zo. vandaag in de C-klasse AMGline gezeten en vlak daarna is de 6 skycruise. toch wel een groot verschil in ruimte, zowel in de koffer alsook de zitruimte, veel groter in de tweede. En qua interieurafwerking, ja, de Merc is beter maar de nieuwe Mazda 6 is nu ook niet véél slechter. die zit eerder richting niveau BMW 3reeks. en da's ook niet slecht.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 6 vs Mercedes C vs VW Passat
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje zou eens wat langer met de benz moeten rijden, je voelt je als de koning
maar dat gaat ook vervelen soms
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje zou eens wat langer met de benz moeten rijden, je voelt je als de koning
maar dat gaat ook vervelen soms
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmet eens te testen voel je dat niet, das pas door ermee te rijden dat het begint door te dringen hoe bijzonder die auto's in elkaar steken en de hele puzzel in elkaar valt
Ik geef grif toe, ik ben helemaal niet weg van het meeste mercedes-design, maar als
* die wagen écht goed had gereden (onder meer de automaat is echt minder dan die van BMW)
* het testverbruik niet zo veel van het normverbruik zou afgeweken hebben (4,6l/100 km <> 3,6 l/100km) - bij de BMW was ik op 't zelfde testparcours zelf wat zuiniger dan het normverbruik, 4,2 l/100 km <-> 4,3 l/100km)
* het geluid in de stuurcabine acceptabel was,
dan had ik de Mercedes gekozen.
Nu dus niet.Last edited by BertVS; 28/02/2015, 14:27.
Comment
-
oef, ik dacht al dat je me ging beschuldigen van fanboy-isme
maar ik blijf erbij dat 300 km niet genoeg is
ik geef ook toe dat op specifieke zaken de concurrentie even goed en soms zelfs beter zal zijn, maar de homogeniteit van het geheel, met de nadruk op comfort
je geeft de benz bvb slechte punten op het doorklinken van de motor >>> klopt, maar eens op snelheid duikt de db meter onder die van de bmw
de 8-traps van zf wordt alom geprezen, voor zijn snelheid, maar de overgangen van de mercedes 7 g zijn zachterLast edited by bobo; 28/02/2015, 14:41.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenoef, ik dacht al dat je me ging beschuldigen van fanboy-isme
maar ik blijf erbij dat 300 km niet genoeg is
ik geef ook toe dat op specifieke zaken de concurrentie even goed en soms zelfs beter zal zijn, maar de homogeniteit van het geheel, met de nadruk op comfort
je geeft de benz bvb slechte punten op het doorklinken van de motor >>> klopt, maar eens op snelheid duikt de db meter onder die van de bmw
de 8-traps van zf wordt alom geprezen, voor zijn snelheid, maar de overgangen van de mercedes 7 g zijn zachterLast edited by BertVS; 28/02/2015, 15:42.
Comment
-
Rijtest van de mazda 6 facelift vandaag op Autofans:
Niet dat de Mazda6 hoognodig toe was aan een facelift, maar met de komst van de [Mazda2](https://autofans.be/rijtesten/hatchback/31276-rij-impressie-mazda-2-2015) en vooral de [Mazda3](https://autofans.be/rijtesten/hatchback/28268-rijtest-mazda3-hatch-22-sedan-20) zagen de Japanners de kans om wat veranderingen door te voeren. Meer nog, het merk pretendeert meer dan ooit mee te kunnen strijden met de premium merken. Missie geslaagd? Wij deden de test in de buurt van Barcelona.
Comment
-
ik geef Bobo wel gelijk tot op een bepaalde hoogte, en de Merc heeft zeker de beste afwerking van het interieur, maar die van de andere besproken modellen zijn daarom niet echt slechter, daarenboven zie je binnen een half jaar aan elke straathoek zo'n C-klasse, en zijn de meeste konkurrenten een stuk beterkoop, maar daarom niet cheaper. de Mazda diesel overtreft de Merc diesel aan bijna alle fronten; comfort, prestaties, en verbruik, ja, dat hangt altijd voor een groot stuk af van je voet.
Comment
-
over restwaarde gesproken, staat vandaag in Duitsland in de krant: http://www.auto.de/magazin/mazda-punktet-beim-restwert/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichtenover restwaarde gesproken, staat vandaag in Duitsland in de krant: http://www.auto.de/magazin/mazda-punktet-beim-restwert/
Comment
-
Laatste paragraaf:
Der Mazda6 Kombi weist in der Exclusive-Line mit SkyactivV-D 150 Dieselmotor (110 kW/150 PS) und Sechs-Gang-Schaltgetriebe den geringsten Wertverlust in absoluten Zahlen auf. Der Mazda CX-5 2015 bietet in gleicher Ausstattung und Motorisierung mit 55 Prozent den höchsten prozentualen Restwert seiner Klasse auf – und landet damit vor Volkswagen und Nissan.
Daarnaast heeft de CX-5 procentueel de hoogste restwaarde (55%) in zijn klasse.
Vraag is natuurlijk wat zijn klasse is, zit daar BMW en Mercedes ook in? Waarschijnlijk niet, chauvinistische Duitsers kennende, maar VW en Nissan zitten er wel zeker in.
Dit lijkt allemaal op 3j, 60.000km berekend te zijn.
Comment
-
Ik zou persoonlijk ook voor de Mazda kiezen. Schitterend design, mooie afwerking, ze rijden écht wel goed. Alleen aan het stuurgevoel moest ik wat wennen tov mijn oude BMW 5. En qua kleur bordeauxThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenIk zou persoonlijk ook voor de Mazda kiezen. Schitterend design, mooie afwerking, ze rijden écht wel goed. Alleen aan het stuurgevoel moest ik wat wennen tov mijn oude BMW 5. En qua kleur bordeaux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk BerichtenZeg nooit bordeaux tegen "Soul Red" :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenJe vergeet nog...
Design, kwaliteit, ruimte en praktisch: MazdaBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment