Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M3/M4: DKG of manueel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Voor sommige chauffeurs wel, dat is dan ook het enige wat ze aankunnen met zo'n auto.
    Owei Int3x0r, kefkie zegt dat gij enkel 0-100 kunt doen met uw 330d

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Bij BMW is het manueel schakelen met de DKG beter bekeken dan bij de PDK van Porsche. Ik heb het dan over het pookje, dat je bij BMW in de juiste richting moet duwen/trekken om te schakelen. Na zoveel BMW's met deze bak ben ik dit ook gewoon, en krijg ik mij niet meer aangepast voor de omgekeerde richting bij de PDK. Ik schakel dus bij de 997 steeds met de paddles, terwijl ik liever met het pookje zou schakelen.
      Blijf dat vreemd vinden bij Porsche. Bij de GT3 hebben ze het nu juist, bij de rest van het gamma blijft het bij het oude.

      Moet softwarematig toch aan te passen zijn.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
        DKG/Mineralgrau. Zelf zeer content van de kleur en vind het de schoonste kleur voor een 4 in het algemeen.
        Mineralgrau is idd een prachtig kleur! Maar dat carbon dak komt imo dan niet echt tot zijn recht...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Circuitfun Bekijk Berichten
          Mineralgrau is idd een prachtig kleur! Maar dat carbon dak komt imo dan niet echt tot zijn recht...
          Dat is zo, dan maar het gratis optionele schuifdak nemen.
          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Circuitfun Bekijk Berichten
            Da's een héél moeilijke vind ik...

            Kiezen tussen de technoiogie, het technisch vernuftig DKG systeem of old school manuele versnellingsbak...

            welkeen en waarom?
            Manueel 24/7.
            Apen dressuur is voor als ik 80+ ben.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Is optrekken van 0-100 het belangrijkste bij zo'n auto?
              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Voor sommige chauffeurs wel, dat is dan ook het enige wat ze aankunnen met zo'n auto.
              De grote meerderheid van eigenaars van dergelijke auto's benut slechts een fractie van het potentieel. Zie voorbeeld van iemand die bij een rechtdoor acceleratie met een M4 de controle verliest. Grappig filmpje. Dus ja, veel M eigenaars zullen doorgaans het bij een sprintje houden.
              Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Owei Int3x0r, kefkie zegt dat gij enkel 0-100 kunt doen met uw 330d
              Ik kan ook relatief snel achteruit rijden!

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Misschien allemaal terug een auto zonder servo, airco, elektrische ramen,... Hell, smijt er anders nog een manuele choke bij. Lekker old skool.

                Bij zo een auto hoort een automaat. Het is een snelle en efficiënte auto.

                Ik wil wel eens een 0-100 zien tussen een 335xd met ZF automaat en Jan met de Pet in z'n M4 met manuele koppeling.

                Ik zet m'n geld dan wel op de diesel.
                Dan nog noway dat de 335 wint. Ik heb met M3 manueel 4.3 sec gedaan naar 100. 3 keer achter elkaar. Met mijn M4 DKG heb ik 4.0 gehaald

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                  Dan nog noway dat de 335 wint. Ik heb met M3 manueel 4.3 sec gedaan naar 100. 3 keer achter elkaar. Met mijn M4 DKG heb ik 4.0 gehaald
                  Zal toch niet veel schelen, een 335xd doet 0-100 in 4,8 sec. Halve second verschil tov een M, kan al tellen.
                  En we zullen de Alpina D3 er dan maar niet bijhalen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Zal toch niet veel schelen, een 335xd doet 0-100 in 4,8 sec. Halve second verschil tov een M, kan al tellen.
                    En we zullen de Alpina D3 er dan maar niet bijhalen.
                    Zal niet veel schelen? lol 4,8 en 4,3 is een groot verschil. Wat gaat het verschil zijn van 0-200 dan?

                    alpina D3 0-200 km/h s. 18sec
                    M4 0-200 13 of 14 sec

                    Dus groot verschil

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                      Dan nog noway dat de 335 wint. Ik heb met M3 manueel 4.3 sec gedaan naar 100. 3 keer achter elkaar. Met mijn M4 DKG heb ik 4.0 gehaald
                      Bijzonder dat je consistent 3x na elkaar de opgegeven acceleratie haalt. De beste acceleratie behaald in ideale omstandigheden. Iets wat zelfs bij professionele chauffeurs niet direct gebeurt. Je hebt duidelijk bijzonder veel talent.

