Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Kuga VS Volvo XC60 VS Renault Espace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Kuga VS Volvo XC60 VS Renault Espace

    Net na de zomer ben ik toe aan het bestellen van mijn nieuwe leaser. Maar als petrolhead begint het scouten vroeg uiteraard ;-)
    Even mijn situatie schetsen. Ik doe zo'n 50.000 km per jaar, waarvan ook redelijk wat Duitse Autobahn km's en rijd momenteel met een Peugeot 508.
    In het weekend trek ik met een privé Toyota Landcruiser een paardentrailer. Sinds kort echter nog maar met 1 paard erop.
    Ik zou dus mijn volgende leaser ook als weekend auto willen gebruiken. Iets wat ik met een vroegere Espace al naar volle tevredenheid deed.
    De Carpolicy laat enkel Europese merken toe en maximaal CO2 gehalte van 145gr

    Dus even de mogelijke opties :

    Ford Kuga tdci Titanium 180pk versie 4x4 handmatig.
    Beetje full option uit te rusten voor de rest.
    Maximaal aanhangergewicht 2.200 kg

    Volvo XC60 136PK Ocean Race 2wd.
    Enkel met business pakket en trekhaak, maar daardoor voor mij ook genoeg uitgerust.
    Maximaal aanhangergewicht 1.600 kg, wat vrij nipt is, als je bv met 3 aan boord zit.

    Renault Espace 130 PK intense.
    Met alle mogelijk opties op deze versie.
    Maximaal aanhangergewicht 2.000 kg

    De Kuga vind ik op zich een leuke auto, maar telkens ik er al in zat op het salon, viel het interieur me toch wel tegen qua afwerking. Een testrit dringt zich hier toch wel op.

    De Volvo is veruit de mooiste van de 3 voor mij, maar het beperkt maximaal aanhangergewicht in combinatie met de 2wd doet me toch twijfelen. En hoewel een auto voor mij echt geen scheurijzer hoeft te zijn, is de 136 pk mss toch aan de makke kant.

    De Espace is eigenlijk al een beetje afgevallen, omdat ik hem enkel in de 160 pk versie wilde, en die valt net buiten budget. Maar ik zet hem toch nog maar bij in het lijstje, omdat ik fan ben van het design en vooral het interieur.

    Help me out here, zou ik zeggen ;-)
    Last edited by Bud Wijzer; 05/02/2015, 08:54.

  • #2
    Moeilijke keuze. De Volvo is zeker de knapste maar dat aanhangergewicht is niet echt hoog inderdaad. De Kuga kan heel wat meer trekken, heeft AWD en een zwaardere motor.

    Ik zou dus voor de Kuga opteren. Tenzij je echt een afkeer voor het interieur hebt.

    Comment


    • #3
      De rust die de Volvo je zal geven zal je niet in de andere twee terug vinden.
      Dat maakt, zeker voor die 50.000km/jaar, de Volvo de beste keuze.

      In zijn nadeel, je kan er de straat mee plaveien en eigenlijk vind ik de nieuwe Espace veel frivoler. De Espace is ook wat anders, een beetje een vreemde eend, wat hem zoveel leuker maakt.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #4
        De Kuga is na de face-lift een heel volwassen auto geworden vind ik en krijgt in alle testen goede commentaren qua rijgedrag.

        2wd en SUV gaan voor mij niet samen maar dit is uiteraard een puur persoonlijke mening. Gezien je er mee gaat trekken is 4wd toch niet onbelangrijk, lijkt me.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • #5
          De espace!!

          Echt niet de mogelijkheid om de 160 pk daarin te krijgen, met 50 000km per jaar komen die extra pk's goed van pas

          Hou er rekening mee dat renault serieuze fleetkortingen geeft.

          Comment


          • #6
            Ik heb al enkele honderden kilometers de eer gehad om met de sleep XC60 + caravan (1,5 ton) te rijden en dat is puur gemak en comfort. Let wel dit was met de D3 AWD, dus 2.4. Qua trekkracht denk ik dat de 2.0 D3 zich gied kan weren. Qua grip zal je wel moeten uittesten, indien mogelijk opteer je best voor het AWD systeem. Beste is om testrit te versieren en je trailer er achter te hangen

            Comment


            • #7
              Bedankt voor de reacties so far.

              Ik ga in ieder geval alle 3 de auto's eens test rijden vooraleer ik beslis.

              De Espace is idd het buitenbeentje, en daarom alleen al zou ik hem ook durven kiezen ;-)
              Ook zeker de meest praktische van de 3. Maar ik ben ook een beetje bang van de combinatie automaat-trailer, als ik de 160 pk versie binnen budget krijg.
              Vooral bij het manoevreren lijkt me dit niet meteen zo handig.

              De Kuga heeft trouwens een koppel van 400 NM en dat lijkt me wel érg handig.
              Last edited by Bud Wijzer; 05/02/2015, 08:56.

