Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant B9 of Audi A6 Avant C7 facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A4 Avant B9 of Audi A6 Avant C7 facelift

    We twijfelen tussen een A4 B9 Avant die geleverd zou kunnen worden in het najaar OF een A6 C7 facelift die we maart al zouden kunnen hebben.

    Momenteel worden nogal wat opties in het prestigepack aangeboden in de A6 (leder, grote GPS, Comfortkey, elektr kofferdeksel, ...), in 2018 zou een nieuw model komen.

    De A4 B9 zal dan terug een nieuw model zijn, goedkoper dan de A6 qua basisprijs maar duurder voor de opties gezien het een nieuw model zal zijn; met de A4 zouden we wel het laatste van het laatste hebben.

    Beiden zouden S-lines zijn (int + ext), normaal na 4 jaar gaan ze de deur uit; dus restwaarde speelt ook mee...

    Wat is jullie mening?
    Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
    Audi A3 Sportback Amibition 2013

  • #2
    heb je de extra ruimte van de A6 nodig? kwa looks liggen ze heel dicht bij elkaar dus dat maakt het al een stuk eenvoudiger kiezen
    lets have some more member berries

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      heb je de extra ruimte van de A6 nodig? kwa looks liggen ze heel dicht bij elkaar dus dat maakt het al een stuk eenvoudiger kiezen
      De ruimte is aardig meegenomen, ik vrees eigenlijk een beetje van een A4 te kopen die evenveel zal kosten dan wat de A6 nu kost... Ik heb al met een A4 gereden (B; ik vond dat goed rijden... blijkbaar is de A6 nog van een ander niveau. Ik heb al een testrit gedaan ermee doch ik viel er nu ook niet omver van; tijd was ook kort. Iemand meer ervaring?
      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
      Audi A3 Sportback Amibition 2013

      Comment


      • #4
        Tov van de huidige A4 is de A6 echt een compleet andere wagen... recent testgereden met een Audi A6 Avant S-line en ... sportief en toch comfortabel, afwerking subliem, prestige pack TOP.
        Moeilijk te voorspellen wat de nieuwe A4 zal zijn, maar dit zal allicht beter zijn dan de huidige. ook iets ruimer blijkbaar en qua looks sportiever dan het huidige model (althans volgens onze dealer, snuit meer naar nieuwe TT).

        Ik zou voor de A6 gaan denk ik. Net toch dat ietsje meer. Welke motor had je in gedachte?
        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

        Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

        Comment


        • #5
          De A6 staat toch wel een afwerkingsniveau hoger dan de A4 qua interieur, ook qua geluidsdemping. En als je redelijk wat opties kiest, komt een A6 in totaal niet duurder uit dan een A4.
          Een A6 is wel zwaarder en groter dan de A4 (met bijhorende voor- en nadelen).
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
            De A6 staat toch wel een afwerkingsniveau hoger dan de A4 qua interieur, ook qua geluidsdemping. En als je redelijk wat opties kiest, komt een A6 in totaal niet duurder uit dan een A4.
            Een A6 is wel zwaarder en groter dan de A4 (met bijhorende voor- en nadelen).
            100% mee akkoord, bij aankoop van m'n vorige wagen ben ik terug van een A6 naar een A4 gegaan (omwille van het feit dat ik anders opnieuw voor 90% hetzelfde A6 model zou hebben ). Achteraf gezien een foute keuze, de mindere binnenruimte was toch wel een gemis, daarnaast was het ook een vaststelling dat een gelijk uitgeruste A4 eigenlijk niet zoveel goedkoper was dan een A6 ( wel vorig model toen ) , ook qua binnnenafwerking was die A4 toch een trapje naar beneden.
            Nu heb ik dus terug een A6 gekozen, en daar ben ik blij mee.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
              Welke motor had je in gedachte?
              Nog zo'n punt: de prijs loopt hiervoor ook nogal op: natuurlijk is 190pk ideaal maar ook nodig? We dachten eerlijk gezegd aan 136pk, verschil van 14pk met 150pk is mss niet zo voelbaar?
              Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
              Audi A3 Sportback Amibition 2013

