Mededeling

Collapse
No announcement yet.

To cabrio or not to cabrio? BMW 420d Grand Coupé of 420d Cabrio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • To cabrio or not to cabrio? BMW 420d Grand Coupé of 420d Cabrio?

    Ik wil eventueel een beetje downsizen, niet zozeer qua vermogen of motor maar eerder qua volume en kost (en dus, onherroepelijk, ook qua CO2-uitstoot).
    Aan de andere kant wil ik niet gewoon een kleinere versie van wat ik nu heb.

    Bon, het doet er allemaal niet toe, momenteel gaat mijn interesse uit naar de 420d Gran Coupé en de 420d Cabrio. Jaja, ik weet het, viercilinders en zeker diesels horen niet in een BMW enzovoort en zo verder blabla, probeer dat even te negeren.
    Ik heb voorbije zaterdag met de GC gereden en volgende zaterdag staat een testrit met de Cabrio op de agenda.
    De cabrio vind ik in de showroom bloedmooi, een pak mooier dan de GC. Ik weet dat vele puristen de hardtop not-done vinden maar ik vind die prachtig.
    Op één of andere manier geeft die toch ook een wat ruimtelijker gevoel als je er in zit, ook al is de binnenruimte gelijk volgens de verkoper.

    Aan de andere kant heeft de GC nu al de B47 motor die flink zuiniger maar ook stiller en zachter loopt naar verluid (de testwagen was nog de N47) en zit die sowieso beter dan de cabrio qua verbruik.

    Hoe onpraktisch is een cabrio nu écht als daily?
    Veel behoefte aan laadruimte heb ik niet echt met nog een Megane GrandTour en een bestelwagen met open laadbak op de oprit maar ik rijd wel tussen de 35 en 40K km per jaar.

    Iemand goeie info? Tips? Ervaringen? Enig idee wanneer de B47 in de andere modellen komt?
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

  • #2
    Kijk, bij de GC krijgt ge een 4d coupé (de benaming alleen al) die imo geen voordelen biedt. 't Is geen coupé en ge hebt minder hoofdruimte achterin. Bij de cabrio krijgt ge twee auto's voor de prijs van één. Een 2d coupé met de hardtop omhoog en een cabrio zonder.

    Comment


    • #3
      ik vind de hardtop ook een pluspunt zowel praktisch als visueel. een stoffen dak is al direct veel te vrouwelijk :p
      ik kies dus ook de cabrio
      lets have some more member berries

      Comment


      • #4
        Als je de extra ruimte die de 4gc biedt niet nodig hebt zou ik ook voor de cabrio kiezen. Als je dus geen 4 deuren en een achterbank nodig heb overduidelijk de cabrio. Verder vind ik het beide zeer knappe wagens, maar toch heeft de cabrio sowieso een streepje voor. Mooi weer en dak open, fantastisch

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
          Als je de extra ruimte die de 4gc biedt niet nodig hebt zou ik ook voor de cabrio kiezen. Als je dus geen 4 deuren en een achterbank nodig heb overduidelijk de cabrio.
          Het is een beetje raar maar de 4 Coupé overweeg ik bijvoorbeeld niet.
          Die is nog kleiner achterin (ook lager dan de cabrio) en heeft een onpraktische koffer.
          De cabrio ook maar daar is het nog makkelijker om bijvoorbeeld boodschappen op de achterbank te leggen dan bij de Coupé.
          Al was het maar omdat het dak open staat.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Het is een beetje raar maar de 4 Coupé overweeg ik bijvoorbeeld niet.
            Die is nog kleiner achterin (ook lager dan de cabrio) en heeft een onpraktische koffer.
            De cabrio ook maar daar is het nog makkelijker om bijvoorbeeld boodschappen op de achterbank te leggen dan bij de Coupé.
            Al was het maar omdat het dak open staat.
            Dus eigenlijk wil je gewoon de cabrio, opgelost

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
              Dus eigenlijk wil je gewoon de cabrio, opgelost
              Lol, eigenlijk wel ja.
              Aan de andere kant, de 4GC heeft dan weer wél een heel praktische koffer (5e deur) en een handige achterbank.
              Maar het is geen cabrio natuurlijk.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • #8
                De cabrio Schussboelie, zonder twijfel. Lekker genieten met dakje af.
                Ook vele malen mooier dan de GC.