              Comment


              • #8
                Anderhalf jaar terug stonden de xc60 en Kuga ook op mijn shortlist. De volvo kreeg echter een rode kaart van mijn drie tiener kinderen omdat de middelste zitplaats achteraan niet comfortabel is. Opdat ik de XC60 niet snel wilde opgeven, even zelf daar gaan zitten en de XC60 was van mijn lijstje.

                Als je elke maand met de paarden trailer naar de Ardennen wil is de Kuga de beste optie. Voor een trailer mag je je niet blind staren op piekvermogens of -koppels je moet de curves over het volledige toerental bekijken. Zonder de curves te zien kan ik al raden dat de 2.0 van Ford de andere ver overtreft.

                Een collega van mij had een analoog probleem en is voor een mazda cx-5 170pk gegaan. Maar dan moet je wel de sticker 'Made in Japan' eraf krabben.

                Uiteindelijk heb ik dan een galaxy gekozen om de ruimte, met de nieuwe Espace zou mijn keuze snel gemaakt zijn maar ik heb dan ook geen grote motor eisen.

                Comment


                • #9
                  En de Opel insignia ? die kan je ook in een 2.0cdti 4x4 krijgen met 140pk, 160pk als je nog even wacht word het 170pk en de biturbo met 195pk. Ik weet niet wat uw leasebudget is maar bij Opel mag je voor je beslist de wagen 3dagen testrijden.
                  Of het broertje van uwe 508 de RXH

                  Comment


                  • #10
                    Opel Insigna en Skoda Superb 4x4 outdoor heb ik ook overwogen, maar aangezien het er op sommige wedstrijden toch nogal drassig aan toe kan gaan, is een beetje meer bodemvrijheid toch meegenomen.
                    Al heb ik met mijn vorige Espace daar eigenlijk ook nooit écht last mee gehad.
                    508 RXH is vér buiten budget. Zeer dure auto in leasing.

                    Een SUV spreekt me op dit moment net iets meer aan, omdat ik dat nog niet op mijn auto lijstje heb staan.
                    Jammer gewoon, dat ze met de upgrade van de motoren van de Kuga, er het dashboard van de Focus niet hebben ingestoken.
                    Dat kleine GPS schermpje bv is écht niet meer van deze tijd.
                    Maar die motorwaarden van de 180pk versie, zijn daarentegen wel om van te likkebaarden ;-)
                    Mss is de nieuwe Opel Antara ook wel op de markt, tegen dat ik effectief moet bestellen, dan zou dat ook nog een kanshebber kunnen zijn.
                    Nu valt die af, wegens veel te hoge Co2 waarden.

                    Comment


                    • #11
                      Is er van de Insigna nu ook geen 'country' versie?

                      de Captiva (sorry Antara) komt trouwens uit het 'europese' Korea... Kun je beter een Kia Sportage nemen als je Europees wil....
                      Last edited by geerto; 06/02/2015, 11:43.

                      Comment


                      • #12
                        Van deze 3 vind ik enkel de kuga NIET mooi...
                        De espace is wel vrij apart. Omdat het een nieuw model is gaat die wel wat meer opvallen. Xc60 is prachtig maar misschien wat licht..

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                          Is er van de Insigna nu ook geen 'country' versie?

                          de Captiva (sorry Antara) komt trouwens uit het 'europese' Korea... Kun je beter een Kia Sportage nemen als je Europees wil....
                          De Insigna country tourer heeft in 4x4 een Co2 uitstoot van 165gr, dus valt om die reden sowieso af.

                          Ik wil niet persé Europees rijden zelf, maar de carpolicy laat enkel volgende Europese merken toe , VAG groep, Volvo, Renault, Peugeot,Opel, BMW, Mercedes, Ford.
                          Anders had ik ook wel voor een Mazda CX 5 of een Hyundai Santa fé kunnen gaan, die me beide enorme aanspreken.

                          Een VW Tiguan kan ook enkel in 2wd, net zoals een X3 of een GLK.

                          Sowieso vind ik het gek om voor een premium merk te kiezen als lease auto, aangezien de "B-merken" meestal zoveel betere fleet condities geven.
                          Maar als ik zo zie wat er rondom mij gekozen wordt in het bedrijf, ben ik wat dat betreft wel een buiten beentje ;-)
                          Last edited by Bud Wijzer; 06/02/2015, 14:41.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Sowieso vind ik het gek om voor een premium merk te kiezen als lease auto, aangezien de "B-merken" meestal zoveel betere fleet condities geven.
                            Maar als ik zo zie wat er rondom mij gekozen wordt in het bedrijf, ben ik wat dat betreft wel een buiten beentje ;-)
                            Ik ken het gevoel. Hier op het bedrijf valt het echter mee., BMW (3), Opel (3), Ford (3), Volvo (2) , Peugeot (2), Audi (1), Citroen(1), Mazda (1). Maar als ik anderen vertel dat mijn Galaxy een firmwagen is merk je soms het onbegrip. Ik kon inderdaad kiezen voor een mooie A4, 3-reeks of C-Class of een karige A6 of X3. Dat zou 'standingvol' geweest zijn....

