Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw 4 gc of mercedes 250 cla

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ik ga er natuurlijk altijd vanuit dat iedereen zo een pietje precies is zoals ik. Natuurlijk merken heel veel mensen het verschil tussen RWD en fwd niet eens. Of andere zaken.

Daarnaast vergelijk ik mijn interieur met o.a M stuur, groot navi, instrumenten combi high, etc etc. Het standaard 3 reeks interieur is minder spannend om het zo te zeggen.

Grappig is wel dat een kennis een nieuwe Mazda6 heeft gekocht en toen hij eens in mijn auto stapte zei hij direct, ja dat is toch nog iets anders hé. Dat was voor hij er mee reed. Natuurlijk opnieuw een 30d is een ander paar mouwen dan een 4 cilinder benzine (skyactive??) .
    Zonder alle elektronische hulpmiddelen zal je FWD en RWD misschien nog merken, maar in het gewone dagelijkse verkeer en met ESP, ABS, tractiecontrole,... aan zie ik geen meerwaarde voor RWD. Niemand hoeft racepiloot te zijn op de openbare weg. Vlot kan wel.

De testwagen had een hele waslijst aan opties, net zoals de CLA. En toch... Nee. Een beetje zoals Germinal ook zei.

Ik probeer de merken op dezelfde manier te benaderen, vooraf geen voorkeur gehad.
    En afmetingen, prijs, kwalitatieve indruk, noden en rijgedrag/stuurgevoel doen momenteel naar de CLA neigen.

De Mazda kan de keuze nog veranderen.
    En als extraatje toch nog even naar de Jaguar XE gaan kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mel009 Bekijk Berichten
      Normaal reageer ik niet op zulke dingen, maar dit is erover , grappig bedoelt of niet. Ik moet binnenkort nog dankbaar zijn dat ik in een bmw mag rijden of wat.
      Normaal vraag ik aan niemand raad, maar ik dacht ik ga eens horen bij mensen die ook veel met wagens bezig zijn. Maar blijkbaar owee als je iets negatief zegt van merk x of y.
      Voor mij hoef het ook niet meer . Ik reageer ook niet meer na deze post. Bedankt aan de mensen die wel wilde helpen. Het is trouwens beslist wat wagen het wordt , morgen worden de papieren getekend, en nee het is geen bmw geworden. En ik ga zelfs nog iets meer uitgeven als ik gedacht had.
      Niet aantrekken. Beter zo dan geen reacties. Het is en blijft een forum met veel verschillende standpunten en visies. Je moet wat door de ego's heen kijken en je eigen waarheid zoeken. Ik heb hier op die manier al veel interessante dingen gelezen en bijgeleerd. Als je hier wat langer bent begin je de voorkeuren van sommige mensen te kennen en weet je al beter bij welke je een korrel, en bij welke je een kruiwagen zout moet doen.

We verwachten natuurlijk, eens het contract getekend is, een verslag van wat het nu geworden is!
      Last edited by metalpe; 09/03/2015, 19:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
        mijn al dan niet misplaatste reactie was inderdaad eerder gericht op de zeer scherpe discussie waarbij soms de indruk wordt gegeven dat men niet tegelijkertijd een Mazda als een BMW in overweging kan nemen, en dat dit niet vergelijkbare wagens zou zijn. Ik volg daarin niet (zie ook nog andere DIE of DAT).
        Excuses als het verkeerd over gekomen is.
        Ik had ze door en ik volg je in die zin dat je een BMW 3 met een Mazda 6 vergelijken, mss zelfs met een 518d al zal die toch iet groter zijn?

In elk geval heeft dit topic mij ertoe gebracht zaterdag een testrit te maken met de Mazda 6...

Ben in elk geval benieuwd welke keuze de TS maakt

Sent from my iPhone using Tapatalk
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
          Niet aantrekken. Beter zo dan geen reacties. Het is en blijft een forum met veel verschillende standpunten en visies. Je moet wat door de ego's heen kijken en je eigen waarheid zoeken. Ik heb hier op die manier al veel interessante dingen gelezen en bijgeleerd. Als je hier wat langer bent begin je de voorkeuren van sommige mensen te kennen en weet je al beter bij welke je een korrel, en bij welke je een kruiwagen zout moet doen.

We verwachten natuurlijk, eens het contract getekend is, een verslag van wat het nu geworden is!
          Het is daarom dat ik skoda zo aanprijs in diverse topics. Dat ik zelf meerdere malen heb gezegd dat ik een octavia RS280 (als die er ooit zou komen) wel als opvolger zie voor mijn auto. Want ja, skoda en bmw liggen op 1 lijn.... Mijn ego past heus wel in een Mazda of gelijk welk ander merk. Enfin, alles behalve auto's maatje Citroën C1 en consorten. Dat is werkelijk te klein voor het ego.

Comment

• zelfs dat lukt hoor, als het moet

Comment

• cla of 4gc,... vind ik geen poll waard... 4GC is andere categorie dus no doubt!
              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Ofwel zit er een groot verschil in de wagens die jullie testrijden, ofwel kan ik de 'andere categorie' helemaal niet begrijpen.

