Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F56 MINI Cooper S vs F56 MINI Cooper SD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• F56 MINI Cooper S vs F56 MINI Cooper SD

Wat is jullie keuze bij een jaarkilometrage van 25000-30000km.
    Ik heb al gereden in de benzine variant den die vond ik persoonlijk zeer plezant.
    Wat zijn jullie ervaringen met de 2.0D van BMW met 170pk 360Nm?

F56 MINI Cooper S vs F56 MINI Cooper SD

Wat is het doel van de auto?
    Als daily zal de diesel comfortabeler en goedkoper zijn met misschien een betere restwaarde ook.
    Het rijdt ook comfortabeler door het uitvoerige koppel en de aanwezige reserve.
    Door het beperkte toerentalbereik moet je echter niet veel rijplezier van een diesel verwachten.
    Last edited by ; 13/02/2015, 14:36.

Comment

Hangt af van waar je die kilometers doet.

Voornamelijk snelweg: SD.
      Of iets totaal anders van merk en motor.

Hoofdzakelijk kleinere binnenbaantjes en verbruik kan u geen hol schelen. De S dan.
      2012 Volkswagen Golf R

Comment

met een VW Touran 1.9tdi uit 2004 met 142000km op de teller.

Comment

mijn weekendauto is een f56 s. heb hem sinds augustus en heb het mij nog geen minuut beklaagt.
          het enige wat je zeker in het achterhoofd moet houden is het verbruik. ik heb problemen om onder de 9l te raken. combineer dat met een kleine benzine tank en je staat vaak aan de pomp als je veel met de wagen rijd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichten
            mijn weekendauto is een f56 s. heb hem sinds augustus en heb het mij nog geen minuut beklaagt.
            het enige wat je zeker in het achterhoofd moet houden is het verbruik. ik heb problemen om onder de 9l te raken. combineer dat met een kleine benzine tank en je staat vaak aan de pomp als je veel met de wagen rijd...
            Zeker de cooper s , heb zelf 3 jaar met een r57 gereden ! Maar toch geen mazoutstoof, het geluid is belangrijk in een mini, dus zeker geen diesel!

Comment

Geluidscomfort is inderdaad zeer belangrijk in een Mini . Daarom zou ik wachten op de electrische Mini die minder lawaaierig is dan de benzine en dieselversies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichten

Lijkt mij een enorm nadeel. 9L is zeker ook geen laag verbruik voor zo'n kleine auto. Ik denk dat de diesel hier de beste keuze is.

Ik heb al met zowel de S als de SD gereden en ze rijden beiden vlot al geeft de benzine wel wat meer fun.

Comment

Het is idd een daily, het verbruik bij de testritten was 11L voor de naft en 7L voor de dieselstoof.
                  Zoals het er nu uitziet wordt het een F56 SD.

Comment

Als daily SD
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Bestelbon is getekend!

Comment

Working...
                      X