Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw 4 gc of mercedes 250 cla

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Langs buiten is een 4gc toch een pak mooier dan een Mazda vind ik. Hele andere auto.
    Als je dan toch naar de Mazda kijkt, moet je ook eens naar de 508 gaan/ nieuwe mondeo/ .. gaan. Die bieden voor dat geld allemaal full options.
    Last edited by metalpe; 09/03/2015, 08:37.

Comment

316d , 316i , 330d... allemaal 1 pot nat. Op de laatste pakt BMW alleen maar wat extra winst aangezien deze voertuigen voor 90% uit dezelfde onderdelen bestaan. Uiteraard is een Mazda zeker niet minder goed dan de BMW. Ga als 1m95 mens maar eens achterin zitten...

Comment

1 post zonder het s-merk te vermelden. Proficiat dbr2. Deze keer moet ik je wel bijtreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
          316d , 316i , 330d... allemaal 1 pot nat. Op de laatste pakt BMW alleen maar wat extra winst aangezien deze voertuigen voor 90% uit dezelfde onderdelen bestaan. Uiteraard is een Mazda zeker niet minder goed dan de BMW. Ga als 1m95 mens maar eens achterin zitten...
          +1
          Al is een 330d uit heel ander hout gesneden dan een 16d.

Maar, je hebt wel gelijk!

Comment

Relatief gezien lijkt me zo'n mazda zeker niet slechter als een BMW. Als de BMW 50000€ kost en de Mazda 38000€ mag het ook meer zijn, lijkt me logisch.
            Op't einde van de rit recupereer je volgens mij van die 12000€ ook wel 8000€ maar dat moet je natuurlijk altijd afwachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
              Relatief gezien lijkt me zo'n mazda zeker niet slechter als een BMW. Als de BMW 50000€ kost en de Mazda 38000€ mag het ook meer zijn, lijkt me logisch.
              Op't einde van de rit recupereer je volgens mij van die 12000€ ook wel 8000€ maar dat moet je natuurlijk altijd afwachten.

Een full option Mazda 6 kost echt geen 38K Euro, eerder 33K Euro. Een een full 320 kost volgens mij ook meer dan 50K dus is het prijsverschil nog een pak groter dan de cijfers die je hier neerzet.

Anderzijds is het niet echt eerlijk om een BMW 3 met een 6 te vergelijken want volgens mij zitten die auto's in verschillende segmenten. Een Mazda 6 zou je met een BMW 5 moeten vergelijken en dan zijn de verschillen wel degelijk enorm.

Comment

Tja, ik ga af op de prijs die de topicstarter vermeldt over de wagen van zijn vriend.

Een mazda 6 vergelijken met een 5 serie? Ben jij dronken? De 5serie is een pak meer limousine als een Mazda6.

edit: Kom op 39000 voor een 175pk met automaat.
                Last edited by arbe; 09/03/2015, 09:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Daarnaast vergelijk ik mijn interieur met o.a M stuur, groot navi, instrumenten combi high, etc etc. Het standaard 3 reeks interieur is minder spannend om het zo te zeggen.
                  Al die dingen zijn ook op een 316d of 420d verkrijgbaar hoor, het stuur en de instrumenten display voor niet al te veel geld en de navi Prof zit in verschillende packs.

Uiteraard is een Mazda zeker niet minder goed dan de BMW. Ga als 1m95 mens maar eens achterin zitten...
                  Dat klopt, achterin de 4GC is er niet veel plaats. Of dat een auto slechter maakt of niet hangt echter af van je eigen persoonlijke situatie.
                  Ik heb misschien 5 keer op een jaar iemand achterin zitten, daarvoor ga ik geen andere auto kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Een full option Mazda 6 kost echt geen 38K Euro, eerder 33K Euro. Een een full 320 kost volgens mij ook meer dan 50K dus is het prijsverschil nog een pak groter dan de cijfers die je hier neerzet.
                  Anderzijds is het niet echt eerlijk om een BMW 3 met een 6 te vergelijken want volgens mij zitten die auto's in verschillende segmenten.
                  Je moet vooral de twee full-options niet vergelijken.
                  Ik ben toevallig ook aan het kijken en op de Mazda is bijvoorbeeld een geheugen voor de passagierszetel geen optie, net als de HUD, zwarte dakhemel, automatische trekhaak of een ander type zetel.
                  Zo zijn er wellicht nog wel wat zaken die je op de 4GC wél kan krijgen en op de Mazda 6 niet.
                  ALs je dan "full option" prijzen gaat vergelijken vergelijk je appelen met peren.

