Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 vs Mercedes C vs VW Passat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mazda 6 geen twijfel. Heb er een, en betrouwbaarheid vind ik geen probleem.
    Mercedes is gewoon lelijk en 1.6 van een Dacia? Komaan zeg.
    Passat? Iedereen zegt het een goede auto is, maar ik ben er zeker van dat hij nog altijd niet zo sportief rijdt als de 6 (als dat je ding is)
    Heb een B6 gehad en daar heb ik ook genoeg mee in de garage gestaan (turbosensor, egr kleppen, ...)

Proefrit met nieuwe 6: ik denk dat alle garages er nu wel hebben hoor. In Turnhout stonden er zaterdag 4 in de kelder.

Comment

Ikzelf heb volgende wagens bekeken voor de aanschaf van mijn nieuwe firmawagen

- C-klasse
      - 3-reeks
      - Octavia & Superb
      - Peugeot 508
      - Mazda 6
      allen in break uitvoering

Ik rijd al 18 jaar met Audi en ik wou eens wat anders.
      Een vroege midlife crisis? :-)

Ik heb lang getwijfeld alvorens de knoop door te hakken.
      Ik heb de Mazda 6 gekocht, in facelift versie uiteraard, de 175pk 2.2 Diesel in Automaat, kleur Soul Red, uitvoering Skycruise (topmodel)
      Eerlijk: voor die prijs had ik een volledig uitgeruste wagen (werkelijk ALLES zit erop) die dan nog eens veel exclusiever is dan de vele duitsers die er op onze wegen rondrijden.
      Het facelift model is erg knap geworden en ik vind het nieuwe Mazda Connect systeem (Navigatie/Radio unit) een zeer knappe interface hebben die bovendien feilloos en snel werkt.
      Ik heb lang getwijfeld en vijf merken onder de loep genomen en mee gereden en altijd kwam ik terug bij de Mazda 6 uit.
      Je kan de facelift inderdaad al zien in de toonzalen.

Comment

Mazda is tamelijk sportief. Je moet er voor zijn. Als je echt comfort zoekt zal je wsl beter af zijn bij Mercedes (of bvb Peugeot 50.
        Hou je van een scherpere auto, dan is de Mazda echt wel een goede optie.

Waarom is de mazda zo goedkoop?
        Ligt eraan met wat je vergelijkt. De nieuwe passat zou het hogerop moeten zoeken en is, vooral met opties, prijziger geworden. Maar vergelijk de mazda 6 met een insigna, avensis, accord, 508, .... en de Mazda 6 is plots best een dure auto. Zeker als je een andere auto zou nemen met echt enkel de opties die je nodig hebt. Dan kan bij mazda niet, de keuze is beperkt. Het voordeel daarvan is dat je voor een relatief mooi bedrag wel een auto krijgt die ontzettend veel extra luxe krijgt die bij andere (lees Duitse) merken los gigantisch veel kosten.

Betrouwbaarheid?
        Die is bij mazda toch altijd al bij de betere geweest! Met de nieuwe 2.2 zouden er bij sommigen in het begin problemen geweest zijn maar die zouden allemaal opgelost moeten zijn.
        Het "multimediasysteem" in de PFL had een paar tekortkomingen, maar het nieuwe systeem is echt top.
        Soul red met witte lederen bekleding, ..... weinig auto's in die klasse die knapper zijn.
        KLIK |&| KLAK

Comment

interieur.jpg
          KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
            [ATTACH=CONFIG]107406[/ATTACH]
            Amai, nu ben ik best wel verschoten van mazda...
            De passat valt qua interieur af voor mij, al iets beter geworden maar precies een golf..
            Mercedes vind ik heel mooi buiten dat zwart lomp paneel in het midden.. mocht iets fijner en minder lomp ontworpen worden..

