Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0tdi multitronic of Volvo v60 d4 ocean race

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0tdi multitronic of Volvo v60 d4 ocean race

    De moment om een nieuwe lease te bestellen is weer aangebroken en de keuze is weer niet makkelijk. Vandaar wil ik hier even jullie idee vragen.

    De opties:

    Audi A4 2l TDI multitronic 150pk 124gram Co

    Met: prestige pack, s line pack, upgrade gps naar versie met harde schijf, getinte ruiten en trekhaak.

    Volvo v60 d4 ocean race geartronic 181pk en 112g Co

    Met: getinte ruiten, business motion pack en trekhaak.

    Pro Audi: goed uitgerust, iets ruimer, naar mijn idee iets soepelere automaat
    Tegen: model wordt binnenkort vernieuwd, hogere Co dus hoger vaa, rijkelijk vertegenwoordigd in het straatbeeld

    Pro Volvo: motor,Co,mooi model, zeldzamer in het straatbeeld
    Tegen: rijdt nu ook met v60,dus weer hetzelfde, geen zetelverwarming standaard, duurder in de lease. Geartronic is wat bruter dan de multitronic.

    Wat zouden jullie nemen en waarom?

  • #2
    Audi A4 in de eerste plaats omwille van de extra ruimte, beter afgewerkt interieur, imho ook comfortabeler op langere afstanden. Die harde schijf is ook een mooie plus, net als die verwarmde zetels.

    Ik kan de V60 alleen inschatten als passagier, maar ik vermoed wel dat de A4 wat logger zal rijden, sowieso ook wel trager in acceleratie en hernemingen, en ik heb geen idee hoe direct de V60 stuurt maar bij de A4 is dat wel een eerder zwak punt.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

    Comment


    • #3
      Voor mij de V60 aub! Ik haat een multitronic
      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

      Comment


      • #4
        De Volvo omdat die veel knapper is.

        Comment


        • #5
          Volvo! Dat een a4 meer comfort heeft als een volvo betwijfel ik ten zeerste.
          Ik zou ook nooit een vag product kiezen
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #6
            Ik weet nu niet wat het verschil in leasebedrag is tussen beide per maand. Zal voor mijn werkgever ook wel uitmaken denk ik 😄

            Comment


            • #7
              Wat telt er meer door de ruimte of de zetels?
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

              Comment


              • #8
                Ik heb gereden met de A4 met de comfort ergo zetels, sportzetels waren niet beschikbaar. En die vielen goed mee.

                De Volvo kwaliteit ken ik natuurlijk.

                Qua ruimte weet ik niet of die 50l in de koffer het verschil gaat maken.

                Comment


                • #9
                  Goh moeilijk... beide degelijke wagens. Stoelen beter in de volvo. Maar ik zou schrik hebben van die D4 op de voorwielen... recent met de XC60 in deze combinatie gereden en bij volle acceleratie zocht hij tot in 3de naar grip.... veel kracht dat wel maar als je het niet kwijt kan op het asfalt heeft het weinig zin. Wellicht is de voortrein van de V60 anders, maar dit zou ik toch willen testen. Multitronic tov geartronic is eigenlijk CVT vs dubbele koppeling (type DSG). normaal zou ik zeggen: DSG, maar ik was helemaal niet onder de indruk van de geartronic automaat in de XC60. Heel zenuwachtig, constant schakelen, bij volgas zoeken naar de juiste versnelling,... De CVT heb ik ooit gereden in de Audi A6 in combinatie met de 136pk 2-liter en deze rijdt zeer vlot, heel rustig en heeft altijd kracht... bij volgas maakt hij mss iets meer toeren, maar reageert absoluut niet zenuwachtig.

                  Beide zijn ondertussen gevestigde modellen zonder kinderziektes, maar de audi zal wel snel vervangen worden.

