Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0tdi multitronic of Volvo v60 d4 ocean race

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    dat men bij de autobakken al eens begint met het juiste onderhoud te doen. De meeste automerken vertellen hun klanten dat de bakken onderhoudsvrij zijn, maw dezelfde olie gedurende de hele levensloop van de auto. Als je naar de specificaties gaat kijken van de bak zelf en hetgeen de fabrikant er zelf over zegt, is er wel degelijk een onderhoudsinterval aanwezig. Afhankelijk van de gebruiksomstandigheden moet men tussen de 60K en 80K de olie toch al zeker wisselen. Als men wacht tot de eerste symptomen (schokken, slecht schakelen,...) is het kwaad vaak al geschied.
    Wat betreft Multitronic bakken zijn de Audi dealers bij mij toch goed op de hoogte hiervan , bij al m'n wagens met Multitronic ben ik om de 60.000km moeten langsgaan om de bak aan een machine te hangen die deze volledig spoelt en daarna nieuwe olie er in.

    Comment


    • #22

      8 traps automaat geen dubbele koppeling in deze dus?

      Comment


      • #23

        Huidige brochure zegt dit

        Comment


        • #24
          Ik kan verkeerd zijn natuurlijk... Voor de testrit kreeg ik alleszins de info dat hetzelfde zou zijn als dsg. Iemand meer info? Is het mss een Aisin met koppelomvormer zoals de EAT van peugeot?
          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

          Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

          Comment


          • #25
            Deze? http://www.aisin-aw.co.jp/en/product...n/at/at02.html double clutch?
            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

            Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

            Comment


            • #26
              Blijkbaar toch gewone 8 traps hoor met koppelomvormer enkel de powershift is dubbele

              Comment


              • #27
                De nieuwe 8-traps Geartronic is beslist GEEN Powershift, en heeft los van de naamgeving ook absoluut niet dezelfde techniek. Het is een klassieke koppelomvormer van Aisin Warner, maar dan volgens de modernste stand der techniek.

                Comment


                • #28
                  Geartronic, zeker de vorige maar ook de laatste generatie trekken gewoonweg op niks: schakelen op het verkeerde moment en zijn veel te zenuwachtig. Qua comfort kunnen ze in de verste verte niet tippen aan een multitronic, een bak die qua soepelheid onovertroffen is. Er zijn inderdaad af en toe veel problemen mee geweest maar het hangt er ook van af hoe ermee wordt gereden en of je ze tijdig laat spoelen. Binnenkort is multitronic trouwens niet meer verkrijgbaar bij Audi, dan is er enkel nog s-tronic of tiptronic.

                  Voor mij een A4 want ik vind die beter rijden dan zo'n V60.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                    De nieuwe 8-traps Geartronic is beslist GEEN Powershift, en heeft los van de naamgeving ook absoluut niet dezelfde techniek. Het is een klassieke koppelomvormer van Aisin Warner, maar dan volgens de modernste stand der techniek.
                    Weer iets bijgeleerd dus! Thanks!
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                    Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Geartronic, zeker de vorige maar ook de laatste generatie trekken gewoonweg op niks: schakelen op het verkeerde moment en zijn veel te zenuwachtig. Qua comfort kunnen ze in de verste verte niet tippen aan een multitronic, een bak die qua soepelheid onovertroffen is. Er zijn inderdaad af en toe veel problemen mee geweest maar het hangt er ook van af hoe ermee wordt gereden en of je ze tijdig laat spoelen. Binnenkort is multitronic trouwens niet meer verkrijgbaar bij Audi, dan is er enkel nog s-tronic of tiptronic.

                      Voor mij een A4 want ik vind die beter rijden dan zo'n V60.
                      Waarin verschilt die s- of tiptronic (verdere ontwikkeling van de multitronic of iets anders?) technisch van de DSG van VW?

                      Comment


                      • #31
                        S tronic is hetzelfde als DSG van VW, automaat met dubbele koppeling. Tiptronic is een klassieke automaat en multitronic is een constant variabele transmissie. Op youtube staan er genoeg filmpjes van hoe die allemaal werken.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          S tronic is hetzelfde als DSG van VW, automaat met dubbele koppeling. Tiptronic is een klassieke automaat en multitronic is een constant variabele transmissie. Op youtube staan er genoeg filmpjes van hoe die allemaal werken.
                          Thanks.
                          Wat is dan het beste/comfortabelste? Die dubbele koppeling (vergelijkbaar met de Powershift uit Ford/Volvo?) of een klassieke automaat (zoals Tiptronic?)
                          Als de multitronic op zijn eind loopt, stopt de VW groep dan met CVT?

                          Comment


                          • #33
                            Beste of comfortabelste moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Met een s tronic heb ik nog maar één keer gereden en dat schakelt gewoonweg razendsnel en is goed om sportief te rijden. Multitronic is zeer comfortabel omdat zoiets nagenoeg traploos schakelt en tiptronic is ruwweg zowat in het midden van de twee.

                            Hangt er ook zeer vanaf welke motor/auto er aan zo'n bak hangt. Je kan bvb een A1 1.6tdi met stronic krijgen. Spreekt voor zich dat dat anders is dan een A6 3.0 bi tdi met 313pk aan een s tronic.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                              De nieuwe 8-traps Geartronic is beslist GEEN Powershift, en heeft los van de naamgeving ook absoluut niet dezelfde techniek. Het is een klassieke koppelomvormer van Aisin Warner, maar dan volgens de modernste stand der techniek.
                              dit verklaart mss toch ook waarom we deze 8-traps minder goed vonden dan de DSG... en vooral in stadsverkeer waar hij constant zoekt naar de juiste versnelling en mss net dat tikkeltje meer voelbaar schakelt dan de DSG. Bij de EAT6, die voor zover ik begrijp op de zelfde manier werkt als de geartronic (ook koppelomvormer), was dit minder... wellicht vooral dan door het 'beperkt' aantal versnelling (6 vs , waardoor deze sowieso minder snel van verhouding wisselt...
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                              Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                              Comment


                              • #35
                                Ik hou niet van klassieke automaten met uitzondering van de zf8

                                Comment


                                • #36
                                  Een klassieke automaat zoals de ZF is misschien iets voelbaarder en minder "comfortabel" zoals een DSG, maar ze zijn misschien ook iets betrouwbaarder (lees: je hoort minder over technische problemen).

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik denk dat die zf niet moet onderdoen voor mijn dsg. Technisch in cijfers is de dsg sneller maar in het echt merk je weinig verschil.

                                    Comment


                                    • #38
                                      altijd de A4. Heb met beide wagens gereden en het enige wat écht beter is bij de Volvo zijn de zetels. Afwerking, automaat, kofferruimte, .. allemaal in het voordeel van de Audi.

                                      Comment


                                      • #39
                                        tis exemplarisch waarschijnlijk maar de dsg van ons ma verouderde wel voelbaar, hij werd steeds nukkiger bij erg lage snelheid stapvoets rijden, eens op snelheid no prob

                                        haar nieuwe dsg-7 rijdt wel heel goed bij stapvoets verkeer

                                        Comment


                                        • #40
                                          ik rijd met een recente ZF8 en moet zeggen dat die voelbaar minder snel opschakelt dan een DSG , die op dat vlak onklopbaar is (maar dan weer andere nadelen heeft).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X