Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M3/M4: DKG of manueel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • M3/M4: DKG of manueel?

    Da's een héél moeilijke vind ik...

    Kiezen tussen de technoiogie, het technisch vernuftig DKG systeem of old school manuele versnellingsbak...

    welkeen en waarom?

  • #2
    Daily of weekendkar?

    Comment


    • #3
      Maar waarom die vraag als ge al beslist hebt?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Maar waarom die vraag als ge al beslist hebt?

        http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5526566
        omdat ik een weegschaal ben :-D
        En ik het persoonlijk echt wel een moeilijke keuze vind... Benieuwd over andere hun mening...

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          Daily of weekendkar?
          daily, wagen voor 'rond de kerk'.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Circuitfun Bekijk Berichten
            omdat ik een weegschaal ben :-D


            Oorspronkelijk geplaatst door Circuitfun Bekijk Berichten
            daily, wagen voor 'rond de kerk'.
            Dan zou ik DKG nemen.

            Comment


            • #7
              Zonder twijfel DKG , past perfect bij de moderne F80.
              En neem als kleur Silverstone aub , tijdloos mooi ...
              Dat Sakhir Orange ben je na 4 maanden beu en ze hebben je overal gezien ...of dat wil je mss

              Comment


              • #8
                Als het echt ritjes 'rond de kerk' zijn zonder veel aanschuiven en file zou ik Manueel nemen. Toch als de afstanden niet te hoog oplopen. Bij regelmatig file rijden of langere afstanden de DKG.
                Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk Berichten
                Zonder twijfel DKG , past perfect bij de moderne F80.
                En neem als kleur Silverstone aub , tijdloos mooi ...
                Dat Sakhir Orange ben je na 4 maanden beu en ze hebben je overal gezien ...of dat wil je mss
                Silverstone heeft een sleeper gehalte, sakhir Orange heeft een 'in your face' gehalte, ik verkies toch sakhir op zo een wagen.
                Last edited by ; 14/02/2015, 23:44.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk Berichten
                  Zonder twijfel DKG , past perfect bij de moderne F80.
                  En neem als kleur Silverstone aub , tijdloos mooi ...
                  Dat Sakhir Orange ben je na 4 maanden beu en ze hebben je overal gezien ...of dat wil je mss
                  Vind ik er ook van... Silverstone is prachtig. Al sinds de e60 m5 mijn favoriet kleur voor een m wagen!
                  -

                  Comment


                  • #10
                    Zelfschakelen totaal.
                    Kijk dan diep in je ziel en weet dat je handgeschakeld wilt. Ga er voor. Old school.
                    Last edited by cooper s; 15/02/2015, 00:06.

                    Comment


                    • #11
                      DKG/Sakhir Orange.

                      Zwart, wit en zilverkleurige rijden er genoeg rond.

                      Comment


                      • #12
                        DKG/Mineralgrau. Zelf zeer content van de kleur en vind het de schoonste kleur voor een 4 in het algemeen.
                        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                        Comment


                        • #13
                          Ik zie nu pas dat er voor deze moeilijke keuze zelfs een apart topic werd geopend.

                          Copy/paste van mijn reeds geplaatste post:

                          De keuze tussen manueel en DKG is inderdaad geen gemakkelijke. Ik heb een 991 GTS besteld, en twijfel ook nog steeds, hoewel ik nu PDK heb aangevinkt. Met manueel ben je meer betrokken bij het rijden, omdat je meer moet werken. Als je DKG kiest, dan zal je bij momenten spijt heb dat je niet zelf kan 'roeren', en als je manueel neemt zal je bij momenten spijt hebben dat je geen DKG hebt omwille van het gemak. Sowieso worden deze 'superautomaten' de toekomst, omdat ze zoveel sneller schakelen dan manueel, en omdat ze voor een lager verbruik en CO-uitstoot zorgen. Een moeilijke beslissing...
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • #14
                            DKG. je kan nog altijd manueel schakelen via de peddels
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              Ja, maar is niet hetzelfde dan echt manueel schakelen.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • #16
                                das waar maar het is toch iets, als je manueel kiest heb je geen enkele mogelijkheid om af en toe op automaat te rijden
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #17
                                  Bij BMW is het manueel schakelen met de DKG beter bekeken dan bij de PDK van Porsche. Ik heb het dan over het pookje, dat je bij BMW in de juiste richting moet duwen/trekken om te schakelen. Na zoveel BMW's met deze bak ben ik dit ook gewoon, en krijg ik mij niet meer aangepast voor de omgekeerde richting bij de PDK. Ik schakel dus bij de 997 steeds met de paddles, terwijl ik liever met het pookje zou schakelen.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Misschien allemaal terug een auto zonder servo, airco, elektrische ramen,... Hell, smijt er anders nog een manuele choke bij. Lekker old skool.

                                    Bij zo een auto hoort een automaat. Het is een snelle en efficiënte auto.

                                    Ik wil wel eens een 0-100 zien tussen een 335xd met ZF automaat en Jan met de Pet in z'n M4 met manuele koppeling.

                                    Ik zet m'n geld dan wel op de diesel.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Is optrekken van 0-100 het belangrijkste bij zo'n auto?
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Is optrekken van 0-100 het belangrijkste bij zo'n auto?
                                        Voor sommige chauffeurs wel, dat is dan ook het enige wat ze aankunnen met zo'n auto.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment

                                        Working...
                                        X