                  Als je de aandrijving van de volvo ok vindt, zou ik de volvo kiezen: je kent het merk, bent er tevreden mee, lagere CO2 (dus VAA).
                  Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                  VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                  Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door rainflower Bekijk Berichten
                    Ik heb gereden met de A4 met de comfort ergo zetels, sportzetels waren niet beschikbaar. En die vielen goed mee.

                    De Volvo kwaliteit ken ik natuurlijk.

                    Qua ruimte weet ik niet of die 50l in de koffer het verschil gaat maken.
                    De standaard zetels van de A4 zijn sowieso voldoende om er ettelijke honderden kilometer non-stop mee te rijden.

                    50 liter kofferruimte zal volgens mij weinig uitmaken omdat je nu aan de grootte van de V60 gewoon bent en dat blijkbaar volstaat; het omgekeerde is een pak lastiger.
                    Hetzelfde zal gelden voor de iets groter interieur- en hoofdruimte van de A4, het zal niet opvallen tenzij je het moet opgeven.
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                    Comment


                    • #11
                      multitronic is ook brol, bij lease maakt het niet veel uit maar vroeg of laat draaien die bakken in de soep.
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        multitronic is ook brol, bij lease maakt het niet veel uit maar vroeg of laat draaien die bakken in de soep.
                        goh ja; er zijn er ook die beweren dat alle systemen met dubbele koppeling (dsg, steptronic, geartronic, etc...) na 100.000km kapot zijn...
                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                        Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                          goh ja; er zijn er ook die beweren dat alle systemen met dubbele koppeling (dsg, steptronic, geartronic, etc...) na 100.000km kapot zijn...
                          Inderdaad, Audi van een vriendin met Multitronic heeft het begeven op 150k.
                          Mijn vader heeft 1x een Skoda Superb gereden met DSG en die was al in de soep naar 28k

                          Maar in het algemeen kan je wel stellen dat Multitronic sneller stuk gaat omdat ze gewoon niet tegen het koppel kunnen. Ik zou zoiezo een CVT niet nemen.
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • #14
                            Volvo.

                            rij zelf met V60 D4 (manuele) sinds oktober (8000 kms nu) : supertevreden, vooral door de schitterende motor --> soepel, snel, geen storend dieselgeluid wat mij betreft.
                            Ik rij normaal tot sportief, en tractie vind ik geen probleem eigenlijk (R design onderstel)
                            Verschil van 30 pk qua power ga je zeker voelen volgens mij tov een A4 150pk (heb ik zelf wel nog niet mee gereden)

                            A4 Avant S line is knap, kennis van me heeft er net één, prachtig in bruin metallic, maar Ocean Race pakket is ook geen straf.
                            En ik denk dat de nieuwe A4 echt wel een heel grote stap vooruit zal zetten waardoor het huidige model verouderd zal aanvoelen, maar ja dat is gissen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten

                              Maar in het algemeen kan je wel stellen dat Multitronic sneller stuk gaat omdat ze gewoon niet tegen het koppel kunnen. Ik zou zoiezo een CVT niet nemen.
                              ik ben ook geen CVT-fan... maar ik vond de geartronic nu ook niet echt een uitblinker... Ik hoop maar dat mijn toekomstige EAT6-bak niet snel sneuvelt
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                              Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door PP32 Bekijk Berichten
                                Volvo.

                                rij zelf met V60 D4 (manuele) sinds oktober (8000 kms nu) : supertevreden, vooral door de schitterende motor --> soepel, snel, geen storend dieselgeluid wat mij betreft.
                                Ik rij normaal tot sportief, en tractie vind ik geen probleem eigenlijk (R design onderstel)
                                Verschil van 30 pk qua power ga je zeker voelen volgens mij tov een A4 150pk (heb ik zelf wel nog niet mee gereden)

