Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 wagon vs BMW 318d of .....?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda 6 wagon vs BMW 318d of .....?

Dames en heren autoliefhebbers,
    Een groot dilemma waarvan ik toch eens de meningen wil horen.
    Ik heb een nieuwe firmwawagen nodig en ik geraak er momenteel niet uit.

Zijn in de running:
    - De Mazda 6 wagon, het facelift model die nu uitkomt.
    Uitvoering: Automaat 175pk, diesel 2.2 Skyactive, Co2 129gr
    Skycruise model = topuitvoering met alles erop en eraan
    Con's tegenover de bmw: Geen electrische kofferklep

- BMW 318d touring, huidige model
    Uitvoering: Automaat 143pk, diesel 2.0, Co2 123gr
    Luxury line model, rijkelijk uitgerust met oa bruin leder interieur.
    Con's tegenover de mazda: Geen schuifdak, geen LED lichten, geen keyless entry, geen electrische zetels, ouder multimediasysteem en een aantal toeters en bellen die niet zo erg doorwegen.

Van de BMW komt deze zomer een facelift uit met oa een nieuw multimediasysteem en waarschijnlijk een euro 6 motor.
    Deze wagen is echter meteen leverbaar uit stock bij de dealer

Van de Mazda is het facelift model net uit en ik had reeds de kans het interieur (de grootste upgrade van de facelift) bij de dealer te bekijken.
    Het is echt een zeer mooie wagen geworden.

Twijfelpunten:
    - Restwaarde na 4j / 80K kilometer
    - Maanden wachten op een mazda vs 1 week op de BMW

Het prijsverschil tussen de 2 wagens bedraagt 4000 euro (uiteraard is de Mazda de goedkoopste)

Bedankt voor jullie reacties!

duidelijk de 6!!

meer pk's
    beter uitgerust
    facelift versie
    euro 6
    veel en veel exclusiever
    persoonlijk: veel mooier

restwaarde bij BMW is geen argument meer, dat blijft een mythe maar er zijn ook daar grote afschrijvingen.
    en bij de BMW zit je dan aldirect met verouderde look binnen paar maanden.. lijkt me zonde

Comment

of ... peugeot 508 break
      Denk dat je daar voor een gelijkaardig budget ook wel bijna full option voor krijgt + bluehdi 180 pk met automaat

Comment

Zou me sterk verwonderen dat het multimediasysteem van de BMW slechter is dan dat van de Mazda.

Comment

de mazda!
          lets have some more member berries

Comment

Alhoewel ik zelf heel tevreden ben met mijn 318d Touring zou ik in dit geval toch voor de Mazda gaan: meer opties én meer pk's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Zou me sterk verwonderen dat het multimediasysteem van de BMW slechter is dan dat van de Mazda.
              Slechter heb ik niet gezegd.
              De mazda heeft echter het nieuwe systeem Mazda Connect (het Infotainment systeem uit de nieuwe Mazda 3) met 7.5" touchscreen.
              Deze is een stuk moderner dan het systeem op de BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk Berichten
                Slechter heb ik niet gezegd.
                De mazda heeft echter het nieuwe systeem Mazda Connect (het Infotainment systeem uit de nieuwe Mazda 3) met 7.5" touchscreen.
                Deze is een stuk moderner dan het systeem op de BMW.

Ga het dan maar eens uittesten zou ik zeggen. Mazda stond met hun vorig systeem mijlen ver achter op het systeem van BMW. Mazda kennende zullen ze dit niet in één klap beter maken.

Ik ben een Mazda liefhebber maar in dit geval zou ik toch voor de BMW gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Ga het dan maar eens uittesten zou ik zeggen. Mazda stond met hun vorig systeem mijlen ver achter op het systeem van BMW. Mazda kennende zullen ze dit niet in één klap beter maken.

Ik ben een Mazda liefhebber maar in dit geval zou ik toch voor de BMW gaan.
                  Hier een vrij uitgebreide review van het systeem van de Mazda. Lijkt me toch een serieuze inhaalbeweging tegenover hun vorig systeem. Uittesten is misschien wel aangewezen.
                  In-depth dive into the new MazdaConnect infotainment system in the Mazda3, Mazda6 and other models. The system combines a bright 7-inch touchscreen with an i...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                    of ... peugeot 508 break
                    Denk dat je daar voor een gelijkaardig budget ook wel bijna full option voor krijgt + bluehdi 180 pk met automaat
                    In die budgetklasse heb je een 508 RXH.

