Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Mercedes C180 break of c200 berline?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe Mercedes C180 break of c200 berline?

    Tijd voor een nieuwe leasebak! Ik twijfel tussen deze twee modellen van de nieuwe C klasse. Enerzijds vraag ik mij af of de berline voldoende ruimte heeft voor vrouw, twee kinderen en toebehoren (ook voor vakantie?) en anderzijds vraag ik mij dan of of de 180 wel genoeg power zal hebben?

    Eventueel kan een Mercedes GLA ook. Allen hebben zelfde uitrusting.

    Er zijn wat company policies, zo moet hij metaalzwart zijn (gelukkig) en lichtmetalen 16" 10-spaaks velgen. Als ik kijk bij de carconfigurator zien die velgen in kwestie er behoorlijk mottig uit, lijkt wel op een wieldeksel maar ik vind nergens een goeie foto online? Of zie ik het verkeerd? Het zijn in ieder geval geen wieldoppen, die heb je ook gratis maar deze zijn extra te betalen.

    groeten en bedankt voor jullie advies

    PS vooraleer er geroepen wordt over Mazda 6 en Peugeot 508 en wie weet ik nog allemaal, het moet Mercedes zijn.
    Last edited by ; 06/03/2015, 01:27. Reden: Mercedes GLA vergeten

  • #2
    zelfde motor voor de 180 en 200... pak dan toch de 220 CDI
    en ik snap ook dat argument van plaats niet. in andere landen krijgt men alles perfect in een berline of coupe en hier lukt dat enkel in een break.
    je zou haast denken dat men enkel in west europa met de auto op reis gaat of naar een grote supermarkt
    lets have some more member berries

    Comment


    • #3
      Ik heb de 220 en vind hem nog niet vlot genoeg, neem dus minimum die

      Comment


      • #4
        Eén en ander hangt af van waar je nu mee rijdt.

        Maar zo'n C 180 break rijdt nogal log en sloom, zeker als je die dan blijkbaar nog eens gaat volstouwen met mensen en bagage. 116 pk is gewoon weinig voor een auto van leeg 1550 kg, dat zie je ook aan de acceleratiecijfers die op het niveau liggen van een eco-golfje, maar dan wel voor een auto van 300 kg zwaarder wat het nog trager laat aanvoelen.

        Als je op vakantie echt veel bagage wil meedoen, kan je altijd voor een kleine dakkoffer kijken, dat kost geen fortuin maar dan moet je je niet elke dag ergeren aan een auto met een (te) korte adem.
        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

        Comment


        • #5
          De break. Ik weet niet hoe oud de kids zijn maar de gewone c heeft in mijn ogen echt geen voldoende grote koffer om erop uit te trekken.

          Bovendien ziet de break er mooier uit al is dat een kwestie van smaak.

          Comment


          • #6
            Jammer dat u verplicht wordt om een Mercedes te rijden. Persoonlijk zou ik een klasse hoger gaan en een Skoda Octavia kiezen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
              Jammer dat u verplicht wordt om een Mercedes te rijden. Persoonlijk zou ik een klasse hoger gaan en een Skoda Octavia kiezen.
              ale onze boer met zijn/haar skoda brol probeerd weer reclame te maken...
              lets have some more member berries

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                Jammer dat u verplicht wordt om een Mercedes te rijden. Persoonlijk zou ik een klasse hoger gaan en een Skoda Octavia kiezen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                  De break. Ik weet niet hoe oud de kids zijn maar de gewone c heeft in mijn ogen echt geen voldoende grote koffer om erop uit te trekken.

                  Bovendien ziet de break er mooier uit al is dat een kwestie van smaak.
                  Eén en ander hangt af van waar je nu mee rijdt.

                  Maar zo'n C 180 break rijdt nogal log en sloom, zeker als je die dan blijkbaar nog eens gaat volstouwen met mensen en bagage. 116 pk is gewoon weinig voor een auto van leeg 1550 kg, dat zie je ook aan de acceleratiecijfers die op het niveau liggen van een eco-golfje, maar dan wel voor een auto van 300 kg zwaarder wat het nog trager laat aanvoelen.

