Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat een sch**tforum is dit toch? In elke thread dezelfde onzin. Mensen vragen en mening over wagen A of B maar dan komt steeds een hoop onzin over C-merken die plots de grote miskende Ferrari zijn of tips over motors die twee keer meer vermogen hebben en hoeveel beter die wel niet rijden. Moest ik een 220 kunnen krijgen dan zou ik die wel nemen ja, zo slim ben ik ook.
Stel dan geen sch**tvragen. Kies zelf tussen A en B. Hoe kunnen wij nu weten of een C berline voldoende ruim is voor jou, en of JIJ kan leven met een 1.8 of een 2.0?
De c180 break zou ik nemen, en met kids altijd handiger een break vind ik. Vermogen is voldoende voor op Belgische wegen-files. Als je kan, neem een automaat.
Als je op vakantie gaat naar het buitenland en dus zelf je diesel moet betalen dan is de c200 bluetec berline wel zuiniger dan de c180 estate die het dan nog met minder vermogen moet doen ook dus ik zou de berline nemen zoveel verschil in ruimte is het nu ook niet.
Mijn c220 cdi gaat er volgende maand uit en wordt vervangen door een v60 full option met een vijfpitter. De c was een degelijke wagen maar o zo saai en neutraal.
Mijn c220 cdi gaat er volgende maand uit en wordt vervangen door een v60 full option met een vijfpitter. De c was een degelijke wagen maar o zo saai en neutraal.
Nogal moeilijk om appels met peren te vergelijken, jij rijdt nog met het "oude" model...
Wij stellen u gewoon alternatieven voor, de 180 en 200 zijn gewoon reet, Voila. Ik heb er mee gereden en ze rijden saai,log,... Ik zou gewoon gene moeten hebben.
Ik begrijp deze reacties ook niet eerlijk gezegd. In Belgie kan je meestal max. 70 rijden op gewone wegen en 120 op autosnelweg. Zelf heb ik een C180 Break van 2011. Deze vind ik meer dan snel genoeg om van 0 naar 70 op te trekken. En voor het prijsverschil van een compleet nutteloze zwaardere motor heb ik opties genomen, Comand GPS, Xenon, zetelverwarming, enz. En van een gemiddeld verbruik van 5,4l de voorbije 20.000km met op autosnelwegen regelmatig slechts 4l word ik veel blijer dan een stoplicht sprintje winnen. En andere merken vind ik zeker niet minderwaardig, de nieuwe Skoda Superb vind ik een prima wagen, maar een Mercedes rijdt nu eenmaal anders. Alleen al voor de achterwielaandrijving zou ik Mercedes kiezen. Mijn vrouw heeft een voorwielaandrijver en telkens als ik daar mee rijd valt het me op hoe zwaar die stuurt in vergelijking met mijne.
Maar gelukkig kan iedereen kiezen waar hij of zij geld aan geeft.
Ja maar zoveel scheelt het niet hee en de 220cdi in mijn wagen is de 651 170pk 400nm en ik vind die net genoeg voor de c.
W204 vs W205 is nochtans een volledige andere auto. Zowel uiterlijk als onderstel. De W205 is véél lichtvoetiger dan z'n voorganger. Dat staat wel los van het feit of een 180/200 voldoende is, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Uiterlijk ja maar ze rijden even saai heb er al ene had als vervangwagen. Degelijk, goedsturend, neutraal, saai. Dat vind ik na 5 jaar van de w204 en om die reden komt er voorlopig geen ster meer binnen.
Ik heb vorige week met de 180c sedan van m'n collega gereden en ik vond die verbazend vlot eerlijk gezegd. Ruim voldoende om mee te kunnen in't verkeer.
Kijk, iedereen is met iets anders tevreden. Je heb zelfs mensen die met een 316i/d tevreden of een Volvo s80 1.6d. Mij spreekt het totaal niet aan om met een (grote) middenklasser te rijden met een motor voor een Clio/Corsa. laat de reacties maar komen!
Comment