Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht, benzine, minstens 3 plaatsen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichte vracht, benzine, minstens 3 plaatsen...

Ik ben aan het overwegen de Subaru weg te doen voor een lichte vracht. Maaaar, ik doe eigenlijk echt géén kilometers. Als het er 10.000 zijn per jaar, dan is het echt wel veel (vaak maar 7.000), daarom wil ik een benzine.

Gezien er binnen dit en een paar jaar wel gezinsuitbreiding zal komen, moet er toch plaats in zijn voor minstens drie personen.
    Verder wil ik iets degelijks en betaalbaar in onderhoud.

Dus in puntjes :
    - lichte vracht
    - trekhaak
    - minstens 3 zitplaatsen
    - oerdegelijk
    - cheapo in onderhoud
    - benzine
    - liefst automaat
    - max 10.000 euro

Waar komen jullie bij uit? Of wat kan omgevormd worden naar zo iets?
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Amerikanen bij de Europeanen een zeldzame caddy maxi of zo.

Zijn de buiten afmetingen van belang? Moet het leuk sturen?
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Lichte vracht, benzine, minstens 3 plaatsen...

Kameraad heeft een Berlingo of een Partner (ik ben zooooo geïnteresseerd in die auto), met plaats voor twee passagiers, naast de bestuurder.

Hij zit in een beetje in de zelfde situatie als jij.
      Een camionetje is leuk voor de hobby, en fiscaal aangenaam. Hij doet amper kilometers (opgehaald met de bestelwagen van het werk). Tot voor kort was zijn Fiat Doblo perfect, maar nu ze een twee kindje hebben, en hij ze soms allebei moet ophalen, moest er een oplossing komen. Zijn vrouw heeft een C-klasse als bedrijfswagen, en die gebruiken ze als gezinswagen. Maar ze heeft onregelmatige uren, waardoor hij vaak de kinderen ophaalt of brengt.
      Toen zijn vrouw die Peugeot, of is het toch een Citroen, zag staan bij een klant, hebben ze die nog de dag zelf gekocht😄.
      Last edited by A160; 11/03/2015, 18:59.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Kameraad heeft een Berlingo of een Partner (ik ben zooooo geïnteresseerd in die auto), met plaats voor twee passagiers.
        Zijn die te krijgen in benzine uitvoering?
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Zijn die te krijgen in benzine uitvoering?
          Geen idee, 't is een witte, tot zo ver mijn interesse in dat voertuig 😄

Comment

Even gekeken op de configurator, en die Berlingos zijn er idd in benzine.
            Je hebt de extenso-cabine nodig voor je zitplaatsen.
            Maar het budget zal ontoereikend zijn, vrees ik

Comment

Schoonzus heeft zo'n 1600cc berlingo, nog niet mee gereden wegens geen interesse
              Tot nu toe probleemloos, je kan ze nieuw kopen voor 10k
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

honda FRV laten ombouwen naar lichte vracht ?

Comment

Of een... multipla 😁

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    Schoonzus heeft zo'n 1600cc berlingo, nog niet mee gereden wegens geen interesse
                    Maar het mag toch ook 2de hands zijn? Dan moeten die toch zeker te vinden zijn.
                    Last edited by J_o_n_a_s_; 11/03/2015, 21:25.
                    RIP Den borre!

Comment

zijn er niet veel van die pickups met anderhalve of dubbele cabine ingeschreven als lichte vracht ?
                      Weet wel niet of die makkelijk te vinden zijn in benzine/automaat ?

Comment

Pick up is altijd LV , terug een walvis?
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Tjeu, alles wijst richting Dodge Ram.
                          (en ook Dakota, F150, Avalanche, ....)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Die berlingos met 3 plaatsen vind je niet veel tweedehands.

Zoiets vind ik ideaal
                            Bestelauto's Mitsubishi ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Edit: ik zie nu pas dat hij schade heeft. Alleszins: een mitsu/ Toyota/ isuzu pick-up is vast wel te vinden voor 10000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                              Die berlingos met 3 plaatsen vind je niet veel tweedehands.