Volgens mij maken de meeste hier een keuze terwijl ze er nog nooit zelf mee gereden hebben...
                Iedereen maakt toch een testrit voor je een keuze maakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Dat zeiden ze vier jaar geleden ook al.
                  Waarop baseer je dat?
                  Euh... niet zo moeilijk, hoor. Gewoon van tijd tot tijd een beetje de actualiteit volgen en dan verneem je zo dat diesel aan belang zwaar zal inboeten in de nabije toekomst... en ik denk dat dit al tot in den treure besproken is in een ander topic hier, dus ik ga hier niet te ver O-T gaan... Om maar een paar puntjes aan te halen:
                  - regering heeft in het regeerakkoord neergeschreven dat het de accijnzen op diesel zal verhogen
                  - huidige fiscale regelgeving stelt diesel al in het nadeel ten opzichte van benzine (reken maar eens uit hoe het zit met VAA, fiscale aftrekbaarheid, CO2 solidariteitsbijdrage enz...)
                  - moderne (hybride) benzinemotoren verbruiken niet of nauwelijks meer dan diesels
                  - onderhoudskosten bij dieselmotoren zijn duurder dan vergelijkbare (hybride) benzines
                  - petroleumsector zelf staat eveneens achter maatregelen om diesel duurder te maken dan benzine
                  - ... enz... enz...

Anyway, als je maar 13k km per jaar aflegt, is de rekening snel gemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Anyway, als je maar 13k km per jaar aflegt, is de rekening snel gemaakt.
                    Bwa, ben ik nog niet zo zeker van...
                    Ik heb hier de rekening gemaakt: 1500cc turbo-benzine tov. 2000cc turbodiesel... bij +- 13000km en het was kif/kif (het meerverbruik kwam overeen met de jaarlijkse verkeersbelasting...) Een 2500cc hybride benzine daarentegen...

Comment

• Een testrit om de ophanging ( hard/zacht) te beoordelen en de motor, maar 150pk is en blijft bijvoorbeeld 150pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Een testrit om de ophanging ( hard/zacht) te beoordelen en de motor, maar 150pk is en blijft bijvoorbeeld 150pk.

Deels... de ene auto & motor met 150 pk is de andere niet, zowel op papier als qua aanvoelen. Zonder te willen preken of zo
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Het is daarom dat ik skoda zo aanprijs in diverse topics. Dat ik zelf meerdere malen heb gezegd dat ik een octavia RS280 (als die er ooit zou komen) wel als opvolger zie voor mijn auto. Want ja, skoda en bmw liggen op 1 lijn.... Mijn ego past heus wel in een Mazda of gelijk welk ander merk. Enfin, alles behalve auto's maatje Citroën C1 en consorten. Dat is werkelijk te klein voor het ego.
                          Int3xOr Ik heb het niet eens specifiek tegen jou hoor. Ik bedoel er gewoon mee dat we hier allemaal gewone mensen met persoonlijke mening, voorkeur, budget en visie zijn en geen autojournalisten die zomaar kunnen testen wat ze willen. Het is hier allesbehalve objectief, wat het net heel kleurrijk maakt. Net daardoor bedoel ik dat je je waarheid ergens in het midden moet gaan zoeken. Als je hier veel meeleest zie je sommige dingen nu eenmaal vaak terug komen van, vaak dezelfde mensen. Mensen met een 330, met een espace, met een skoda.. je weet waarschijnlijk direct over wie het gaat.

Met de ego's bedoel ik dat veel mensen uit hun eigen ervaring praten en daardoor hun eigen auto of hun manier van gebruiken bij anderen willen opdringen. Hoe vaak zie je niet dat er veel te zware motoren worden voorgesteld bij gebruikers die dat niet vragen/nodig hebben etc. Veel mensen, en ik maak me daar ook wel eens schuldig aan, projecteren hun eigen smaak/noden op de vraagsteller, gewoon omdat ze vanuit hun eigen ervaring spreken.

Comment

• A5 sportback! Mooier dan een cla en een gc en het interieur is veel, maar dan ook veel beter afgewerkt.
                            -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                              A5 sportback! Mooier dan een cla en een gc en het interieur is veel, maar dan ook veel beter afgewerkt.
                              +1

Alleen al een "oud" model.. Dacht dat de opvolger nog voor dit jaar was/is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Het feit dat jij in ieder topic moet aanhalen dat jij met een 330d rijdt en de vergelijking moet maken zegt ook veel over jou. Het doet misschien pijn dat er eens iemand de ballen heeft om het hier neer te zetten maar dat is dan maar zo.
                                Je mening geven op een forum? Eerlijk van je dat wel, maar ballen? Neen.

Ik maak me gewoon schuldig aan een universele wet. Mensen die met een 318d rijden, zeggen dat ze met een "drie reeks" rijden. Mensen met een 330i, 335i, 330d of andere gaan eerder het type vermelden.

Net zoals iemand met een golf R die het over de R heeft ipv z'n golf.

Universeel hoor. Niet enkel ik.

Comment

• das waar
                                  lets have some more member berries

Comment

• Ik zeg altijd dat ik met ne hybride rij. Collega vroeg daarstraks nog "zoals ne Prius?". Waarop ik ja gezegd heb.
                                    Ik ben liever incognito

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Ik zeg altijd dat ik met ne hybride rij. Collega vroeg daarstraks nog "zoals ne Prius?". Waarop ik ja gezegd heb.
                                      Ik ben liever incognito
                                      Ik zeg ook dat ik bij de vakbond werk en m'n auto op 8 jaar afbetaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Ik zeg altijd dat ik met ne hybride rij. Collega vroeg daarstraks nog "zoals ne Prius?". Waarop ik ja gezegd heb.
                                        Ik ben liever incognito
                                        lol op t werk tijdens de lunch hadden collega's me horen zeggen tegen iemand dat ik ne bmw had gekocht.
                                        dan natuurlijk: ah dewelke?
                                        de kleinste, ne 1 maar met ne koffer...
                                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Maar onder liefhebbers is er geen probleem om een kat een kat te noemen denk ik
                                          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Working...
                                          X