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                  edit: Kom op 39000 voor een 175pk met automaat.
                  Ik ook.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Je hebt wel gelijk hoor maar er zijn er hier die denken dat een 330d het summum onder de auto's is. Zegt veel over zo'n mensen.

Comment

Anderzijds is het niet echt eerlijk om een BMW 3 met een 6 te vergelijken want volgens mij zitten die auto's in verschillende segmenten. Een Mazda 6 zou je met een BMW 5 moeten vergelijken en dan zijn de verschillen wel degelijk enorm.
                      De 3 reeks stemt wel overeen met een Mazda 6.

Verschil hierbij is hoe groot en uitgebreid de optielijst is en wat je er voor in de plaats krijgt. De head-on display bij Mazda wordt geprojecteerd op een klein plastiek schermpje bovenop je dashboard, terwijl bij BMW dit in de voorruit wordt geprojecteerd. De navi prof van BMW heeft een eigen systeem, terwijl Mazda een ingebouwde TomTom aanbiedt. Het motorenaanbod is niet echt veel soeps met bv hun atmosferische benzines. Hoe aangenaam die ook rijden, in tijden van turbo benzines zijn die kleine NA motoren outdated. De 175pk diesel heeft een CO2 uitstoot van 127 gram. Terwijl mijn *gecensureerd* een uitstoot heeft van slechts 129 gram. Anderzijds is BMW belachelijk bezig als het op de optielijst aankomt (bv neerklapbare kopsteunen achter, verstelbare armsteun vooraan, prijzen voor elektrische zetels,...)

Zelf kom ik voor een full option Mazda 6 op bijna 39k (btw incl.).

Ik zeg nergens dat de Mazda ongetwijfeld een heel goed sturende wagen is die véél biedt voor de prijs (cfr. de verbazend kleine optielijst, gezien quasi alles standaard lijkt te zijn).

Of je een Mazda 6 echt op hetzelfde niveau kan plaatsen als de 4 GC waarover er hier sprake is... Als een auto voor bepaalde mensen enkel gaat over wat je krijgt voor je geld, dan zijn ze beter af bij Dacia.

Comment

Je hebt wel gelijk hoor maar er zijn er hier die denken dat een 330d het summum onder de auto's is. Zegt veel over zo'n mensen.
                        Ochot. Heb ik dat ergens gezegd? Veel members herhalen vaak dat ze met een M3/4, Porsche etc rijden. Stuk voor stuk superieur aan mijn auto. Heb ik daar last van? Neen. Dat boeit mij niet, want afgunst zit niet in mij. Het feit dat jij daar wel last van hebt, zegt eerder iets over jou, "jongen".

Comment

Edit : dubbel

Comment

Volledig akkoord wat betreft dat er tussen een 16i en 30d geen verschil zit wat betreft 'kwaliteit'.

MAAR

als er voor U geen verschil is tussen 100pk en bijna 300pk dan ga ik zelfs geen moeite proberen doen om U van het tegendeel te overtuigen.. Stel je een Ferrari voor met een 1.0 liter 3 cilinder met 75pk. Ja dat is inderdaad hetzelfde als diezelfde Ferrari met een V12 met 600pk.. Tot de moment dat je gas geeft ))

Tegenwoordig liggen de wagens zo dicht bij elkaar dat ze allemaal wel goed rijden en deftige motoren hebben, alleen zijn er weinig reguliere merken die er nog 'dikke' motoren inleggen. (V8's bijvoorbeeld)

Ik vermoed dat de komende jaren er veel meer auto's zullen komen die een aandrijflijn gaan krijgen als de BMW i8 (3 cilinder met een dikke elektromotor en een mooi batterijpakketje van een 40kw) Althans dat hoop ik. Met andere woorden alle 'dikke' motoren zullen er uitgaan.
                            Last edited by germinal; 09/03/2015, 12:50.
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

Comment

Ik hoop dat deze comment niet op mij van toepassing is want ik zeik BMW en dan mijn 330D meer af dan dat ik hem de hemel in prijs.