                                A4 Avant S line is knap, kennis van me heeft er net één, prachtig in bruin metallic, maar Ocean Race pakket is ook geen straf.
                                En ik denk dat de nieuwe A4 echt wel een heel grote stap vooruit zal zetten waardoor het huidige model verouderd zal aanvoelen, maar ja dat is gissen.
                                goed om te horen dat de tractie-problemen er niet zijn bij de V60... stoorde me echt op de XC60 en meer: ook mijn vrouw vond het storend en die heeft geen zware voet . In dat geval zou ik niet twijfelen en terug voor de volvo gaan.
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                  multitronic is ook brol, bij lease maakt het niet veel uit maar vroeg of laat draaien die bakken in de soep.
                                  Tja, mensen die veralgemenen zullen er steeds zijn… Toegegeven, in een ver verleden toen ze er de eerste jaren mee op de markt waren zou ik er geen gekocht hebben, da's een feit, intussen zijn er in m'n ogen nog heel weinig problemen denk ik.
                                  Mijn persoonlijke ervaring ( die waarschijnlijk groter is dan de jouwe ) is volgende , qua comfort is er niet één versnellingsbak die het beter doet ( zelfs de laatste nieuwe ZF bakken in de bmw’s bvb ) .
                                  Dat ie beperkt is in koppel dat klopt, de vraag is of dat beperkte koppel al dan niet voldoende is, voor de ene wel , voor de andere niet.
                                  Zelf rij ik nu met m’n derde MT op rij, de eerste in een A6 avant ( 2liter tdi ) , wagen verkocht op 225 dzd km en die liep nog als nieuw, m’n volgende was dan een A4 B8 avant met een V6 2.7tdi, verkocht op iets minder dan 120.000km ofzo , nooit enig probleem gehad ( vroeg verkocht omwille van hoge CO en te weinig binnenruimte )
                                  Momenteel rij ik terug met een A6 avant met V6 3.0tdi met MT , een kleine 60 dzd op de teller, nog geen problemen.
                                  Toen ik indertijd m’n eerste A6 kocht heeft mijn compagnon dat een half jaar later ook gedaan , na amper 20.000km heeft hij toen ook eens in panne gestaan met die MT , wat ze er toen juist aan gedaan hebben weet ik niet maar intussen bolt zijn vrouw nog steeds rond met die wagen en staat hij al over de 400.000km ( intussen wel nu en dan problemen met injectoren ofzo, staat op 3 poten te draaien , het zijn z’n laatste weken aangezien ze een nieuwe heeft gekocht )
                                  Ik kan dus niet direct zeggen dat ik ontevreden ben van die MT bakken, en ook in mijn omgeving is iedereen daar kontent van. Intussen kun je ze op de nieuwe A6 niet meer krijgen wat in mijn ogen wel jammer is, qua comfort gaat er daar niks boven in mijn ogen… Mijn compagnon heeft z’n A6 toen doorgeschoven naar z’n vrouw en is naar een 530D overgeschakeld , iedere keer hij met me mee gaat heeft ie wel wat heimwee zegt em

                                  Mocht ik echter de TS zijn zou ik niet direct meer voor een huidige A4 kiezen, binnenkort een nieuw model en da's dan toch wel waar je achteraf spijt gaat van hebben vrees ik. De Volvo is een heel mooie wagen die zeker goed gaat rijden, alleen zou ik me nooit kunnen neerleggen met dat interieur, de dag dat ze daar werk van maken hebben ze een potentiële klant, maar ze gaan nog heel veel werk hebben bij mij...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Die geartronic is een gewone automaat met trappen hoor, maar rijdt helemaal niet slecht. Comfort in de v60 zal hoger zijn.

