Persoonlijk zou ik direct voor de cabrio gaan
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
To cabrio or not to cabrio? BMW 420d Grand Coupé of 420d Cabrio?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenOja, en nog iets dat 'vervelend' is aan cabrio rijden. Het is een belachelijk zicht. En iedere keer dat je een andere cabrio kruist zal je dat beseffen.
Desalniettemin is er maar 1 ding dat nog belachelijker is dan open rijden en dat is met een gesloten cabrio rijden
Ik zie niet in wat daar belachelijk aan is. Ik zie dat graag. Dat vind ik toch maar een rare hersenkronkel
Cabriorijders die met het dak dicht rijden met mooi weer: daar kan ik niet tegen.
Ik heb zelf wel wat cabrioervaring (Mégane cc 2010 en e cabrio 2014 in de familie waar ik regelmatig mee rij) en ik ben ook iemand die dan zowat altijd open rijdt. Ik rij ook ongeveer 8000km/jaar met de motorscooter (woonwerk) terwijl hier 2 auto's staan die ik kan nemen. Ik hou dus van de buitenlucht en daar zijn we weer bij hetzelfde: je moet ervoor zijn. Sommige mensen rijden altijd open, anderen enkel eens als het niet te warm/koud/ver is... ik koop er alleszins ook eentje als 2e auto als de kids niet meer in een kinderstoel zitten, wat heel onpraktisch is met zo een netje.. Misschien neem ik binnen een paar jaar de Mégane over of zo..
Comment
-
Ik rijd enkel in de lente- en zomermaanden met mijn cabrio en aangezien dit dan ook nog eens enkel met mooi weer is, rijd ik zo goed als altijd open met die wagen. Ik had hiervoor ook nooit een cabrio gehad, maar nu ik het eenmaal gewend ben kan ik me niet voorstellen dat ik nog een gesloten wagen zou willen als funcar.
Voor het dagelijks vervoer vind ik mijn break prima, mede doordat het rijden met de cabrio dan toch wat specialer blijft en iets om naar uit te kijken op een zonnige vrije dag.Last edited by SToRM81; 13/03/2015, 00:31.'00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWaarom is diesel-cabrio maar niks? Je ruikt ze bijna niet meer en gaan al even snel als de benzineversies. (mijn idee he).
Comment
-
Merci allemaal, toch hier en daar al wat interessante info gelezen.
Vrijdagavond ben ik met een cabrio gaan testen en damn dat viel mee zeg!
Die 420d Cabrio, zelfs op 19" rijdt een pak comfortabeler dan de 420d Gran Coupé.
Beiden hadden de adaptieve ophanging en dan nog was de Cabrio in Sport stand comfortabeler dan de GC in Comfort.
Waarom zaag ik daar zo over? Ik heb een E91 LCI 320d Touring met M sportophanging gehad en dat ding stuurde scherp maar was superhard.
Met alle drempels en slechte wegen hier bij mij thuis en op 't werk in de buurt (bij uitbreiding in heel 't land) was dat echt gene cadeau om 40K kms per jaar te doen.
Mijn huidige 520d GT is dan weer megazacht en comfortabel maar een pak minder sportief natuurlijk.
Ik mis in beiden (Cabrio en GC) wel wat de ruimte die de cockpit van de GT biedt maar vooralsnog staat de Cabrio op 1.
Nu nog zien da'k ergens ne goeien deal kan vast krijgen.
Het zou ook helpen als die B47 motor die nu al in de 4 Coupé en GC ligt ook in de Cabrio zou komen, scheelt hem toch weer zo'n 15gr CO2.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenMerci allemaal, toch hier en daar al wat interessante info gelezen.
Vrijdagavond ben ik met een cabrio gaan testen en damn dat viel mee zeg!
Die 420d Cabrio, zelfs op 19" rijdt een pak comfortabeler dan de 420d Gran Coupé.
Beiden hadden de adaptieve ophanging en dan nog was de Cabrio in Sport stand comfortabeler dan de GC in Comfort.
Waarom zaag ik daar zo over? Ik heb een E91 LCI 320d Touring met M sportophanging gehad en dat ding stuurde scherp maar was superhard.
Met alle drempels en slechte wegen hier bij mij thuis en op 't werk in de buurt (bij uitbreiding in heel 't land) was dat echt gene cadeau om 40K kms per jaar te doen.
Mijn huidige 520d GT is dan weer megazacht en comfortabel maar een pak minder sportief natuurlijk.
Ik mis in beiden (Cabrio en GC) wel wat de ruimte die de cockpit van de GT biedt maar vooralsnog staat de Cabrio op 1.
Nu nog zien da'k ergens ne goeien deal kan vast krijgen.
