Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve VAG wagen met DSG of zonder...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Waarschijnlijk... En natuurlijk de VW badge tov de Seat...

    Comment


    • #62
      Alles staat bij de Golf R (bewust) een niveau hoger natuurlijk, het is dezelfde groep dus ze gaan niet in hun eigen voet schieten door een Seat met identiek dezelfde technische specs en afwerkingsgraad een pak goedkoper aan te bieden.

      Daarom ik vind dat je een Cupra niet met een Golf R mag vergelijken maar wel met een GTI, en dan beschikt de Seat misschien wel over de betere papieren

      Comment


      • #63
        Inderdaad hij zit infeite tussen de gti en r. Hier de dsg versie (6) in de cupra en heel tevreden van, niet nukkig in stadsverkeer daar had mijn gti dsg wel beetje last van. In mijn geval scheelde de cupra full option met een r met opties meer dan 10.000€ keuze was vlug gemaakt

        Comment


        • #64
          Ja idd het prijsverschil is enorm, ik denk ook wel tussen de gebruikskosten dat er ook nog wel een verschil zit niet?

          Dit weekend eens wat garages aflopen, zien waar we leuke voorwaarden krijgen en nog iets terugkrijgen voor de VI GTI...

          Comment


          • #65
            Als je ziet dat er op autoscout r staan rond de 45 naar 50k dan scheelt het al bijna 20.000€ :/

            Comment


            • #66
              Cupra is puur qua prestaties idd. meer waar voor je geld dan een GTI, anderzijds het is wel een Seat en geen VW, de verschillen zijn er men moet daar niet flauw over doen.
              En een R blijft nog altijd een R natuurlijk, is idd. een niveautje hoger en hoeft zelfs in niets onder te doen voor een S3
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • #67
                Ik zou voor de Cupra gaan want ik vind het prijsverschil te groot om te verantwoorden (ook al zijn er wel degelijk verschillen in afwerking). Ook zuo ik gewoon liever met een Seat dan een VW rijden maar dat is persoonlijk. VW spreekt me zo niet aan en ik huiver nog altijd tov alle problemen die ze de afgelopen jaren hebben gehad, maar goed dat heb je bij andere merken ook.

                Cupra is echt wel veel waar voor je geld.

                Comment


                • #68
                  Ik wacht op de octavia RS280. Hopelijk wel met 4x4. Geen fan van zoveel vermogen bij FWD.

                  Comment


                  • #69
                    Met sper valt het nog goed mee hoor, boven de 300 niet echt meer

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      Met sper valt het nog goed mee hoor, boven de 300 niet echt meer
                      Ja het valt goed mee, maar ideaal is het toch niet. Als de octavia Rs 280 met 4x4 komt, zou het een goeie opvolger kunnen worden. Helaas vrees ik er wat voor. Zou teveel concurrentie worden voor de Golf.

                      Comment


                      • #71
                        Heb nog niemand horen klagen met te weinig grip bij de Cupra, ze zijn allemaal lovend hoeveel grip het ding heeft...
                        Denk dat het onderstel het goed voor mekaar heeft in combinatie met het sper!

                        Morgen gaan we eens wat rondhoren en prijzen laten maken. Zowel bij VW als bij Seat, ik ben benieuwd

                        De Cupra heeft van die mooie kuipjes als optie, iemand daar ervaring mee?

                        Comment


                        • #72
                          Nee maar vind de lederen zetels voldoende, al zouden de optionele betere zijdelingse steun geven, maar ben er nog niet uit gevallen

                          Comment


                          • #73
                            Kan je bij SEAT een rijtest voor een Cupra aanvragen? Waar is die hun test centrum gelegen? Wil dat wel eens testen eigenlijk feitenlijk.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Kan je bij SEAT een rijtest voor een Cupra aanvragen? Waar is die hun test centrum gelegen? Wil dat wel eens testen eigenlijk feitenlijk.
                              Testcenter is in Kortenberg.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                              Comment


                              • #75
                                Bij een dealer!? Heb ik gedaan of je spreekt es af met mij

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                  Bij een dealer!? Heb ik gedaan of je spreekt es af met mij
                                  Ga jij me laten testrijden met je cupra? :p

                                  Comment


                                  • #77
                                    We kunnen es wisselen ik heb toch full omnium

                                    Comment


                                    • #78
                                      Sportieve VAG wagen met DSG of zonder...

                                      Kijk zeker ook naar stock cupra's (als je van wit houdt), er zijn er al voor de prijs van een golf diesel. Zeker in Wallonië met het Waalse BIV-regime geraken de garages die niet zo snel kwijt. Waarschijnlijk is de definitieve restwaarde er uiteindelijk ook naar, maar dat is een ander verhaal.
                                      Last edited by ; 13/02/2015, 14:35.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Wat betreft de bak: ik zou zeggen DSG. De kracht van hot hatches is de polyvalentie en het gemak waarmee je op papier veel performantere auto's bijhoudt. De turbo 2,0 is daar een goede motor voor, de DSG bak bekrachtigd alleen maar de troeven.
                                        Bij een "goedklinkende plezierauto" zoals een coupé/cabrio aangedreven voor een 5-cyl/boxer6/etc zou ik dan eerder voor manueel gaan, daar draait het niet zozeer om efficiëntie, eerder om puur genot.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Dank je wel voor de info, afgelopen dagen enkele garages afgelopen voor meer info/prijzen/etc...

                                          Zowel voor de Golf R als de Leon Cupra. Ik moet zeggen dat er toch een serieus prijsverschil op beide wagens zit waardoor ik steeds meer en meer naar de Cupra beweeg!
                                          Het verschil lijkt me niet volledig te rechtvaardigen.

                                          Heeft er iemand ervaring met de Seat garage Coekaerts in Aarschot? Ik ben daar vandaag geweest en ik moet zeggen ik werd netjes geholpen op een vriendelijke losse manier.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X