Dus eigenlijk wint de mazda voor mij, weliswaar qua interieur. Uiterlijk nog steeds de Mercedes.
            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Omdat ik niet zo'n poetser ben ik heb toch voor het zwarte interieur van de mazda gekozen. Witte zetels en jeansbroeken, een slechte combinatie.
              zwart interieur (met bruine accenten)

voorts:
              Het stuur van de Passat is het mooiste van de 3.
              De middenconsole van de Mercedes is dan weer het lompst van de 3 met het lelijkste opbouwscherm.
              Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke meningen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk Berichten
                Blijkbaar veel Mazda liefhebbers
                Weet iemand of de nieuwe facelift al valt te testen en waar (buurt van Zaventem)?
                Dacht dat St-Michel in St stevens Woluwe er eentje heeft staan als ik mij niet vergis. Leuvensesteenweg recht tegenover Carglass.

Kan vrijdag wel is zien als ik thuis ben van mijn kot.
                Last edited by IbifaHo; 25/02/2015, 21:49.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Als VW liefhebber zou ik toch ook voor de Mazda kiezen. Zo een break in dat rood.

Interieur van Mazda heeft stiekem wat weg van bmw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                    Interieur van Mazda heeft stiekem wat weg van bmw.
                    Weet eigenlijk niet of dat allemaal zo stiekem is.
                    Mazda steekt niet onder stoelen of banken dat ze hét Japans alternatief willen zijn voor BMW.
                    KLIK |&| KLAK

Comment

Commentaar overbodig zou ik zeggen, althans toch op foto .

508 en oa Mercedes stelden teleur wegens niet direct genoeg. Voorheen altijd gereden met Alfa en Bmw, maar door omstandigheden (familie en kleintjes) naar de B6 boot geswitcht.

Morgen heb ik een testrit met de vorige 6 gepland, maar ga over de middag ook even langs bij St Stevens Woluwe.

Het nieuwe MZD connect systeem heb ik enkel kunnen testen in de Mazda 3. Goed om te horen dat anderen er ook zo enthousiast over zijn!

Nog tips voor morgen buiten elandtest, herneming vanuit laag toerental, autostrade, bochtenwerk en vluchtheuvels?

Interieur wit vs zwart leder icm Blue reflex of Sonic Silver. Iemand foto's?

Comment

ik zit met bijna hetzelfde "probleem"! muv van de Passat, die is me te saai. bij mij is het de BMW320d, de MercC200 of de Mazda6, heb ze allemaal gereden (en nog vele meer) net toen ik dacht dat ik het wist, kwam Merc met een schitterend 2e voorstel (portemonnee telt mee). maar puur afgaande op het all round rijgevoel heb ik het toch voor de 6. beste combinatie motor, ruimte, design, prijs. en wat een motor! kan je met veel lol opendraaien tot boven de 5.000 toeren, echt wel de beste diesel op het moment. en je ziet ze niet aan elke straathoek staan. oh ja, qua betrouwbaarheid, vers van de pers; http://www.presseportal.de/pm/53065/...-an-der-spitze Maar ja, zoals geschreven, de Mercedes komt momenteel met een erg interessante aanbieding :-/

Comment

Wat is dan die erg interessante aanbieding???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
                            ik zit met bijna hetzelfde "probleem"! muv van de Passat, die is me te saai. bij mij is het de BMW320d, de MercC200 of de Mazda6, heb ze allemaal gereden (en nog vele meer) net toen ik dacht dat ik het wist, kwam Merc met een schitterend 2e voorstel (portemonnee telt mee). maar puur afgaande op het all round rijgevoel heb ik het toch voor de 6. beste combinatie motor, ruimte, design, prijs. en wat een motor! kan je met veel lol opendraaien tot boven de 5.000 toeren, echt wel de beste diesel op het moment. en je ziet ze niet aan elke straathoek staan. oh ja, qua betrouwbaarheid, vers van de pers; http://www.presseportal.de/pm/53065/...-an-der-spitze Maar ja, zoals geschreven, de Mercedes komt momenteel met een erg interessante aanbieding :-/
                            Ik kan mij toch niet voorstellen dat de C klasse goedkoper zou zijn dan de Mazda 6, en al helemaal niet wanneer je toch flink wat opties neemt erop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk Berichten
                              508 en oa Mercedes stelden teleur wegens niet direct genoeg.
                              klopt deels voor de 508, maar bij de 508 in combo met de 2.0 HDI 180 EAT 6 is de voortrein anders en imo beter. Ok, het blijft een cruiser, maar verschil met de passat was beperkt.
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Wat is dan die erg interessante aanbieding???
                                enerzijds een erg goede overnameprijs voor mijn wagen, anderzijds een flinke korting. Ok, bij Mazda heb ik alle toeters en bellen, bij de Merc niet, enkel dat wat ik echt wil. en ja, hij kost dan nog steeds meer, zo'n vijfduizend. maar dat vind ik wel een bedenking waard.

