar dat is persoonlijk. VW spreekt me zo niet aan en ik huiver nog altijd tov alle problemen die ze de afgelopen jaren hebben gehad, maar goed dat heb je bij andere merken ook.
Cupra is echt wel veel waar voor je geld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenMet sper valt het nog goed mee hoor, boven de 300 niet echt meer
Comment
-
Heb nog niemand horen klagen met te weinig grip bij de Cupra, ze zijn allemaal lovend hoeveel grip het ding heeft...
Denk dat het onderstel het goed voor mekaar heeft in combinatie met het sper!
Morgen gaan we eens wat rondhoren en prijzen laten maken. Zowel bij VW als bij Seat, ik ben benieuwd
De Cupra heeft van die mooie kuipjes als optie, iemand daar ervaring mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenKan je bij SEAT een rijtest voor een Cupra aanvragen? Waar is die hun test centrum gelegen? Wil dat wel eens testen eigenlijk feitenlijk.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenBij een dealer!? Heb ik gedaan of je spreekt es af met mij
Comment
-
Sportieve VAG wagen met DSG of zonder...
Kijk zeker ook naar stock cupra's (als je van wit houdt), er zijn er al voor de prijs van een golf diesel. Zeker in Wallonië met het Waalse BIV-regime geraken de garages die niet zo snel kwijt. Waarschijnlijk is de definitieve restwaarde er uiteindelijk ook naar, maar dat is een ander verhaal.
Comment
-
Wat betreft de bak: ik zou zeggen DSG. De kracht van hot hatches is de polyvalentie en het gemak waarmee je op papier veel performantere auto's bijhoudt. De turbo 2,0 is daar een goede motor voor, de DSG bak bekrachtigd alleen maar de troeven.
Bij een "goedklinkende plezierauto" zoals een coupé/cabrio aangedreven voor een 5-cyl/boxer6/etc zou ik dan eerder voor manueel gaan, daar draait het niet zozeer om efficiëntie, eerder om puur genot.
Comment
-
Dank je wel voor de info, afgelopen dagen enkele garages afgelopen voor meer info/prijzen/etc...
Zowel voor de Golf R als de Leon Cupra. Ik moet zeggen dat er toch een serieus prijsverschil op beide wagens zit waardoor ik steeds meer en meer naar de Cupra beweeg!
Het verschil lijkt me niet volledig te rechtvaardigen.
Heeft er iemand ervaring met de Seat garage Coekaerts in Aarschot? Ik ben daar vandaag geweest en ik moet zeggen ik werd netjes geholpen op een vriendelijke losse manier.
Comment
Comment