                Comment


                • #9
                  Cabrio +1
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                  Comment


                  • #10
                    Vroeger zei ik dat een cabrio voor mannen in hun midlife was. Nu zou ik er zelf ook wel eentje willen.

                    Vanwaar je opmerking dat de nieuwe B motoren stiller lopen?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Vroeger zei ik dat een cabrio voor mannen in hun midlife was. Nu zou ik er zelf ook wel eentje willen.
                      Ik ben 10 dagen geleden dan ook 40 geworden.



                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Vanwaar je opmerking dat de nieuwe B motoren stiller lopen?
                      Dat heb ik eerlijk gezegd ook hier maar ergens gelezen.

                      Dat ze een lagere CO2-uitstoot hebben is echter een feit, helaas is dat, gezien de wagen op een bvba komt, niet helemaal onbelangrijk.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • #12
                        Als ruimte geen issue is zou ik de cabrio nemen.

                        Comment


                        • #13
                          ik zo de Gc kiezen, de voordelen van een cabrio wegen niet op tegen de nadelen vind ik.

                          ik heb nu zelf al enkele jaren een cabrio A5 ik wou dat ook eens hebben, hoewel ik nog geen 40 ben.
                          cabrio rijden is allemaal leuk in he begin, maar na een tijdje doe je dat dak niet meer open.
                          Als het dak open is moet je al zeker niet veel sneller rijden dan 110 Km/h anders word de wind echt storend.
                          Met kinderen op de achterbank , kan je het windnet niet plaatsen en is het voor deze echt niet te doen als je harder dan 60 a 70 rijd. De rest van het jaar ondervind je dan weer de nadelen minder stijve carrosserie , meer lawaai vooral langs de zijkant. Als ik vorig jaar 5 ritjes gedaan heb zonder dak zal het veel zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                            ik zo de Gc kiezen, de voordelen van een cabrio wegen niet op tegen de nadelen vind ik.

                            ik heb nu zelf al enkele jaren een cabrio A5 ik wou dat ook eens hebben, hoewel ik nog geen 40 ben.
                            cabrio rijden is allemaal leuk in he begin, maar na een tijdje doe je dat dak niet meer open.
                            Als het dak open is moet je al zeker niet veel sneller rijden dan 110 Km/h anders word de wind echt storend.
                            Met kinderen op de achterbank , kan je het windnet niet plaatsen en is het voor deze echt niet te doen als je harder dan 60 a 70 rijd. De rest van het jaar ondervind je dan weer de nadelen minder stijve carrosserie , meer lawaai vooral langs de zijkant. Als ik vorig jaar 5 ritjes gedaan heb zonder dak zal het veel zijn.
                            Ik denk dat je bezwaren vooral van toepassing zijn op een cabrio als echte funwagen voor er bij. Als daily die niet noodzakelijk supersnel moet zijn zou ik wel kiezen voor de cabrio tussen deze 2. Cabriorijden met mensen op de achterbank is sowieso moeilijk bij elk model imho.

                            Qua ruimte, ik ben van een 5 naar een Z4 gegaan en ondervind geen probleem qua bruikbaarheid. En ik heb niet de alternatieven die jij nog staan hebt

                            Comment


                            • #15
                              In de praktijk is het aantal cabrio-dagen toch erg beperkt, al heb je altijd van die sjaaltje/mutsje/zonnebril mannen die ook al bij +7° open rijden. Gezien je 35-40k per jaar doet zal daar wel veel autostrade bij zitten denk ik? Cabrio-rijden op autostrade is sowieso niet leuk, en al zeker niet in de spits, wat je dan binnen krijgt van vuiligheid, niet normaal...
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                                ik zo de Gc kiezen, de voordelen van een cabrio wegen niet op tegen de nadelen vind ik.

