Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 vs Mercedes C vs VW Passat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

zo. vandaag in de C-klasse AMGline gezeten en vlak daarna is de 6 skycruise. toch wel een groot verschil in ruimte, zowel in de koffer alsook de zitruimte, veel groter in de tweede. En qua interieurafwerking, ja, de Merc is beter maar de nieuwe Mazda 6 is nu ook niet véél slechter. die zit eerder richting niveau BMW 3reeks. en da's ook niet slecht.

Comment

je zou eens wat langer met de benz moeten rijden, je voelt je als de koning

maar dat gaat ook vervelen soms

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

net dat gevoel hoef ik niet :-)

Comment

Mazda 6 Facelift 2015: Eine Armada von Assistenzsystemen, ein neues Cockpit und Allrad-Antrieb. Die Japaner haben den Mazda6 vor allem technisch gründlich aufgewertet. Von außen sind die Veränderungen eher dezent gehalten.

Comment

Ik zie niet in waarom je je als een koning moet voelen als je in een Mercedes rijdt. Ik heb bij de drie laatste aankopen steeds een Mercedes getest, en die scoorde iedere keer onvoldoende tot ruim onvoldoende.
            BMW 420dA : >>>

Comment

met eens te testen voel je dat niet, das pas door ermee te rijden dat het begint door te dringen hoe bijzonder die auto's in elkaar steken en de hele puzzel in elkaar valt

Comment

met eens te testen voel je dat niet, das pas door ermee te rijden dat het begint door te dringen hoe bijzonder die auto's in elkaar steken en de hele puzzel in elkaar valt
                Met de laatste heb ik 300 km gereden, gedurende een heel week-end. Het rauwe motorgeluid in de stuurcabine (onder belasting) was ontoelaatbaar voor een een wagen van > 60 kEUR. Dat was ook bij de vorige test mijn probleem.

Ik geef grif toe, ik ben helemaal niet weg van het meeste mercedes-design, maar als
                * die wagen écht goed had gereden (onder meer de automaat is echt minder dan die van BMW)
                * het testverbruik niet zo veel van het normverbruik zou afgeweken hebben (4,6l/100 km <> 3,6 l/100km) - bij de BMW was ik op 't zelfde testparcours zelf wat zuiniger dan het normverbruik, 4,2 l/100 km <-> 4,3 l/100km)
                * het geluid in de stuurcabine acceptabel was,
                dan had ik de Mercedes gekozen.
                Nu dus niet.
                Last edited by BertVS; 28/02/2015, 14:27.

Comment

oef, ik dacht al dat je me ging beschuldigen van fanboy-isme

maar ik blijf erbij dat 300 km niet genoeg is
                  ik geef ook toe dat op specifieke zaken de concurrentie even goed en soms zelfs beter zal zijn, maar de homogeniteit van het geheel, met de nadruk op comfort

je geeft de benz bvb slechte punten op het doorklinken van de motor >>> klopt, maar eens op snelheid duikt de db meter onder die van de bmw

de 8-traps van zf wordt alom geprezen, voor zijn snelheid, maar de overgangen van de mercedes 7 g zijn zachter
                  Last edited by bobo; 28/02/2015, 14:41.

Comment

oef, ik dacht al dat je me ging beschuldigen van fanboy-isme

maar ik blijf erbij dat 300 km niet genoeg is
                    ik geef ook toe dat op specifieke zaken de concurrentie even goed en soms zelfs beter zal zijn, maar de homogeniteit van het geheel, met de nadruk op comfort

je geeft de benz bvb slechte punten op het doorklinken van de motor >>> klopt, maar eens op snelheid duikt de db meter onder die van de bmw

de 8-traps van zf wordt alom geprezen, voor zijn snelheid, maar de overgangen van de mercedes 7 g zijn zachter
                    Absoluut niet zachter. Dat was mijn grootste probleem (transmissie die af en toe met een redelijk zware slag van versnelling veranderde, vooral van derde na vierde). Nu moet ik er wel in alle erlijkheid bijzeggen dat dat volgens de verkoper niet normaal was, en zou dat een defect betreffen
                    Last edited by BertVS; 28/02/2015, 15:42.