Het zou ook helpen als die B47 motor die nu al in de 4 Coupé en GC ligt ook in de Cabrio zou komen, scheelt hem toch weer zo'n 15gr CO2.
Comment
-
Is allemaal te zien wat je verwacht van je wagen. Maar kan je wel zeggen, dat eens je een dakloze wagen hebt gehad, je deze steeds mist als hij weg is. Heb na mijn Golf 15 jaar moeten wachten om een andere cabrio te kopen. En nog geen seconde spijt van gehad.
Peekaas in de cabrio zeggen me niets. Wordt gebruikt om te cruisen, en niet om snel te gaan. Daarvoor heb je andere wagens dan cabbies.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenIk ben 10 dagen geleden dan ook 40 geworden.
Ik zou de Gran Coupé kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenMerci allemaal, toch hier en daar al wat interessante info gelezen.
Vrijdagavond ben ik met een cabrio gaan testen en damn dat viel mee zeg!
Die 420d Cabrio, zelfs op 19" rijdt een pak comfortabeler dan de 420d Gran Coupé.
Beiden hadden de adaptieve ophanging en dan nog was de Cabrio in Sport stand comfortabeler dan de GC in Comfort.
Waarom zaag ik daar zo over? Ik heb een E91 LCI 320d Touring met M sportophanging gehad en dat ding stuurde scherp maar was superhard.
Met alle drempels en slechte wegen hier bij mij thuis en op 't werk in de buurt (bij uitbreiding in heel 't land) was dat echt gene cadeau om 40K kms per jaar te doen.
Mijn huidige 520d GT is dan weer megazacht en comfortabel maar een pak minder sportief natuurlijk.
Ik mis in beiden (Cabrio en GC) wel wat de ruimte die de cockpit van de GT biedt maar vooralsnog staat de Cabrio op 1.
Nu nog zien da'k ergens ne goeien deal kan vast krijgen.
Het zou ook helpen als die B47 motor die nu al in de 4 Coupé en GC ligt ook in de Cabrio zou komen, scheelt hem toch weer zo'n 15gr CO2.
De testrit heeft me in ieder geval wel overtuigd, de volgende wordt een 420d gc, maar dan met kleinere velgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk heb vandaag een testrit gemaakt met een gran coupé, die uitgerust was met 19" velgen. Ik snap eigenlijk niet dat mensen daar mee willen rondrijden, zo beenhard (zelfs met de adaptieve ophanging in comfortstand). Een testrit van een half uur was voldoende om me met rugpijn op te zadelen. 't Zou voor mij een nachtmerrie zijn om er mijn 40-50 000 km af te malen.
De testrit heeft me in ieder geval wel overtuigd, de volgende wordt een 420d gc, maar dan met kleinere velgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk heb vandaag een testrit gemaakt met een gran coupé, die uitgerust was met 19" velgen. Ik snap eigenlijk niet dat mensen daar mee willen rondrijden, zo beenhard (zelfs met de adaptieve ophanging in comfortstand). Een testrit van een half uur was voldoende om me met rugpijn op te zadelen. 't Zou voor mij een nachtmerrie zijn om er mijn 40-50 000 km af te malen.
De testrit heeft me in ieder geval wel overtuigd, de volgende wordt een 420d gc, maar dan met kleinere velgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDat is dus blijkbaar heel persoonlijk. Ik vind 19inch runflats met de adaptieve ophanging in comfort bijzonder zacht rijden. Ben wel blij dat ik die optie heb gekozen, want constant zoals in sport modus zou me wél te hard zijn op termijn.
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk heb ook 19inch genomen op de 4gc. 18 voor winterbanden.
De mijne wordt naar alle waarschijnlijkheid ééntje in Midnight Blue (de enige kleur die nog in de balans ligt is Tansanite Blue). Ik bestel over twee maanden, heb dus nog wel wat tijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenWanneer je de commentaar van schussboelie en jakkel leest, zie je dat de ophanging op een F31 een pak zachter is dan op de F36
F31 ophanging tegenover die van de E91 wel. Maar met de F36 heb ik geen ervaring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat heb ik alvast toch niet gezegd hoor.
F31 ophanging tegenover die van de E91 wel. Maar met de F36 heb ik geen ervaring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk heb vandaag een testrit gemaakt met een gran coupé, die uitgerust was met 19" velgen. Ik snap eigenlijk niet dat mensen daar mee willen rondrijden, zo beenhard (zelfs met de adaptieve ophanging in comfortstand). Een testrit van een half uur was voldoende om me met rugpijn op te zadelen. 't Zou voor mij een nachtmerrie zijn om er mijn 40-50 000 km af te malen.
De F33 (cabrio) is een luxeslee invergelijking met de GC, qua ophanging dan toch.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment