Mededeling

Collapse
No announcement yet.

To cabrio or not to cabrio? BMW 420d Grand Coupé of 420d Cabrio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Waarom is diesel-cabrio maar niks? Je ruikt ze bijna niet meer en gaan al even snel als de benzineversies. (mijn idee he).
    Een cabrio zou ikzelf niet meer willen... tenzij inderdaad met hardtop. Maar dan zou ik eerder opteren voor een stalen open dak. Dat komt vooral omdat ik geen cabriorijder ben. Het is leuk voor eventjes. Of je moet zoals sommigen hier ook op minder warme dagen cabrio rijden. Ik vond het bij erg warm weer totaal niet leuk omdat dan de zon continu op je schijnt en zelfs met airco is het dan nog warm. Ook het leder werd heet als je hem parkeerde met het dak open. Op de snelweg open rijden was ook niet echt leuk vanwege tocht en lawaai (dan hoor je pas hoe rumoerig een snelweg is). Enkel op een zwoele zomeravond kon ik er echt van genieten. Zonder windscherm heb ik 1 keer gereden en mijn zin was over. Nochtans zit ik in volle midlife . Ik hou het liever op een minnares eigenlijk.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Nochtans zit ik in volle midlife . Ik hou het liever op een minnares eigenlijk.
      uw vrouw zal het graag horen

      on topic...in de file zou ik hem ook niet open zetten...dan zit ik te veel in t zicht...maar gelukkig is er in de zomer weinig file
      Met het peugeotke heb ik eigenlijk nog niet gereden met dak toe (behalve tijdens de regenbui op de laatste rondrit)
      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
        uw vrouw zal het graag horen

        Nie zeggen he alstublieft... Want van haar mag ik nie.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ik hou het liever op een minnares eigenlijk.
          Een minnares kan duurder uitkomen dan een 420d cabrio

          Comment


          • #25
            Cabrio of niet hangt echt van persoon tot persoon af. Ik krijg al de "weubbes" van als ik ook maar ergens tocht ofzo voel. Maar aan de andere kant ken ik ook iemand met een Peugeot 203CC en zij rijdt altijd cabrio. Winter en zomer, regen als het niet te fel is zelfs. 't Is een virus (maar ik ben immuun).

            Als je hem later wil verkopen is de cabrio ook waarschijnlijk de betere investering???
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

            Comment


            • #26
              Het nadeel aan een cabrio vind ik de lage stijfheid maar mijn Volvo heeft daar dan ook echt veel last van, elke review benadrukte dat. Een cabrio anno 2015 zal daar wel een stuk minder last van hebben. 110 - 120 is perfect te doen zonder windscherm en veel lawaai van de wind is er ook niet.

              Comment


              • #27
                Ik heb het altijd raar gevonden dat mensen een cabrio kochten en zag me het nooit doen. Nu ben ik er bijna 30 en het begint mij meer en meer te charmeren. Een Volvo C70 bv zie ik wel zitten, altijd bloedmooie wagens gevonden. Of als tweede wagen een mx-5..
                De 4 cabrio mag er ook wezen alleszins! ik zou dan ook resoluut voor deze gaan. Zo een gran coupé, ik weet niet goed wat ik er van moet vinden.. Ik denk dat ik dan liever een 3 serie koop en met het prijsverschil nog wat leuke opties neem of een terug een Mazda mx-5 als tweede wagen, een NB van 5k ofzo

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Nie zeggen he alstublieft... Want van haar mag ik nie.
                  Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                  Een minnares kan duurder uitkomen dan een 420d cabrio
                  Van een tweede kut geraak je blut.

                  Excuses voor taal.

                  Comment


                  • #29
                    Woehahahahaha
                    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                    Comment


                    • #30
                      +1 voor de cabrio. Ik ben wel bevooroordeeld omdat ik met een 428i cabrio rijd. Ik rijd ongeveer 25.000km per jaar en ongeveer 50% van de tijd cabrio. Met nek- en zetelverwarming aan en gewone verwarming een paar graden hoger kan je gerust als het rond het vriespunt is cabrio rijden zonder muts en allerlei andere toebehoren...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                        +1 voor de cabrio. Ik ben wel bevooroordeeld omdat ik met een 428i cabrio rijd. Ik rijd ongeveer 25.000km per jaar en ongeveer 50% van de tijd cabrio. Met nek- en zetelverwarming aan en gewone verwarming een paar graden hoger kan je gerust als het rond het vriespunt is cabrio rijden zonder muts en allerlei andere toebehoren...
                        Ik dacht vroeger: 'die zijn zot', als ik een cabrio zag rijden bij kouder weer.

                        Ik moet zeggen dat de R231 met windscherm, zetelverwarming, zijramen, airscarf... bijna altijd open te rijden valt.

                        Die zetelverwarming en airscarf vind ik ideaal om na een mooie rit s' avonds naar huis te rijden en toch open te blijven rijden.
                        De zijramen, voorruit en windscherm geven dan weer op autostrade voldoende afscherming om tocht buiten te houden.

                        Nu zie ik anderen naar mij kijken: die zot rijdt open.
                        IRIDIUM
                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                        Groeipunt
                        Helderzienden

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          Het nadeel aan een cabrio vind ik de lage stijfheid maar mijn Volvo heeft daar dan ook echt veel last van, elke review benadrukte dat. Een cabrio anno 2015 zal daar wel een stuk minder last van hebben. 110 - 120 is perfect te doen zonder windscherm en veel lawaai van de wind is er ook niet.
                          Dat is geen e46 nietmeer. Zo een e93 is al zeer stijf.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
                            Ik dacht vroeger: 'die zijn zot', als ik een cabrio zag rijden bij kouder weer.

