Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw 4 gc of mercedes 250 cla

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Hier moet ik je toch even tegenspreken. Ik heb sinds ik met bmw rij al met veel andere merken gereden. Een goed uitgeruste bmw met een deftige motor (lees geen 114d) rijdt gewoonweg goed. Zelfs een Mercedes biedt een andere ervaring.
    heb je het nu over de motor of over hoe de wagen zelf is? imo hebben heel wat merken mercedes en BMW bijgebeend en doen enkel nog onder op vlak van engine offer. ik kan me niet inbeelden dat een AWD mazda 6 met V8 motor het niet even goed zou doen als een E500 vb
    lets have some more member berries

Comment

Een mazda zal mss niet evengoed rijden als een bmw 6zesinlijn maar je moet hem vergelijken met een 4pitter..

Ik heb ook al met de nieuwe zes gereden in de dieselversie en tot vorig jaar reed ik met een bmw 320d (wel e90).. Ik weet toch niet wat te kiezen hoor qua rijden. Zeker voor alledaags gebruik zou ik de mazda niet afschieten.

Mijn megane coupe voor de bmw reed echt een stuk beter. Langs de andere kant heb ik dan weer gereden met een collega zijn m135i en dat is een andere wereld natuurlijk.
      Het hangt allemaal van model/motorcombinatie af bij de bmw. Als ik ooit een bmw koop, zal het ineens deftig zijn anders betaal je te veel voor wat je krijgt. Dit is mijn mening.

Btw met prijsverschil in achterhoofd: voor mij de mazda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Ik zou geen van de twee kiezen. Dat zijn zo van die nichemodellen met meer nadelen dan voordelen. Liever een gewone 3 of C ipv zo'n lifestylemodellen.
        Hier ben ik het mee eens.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

ik ben al blij bij benz dat de basismodellen dezelfde nadelen hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            heb je het nu over de motor of over hoe de wagen zelf is? imo hebben heel wat merken mercedes en BMW bijgebeend en doen enkel nog onder op vlak van engine offer. ik kan me niet inbeelden dat een AWD mazda 6 met V8 motor het niet even goed zou doen als een E500 vb
            Beiden. Een Mercedes biedt met de C een andere ervaring dan de 3 reeks. Ik zeg niet beter of slechter, maar anders.

Natuurlijk zie je vaker Duitse merken met dikke motoren dan bv Aziaten of Franzosen.

Comment

Even geregistreerd, want dit topic interesseert me wel.

Een cla vergelijken met een 4 gc... Het moet hier niet gekker worden op dit forum.
              Zo een gek idee is dat nog niet.

Ik heb enkele weken geleden ook beslist mijn huidige wagen (Audi A3) te vervangen.

Zowel een testrit met een Mercedes CLA 200 CDI als BMW 418d gemaakt en ik moet zeggen:
              - Qua rijbeleving was er weinig verschil. De motorisatie zal de reden zijn.
              - Ook het verschil FWD en RWD was amper merkbaar. Beide hadden brede banden onder de testwagen zitten.
              - Uiterlijk ziet de BMW er net iets gelikter uit (persoonlijke smaak)
              - Het interieur is in de BMW minder goed dan in de CLA. Het ziet er ok uit, maar best niet voelen (en dat is net iets wat ik doe).

Al bij al dus elk zijn voor en nadelen, maar vrij competitief bij de gebruikelijke motorisaties.

Nog geen keuze gemaakt, maar de Mazda opent misschien wel mogelijkheden.
              Volgende week eens bij de garage binnenspringen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Ik zou geen van de twee kiezen. Dat zijn zo van die nichemodellen met meer nadelen dan voordelen. Liever een gewone 3 of C ipv zo'n lifestylemodellen.
                Als je een wagen least ga je dat toch anders bekijken. Herverkoopwaarde van de 4gc is véél hoger dan voor een 3...
                BMW 420dA : >>>

Comment

De Mazda is een mooi en goed alternatief. Supergoed uitgerust voor 10K minder dan het voorziene budget, ook niet te verwaarlozen. Komt geen power tekort en zal op zn minst evenveel plezier bieden als een 420d GC of CLA.
                  En bovendien nog eens veel praktischer ook.

Comment

Ik vind het toch raar dat het interieur van de 4GC zo bekritiseerd wordt. Het is niet beter dan een ander maar toch ook niet slechter?
                    Feit blijft vooral dat de 4GC toch een pák ruimer zit dan de CLA. De 3 en de C bieden nog iets meer ruimte dan de 4GC maar toch vooral in de hoogte, verder niet.
                    De Mazda 6 zal er wel los over gaan qua binnenruimte.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

De CLA vergeleken met de gewone 4 coupe was amper verschil.
                      De koffer van de CLA was zelfs 30 liter meer.

