Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 vs Mercedes C vs VW Passat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda 6 vs Mercedes C vs VW Passat

Tijd voor een nieuwe firmawagen en dit is mijn final top 3. Andere wagens zijn reeds geschrapt, dus gelieve je enkel tot deze wagens te wenden .

Lijkt misschien een scheve vergelijking, maar het budget komt overeen. De Mazda is weliswaar flink goedkoper, maar er zit al alles in .

** Met de Mazda heb ik nog geen testrit kunnen maken, wel ingezeten en het nieuwe MZD connect systeem getest **

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 6MT 150pk Skydrive Privilege:
    Opties:
    - Trekhaak

Pro:
    - "Unieke" en zeer mooie verschijning
    - Zeer compleet: lederen zetels elektr. verwarmd, parkeersensoren V/A, led kop-, achter- en mistlichten, 17" velgen, nav, bose luidsprekers, etc
    - Snel en intuïtief touchscreen + knop (Beste systeem van de 3).
    - Uitmuntende versnellingsbak met lekker kort en sportief schakelen

Con:
    - Betrouwbaarheid?
    - 12 fiscale pk
    - Hoe rijdt hij???

Mercedes C 200 break Avantgarde Bluetec 1.6
    Opties:
    Ex en interieur Avantgarde
    Professional pack
    Design pack
    Trekhaak

Pro:
    - Mooi uiterlijk
    - Afwerking binnen, stoffen, knoppen,...
    - 1.6 turbodiesel is de beste waar ik al mee gereden heb

Con:
    - Stuur reageert zeer traag, lijkt wel vertraging op te zitten.
    - Luidruchtig in hogere toeren.
    - Koffer en achterbank zichtbaar minder ruim dan de andere 2.

VW Passat Highline 2.0 TDi
    Opties:
    - Business pack
    - Leder Nappa
    - Led koplampen
    - Trekhaak

Pro:
    - Direct sturen en "bijna" sportief chassis (MQB) zonder in te boeten op comfort.
    - Binnenafwerking
    - Snel en goed werkend navigatie systeem
    - Zalige top comfort zetels met Nappa leder

Con:
    - Saai design binnen en buiten
    - 12 in een dozijn gevoel

Als gezinswagen staat de Passat zonder twijfel op de eerste plaats.
    De Mercedes stelde toch wat teleur, hier had ik meer van verwacht. Of overdrijf ik misschien omdat ik te hoge verwachtingen had??
    De Mazda als underdog trekt het meest mijn interesse, maar waarom is hij zo goedkoop tov die andere twee (afwerking, betrouwbaarheid,..)? Een testrit maakt alles duidelijk?

Wie heeft ervaring met deze 3 schoonheden en helpt me op weg naar een nieuwe bedrijfswagen?
    Last edited by bert631; 24/02/2015, 22:48.

no brainer. Mazda.

Ruimte, soepele vlotte motor met marge. Looks.
    Afwerking is goed, en ruim uitgerust.

Comment

mazda heeft mijn voorkeur hier.
      De W205 heeft blijkbaar ook nog steeds kinderziektes + een 1.6 renault motor en het is een no go als je ziet wat je in die prijsklasse allemaal kan hebben
      lets have some more member berries

Comment

Design en kwaliteit: Mercedes!
        Ruimte en praktisch: Volkswagen.

Het is aan jou om te bepalen waar je prioriteit ligt denk ik.
        Ik zou de Mercedes kiezen, waarschijnlijk de duurdere maar zeker niet slecht uitgerust...
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Ik vind een C te duur voor wat het maar is, zeker met die 1.6
          2.0 JTDm

Comment

Je vergeet nog...

Design, kwaliteit, ruimte en praktisch: Mazda

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
            Design en kwaliteit: Mercedes!
            Ruimte en praktisch: Volkswagen.

Het is aan jou om te bepalen waar je prioriteit ligt denk ik.
            Ik zou de Mercedes kiezen, waarschijnlijk de duurdere maar zeker niet slecht uitgerust...

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Leuk,
              even douchen en direct 4 reacties .

Ivm prijs, ze vallen alle 3 binnen mijn budget. Mercedes geeft meer korting dan VAG dankzij een sterke lease conventie. Dit doet dus niet echt ter zake, tenzij je VAA meetelt.

Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Passat, dan Mazda (afh van testrit) en Mercedes als laatste.

Comment

Van die drie de Passat.

Wint alle vergelijkingstesten. Mag dan wat saai ogen maar de som van alle kwaliteiten maakt er een zeer goede wagen van. De C-klasse zou ik pas nemen vanaf de C220 en ik vind hem zeer duur tov de concurrentie.

De 6 is een prachtige wagen met een supermotor maar de ophanging is toch redelijk stug.

Comment

De mazda zeker ! Ga een testrit hiermee doen en die minpunten verdwijnen allemaal (buiten die fpk). Een mercedes met een Renault motor wringt een beetje teveel bij mij. Lijkt op willen maar niet kunnen. Ofwel bijleggen voor een Mercedes waardig blok, of laten staan. Tot slot, de VW. Ik heb niks met VAG, ze ondersturen als de pleuris, ziet er saai uit en is eigenlijk nog vrij duur. De passat wordt in mijn ogen gereden door saaie, grijze boekhouders. En nu ga ik VAG fans tegen mij krijgen
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

MAZDA
                    betrouwbaarheid als con? er gaat niets boven die japanse massamerken qua betrouwbaarheid/
                    het is nog net geen subaru, maar toch al in de buurt zo een mazda.

en het is uiteraard ook de mooiste van de drie

succes met je keuze voor de mazda
                    haha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      mazda heeft mijn voorkeur hier.
                      De W205 heeft blijkbaar ook nog steeds kinderziektes + een 1.6 renault motor en het is een no go als je ziet wat je in die prijsklasse allemaal kan hebben
                      Raad eens bij welk merk deze motoren verkrijgbaar zijn vanaf 2016? Juist Dacia. Nu momenteel is het nog de 1.5dci , dat is die motor die nu ook in de A-klasse ligt. (Mompelt nu iets van premium en verouderde motoren...)