                            Ik moet zeggen dat de R231 met windscherm, zetelverwarming, zijramen, airscarf... bijna altijd open te rijden valt.

                            Die zetelverwarming en airscarf vind ik ideaal om na een mooie rit s' avonds naar huis te rijden en toch open te blijven rijden.
                            De zijramen, voorruit en windscherm geven dan weer op autostrade voldoende afscherming om tocht buiten te houden.

                            Nu zie ik anderen naar mij kijken: die zot rijdt open.
                            Volledig mee eens! Je krijgt veel blikken van "goed zot", maar dat is gegarandeerd van mensen die zelf nooit in zo een cabrio gezeten hebben. Mijn passagiers hebben ook nog nooit geklaagd. Behalve als er eens iemand op de achterbank moet zitten... :-)

                            Comment


                            • #34
                              1 tip; als ge twijfelt over een cabrio te kopen of niet te kopen... dan moet ge het niet doen
                              ge moet dat me u hart kopen en minder met u verstand, je moet het écht willen...
                              is dat niet zo dan word jij 1 van de velen die hun cabrio'ke verkopen na 1.5-2...2.5j...
                              nuja, je hebt mensen die dat kunnen financiëel, dus in dat geval minder erg...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                                1 tip; als ge twijfelt over een cabrio te kopen of niet te kopen... dan moet ge het niet doen
                                ge moet dat me u hart kopen en minder met u verstand, je moet het écht willen...
                                Niet mee eens. Ik heb nooit een cabrio gewild. De MR2 heb ik destijds voor alle andere redenen gekocht. Het heeft zelf een hele tijd geduurd alvorens ik de hardtop eraf genomen heb.
                                Voorheen had ik al cabrio gereden, thuis hadden we een eerste generatie Megane CC, maar dat sprak me nooit aan. Pas na een tijdje MR2 hardcore cabrio rijden heb ik het leren appreciëren en reed ik altijd open, zelf bij lichte tot matige regen.
                                Het is iets dat je moet ontdekken.

                                Ik zou, door eerdere ervaringen, toch ook voor de cabrio gaan.
                                Er is maar 1 ding waar je je keihard aan gaat/kan storen : de deuren. Die grote lompe deuren zijn gewoon mottig. Dat geldt trouwens voor bijna iedere 3-deurs. Als je daarmee naar de Carrefour moet, dan geraak je amper uit je wagen.
                                Het helpt daarentegen wel om naar Delhaize te gaan, daar zijn de parkeerplaatsen beduidend ruimer
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  [*]Er is maar 1 ding waar je je keihard aan gaat/kan storen : de deuren. Die grote lompe deuren zijn gewoon mottig. Dat geldt trouwens voor bijna iedere 3-deurs. Als je daarmee naar de Carrefour moet, dan geraak je amper uit je wagen. [*]
                                  Gewoon dak open en op een "coole" manier uitstappen

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                                    Volledig mee eens! Je krijgt veel blikken van "goed zot", maar dat is gegarandeerd van mensen die zelf nooit in zo een cabrio gezeten hebben. Mijn passagiers hebben ook nog nooit geklaagd. Behalve als er eens iemand op de achterbank moet zitten... :-)
                                    ik hoor hier toch grappige dinges; mensen die 50% van de tijd cabrio rijden...?
                                    Wanneer rijden jullie dan met je cab, enkel in de zomermaanden?
                                    ik rijd geregeld mee met een cabrio en ben altijd heel rap om te vragen kap toe te doen... Ik vind het leuk, maar niet altijd en niet overal; en zeker niet als het wat frisser is...
                                    kan gewoon die wind, dat gevoel niet goed verdragen, sowieso zonnebril nodig... het is niet het 1 of het ander
                                    en nee het is geen oude krel van een cab...
                                    you like it or you don't denk ik gewoon...

                                    Gaat nu misschien zeggen wat ben jij een mietje...
                                    maar ik rijd wel 10dznd moto km'ers per jaar...

                                    @tjeu;
                                    tuurlijk, het is altijd zo dat je dingen moet leren appreciëren...
                                    Maar toch rijd ik liever dicht en op een mooie dag graag cabrio...
                                    Conclusie is dus voor mij persoonlijk dat een cabrio enkel kan/hoeft als 2de wagen...
                                    Last edited by ; 11/03/2015, 12:15.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oja, en nog iets dat 'vervelend' is aan cabrio rijden. Het is een belachelijk zicht. En iedere keer dat je een andere cabrio kruist zal je dat beseffen.

                                      Desalniettemin is er maar 1 ding dat nog belachelijker is dan open rijden en dat is met een gesloten cabrio rijden
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Oja, en nog iets dat 'vervelend' is aan cabrio rijden. Het is een belachelijk zicht.
                                        Zonder iemand persoonlijk te willen aanvallen, maar dat vind ik nu ook wel eigenlijk... Neemt niet weg natuurlijk, als cabriorijder hoef je niet wakker te liggen van wat een ander denkt...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                          Oja, en nog iets dat 'vervelend' is aan cabrio rijden. Het is een belachelijk zicht. En iedere keer dat je een andere cabrio kruist zal je dat beseffen.

                                          Desalniettemin is er maar 1 ding dat nog belachelijker is dan open rijden en dat is met een gesloten cabrio rijden
                                          De gustibus et coloribus... Je ziet veel belachelijke dingen op de weg, cabrio's vind ik daar nu niet echt één van.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X