De GC zal voor achterpassagiers misschien handiger zijn, maar...
                      1. Ik zit altijd aan het stuur
                      2. Ik moet 1 zoontje van 5 meenemen. Past overal in.

Heb je ook vergeleken of testgereden?
                      Misschien was de uitvoering anders, maar ik vond de BMW in de details minder hoogwaardig.

Comment

Gekke toestanden hier... Voor mijn part wordt hier ineens gesprongen van een BMW of een Mercedes naar een Lada in plaats van een Mazda. Maar nu ineens terug een diesel willen omdat je schrik hebt om van de benzineversie binnen 4 jaar niet meer vanaf te geraken? En je rijdt maar 13k km per jaar?
                        Binnen 4 jaar is diesel duurder aan de pomp dan benzine en wordt die brandstof fiscaal nog zwaarder afgestraft dan nu al het geval is. Je Mazda 6 benzine met maar 52k km zal meer waard zijn dan een diesel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johant Bekijk Berichten
                          De CLA vergeleken met de gewone 4 coupe was amper verschil.
                          De koffer van de CLA was zelfs 30 liter meer.

De GC zal voor achterpassagiers misschien handiger zijn, maar...
                          1. Ik zit altijd aan het stuur
                          2. Ik moet 1 zoontje van 5 meenemen. Past overal in.

Heb je ook vergeleken of testgereden?
                          Misschien was de uitvoering anders, maar ik vond de BMW in de details minder hoogwaardig.
                          Ik heb in beiden gezeten maar enkel met GC gereden. En toegegeven, ik kijk vooral naar de ruimte vooraan, wat de koffer betreft kijk ik vooral naar de opening (vandaar dat de 4 Coupé me niet interesseert) maar niet echt naar het volume.
                          En in vond de CLA dus écht smal voorin.
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Binnen 4 jaar is diesel duurder aan de pomp dan benzine en wordt die brandstof fiscaal nog zwaarder afgestraft dan nu al het geval is.
                            Dat zeiden ze vier jaar geleden ook al.
                            Waarop baseer je dat?

Comment

Ik lok hier nogal een reactie uit sorry daarvoor, ik ben nog maar wat aan het rond kijken, ik heb nooit beweerd dat het interieur van een bmw niet mooi is, het voelt voor mij persoonlijk alleen niet zo aan. Als ik bij mijn volvo aan het interieur voel, voelt dat allemaal soepel en mals aan (geen leder op dashboard) en dat had ik bij de bmw niet.
                              Mijn maat zei om te lachen stop dan met eraan te voelen
                              Hoe kwam ik nu weer ineens bij Mazda. Om dat ik eens heb mogen rijden in een maat zijn wagen, en die vond ik eigenlijk voor dat geld veel auto in de plaats kreeg.
                              Omdat de meeste mensen nog altijd een diesel verkiezen boven een benzine maakte ik even maar een gedachte sprong, wat binnen 4 jaar. Maar je kon wel eens gelijk krijgen . Ik heb vroeger bijna altijd benzine gereden, en die geraakte ik toen moeilijker verkocht. En de laatste 3 diesels waren dadelijk weg. (maar dat was toen) Maar ik zeg het, ik ga het even laten bezinken. En ik ga voor 98 % het houden op een benzine, ik rij inderdaad veel te weinig om een diesel aan te schaffen. En nu ga ik slapen en dromen dat ik de lotto gewonnen heb en me ik weet nie wat een dure kar kan aanschaffen
                              Last edited by ; 08/03/2015, 23:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                Inderdaad. Een bmw 318d/20d of Mazda 6 met zelfde aantal pk.. Same thing...

Ik vind het erg jammer dat weinig andere merken 300+pk in diesel aanbieden waardoor je beperkt wordt tot bmw, audi..

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel009 Bekijk Berichten
                                  Ik lok hier nogal een reactie uit sorry daarvoor, ik ben nog maar wat aan het rond kijken, ik heb nooit beweerd dat het interieur van een bmw niet mooi is, het voelt voor mij persoonlijk alleen niet zo aan. Als ik bij mijn volvo aan het interieur voel, voelt dat allemaal soepel en mals aan (geen leder op dashboard) en dat had ik bij de bmw niet.
                                  Mijn maat zei om te lachen stop dan met eraan te voelen :gril:
                                  Mm.. Afgelopen zaterdag ben ik een aantal garages geweest, puur en alleen om het interieur ( de materialen) en de subjectieve kwaliteit ( tactiel, visueel ) te beoordelen, deze garages liggen allemaal in dezelfde straat ( wandelafstand) dus snel even binnen en buiten..

