Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M3/M4: DKG of manueel?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenBij BMW is het manueel schakelen met de DKG beter bekeken dan bij de PDK van Porsche. Ik heb het dan over het pookje, dat je bij BMW in de juiste richting moet duwen/trekken om te schakelen. Na zoveel BMW's met deze bak ben ik dit ook gewoon, en krijg ik mij niet meer aangepast voor de omgekeerde richting bij de PDK. Ik schakel dus bij de 997 steeds met de paddles, terwijl ik liever met het pookje zou schakelen.
Moet softwarematig toch aan te passen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenDKG/Mineralgrau. Zelf zeer content van de kleur en vind het de schoonste kleur voor een 4 in het algemeen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Circuitfun Bekijk BerichtenMineralgrau is idd een prachtig kleur! Maar dat carbon dak komt imo dan niet echt tot zijn recht...2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Circuitfun Bekijk BerichtenDa's een héél moeilijke vind ik...
Kiezen tussen de technoiogie, het technisch vernuftig DKG systeem of old school manuele versnellingsbak...
welkeen en waarom?
Apen dressuur is voor als ik 80+ ben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIs optrekken van 0-100 het belangrijkste bij zo'n auto?Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVoor sommige chauffeurs wel, dat is dan ook het enige wat ze aankunnen met zo'n auto.
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenOwei Int3x0r, kefkie zegt dat gij enkel 0-100 kunt doen met uw 330d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenMisschien allemaal terug een auto zonder servo, airco, elektrische ramen,... Hell, smijt er anders nog een manuele choke bij. Lekker old skool.
Bij zo een auto hoort een automaat. Het is een snelle en efficiënte auto.
Ik wil wel eens een 0-100 zien tussen een 335xd met ZF automaat en Jan met de Pet in z'n M4 met manuele koppeling.
Ik zet m'n geld dan wel op de diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk BerichtenDan nog noway dat de 335 wint. Ik heb met M3 manueel 4.3 sec gedaan naar 100. 3 keer achter elkaar. Met mijn M4 DKG heb ik 4.0 gehaald
En we zullen de Alpina D3 er dan maar niet bijhalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenZal toch niet veel schelen, een 335xd doet 0-100 in 4,8 sec. Halve second verschil tov een M, kan al tellen.
En we zullen de Alpina D3 er dan maar niet bijhalen.
alpina D3 0-200 km/h s. 18sec
M4 0-200 13 of 14 sec
Dus groot verschil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk BerichtenDan nog noway dat de 335 wint. Ik heb met M3 manueel 4.3 sec gedaan naar 100. 3 keer achter elkaar. Met mijn M4 DKG heb ik 4.0 gehaald
Dus we zullen dat veralgemenen naar de gehele populatie van M eigenaars.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBijzonder dat je consistent 3x na elkaar de opgegeven acceleratie haalt. De beste acceleratie behaald in ideale omstandigheden. Iets wat zelfs bij professionele chauffeurs niet direct gebeurt. Je hebt duidelijk bijzonder veel talent.
Dus we zullen dat veralgemenen naar de gehele populatie van M eigenaars.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk BerichtenZal niet veel schelen? lol 4,8 en 4,3 is een groot verschil. Wat gaat het verschil zijn van 0-200 dan?
alpina D3 0-200 km/h s. 18sec
M4 0-200 13 of 14 sec
Dus groot verschil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenBron van de cijfers? Want 13 of 14 sec is een groot verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichtenoefening baart kunst
Jukin Media Verified (Original)* For licensing / permission to use: Contact - licensing(at)jukinmediadotcomUnfortunate mishap in a new BMW M4 coupe leaving C...
De 0 tot 100 tijden zijn de norm voor normale auto's...
Voor de betere auto's kijken we nu naar de 0-200 tijden...
vb: Ferrari 488gtb
Maar bij gewoon gebruik op de baan, gaan de verschillen tussen een 35d en een m3 eigenlijk niet zo groot zijn... 4 of 4,5 seconden... ik denk dat de meetmethode, staat van de banden, motortemperatuur, onderhoud, bellading(tank) een even grote invloed zal hebben dan louter de verschillen tussen de motor... (zeker als we spreken over 0,5 sec)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenKlopt!
Jukin Media Verified (Original)* For licensing / permission to use: Contact - licensing(at)jukinmediadotcomUnfortunate mishap in a new BMW M4 coupe leaving C...
De 0 tot 100 tijden zijn de norm voor normale auto's...
Voor de betere auto's kijken we nu naar de 0-200 tijden...
vb: Ferrari 488gtb
Maar bij gewoon gebruik op de baan, gaan de verschillen tussen een 35d en een m3 eigenlijk niet zo groot zijn... 4 of 4,5 seconden... ik denk dat de meetmethode, staat van de banden, motortemperatuur, onderhoud, bellading(tank) een even grote invloed zal hebben dan louter de verschillen tussen de motor... (zeker als we spreken over 0,5 sec)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDat is idd de professionele chauffeur waar ik het over had lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk BerichtenIk ben de M4 nu al een tijdje heel hard aan het pushen. Nooit maar echt nooit kan die kont zo uitbreken in normale omstandigheden. DSC off/on MDM. Regen, sneeuw. Als het toch gebeurt dan is dat heel makkelijk te corrigeren. Zijn uitleg was te lezen op bimmerpost. Hij zegt ook dat hij circuitervaring heeft enz...
Comment
Comment