Zoiets vind ik ideaal
                              Bestelauto's Mitsubishi ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Edit: ik zie nu pas dat hij schade heeft. Alleszins: een mitsu/ Toyota/ isuzu pick-up is vast wel te vinden voor 10000
                              Benzine???
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Amerikanen bij de Europeanen een zeldzame caddy maxi of zo.

Zijn de buiten afmetingen van belang? Moet het leuk sturen?
                                Liefst min iets groter dan de reeds aangehaalde Berlingo, maximum 5.5 meter lang en 2m hoog.

Leuk sturen... Goh, er mag wel wat karakter in zitten. Achterwielaandrijving is altijd een voordeel, maar dat maakt alles nog wat moeilijker.

Berlingo is net iets te klein en toch wel wat saai en lawaaierig... Maar het is natuurlijk wel een optie die aan zowat alles voldoet. Al lijkt het me erg moeilijk om op de middelste plaats een kinderstoel te plaatsen. Dat plaatsje is wel wat krap... Al een paar keer met drie een 60 tal kilometer met zo een Berlingo gereden en echt comfi was dat toch niet

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                honda FRV laten ombouwen naar lichte vracht ?
                                Das wel een toptip. Al moet ik dan wel de automaat opgeven... In principe rij ik nog steeds liever met versnellingen, maar ik zit met een slechte knie en bij te lang file rijden (veel ontkoppelen) hou ik het haast niet meer van de pijn, vandaar de voorkeur voor automaat.

Pick up is altijd LV , terug een walvis?
                                Walvis is diesel. Sowieso wil ik niet opnieuw een Navara, wegens reeds gehad.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Tjeu, alles wijst richting Dodge Ram.
                                (en ook Dakota, F150, Avalanche, ....)
                                Eigenlijk wel... Maaaaaaar... ik weet niet of die dingen betrouwbaar zijn, wat dat kost in onderhoud,...
                                En wat moet je kiezen bij die dingen. Al die amerikanen gaan trouwens snel veel geld... En de meeste zijn echt héél lelijk... Over het algemeen is de regel bij de Amerikanen : hoe ouder, hoe knapper!

Gaan we niet te oud, maar oud genoeg om ze betaalbaar te maken, dan kom je uit bij bijvoorbeeld zoiets :

Maar is dat betrouwbaar? Is dat geen gegarandeerde geldput? Ik heb daar echt geen kennis over... Waar is Timmie als je hem nodig hebt....

Deze is ook wel cool, maar helaas een manuele en weer dezelfde schrik dat dit echt niet betrouwbaar is
                                Ford overige Modellen ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

met automaat, maar wel +300.000km...
                                Ford overige Modellen ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Alle ja, zo een amerikaanse pick-up kan echt suuuuuuuuuuuuper cool zijn, maar ik ben doodsbang om zoiets te kopen... Ook geen enkel idee waar je regio Gent veilig terecht kan voor onderhoud van zoiets... Er zit hier vlak bij mijn deur eentje : http://www.motori-lorenzo.be/nl maar daar gaan hier heel louche verhalen over de ronde...
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

FR-V is wel met benzine/automaat verkocht. Maar ik weet wel niet welk type automaat en ik vermoed in België haast niet te vinden.

Efkes vlug gechecked in NL :

http://www.janhop.nl/products/HONDA-...TT%252dJH.html

lijkt me wel te duur te staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                    In duitsland jezelf een transporter t4 gaan halen? Kijk eens op mobile.de... Staan veel 2.0l/2.8v6 benzine, al dan niet op lpg...
                                    http://suchen.mobile.de/auto/volkswa...AUTOMATIC_GEAR
                                    Een T4 vind ik afgrijselijk. Dan zou ik eerder voor een T3 gaan, wat uiteraard geen steek houdt. Maar die zijn wel cool!

Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Een T4 vind ik afgrijselijk. Dan zou ik eerder voor een T3 gaan, wat uiteraard geen steek houdt. Maar die zijn wel cool!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat..._EXPORT&noec=1

even bijgelezen over de T3. Wat een probleemhokken
                                      Die worden dus geschrapt van de lijst met potentiëlen.
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                      X