Comment

5000 euro duurder voor een minder complete wagen met minder krachtige motor vind ik persoonlijk niet zo "erg interessant" al kan ik uw twijfel wel begrijpen. Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb ook de Cklasse ernstig overwogen. Op een gegeven moment ben ik gaan beseffen hoeveel keer ik de tank kon vullen met het prijsverschil en heb ik gekozen voor (naar mijn mening) de beste prijs/kwaliteit of anders gezegd, hoeveel auto krijg ik per euro dat ik uitgeef. Het is daarom de Mazda 6 geworden na 18 jaar met Audi te rijden, dus voor mij is het ook een gok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk Berichten
                                    5000 euro duurder voor een minder complete wagen met minder krachtige motor vind ik persoonlijk niet zo "erg interessant" al kan ik uw twijfel wel begrijpen. Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb ook de Cklasse ernstig overwogen. Op een gegeven moment ben ik gaan beseffen hoeveel keer ik de tank kon vullen met het prijsverschil en heb ik gekozen voor (naar mijn mening) de beste prijs/kwaliteit of anders gezegd, hoeveel auto krijg ik per euro dat ik uitgeef. Het is daarom de Mazda 6 geworden na 18 jaar met Audi te rijden, dus voor mij is het ook een gok.
                                    je mag natuurlijk niet vergeten dat je voor een Merc ook een betere prijs krijgt als je hem terug weg wil doen, dus dat verschil krimpt wel nog wat. Wat me bij Mazda ergens boeit is hetgeen me bij Skoda destijds ook geboeid heeft; het is geen voor de hand liggende keuze. Nu, 2 Skodas en een supertevreden 700.000 km later, zie je een Octavia aan elke straathoek staan. 15 jaar geleden was het echter ook geen voor de hand liggende keuze, je moest ergens in die Tsjechen geloven en je losmaken van vooroordelen, ik ben vaak genoeg op de korrel genomen met mijn Tsjechische mazoutkachel maar had uiteindelijk groot gelijk met mijne "Simply clever". Nu is het waarschijnlijk tijd voor wat meer "zoomzoom", wie weet. "Das beste oder nichts" is redelijk snobby, anders. ;-)
                                    De Mazdamarketingmannen zullen trouwens ook wel eens gekeken hebben naar de eigenaars van Saab's en Alfa 159's die men sinds jaren in de kou heeft laten staan: die passen perfect in het doelpubliek voor de 6. Zolang je als klant het corporate brandingbrilletje kan afdoen uiteraard. http://www.autobild.de/artikel/mazda...t-5627691.html
                                    Last edited by ; 26/02/2015, 23:10.

Comment

ik weet dat het stuur van een c plakt op de 1 of andere manier, das ff wennen, een benz rijdt anders

Comment

Bij elke test van Autogids vinden ze dat ook een nadeel, te weinig terugkeerneiging van het stuurwiel. Da's gewoon een kenmerk van een Benz en dat is geen nadeel, eerder de charme van de wagen.

Comment

een rr of een bentley hebben dat vast ook

toch de echte

Comment

Working...
                                          X