Ik rijd regelmatig met andere auto's (oa. Peugeot 407, Opel Astra, Peugeot 207, Skoda Superb, Ford Fiesta) en heb het laatste jaar een hele reeks testritten gedaan (van een Audi A5, Citroen DS5 Hybrid, Volvo V60 Hybrid over een BMW i3 en i8 en een Audi A3, Mercedes C tot een Jaguar XF, Maserati Ghibli en Porsche Macan, X4, X5) en dan kom ik tot de conclusie dat een 3 serie op zijn best middelmatig genoemd kan worden qua comfort en build quality, met andere woorden niets speciaals.

Maar dan kom ik eveneens tot de conclusie dat voor een auto in die prijsklasse er momenteel gewoon geen betere dieselmotor te vinden is.

Audi biedt zelfs haar nieuwe Bi Turbo motoren niet aan in de A5, A4. Blijkbaar zijn deze voorbehouden voor de A6, A7? Mij is niet duidelijk waarom.

En ik herhaal nogmaals als je op zoek bent naar een 2.0 TDI dan betaal je bij BMW gewoon extra voor het merk, en al zeker niet voor meer kwaliteit. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Mercedes.

Dus in die optiek kan ik zeker akkoord gaan dat je met een mazda6 een zeer goede koop zou doen. Een van de meer aantrekkelijke wagens imo.
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                ... Stel je een Ferrari voor met een 1.0 liter 3 cilinder met 75pk. Ja dat is inderdaad hetzelfde als diezelfde Ferrari met een V12 met 600pk...
                                Dat heet een Fiat.

Grapje

Comment

Denk dat TS ook nog eens langs moet gaan voor een psychoanalyse om te zien of hij een BMW of Mazda persoonlijkheid heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    Denk dat TS ook nog eens langs moet gaan voor een psychoanalyse om te zien of hij een BMW of Mazda persoonlijkheid heeft

Normaal reageer ik niet op zulke dingen, maar dit is erover , grappig bedoelt of niet. Ik moet binnenkort nog dankbaar zijn dat ik in een bmw mag rijden of wat.
                                    Normaal vraag ik aan niemand raad, maar ik dacht ik ga eens horen bij mensen die ook veel met wagens bezig zijn. Maar blijkbaar owee als je iets negatief zegt van merk x of y.
                                    Voor mij hoef het ook niet meer . Ik reageer ook niet meer na deze post. Bedankt aan de mensen die wel wilde helpen. Het is trouwens beslist wat wagen het wordt , morgen worden de papieren getekend, en nee het is geen bmw geworden. En ik ga zelfs nog iets meer uitgeven als ik gedacht had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Ochot. Heb ik dat ergens gezegd? Veel members herhalen vaak dat ze met een M3/4, Porsche etc rijden. Stuk voor stuk superieur aan mijn auto. Heb ik daar last van? Neen. Dat boeit mij niet, want afgunst zit niet in mij. Het feit dat jij daar wel last van hebt, zegt eerder iets over jou, "jongen".

Het feit dat jij in ieder topic moet aanhalen dat jij met een 330d rijdt en de vergelijking moet maken zegt ook veel over jou. Het doet misschien pijn dat er eens iemand de ballen heeft om het hier neer te zetten maar dat is dan maar zo.

Comment

Denk dat id-dsi hetzelfde bedoelde als jou. .

En dan nog iemand van Sint-Truiden, hoe jammer.

Comment

• mijn al dan niet misplaatste reactie was inderdaad eerder gericht op de zeer scherpe discussie waarbij soms de indruk wordt gegeven dat men niet tegelijkertijd een Mazda als een BMW in overweging kan nemen, en dat dit niet vergelijkbare wagens zou zijn. Ik volg daarin niet (zie ook nog andere DIE of DAT).
                                          Excuses als het verkeerd over gekomen is.

Comment

Working...
                                          X