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                Nog zo'n punt: de prijs loopt hiervoor ook nogal op: natuurlijk is 190pk ideaal maar ook nodig? We dachten eerlijk gezegd aan 136pk, verschil van 14pk met 150pk is mss niet zo voelbaar?
                het prijsverschil tussen 150 pk en 136pk ligt hem in de standaard uitrusting (17 vs 16 duim velgen onder andere), ook S-line bij 136pk iets duurder. De 136pk bestaat enkel nog voor onze Brusselse/Waalse vrienden, waar de 150 zwaarder belast wordt (in vlaanderen niet meer). Ik heb gereden met de 136pk versie. Acceleratie 0-150 geen probleem, vlot genoeg. Geen vliegmachien maar gaat goed vooruit. Hernemingen in 6de bijvoorbeeld 110 -150 gaat wat moeizaam, terugschakelen is de boodschap... nu met een S-tronic gaat je dat niet zo voelen natuurlijk, de bak doet alles voor u. Wij overwegen de 150 pk S-tronic. (Co2-gewijs interessanter dan de manuele, en prima boite!).
                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                  Nog zo'n punt: de prijs loopt hiervoor ook nogal op: natuurlijk is 190pk ideaal maar ook nodig? We dachten eerlijk gezegd aan 136pk, verschil van 14pk met 150pk is mss niet zo voelbaar?
                  Het zal er ook vanaf hangen of de verhoudingen van de versnellingsbak dezelfde zijn (geen idee?)
                  Het verschil tussen 136 en 163 pk is wel serieus voelbaar en meetbaar: ca. 10% snellere acceleratie, geen verschil voelbaar in 1e versnelling (iets korter?) maar voelt duidelijk krachtiger aan vanaf 2e versnelling. Het verschil van 177 tegenover 163 pk was dan weer klein, heel klein.

                  Op papier is er precies quasi geen verschil in acceleratie tussen 136 en 150 pk (0,1 seconde van 0 naar 100).
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                    Op papier is er precies quasi geen verschil in acceleratie tussen 136 en 150 pk (0,1 seconde van 0 naar 100).
                    klopt. het zal van de gewenste opties afhangen of een 150 pk 'voordeliger' is. Sommige zijn iets duurder in de 136 pk versie en de 150 pk kost 1500 euro (of iets minder?) meer.
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                    Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                    Comment


                    • #11
                      Moet natuurlijk gezegd dat de A4 B9 een compleet nieuwe wagen zal zijn die langer nieuw zal ogen? Een facelift verandert niet zoveel aan de wagen.
                      De A4 zal 8 jaar goedzitten, terwijl een A6 binnen 4 jaar van model verandert (met de bijhorende prijsdrop); of zou ik daar niet wakker moeten van liggen?
                      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                      Audi A3 Sportback Amibition 2013

                      Comment


                      • #12
                        Bij keuze van de motor, pk's en koppel, toch efkes het gewicht van de auto in het achterhoofd houden. Zoveelste zwaarder, zoveelste trager in acceleratie en hernemingen.

                        Comment


                        • #13
                          Ik zou voor de A6 gaan, met S-Line als het kan. Echt een prachtige kar.

                          Comment


                          • #14
                            Volgens mij moeilijk te vergelijken die twee zelfs met dezelfde motorisatie. Uiteraard zou ik voor een A6 gaan maar als je de koffer en beenruimte niet nodig hebt ga je aan een nieuwe A4 zeker zoveel plezier mee hebben maar zal haast hetzelfde kosten.
                            Restwaarde moet je niet veel van aantrekken. Volgens mij behoud een A6 langer en gemakkelijker zijn waarde dan een gelijkaardige A4.
                            Volgens mijn bescheiden mening zal de A6 ook betrouwbaarder zijn dan zijn kleinere broer.
                            Succes!


                            Sent from somewhere, using Tapatalk.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #15
                              Doel je met B9 op de facelift B8? Of kun je de opvolger al bestellen?
                              1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                              2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                              2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
                                Doel je met B9 op de facelift B8? Of kun je de opvolger al bestellen?
                                Ik doel op de B9 die in het najaar op de markt komt.
                                Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                                Audi A3 Sportback Amibition 2013

                                Comment


                                • #17
                                  Het is dus een A6 avant s-line, daytonagrijs 190pk, s-tronic met titanium 20-duims, black look, MMIplus enz geworden. Na een A4 B8 gereden te hebben, is deze A6 toch wel een andere ervaring: afwerkingsniveau is idd hoger.
                                  Voor de eerste maal een automaat wat heel goed in de smaak valt.
                                  Nu de prijzen gekend zijn van de nieuwe A4 ben ik toch wel blij met deze keuze.
                                  Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                                  Audi A3 Sportback Amibition 2013

                                  Comment


                                  • #18
                                    Prima keuze. Had ik in jou plaats toch ook gedaan.
                                    Veel plezier met deze prachtige wagen.


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Even een paar beelden:



                                      De matrix-led zijn echt wel fantastisch, was gewoon van met Xenon te rijden en heb proefgereden met de gewone led; matrix-led maakt het echt wel af.
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                                      Audi A3 Sportback Amibition 2013

                                      Comment


                                      • #20
                                        Miljaarde seg, wat ne bak!
                                        Volvo V60 D3 R-design

                                        Comment

                                        Working...
                                        X