                            Comment


                            • #15
                              Goh zo kan je blijven piekeren. Tegen wanneer moet je die beslissing nemen ? Want de Mondeo zou ook gaan uitkomen met een verhoogd chasis en mss is er tegen die tijd al een facelift voor de Kuga. En op Engelse sites lees je vage berichten dat Ford stiekem aan een 1.8tdci aan het werken is omdat de oude niet meer kon voldoen aan de euro eissen.
                              Maar ik denk wel dat de Kuga je het meeste kan bieden voor je budget...
                              Je hebt ook nog dat Jeepke van Citroen 1.8diesel met 150pk of de Fiat Freemont op het chasis van de jeep cherokee en Fiat is toch Europees maar weet niets van uitstoot. Nieuwe Opel Antara weet ik niet voor wanneer die is maar je hebt nu een mooie prijs voor de huidige Antara 2.2cdti met 150pk geen gebrek aan trekvermogen...

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb nu op een jaar 60 000 km gereden met m'n XC60 D3, en ik zal nooit beweren dat die mak is. Die heeft onderin een hele mooie soepelheid die het plezant rijden maakt, en waar je nooit het gevoel hebt iets te kort te komen.
                                De derde zitplaats in het midden is inderdaad minder. M'n drie kinderen klagen er ook over.
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Een SUV spreekt me op dit moment net iets meer aan, omdat ik dat nog niet op mijn auto lijstje heb staan.
                                  Jammer gewoon, dat ze met de upgrade van de motoren van de Kuga, er het dashboard van de Focus niet hebben ingestoken.
                                  Dat kleine GPS schermpje bv is écht niet meer van deze tijd.
                                  Maar die motorwaarden van de 180pk versie, zijn daarentegen wel om van te likkebaarden ;-)
                                  Mss is de nieuwe Opel Antara ook wel op de markt, tegen dat ik effectief moet bestellen, dan zou dat ook nog een kanshebber kunnen zijn.
                                  Nu valt die af, wegens veel te hoge Co2 waarden.
                                  Absoluut, wat het dashboard van de Kuga betreft gps scherm veel te klein en warrig en verouderd.
                                  Dat is er ondertussen uit en vervangen door een veel beter en toch wat mooier in de nieuwe Focus.
                                  Dit voorjaar nog komt de facelift van de (grand) C-max en die krijgt hetzelfde dashboard.

                                  Misschien is de Kuga dan aan de beurt, eens polsen bij Ford of een verdeler?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gisteren gaan testrijden met een D3 en daar is niks mis mee in mijn ogen. De 2.0 van onze Audi is misschien iets romiger, maar het stoort in elk geval niet in de XC60. De XC60 was in zijn geheel zelfs verrassend soepel in bediening en rijden.

                                    De derde zitplek hebben we grondig bekeken, nadien nog zafira en grand Picasso gaan bekijken, en qua ruimte is die wel ok. Qua comfort duidelijk minder, maar dat is voor ons minder van belang.

                                    De kuga is bij ons afgevallen door het interieur.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Awel... ik zou't niet weten eigenlijk. Ben zelf een fervent aanhanger van de Espace, maar dan van het huidige model. Hoe de nieuwe zal rijden weet niemand en is dus af te wachten. Als comfort, geluid, kracht,.. op hetzelfde niveau staan als nu, zou ik niet twijfelen. Rijdt supercomfortabel...
                                      Maar het wordt een 1600 diesel, da's weer wat lichter. Vooroordelen van mij misschien, dus een testrit zal veel zeggen. Wat me wel gerust stelt is dat ze die een gewone automatische boite geven. Dat is zeker en vast al comfortabel. De nieuwe boite in de benzineversie is ook weer afwachten. Combinatie trailer en automaat zie ik geen probleem in eigenlijk. Beetje gewoon worden in het begin, maar je zal er alleen maar plezier aan hebben.
                                      Dan de Ford, kan ik niet veel over zeggen, enkel dat ik hem niet mooi vind. Vind alle Fords binnenin lelijk eigenlijk maar dat is zeer persoonlijk.
                                      En de Volvo XC60 zou voor mij ook zeker een te overwegen keuze zijn.
                                      Ik zou gewoon afwachten en met beiden een degelijke testrit doen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ow ja, een XC60 heeft net als vele actuele wagens een trailer module die de bewegingen van de wagen en de wielen in de gaten houdt en bijstuurt waar nodig. Mogelijks hebben de Espace en de Kuga dat ook.
                                        __________________________

                                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                        Comment

                                        Working...
                                        X