Ik wil eventueel een beetje downsizen, niet zozeer qua vermogen of motor maar eerder qua volume en kost (en dus, onherroepelijk, ook qua CO2-uitstoot).
Aan de andere kant wil ik niet gewoon een kleinere versie van wat ik nu heb.
Bon, het doet er allemaal niet toe, momenteel gaat mijn interesse uit naar de 420d Gran Coupé en de 420d Cabrio. Jaja, ik weet het, viercilinders en zeker diesels horen niet in een BMW enzovoort en zo verder blabla, probeer dat even te negeren.
Ik heb voorbije zaterdag met de GC gereden en volgende zaterdag staat een testrit met de Cabrio op de agenda.
De cabrio vind ik in de showroom bloedmooi, een pak mooier dan de GC. Ik weet dat vele puristen de hardtop not-done vinden maar ik vind die prachtig.
Op één of andere manier geeft die toch ook een wat ruimtelijker gevoel als je er in zit, ook al is de binnenruimte gelijk volgens de verkoper.
Aan de andere kant heeft de GC nu al de B47 motor die flink zuiniger maar ook stiller en zachter loopt naar verluid (de testwagen was nog de N47) en zit die sowieso beter dan de cabrio qua verbruik.
Hoe onpraktisch is een cabrio nu écht als daily?
Veel behoefte aan laadruimte heb ik niet echt met nog een Megane GrandTour en een bestelwagen met open laadbak op de oprit maar ik rijd wel tussen de 35 en 40K km per jaar.
Iemand goeie info? Tips? Ervaringen? Enig idee wanneer de B47 in de andere modellen komt?
Aan de andere kant wil ik niet gewoon een kleinere versie van wat ik nu heb.
Bon, het doet er allemaal niet toe, momenteel gaat mijn interesse uit naar de 420d Gran Coupé en de 420d Cabrio. Jaja, ik weet het, viercilinders en zeker diesels horen niet in een BMW enzovoort en zo verder blabla, probeer dat even te negeren.
Ik heb voorbije zaterdag met de GC gereden en volgende zaterdag staat een testrit met de Cabrio op de agenda.
De cabrio vind ik in de showroom bloedmooi, een pak mooier dan de GC. Ik weet dat vele puristen de hardtop not-done vinden maar ik vind die prachtig.
Op één of andere manier geeft die toch ook een wat ruimtelijker gevoel als je er in zit, ook al is de binnenruimte gelijk volgens de verkoper.
Aan de andere kant heeft de GC nu al de B47 motor die flink zuiniger maar ook stiller en zachter loopt naar verluid (de testwagen was nog de N47) en zit die sowieso beter dan de cabrio qua verbruik.
Hoe onpraktisch is een cabrio nu écht als daily?
Veel behoefte aan laadruimte heb ik niet echt met nog een Megane GrandTour en een bestelwagen met open laadbak op de oprit maar ik rijd wel tussen de 35 en 40K km per jaar.
Iemand goeie info? Tips? Ervaringen? Enig idee wanneer de B47 in de andere modellen komt?
Comment