Audi
                                  Mercedes
                                  BMW
                                  Volvo
                                  Land Rover
                                  Ford
                                  Lexus
                                  Kia
                                  Opel
                                  Jaguar

Toch wel een aantal merken dus..

Wat ik kon vaststellen was dat Audi samen met Jaguar en Lexus er toch serieus bovenuitsteken. Vooral audi weet toch van aanpakken ( vooral de TT en A6) en maakt mijn inziens de beste interieurs.

Volvo vond ik de grootste teleurstelling ( serieus gedateerde look)

BMW en Mercedes zitten dan voor mij midden in het pak. Niet slecht, niet uitzonderlijk, en sterk afhankelijk van model tot model en uitvoering.

Is en blijft natuurlijk een zeer persoonlijke kwestie.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johant Bekijk Berichten
                                    Even geregistreerd, want dit topic interesseert me wel.

Zo een gek idee is dat nog niet.

Ik heb enkele weken geleden ook beslist mijn huidige wagen (Audi A3) te vervangen.

Zowel een testrit met een Mercedes CLA 200 CDI als BMW 418d gemaakt en ik moet zeggen:
                                    - Qua rijbeleving was er weinig verschil. De motorisatie zal de reden zijn.
                                    - Ook het verschil FWD en RWD was amper merkbaar. Beide hadden brede banden onder de testwagen zitten.
                                    - Uiterlijk ziet de BMW er net iets gelikter uit (persoonlijke smaak)
                                    - Het interieur is in de BMW minder goed dan in de CLA. Het ziet er ok uit, maar best niet voelen (en dat is net iets wat ik doe).

Al bij al dus elk zijn voor en nadelen, maar vrij competitief bij de gebruikelijke motorisaties.

Nog geen keuze gemaakt, maar de Mazda opent misschien wel mogelijkheden.
                                    Volgende week eens bij de garage binnenspringen!
                                    Ik ga er natuurlijk altijd vanuit dat iedereen zo een pietje precies is zoals ik. Natuurlijk merken heel veel mensen het verschil tussen RWD en fwd niet eens. Of andere zaken.

Daarnaast vergelijk ik mijn interieur met o.a M stuur, groot navi, instrumenten combi high, etc etc. Het standaard 3 reeks interieur is minder spannend om het zo te zeggen.

Grappig is wel dat een kennis een nieuwe Mazda6 heeft gekocht en toen hij eens in mijn auto stapte zei hij direct, ja dat is toch nog iets anders hé. Dat was voor hij er mee reed. Natuurlijk opnieuw een 30d is een ander paar mouwen dan een 4 cilinder benzine (skyactive??) .

Comment

Ik ga er natuurlijk altijd vanuit dat iedereen zo een pietje precies is zoals ik. Natuurlijk merken heel veel mensen het verschil tussen RWD en fwd niet eens. Of andere zaken.

Daarnaast vergelijk ik mijn interieur met o.a M stuur, groot navi, instrumenten combi high, etc etc. Het standaard 3 reeks interieur is minder spannend om het zo te zeggen.

Grappig is wel dat een kennis een nieuwe Mazda6 heeft gekocht en toen hij eens in mijn auto stapte zei hij direct, ja dat is toch nog iets anders hé. Dat was voor hij er mee reed. Natuurlijk opnieuw een 30d is een ander paar mouwen dan een 4 cilinder benzine (skyactive??) .

We weten ondertussen al dat jij met een 330d rijdt. Je hoeft dat niet in elke post te herhalen.

Verder is er natuurlijk wel een groot verschil tussen een Mazda en een BMW maar of dat verschil zo groot is als het prijsverschil valt natuurlijk te betwijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        We weten ondertussen al dat jij met een 330d rijdt. Je hoeft dat niet in elke post te herhalen.
                                        De poster waarop ik antwoordde, zei dat hij zich net geregistreerd had.

Voor de rest zeg ik het nog 1001 keer. Ok?

Comment

De poster waarop ik antwoordde, zei dat hij zich net geregistreerd had.

Voor de rest zeg ik het nog 1001 keer. Ok?
                                          Zeg het zoveel keer als je wil jongen, het zegt meer over jou dan over mij.

Comment

Working...
                                          X