                                ik heb nu zelf al enkele jaren een cabrio A5 ik wou dat ook eens hebben, hoewel ik nog geen 40 ben.
                                cabrio rijden is allemaal leuk in he begin, maar na een tijdje doe je dat dak niet meer open.
                                Als het dak open is moet je al zeker niet veel sneller rijden dan 110 Km/h anders word de wind echt storend.
                                Met kinderen op de achterbank , kan je het windnet niet plaatsen en is het voor deze echt niet te doen als je harder dan 60 a 70 rijd. De rest van het jaar ondervind je dan weer de nadelen minder stijve carrosserie , meer lawaai vooral langs de zijkant. Als ik vorig jaar 5 ritjes gedaan heb zonder dak zal het veel zijn.
                                Ik ging bijna zeggen: ik heb 5 dagen NIET open gereden. Maar dat zou overdreven zijn Wat wel realistisch is, is dat ik meer dan de helft van de tijd open rij. En dat al de voorbije vier jaar. Ik rij, ook in de winter, 120 zonder windscherm. 't Is beter met windscherm natuurlijk, maar soms heb ik geen zin om de kinderstoel los te klikken om plaats te maken voor dat scherm, en rij ik gewoon zonder scherm. Anders geformuleerd: het hangt nogal af van persoon tot persoon.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                In de praktijk is het aantal cabrio-dagen toch erg beperkt, al heb je altijd van die sjaaltje/mutsje/zonnebril mannen die ook al bij +7° open rijden. Gezien je 35-40k per jaar doet zal daar wel veel autostrade bij zitten denk ik? Cabrio-rijden op autostrade is sowieso niet leuk, en al zeker niet in de spits, wat je dan binnen krijgt van vuiligheid, niet normaal...
                                Het land met het meeste cabrio's ter wereld per hoofd van de bevolking is ... Groot-Brittanië. Je weet wel, dat eiland dat bekend staat voor zijn altijd zonnige weer? Ik rij 45.000 km per jaar, daarvan meer dan de helft open. Ook autosnelweg. Ook in de kou. Ook in de regen (als het niet stortregent en de kap niet nat is). Regelmatig zelfs als het donker is (fantastisch op zwoele dagen). Wat een cabrio-dag is, dat zit tussen je oren. Of neem je ook alleen maar de fiets als het KMI stralende wolkenloze hemels garandeert? Enneuh... een muts bij 7 graden? Dat doe je pas als 't rond het vriespunt komt

                                Om terug on topic te komen: waarom de 4- en niet de 2-reeks? Ik denk dat je meer fun uit de 2 kan halen. En aangezien de praktische kant minder belangrijk lijkt te zijn...
                                Last edited by ; 09/03/2015, 19:00.

                                Comment


                                • #17
                                  Zeker en vast de cabrio. Omdat je toch +-50% van de tijd cabrio kan rijden.
                                  Gisteren +-250km gereden met dak open (zonder sjaal of muts ) En is 10x meer genieten dan met een gesloten wagen.
                                  Enkel is bij open rijden de koffer heel beperkt. Maar zou persoonlijk niet vlug iets anders kopen dan een cabrio/roadster
                                  Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                                  www.musclecarrent.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    ik zal dus gene echte cabrio mens zijn. .

                                    Het is wel leuk voor een dag op 2 op het jaar, maar mijn volgende zal zeker gene cabrio meer zijn.
                                    Ik mis structuurstijfheid, rijcomfort, stilte ,....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zou voor de Gran coupé gaan, de combinatie diesel + cabrio lijkt me maar niets.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Vroeger zei ik dat een cabrio voor mannen in hun midlife was. Nu zou ik er zelf ook wel eentje willen.
                                      Wel dan weet je in welke levensfase je nu zit
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • #20
                                        Als je de ruimte niet nodig hebt zeker de cabrio!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X