Comment

Rijtest van de mazda 6 facelift vandaag op Autofans:
                      Niet dat de Mazda6 hoognodig toe was aan een facelift, maar met de komst van de [Mazda2](https://autofans.be/rijtesten/hatchback/31276-rij-impressie-mazda-2-2015) en vooral de [Mazda3](https://autofans.be/rijtesten/hatchback/28268-rijtest-mazda3-hatch-22-sedan-20) zagen de Japanners de kans om wat veranderingen door te voeren. Meer nog, het merk pretendeert meer dan ooit mee te kunnen strijden met de premium merken. Missie geslaagd? Wij deden de test in de buurt van Barcelona.

Comment

ik geef Bobo wel gelijk tot op een bepaalde hoogte, en de Merc heeft zeker de beste afwerking van het interieur, maar die van de andere besproken modellen zijn daarom niet echt slechter, daarenboven zie je binnen een half jaar aan elke straathoek zo'n C-klasse, en zijn de meeste konkurrenten een stuk beterkoop, maar daarom niet cheaper. de Mazda diesel overtreft de Merc diesel aan bijna alle fronten; comfort, prestaties, en verbruik, ja, dat hangt altijd voor een groot stuk af van je voet.

Comment

over restwaarde gesproken, staat vandaag in Duitsland in de krant: http://www.auto.de/magazin/mazda-punktet-beim-restwert/

Comment

oeps

oeps iets verkeerd gedaan sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
                              over restwaarde gesproken, staat vandaag in Duitsland in de krant: http://www.auto.de/magazin/mazda-punktet-beim-restwert/
                              Kan je even vertalen voor iemand die de duitse taal niet machtig is

Comment

Laatste paragraaf:
                                Der Mazda6 Kombi weist in der Exclusive-Line mit SkyactivV-D 150 Dieselmotor (110 kW/150 PS) und Sechs-Gang-Schaltgetriebe den geringsten Wertverlust in absoluten Zahlen auf. Der Mazda CX-5 2015 bietet in gleicher Ausstattung und Motorisierung mit 55 Prozent den höchsten prozentualen Restwert seiner Klasse auf – und landet damit vor Volkswagen und Nissan.
                                Dat de 6 diesel het minste waardeverlies heeft in absolute getallen. Wat dus best goed is want is zowiezo al vrij scherp geprijsd.
                                Daarnaast heeft de CX-5 procentueel de hoogste restwaarde (55%) in zijn klasse.
                                Vraag is natuurlijk wat zijn klasse is, zit daar BMW en Mercedes ook in? Waarschijnlijk niet, chauvinistische Duitsers kennende, maar VW en Nissan zitten er wel zeker in.
                                Dit lijkt allemaal op 3j, 60.000km berekend te zijn.

Comment

Ik zou persoonlijk ook voor de Mazda kiezen. Schitterend design, mooie afwerking, ze rijden écht wel goed. Alleen aan het stuurgevoel moest ik wat wennen tov mijn oude BMW 5. En qua kleur bordeaux
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Ik zou persoonlijk ook voor de Mazda kiezen. Schitterend design, mooie afwerking, ze rijden écht wel goed. Alleen aan het stuurgevoel moest ik wat wennen tov mijn oude BMW 5. En qua kleur bordeaux
                                    Zeg nooit bordeaux tegen "Soul Red" :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk Berichten
                                      Zeg nooit bordeaux tegen "Soul Red" :-)
                                      ik ga nu echt niet de janet uithangen ;-) maar die kleur alleen al is een keuze voor een Mazda waard. Rood is het nieuwe wit wat het nieuwe zilver was! In real life is het een schitterende kleur, alleszins.

Comment

Mijnen beenhouwer heeft een CX5 gekocht in soul red exterieur, zeer mooi kleur maar persoonlijk vind ik de Mazda 6 zijn eerste keuze veel knapper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                          Je vergeet nog...

Design, kwaliteit, ruimte en praktisch: Mazda
                                          ik volg!
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X