                                    Comment


                                    • #19
                                      dat men bij de autobakken al eens begint met het juiste onderhoud te doen. De meeste automerken vertellen hun klanten dat de bakken onderhoudsvrij zijn, maw dezelfde olie gedurende de hele levensloop van de auto. Als je naar de specificaties gaat kijken van de bak zelf en hetgeen de fabrikant er zelf over zegt, is er wel degelijk een onderhoudsinterval aanwezig. Afhankelijk van de gebruiksomstandigheden moet men tussen de 60K en 80K de olie toch al zeker wisselen. Als men wacht tot de eerste symptomen (schokken, slecht schakelen,...) is het kwaad vaak al geschied.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        dat men bij de autobakken al eens begint met het juiste onderhoud te doen. De meeste automerken vertellen hun klanten dat de bakken onderhoudsvrij zijn, maw dezelfde olie gedurende de hele levensloop van de auto. Als je naar de specificaties gaat kijken van de bak zelf en hetgeen de fabrikant er zelf over zegt, is er wel degelijk een onderhoudsinterval aanwezig. Afhankelijk van de gebruiksomstandigheden moet men tussen de 60K en 80K de olie toch al zeker wisselen. Als men wacht tot de eerste symptomen (schokken, slecht schakelen,...) is het kwaad vaak al geschied.
                                        dat is idd de eerste vereiste, jammer genoeg zijn ook de dealers niet altijd evengoed op de hoogte blijkbaar en hoe zouden dan de 'leken' die blind op hun garagist vertrouwen dit kunnen weten?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                        Die geartronic is een gewone automaat met trappen hoor, maar rijdt helemaal niet slecht. Comfort in de v60 zal hoger zijn.
                                        De geartronic in combo met de D4 181 is er eentje met dubbele koppeling . Waarom zal comfort hoger zijn in de volvo?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        Tja, mensen die veralgemenen zullen er steeds zijn… Toegegeven, in een ver verleden toen ze er de eerste jaren mee op de markt waren zou ik er geen gekocht hebben, da's een feit, intussen zijn er in m'n ogen nog heel weinig problemen denk ik.
                                        Mijn persoonlijke ervaring ( die waarschijnlijk groter is dan de jouwe ) is volgende , qua comfort is er niet één versnellingsbak die het beter doet ( zelfs de laatste nieuwe ZF bakken in de bmw’s bvb ) .
                                        Dat ie beperkt is in koppel dat klopt, de vraag is of dat beperkte koppel al dan niet voldoende is, voor de ene wel , voor de andere niet.
                                        Zelf rij ik nu met m’n derde MT op rij, de eerste in een A6 avant ( 2liter tdi ) , wagen verkocht op 225 dzd km en die liep nog als nieuw, m’n volgende was dan een A4 B8 avant met een V6 2.7tdi, verkocht op iets minder dan 120.000km ofzo , nooit enig probleem gehad ( vroeg verkocht omwille van hoge CO en te weinig binnenruimte )
                                        Momenteel rij ik terug met een A6 avant met V6 3.0tdi met MT , een kleine 60 dzd op de teller, nog geen problemen.
                                        Toen ik indertijd m’n eerste A6 kocht heeft mijn compagnon dat een half jaar later ook gedaan , na amper 20.000km heeft hij toen ook eens in panne gestaan met die MT , wat ze er toen juist aan gedaan hebben weet ik niet maar intussen bolt zijn vrouw nog steeds rond met die wagen en staat hij al over de 400.000km ( intussen wel nu en dan problemen met injectoren ofzo, staat op 3 poten te draaien , het zijn z’n laatste weken aangezien ze een nieuwe heeft gekocht )
                                        Ik kan dus niet direct zeggen dat ik ontevreden ben van die MT bakken, en ook in mijn omgeving is iedereen daar kontent van. Intussen kun je ze op de nieuwe A6 niet meer krijgen wat in mijn ogen wel jammer is, qua comfort gaat er daar niks boven in mijn ogen… Mijn compagnon heeft z’n A6 toen doorgeschoven naar z’n vrouw en is naar een 530D overgeschakeld , iedere keer hij met me mee gaat heeft ie wel wat heimwee zegt em
                                        klopt, die multitronic rijden/reden wel comfortabel.
                                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                        Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                        Comment

                                        Working...
                                        X