Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 2.0tdi multitronic of Volvo v60 d4 ocean race
Collapse
X
-
8 traps automaat geen dubbele koppeling in deze dus?
Comment
-
Ik kan verkeerd zijn natuurlijk... Voor de testrit kreeg ik alleszins de info dat hetzelfde zou zijn als dsg. Iemand meer info? Is het mss een Aisin met koppelomvormer zoals de EAT van peugeot?Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Deze? http://www.aisin-aw.co.jp/en/product...n/at/at02.html double clutch?Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Geartronic, zeker de vorige maar ook de laatste generatie trekken gewoonweg op niks: schakelen op het verkeerde moment en zijn veel te zenuwachtig. Qua comfort kunnen ze in de verste verte niet tippen aan een multitronic, een bak die qua soepelheid onovertroffen is. Er zijn inderdaad af en toe veel problemen mee geweest maar het hangt er ook van af hoe ermee wordt gereden en of je ze tijdig laat spoelen. Binnenkort is multitronic trouwens niet meer verkrijgbaar bij Audi, dan is er enkel nog s-tronic of tiptronic.
Voor mij een A4 want ik vind die beter rijden dan zo'n V60.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenDe nieuwe 8-traps Geartronic is beslist GEEN Powershift, en heeft los van de naamgeving ook absoluut niet dezelfde techniek. Het is een klassieke koppelomvormer van Aisin Warner, maar dan volgens de modernste stand der techniek.Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenGeartronic, zeker de vorige maar ook de laatste generatie trekken gewoonweg op niks: schakelen op het verkeerde moment en zijn veel te zenuwachtig. Qua comfort kunnen ze in de verste verte niet tippen aan een multitronic, een bak die qua soepelheid onovertroffen is. Er zijn inderdaad af en toe veel problemen mee geweest maar het hangt er ook van af hoe ermee wordt gereden en of je ze tijdig laat spoelen. Binnenkort is multitronic trouwens niet meer verkrijgbaar bij Audi, dan is er enkel nog s-tronic of tiptronic.
Voor mij een A4 want ik vind die beter rijden dan zo'n V60.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenS tronic is hetzelfde als DSG van VW, automaat met dubbele koppeling. Tiptronic is een klassieke automaat en multitronic is een constant variabele transmissie. Op youtube staan er genoeg filmpjes van hoe die allemaal werken.
Wat is dan het beste/comfortabelste? Die dubbele koppeling (vergelijkbaar met de Powershift uit Ford/Volvo?) of een klassieke automaat (zoals Tiptronic?)
Als de multitronic op zijn eind loopt, stopt de VW groep dan met CVT?
Comment
-
Beste of comfortabelste moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Met een s tronic heb ik nog maar één keer gereden en dat schakelt gewoonweg razendsnel en is goed om sportief te rijden. Multitronic is zeer comfortabel omdat zoiets nagenoeg traploos schakelt en tiptronic is ruwweg zowat in het midden van de twee.
Hangt er ook zeer vanaf welke motor/auto er aan zo'n bak hangt. Je kan bvb een A1 1.6tdi met stronic krijgen. Spreekt voor zich dat dat anders is dan een A6 3.0 bi tdi met 313pk aan een s tronic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenDe nieuwe 8-traps Geartronic is beslist GEEN Powershift, en heeft los van de naamgeving ook absoluut niet dezelfde techniek. Het is een klassieke koppelomvormer van Aisin Warner, maar dan volgens de modernste stand der techniek.Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
Comment