                  Als je op vakantie echt veel bagage wil meedoen, kan je altijd voor een kleine dakkoffer kijken, dat kost geen fortuin maar dan moet je je niet elke dag ergeren aan een auto met een (te) korte adem.
                  Dank voor de enige nuttige antwoorden.

                  Wat een sch**tforum is dit toch? In elke thread dezelfde onzin. Mensen vragen en mening over wagen A of B maar dan komt steeds een hoop onzin over C-merken die plots de grote miskende Ferrari zijn of tips over motors die twee keer meer vermogen hebben en hoeveel beter die wel niet rijden. Moest ik een 220 kunnen krijgen dan zou ik die wel nemen ja, zo slim ben ik ook.

                  Comment


                  • #10
                    je weet hopelijk wel dat de 220 een 2.2L mercedes motor heeft en de 180 en 200 een franse 1.6L?
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      je weet hopelijk wel dat de 220 een 2.2L mercedes motor heeft en de 180 en 200 een franse 1.6L?
                      Zeer zeker. Feit is het is OFWEL de berline C200 136pk OFWEL de break c180 116pk en de vraag was inboeten in ruimte of in rijcomfort (ik ga er toch vanuit dat die 20 extra pk's wel degelijk een verschil maken). Ik kan helaas geen testrit doen anders kan ik het zelf ondervinden.

                      Comment


                      • #12
                        de 200 is waste of money want er is geen enkel onderdeel in die wagen verschillend van dat van een 180. je kan dus evengoed de 180 kopen en dan tunen naar C200 waardes
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          de 200 is waste of money want er is geen enkel onderdeel in die wagen verschillend van dat van een 180. je kan dus evengoed de 180 kopen en dan tunen naar C200 waardes
                          Ja ik zal mijn bedrijfswagen laten tunen, strak plan! Tnx voor de tip.

                          Comment


                          • #14
                            mijn E250 lease is getuned
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben geen landbouwer , overigens een zeer eerbaar beroep , en geef doorgaans zeer neutraal advies.

                              Comment


                              • #16
                                Wij stellen u gewoon alternatieven voor, de 180 en 200 zijn gewoon reet, Voila. Ik heb er mee gereden en ze rijden saai,log,... Ik zou gewoon gene moeten hebben.

                                Comment


                                • #17
                                  van achteren gezien: vind de C break vree geslaagd, de sedan vind ik veel minder...
                                  Last edited by ; 07/03/2015, 07:57.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik zou de c180 break nemen in jouw geval: mooier, praktischer. Motor in de basis dezelfde, die 20 pk zal je natuurlijk wel voelen, maar van die 180 lees ik nu toch ook geen dramatische testverslagen, alles is relatief, is maar wat je gewoon bent. Als ik van mn f10 in de ibiza van mn vrouw stap is dat ook wennen, maar eenmaal onderweg ben je daar snel op ingesteld ...
                                    waarom kan je eens geen testrit doen in de garage?

                                    Comment


                                    • #19
                                      De break... veel praktischer dan een sedan en volgens mij mooier. De sedan is dan weer statiger. De c-sedan heeft volgens mij ook wel een -den bompa is op pensioen-auto imago.
                                      Gewoon leren leven met het mindere vermogen.. Dat vermogen zal u trouwens nergens in verlegenheid brengen, tenzij dat je een porsche ofzo gaat uitdagen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vind de motorsaties ook wel nogal pover... een 1.6d met 116pk voor een c180? daar rijdt m'n bmw 316i rondjes rond (en die zou al wel wat rapper mogen).

                                        Zou dan de c200 berline nemen met dakkoffer als je niet toekomt qua ruimte. Denk dat je die 20pk toch wel gaat voelen (kan toch wel net het verschil maken tussen vlot en niet vlot aanvoelen).

                                        Comment

                                        Working...
                                        X