Nu on-topic ik zou zonder twijfel de mazda nemen.

Comment

de enige mens die al met de 1.6 heeft gereden is draadopener en daar staat de fiscaal vriendelijke 1.6 bij de pro"s

Comment

Het is dan ook een goede motor. Je kan hem ook al testrijden in de nissan qashqai

Comment

Doe de testrit met de Mazda, en besluit dan op basis van de rijdindruk.
                            Betrouwbaarheid is niet zo enorm belangrijk, 't is uiteindelijk een leasewagen.
                            BMW 420dA : >>>

Comment

Van die drie zou ik meteen de Mazda kiezen. Maar enkel een testrit kan uitsluitsel brengen.

Comment

Blijkbaar veel Mazda liefhebbers
                                Weet iemand of de nieuwe facelift al valt te testen en waar (buurt van Zaventem)?

@ThibautDD: De vorige Passats hadden idd last van onderstuur, maar de nieuwe B8 is hierop fel verbeterd. Het MQB platform maakt echt wel indruk.
                                Ter info, ik rijd nu met een Passat B6 en heb ook al met menig B7 gereden dus kan ik ze wel vergelijken (en nee, geen grijze boekhouder ).

De combi Mercedes-Renault geeft idd niet echt een "WoW" gevoel, maar die motor is echt wel goed.
                                Hernemingen in 4de versnelling vanaf 1000 toeren/min gaan betrekkelijk vlot. Zeker in vergelijking met de 1.6 120pk uit de Passat en zelf vlotter dan de A4 Ultra 136pk imo. Met die laatste ben ik pas op ski-vakantie geweest, dus wel flink beladen wat een verkeerde indruk kan geven.

Qua betrouwbaarheid van Mazda las ik op het Mazda 6 topic toch enkele zeer negatieve ervaringen.

Comment

Tijdje terug voor dezelfde keuze gestaan, maar ruimte primeerde toen wel dus de C-klasse viel al af. De Mazda 6 is een knappe verschijning maar ik las toch ook al wat negatieve zaken. Nu het is intussen een facelift dus veel van die 'kinderziektes' zullen er wel uit zijn. De 2.2 motor is wel sterk beest (getest in de CX-5) en rijdt zeer soepel. Als notoir passatrijder vond ik de nieuwe passat zeker niet slecht rijden, maar wat me opviel (2.0 TDI DSG) was het motorgeluid binnenin bij belasting (optrekken, hernemen,...) en vooral het is weer vant zelfde... hij voelt net hetzelfde en lijkt net hetzelfde en... maw ik was hem al beu na de testrit (sorry, maar was zo, voelde absoluut niet nieuw). Verder is het onderstel idd duidelijk verbeterd en naar afwerking nog steeds prima. Maar ik vond hem te duur worden voor 'maar' een passat.

Ik heb me door een collega laten overhalen om de peugeot 508 te testen... ik had hier in alle eerlijkheid wellicht nooit aangedacht, maar we zijn eens gaan rijden met de 508 GT 2.0 HDI 180 EAT6 (we wilden automaat). Was een aangename verrassing voor mij, zo aangenaam dat hij besteld werd . Ik heb ook met de 2.0 HDI 150 pk manueel gereden en deze was zeker ook niet slecht (van alleen de pook-overbrengingen wat te lang). Stuur me gerust PM als je meer wil weten of kijk effe in mijn topic onder Franse wagen of Die/Dat poll van tijdje terug: http://www.autoforum.be/showthread.p...pk-400-Nm-EAT6

zo eentje dus:
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Octa+

Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                  VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Tja, waarom is die Mazda zo goedkoop.
                                    Omdat ze die aan de straatstenen niet kwijtgeraken. Zeer veel bedrijven laten je niet toe om japanners te kiezen als firmawagen.

Ik zou de Merc met een 1.6 ook niet willen, maar dan vooral onwille van de binnenruimte.

Nu, ik zou wel een automaat kiezen, zeker als je wat kilometers doet.

Comment

Mazda geeft mij ook de voorkeur, mercedes zou zoizo afvallen. Passat vind ik wel degelijker vanbinnen, ook al zou het de facelift zijn van de mazda.
                                      En bij de cons van de mazda betrouwbaarheid met een vraagteken en bij de andere twee niet redelijk hilarisch. hij is net wss de betrouwbaarste van het stel.

Comment

Ik zou resoluut voor de Mazda kiezen. Die rijdt duidelijk stiller dan de Mercedes, is ruim en toch licht voor zijn grootte en voelt bij het sturen ook zo aan. Enige nadeel is wat mindere grip bij nat weer, al weet ik niet hoe dat zit bij de Mercedes en de VW, daar heb ik niet zelf mee gereden.
                                        De Mazda ziet er ook (puur subjectief natuurlijk) beter uit vanbuiten en is rijker uitgerust. Het grootste nadeel was in de vorige generatie het interieur en de GPS; beide zaken lijken grondig aangepakt in de facelift.

Ik zou zeggen: doe een testrit in verschillende omstandigheden (trager verkeer met bochten, autostrade, liefst bij nat weer) en oordeel ook vooral wat je vindt van de binnenafwerking, want daar merkte je in de vorige generatie een duidelijk prijsverschil.
                                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Working...
                                        X