                      Dus we zullen dat veralgemenen naar de gehele populatie van M eigenaars.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Bijzonder dat je consistent 3x na elkaar de opgegeven acceleratie haalt. De beste acceleratie behaald in ideale omstandigheden. Iets wat zelfs bij professionele chauffeurs niet direct gebeurt. Je hebt duidelijk bijzonder veel talent.

                        Dus we zullen dat veralgemenen naar de gehele populatie van M eigenaars.
                        oefening baart kunst

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                          Zal niet veel schelen? lol 4,8 en 4,3 is een groot verschil. Wat gaat het verschil zijn van 0-200 dan?

                          alpina D3 0-200 km/h s. 18sec
                          M4 0-200 13 of 14 sec

                          Dus groot verschil
                          Bron van de cijfers? Want 13 of 14 sec is een groot verschil.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                            Bron van de cijfers? Want 13 of 14 sec is een groot verschil.
                            13,6 (6MT) and 13,4 (DCT). staat in de handleiding. juist gekeken

                            Comment


                            • #34
                              Manueel

                              Comment


                              • #35
                                Pdk duwen of trekken is in 5 minuten aangepast. Passeer eens bij Gert Carnewal in Maarkedal bij Oudenaarde
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                                  oefening baart kunst
                                  Klopt!
                                  Jukin Media Verified (Original)* For licensing / permission to use: Contact - licensing(at)jukinmediadotcomUnfortunate mishap in a new BMW M4 coupe leaving C...


                                  De 0 tot 100 tijden zijn de norm voor normale auto's...

                                  Voor de betere auto's kijken we nu naar de 0-200 tijden...
                                  vb: Ferrari 488gtb

                                  Maar bij gewoon gebruik op de baan, gaan de verschillen tussen een 35d en een m3 eigenlijk niet zo groot zijn... 4 of 4,5 seconden... ik denk dat de meetmethode, staat van de banden, motortemperatuur, onderhoud, bellading(tank) een even grote invloed zal hebben dan louter de verschillen tussen de motor... (zeker als we spreken over 0,5 sec)
                                  Last edited by ; 16/02/2015, 11:32.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Klopt!
                                    Jukin Media Verified (Original)* For licensing / permission to use: Contact - licensing(at)jukinmediadotcomUnfortunate mishap in a new BMW M4 coupe leaving C...


                                    De 0 tot 100 tijden zijn de norm voor normale auto's...

                                    Voor de betere auto's kijken we nu naar de 0-200 tijden...
                                    vb: Ferrari 488gtb

                                    Maar bij gewoon gebruik op de baan, gaan de verschillen tussen een 35d en een m3 eigenlijk niet zo groot zijn... 4 of 4,5 seconden... ik denk dat de meetmethode, staat van de banden, motortemperatuur, onderhoud, bellading(tank) een even grote invloed zal hebben dan louter de verschillen tussen de motor... (zeker als we spreken over 0,5 sec)
                                    Dat is idd de professionele chauffeur waar ik het over had lol.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Manueel uiteraard. Ook al ben je iets trager (althans op papier), de belevenis is gewoon veel intenser.

                                      Tenzij écht een daily die elke elke dag gebruikt wordt zou ik direct voor manueel gaan.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Dat is idd de professionele chauffeur waar ik het over had lol.
                                        Ik ben de M4 nu al een tijdje heel hard aan het pushen. Nooit maar echt nooit kan die kont zo uitbreken in normale omstandigheden. DSC off/on MDM. Regen, sneeuw. Als het toch gebeurt dan is dat heel makkelijk te corrigeren. Zijn uitleg was te lezen op bimmerpost. Hij zegt ook dat hij circuitervaring heeft enz...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                                          Ik ben de M4 nu al een tijdje heel hard aan het pushen. Nooit maar echt nooit kan die kont zo uitbreken in normale omstandigheden. DSC off/on MDM. Regen, sneeuw. Als het toch gebeurt dan is dat heel makkelijk te corrigeren. Zijn uitleg was te lezen op bimmerpost. Hij zegt ook dat hij circuitervaring heeft enz...
                                          Circuit zoals in jumping?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X