Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht, benzine, minstens 3 plaatsen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    kan je hem dan niet gewoon iets rijker laten draaien waardoor je mss een litertje meer verbruikt maar daardoor wel geen problemen hebt ?
    NOG meer verbruiken :-). ik heb mij daar geen zak van aangetrokken, dodge liep meer te arm dan de rijk en liep na 320k km nog steeds goed op LPG. kleppensmeerinstallatie stak erin en was leeg. is in die 8jaar misschien 1 keer opgevuld geweest.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Dat zou jij als specialist amerikanen toch beter moeten weten dan ik als leek?
      De mensen die zonder problemen rijden knijpen hem niet dicht

      Comment


      • #63
        Als je aan het cruisen bent kan je tot zeeeer arm gaan voor je problemen ondervind.
        Maar het is als je hem zwaar belast ( last trekken in bergop )
        Dat te arm niet zo goed is.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          Wat een beestige aankoop, tjeu
          Mooi spel.
          Als je hem verzorgt zal je er verknocht aan geraken...

          Lievens, is dat dienen die destijds in de Gentse havenzone zat?
          tnx

          Geen idee waar die vroeger zat... Is nu een 30-er die dat doet. Hij rijdt zelf met een Traffic en 911 Targa
          Wel kerel met voeten op de grond die hard werkt. Ofschoon die indruk kreeg ik toch. Had er echt een goed gevoel bij, anders had ik nooit eentje gekocht met zo een hoge km-stand. Anderzijds zeggen km's meestal niets en is 2de hands altijd een risico... Iets wat ik al heb mogen ondervinden met de MR2.

          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          NOG meer verbruiken :-). ik heb mij daar geen zak van aangetrokken, dodge liep meer te arm dan de rijk en liep na 320k km nog steeds goed op LPG. kleppensmeerinstallatie stak erin en was leeg. is in die 8jaar misschien 1 keer opgevuld geweest.
          Een Dodge kan daar beter tegen dan een Chevy zo blijkt. Volgens wat ik ondertussen allemaal al gelezen heb is het echt wel aangeraden om er bij een Chevy hardere kleppen en klepzittingen in te steken. Doe je dat niet, dan zitten ze er na 100.000 door zonder klepsmering en iets meer dan het dubbele als er wel klepsmering is.
          Met hardere kleppen zou je aan bijna 300.000km moeten geraken. De 'mijnne' heeft klepsmering én harde kleppen én ook nog een het iets minder hete LPI. Dus qua blok zit het wel snor.

          In dezelfde onderzoeksronde wel gemerkt dat het absolute zwakke punt de versnellingsbak is (dezelfde als onder ondermeer een Silverado van dezelfde periode). Daar blijkt het wat Russische roulette te zijn. Velen gaan stuk (meestal rond de 150.000km, net zoals bij een Range ), maar anderzijds lees je verhalen van Avalanches die +400.000km hebben met de eerste bak en nog steeds geen problemen hebben.
          Daar hoop ik dus dat de 'mijnen' met 265.000km reeds bewezen heeft dat hij een goede bak heeft, of dat er al een andere in zit... Tijd brengt raad...

          Er blijken trouwens nog een shitload aan problemen op te kunnen zitten, maar zowat alle problemen zouden binnen de eerste 80.000km naar boven komen, dus normaal zou deze die allemaal al achter de rug hebben.

          Ben echt benieuwd om hem in ontvangst te nemen en moet toegeven dat het toch een beetje met een klein hartje is.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #65
            wel grappig dat hier eerst berlingo'kes enzo werden voorgesteld en dit eruit komt! :-)

            Comment


            • #66
              Vriend van ons rijdt al enkele jaren tot voller tevredenheid een F250.
              Die is ook bekeerd en wil nooit meer terug.

              Mooie aankoop. Veel succes ermee!

              Voor mezelf zou ik het nog best tof vinden. Zet aan tot rustig rijde in alle luxe. Maar ik moet elke dag naar Brussel-Zuid en daar in een krappe ondergrondse parkeergarage. Zo al te weinig plaats daar en verboden voor LPG, dus...
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • #67
                Zalige aankoop. Ik ben benieuwd of zoiets op de snelweg wat deftig bolt. Hier op het werk staan er wel wat, maar ik twijfel altijd of zoiets mij zou liggen, want het is leuk maar is het ook aangenaam
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                  wel grappig dat hier eerst berlingo'kes enzo werden voorgesteld en dit eruit komt! :-)
                  Echt hé.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                    Vriend van ons rijdt al enkele jaren tot voller tevredenheid een F250.
                    Die is ook bekeerd en wil nooit meer terug.
                    al een hoop kenissen gehad met een us-pick-up, maar ik zie ze niet vaak pick-up na pick-up kopen...behalve de suburbanman

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      tnx

                      Geen idee waar die vroeger zat... Is nu een 30-er die dat doet. Hij rijdt zelf met een Traffic en 911 Targa
                      Wel kerel met voeten op de grond die hard werkt. Ofschoon die indruk kreeg ik toch. Had er echt een goed gevoel bij, anders had ik nooit eentje gekocht met zo een hoge km-stand. Anderzijds zeggen km's meestal niets en is 2de hands altijd een risico... Iets wat ik al heb mogen ondervinden met de MR2.



