Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 benzine of v50 diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo V40 benzine of v50 diesel

Ik ben op zoek naar een auto voor de vriendin om te gaan werken (5km) en waarmee we ook de lange afstanden kunnen doen (op reis gaan, uitstapjes,...). Omdat ik liefhebber ben van het merk en zeer tevreden ben van de garage zal het hoogstwaarschijnlijk een volvo worden.

Met ongeveer 15000km/ jaar is een benzine de voor de hand liggende keuze, maar tweedehands is er op dat vlak niet veel te vinden bij volvo.

Mijn eerste keuze was een V40 (1998-2004), liefst facelift in 2.0 of 2.0T. Deze kosten niet veel en zijn te vinden met weinig km.

Een andere mogelijkheid was om toch voor diesel te gaan in een V50 met de 2.0D, met een budget van 7500 euro is daar al redelijk wat te vinden.

Een 850 of V70 classic is ook te vinden in benzine, maar die hebben weer meer km's en dat krijg ik hier niet verkocht.

Wat zouden jullie kiezen of zie ik nog zaken over het hoofd?
    Zal de 2x 5km per dag heen en weer naar het werk een aanslag zijn op een diesel? Dat wordt altijd gezegd, maar wat zijn dan precies de te verwachten kosten bij een diesel die je bij benzine niet hebt? (roetfilter weet ik, maar als we in het weekend eens verder gaan met die auto zal die ook wel kunnen regenereren zeker?)

Interessante tweedehandsjes mogen ook altijd gepost worden
    1990 SAAB 900i 2.1-16

Da's een makkie, Alcazar zijn Saab natuurlijk
    Diesel zou ik toch sterk afraden met dat gebruik, verbruiksvoordeel met koude motor tgov. benzine is nihil en op 5 km wordt die niet warm.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Dat vind ik alvast een goed voorstel , hij is zeker een kanshebber, maar ik ga voorlopig nog even verder zoeken naar breaks. ik zou graag wat kofferruimte hebben om de saab 900 een beetje te ontzien op zijn oude dag
      1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

V50 heb je ook in 2.4 benzine (5-cilinder) maar dat is dan wel direct wat duurder in taks en hogere co2 (voor BIV)
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten
          om de saab 900 een beetje te ontzien op zijn oude dag
          Ik heb ook nog een 900 cabrio Scarabee staan uit 1991, volgend jaar wordt die oldtimer
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Ik heb ook nog een 900 cabrio Scarabee staan uit 1991, volgend jaar wordt die oldtimer
            Het mooiste kleur voor een 900, zalig! Een vriend van mij heeft ook een scarabee, maar mijn odoardo grijze mag er ook wel zijn vind ik

Ik hou wel meer van de lijn van een driedeurs, maar tegen een cabrio zou ik zeker geen neen zeggen!

Een V50 met 2.4 zou ik zien zitten, maar ik vind er jammergenoeg geen in België.
            1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

hier zou ik er gerust nog een paar 100k willen bijzetten , 5 cilinder

Comment

Ziet er nog proper uit, wel al 14j. natuurlijk en zal ook wel een aardig slokje drinken
                2.0 JTDm

Comment

small offer for great pleasure , liter of 10 per 100 km ?

Comment

Zal zoiets zijn ja, maar als je weinig km doet speelt dat eigenlijk niet zo'n grote rol. Je kunt eventueel van dat model ook een bi-fuel zoeken maar die zijn in België erg dun gezaaid
                    2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichten
                      http://www.kapaza.be/nl/volvo/fantas...s-92926337.htm
                      hier zou ik er gerust nog een paar 100k willen bijzetten , 5 cilinder
                      Bedankt, dit is zeker een kanshebber. De leeftijd zit ik niet mee in en het verbruik ook niet, het is allebei minder dan mijn saab
                      1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

Zeker en vast de oudere benzine met weinig km's. Die motoren hebben mits goed onderhouden het eeuwige leven en de latere bouwjaren van de 40 reeks hebben zo goed als geen gebreken.
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                        X