Comment

Ik zou ook voor de Mazda gaan, zeker nu de facelift het interieur naar een acceptabeler niveau tilt. Mooiere looks van buiten (puur subjectief natuurlijk), ruimer, vlotter dankzij het hogere vermogen, rijker uitgerust.
                      Maar zoals andere mensen ook al aangaven, zeker eens testrijden en het multimedia systeem uitproberen om te zien of dat nu vlotter en beter werkt.
                      En zeker eens vergelijken tussen beide automaten (respons, zacht schakelen, ...) want daar heb ik totaal geen ervaring mee, of die van Mazda de vergelijking met de automaat van BMW kan doorstaan.

Waarom maak je je zorgen over het verschil in restwaarde, op welke manier heeft dat impact op jezelf? Ik veronderstel dat het om aankoop gaat door de firma en geen lease, maar is het dan vanuit je eigen bedrijf dat je de wagen zou kopen?

De maanden wachten zou ik erbij nemen, per slot van rekening rijd je er daarna een jaar of 4 mee rond
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                        Waarom maak je je zorgen over het verschil in restwaarde, op welke manier heeft dat impact op jezelf? Ik veronderstel dat het om aankoop gaat door de firma en geen lease, maar is het dan vanuit je eigen bedrijf dat je de wagen zou kopen?
                        Inderdaad voor mijn eigen bedrijf en auto wordt gewoon aangekocht met klassieke financiering dus na aflossing is hij gewoon eigendom, en liefst nog zoveel mogelijk waard :-)
                        Zou de "Soul Red" een hogere restwaarde hebben ?

Comment

Soul Red zal je geen cent meer restwaarde opleveren. De automaat uit de huidige 6 (niet de facelift) is zeker niet slecht al kan hij in de verste verte niet tippen aan de ZF8 die ze bij BMW gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                            of ... peugeot 508 break
                            Jep Zeker eens gaan rijden met de 508 GT/Allure met deze motorisatie. Was een aangename verrassing voor mij, zo aangenaam dat hij besteld werd . Restwaarde na 4 jaar... tja, dat was bij mij hetzelfde vraagteken en ik zal het u weten te zeggen (binnen 4 jaar ). Maar Mazda of Peugeot zal het verschil in restwaarde niet maken. Stuur me gerust PM als je meer wil weten of kijk effe in mijn topic onder Franse wagen of Die/Dat poll van tijdje terug: http://www.autoforum.be/showthread.p...pk-400-Nm-EAT6

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+

Zo eentje zonder GT logo
                            En niet te vergeten... 116gr CO2 (op 17duim) en 120 gr (GT of 18" duim!) + mooie fleetkorting + opties tot eind feb aan halve prijs (vandaar allure besteld ipv GT, veel goedkoper om alle opties bij te nemen + onderstel idem, enkel achterbumper anders).
                            Last edited by Octa+; 18/02/2015, 09:56.
                            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Neem zeker geen Pug 508 RXH versie,die heeft een absolute kutautomaat, de GT versie heeft een betere automaat!!

Comment

Inderdaad voor mijn eigen bedrijf en auto wordt gewoon aangekocht met klassieke financiering dus na aflossing is hij gewoon eigendom, en liefst nog zoveel mogelijk waard :-)
                                Je hebt natuurlijk € 4.000 speling op je restwaarde.

Voor mij: de mazda!
                                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                  Neem zeker geen Pug 508 RXH versie,die heeft een absolute kutautomaat, de GT versie heeft een betere automaat!!
                                  niet helemaal waar. De RXH hybride-variant heeft idd een andere bak (ETG) en deze vond ik ook slecht, maar de RXH is tegenwoordig ook als niet-hybride te krijgen met 2.0 HDI EAT6 motor-automaat aandrijving . Deze laatste is dezelfde als de GT. Wel een groot verchil tussen de GT en de RXH in deze motorisatie is het onderstel. Het onderstel van de GT/Allure met de 180 pk motor is aangepast (dubbele draagarmen en ontkoppelde fusees om koppelreacties te vermijden), waar bij de RXH de klassieke pseudoMcPhersons eronder staan. Voor mij reed daarom de GT beter.
                                  Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                  VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Soul Red zal je geen cent meer restwaarde opleveren. De automaat uit de huidige 6 (niet de facelift) is zeker niet slecht al kan hij in de verste verte niet tippen aan de ZF8 die ze bij BMW gebruiken.
                                    In de verste verte niet tippen is wel overdreven hoor, hoe goed die ZF8-traps ook is. Heb al met beide gereden en de bak van de Mazda is goed, de ZF8 beter.

Comment

Ik zou geen impact op de restwaarde (op papier) verwachten.
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Neem gewoon de 150pk versie van de mazda...
                                        Dan moet je zelfs niet meer nadenken...

Comment

Working...
                                        X