                      Een Dodge kan daar beter tegen dan een Chevy zo blijkt. Volgens wat ik ondertussen allemaal al gelezen heb is het echt wel aangeraden om er bij een Chevy hardere kleppen en klepzittingen in te steken. Doe je dat niet, dan zitten ze er na 100.000 door zonder klepsmering en iets meer dan het dubbele als er wel klepsmering is.
                      Met hardere kleppen zou je aan bijna 300.000km moeten geraken. De 'mijnne' heeft klepsmering én harde kleppen én ook nog een het iets minder hete LPI. Dus qua blok zit het wel snor.

                      In dezelfde onderzoeksronde wel gemerkt dat het absolute zwakke punt de versnellingsbak is (dezelfde als onder ondermeer een Silverado van dezelfde periode). Daar blijkt het wat Russische roulette te zijn. Velen gaan stuk (meestal rond de 150.000km, net zoals bij een Range ), maar anderzijds lees je verhalen van Avalanches die +400.000km hebben met de eerste bak en nog steeds geen problemen hebben.
                      Daar hoop ik dus dat de 'mijnen' met 265.000km reeds bewezen heeft dat hij een goede bak heeft, of dat er al een andere in zit... Tijd brengt raad...

                      Er blijken trouwens nog een shitload aan problemen op te kunnen zitten, maar zowat alle problemen zouden binnen de eerste 80.000km naar boven komen, dus normaal zou deze die allemaal al achter de rug hebben.

                      Ben echt benieuwd om hem in ontvangst te nemen en moet toegeven dat het toch een beetje met een klein hartje is.
                      Ja, is dezelfde lievens
                      Die boite is dat een 4 vitesse ?

                      Comment


                      • #71
                        Net opgezocht. Is de 4L65e

                        Is eigenlijk mijn transmissie. Maar dan geupgrade en een comouter op gemonteerd.

                        Die dingen kan je best nog wel wat opbeefen.
                        Wel als je gaat trekken een oliekoeler monteren.

                        Comment


                        • #72
                          Gewoon de bak tijdig spoelen en nieuwe olie doet wonderen. Ze zijn op zich foolproof.
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            Net opgezocht. Is de 4L65e

                            Is eigenlijk mijn transmissie. Maar dan geupgrade en een comouter op gemonteerd.

                            Die dingen kan je best nog wel wat opbeefen.
                            Wel als je gaat trekken een oliekoeler monteren.
                            Eigenlijk is het een 4L60E, maar die blijkt vanaf 2002 versterkt te zijn, zodat die bijna gelijk zou moeten zijn met een 4L65E. Oftoch volgens Wikipedia, wat eigenlijk niet telt als bron. Maar officieel dus wel minder sterk dan een 4L65E, als ik het goed begrijp.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              Eigenlijk is het een 4L60E, maar die blijkt vanaf 2002 versterkt te zijn, zodat die bijna gelijk zou moeten zijn met een 4L65E. Oftoch volgens Wikipedia, wat eigenlijk niet telt als bron. Maar officieel dus wel minder sterk dan een 4L65E, als ik het goed begrijp.
                              http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4L60-E_transmission
                              th700r4 = 4L60 ( geen electronica buiten een lockup )
                              4l60e = th700R4 met een computer en 2 solenoids in de valvebody voor het schakelen.
                              4L65e = een geupgrade 4L60e.

                              je kan de onderdelen van een 4l65e zelfs in een th700R4 steken om deze wat beefier te maken.
                              5 planeten IPV 4.


                              extra clutchen in de 3-4 clutchpack...

                              anyway....
                              I drop this here....




                              btw, een shift improver kit ( lost voornamelijk wat issues op met de transmissie )
                              kost amper 44 euro.
                              Last edited by Timmie; 20/03/2015, 18:12.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                th700r4 = 4L60 ( geen electronica buiten een lockup )
                                4l60e = th700R4 met een computer en 2 solenoids in de valvebody voor het schakelen.
                                4L65e = een geupgrade 4L60e.

                                je kan de onderdelen van een 4l65e zelfs in een th700R4 steken om deze wat beefier te maken.
                                5 planeten IPV 4.


                                extra clutchen in de 3-4 clutchpack...

                                anyway....
                                I drop this here....




                                btw, een shift improver kit ( lost voornamelijk wat issues op met de transmissie )
                                kost amper 44 euro.
                                https://www.rockauto.com/catalog/mor...nid=589&jpid=0
                                Wat een mooie stukjes
                                Ben wel niet goed mee wat die planeten doen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #76
                                  Voornamelijk in atf draaien.
                                  Nuja je moet maar eens wat opzoekwerk doen. Erg veel info over die transmissies te vinden en enorm veel upgrades.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Zalig. Ff de actieradius berekend. Als je hem volledig voltankt (wat je 250 euro kost), dan kan je zonder te stoppen op en af naar Bordeaux rijden Of in 1 keer van Gent naar Belgrado of Napoli of (bijna) tot in Porto

                                    Zalig. Op reis gaan zal blaastraining worden voor vrouwlief
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #78
                                      Schitterend
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • #79
                                        De wagen heeft een eigen draadje gekregen :
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

                                        Comment

                                        Working...
                                        X