Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne 3.0 vs Touareg 3.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Porsche Cayenne 3.0 vs Touareg 3.0

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe wagen. Hierbij heb ik mijn keuze reeds beperkt tot 2 modellen. Dit wegens hun goede reviews/tests.

Beide wagens genieten gelijke motoren en enkele eigenschappen.

Echter stel ik me de vraag of de Cayenne zijn meerwaarde waard is ten opzichte van de Touareg.

Qua verduidelijking, ik zoek een tweedehandswagen modeljaar 2011.

De keuze ligt tussen de Touareg 3.0 en Cayenne 3.0, beiden V6 tdi.

Waarom zou u de Touareg/Cayenne verkiezen?

Uiterlijk vind ik de Cayenne mooier, echter gaat het om een wagen en moet de keuze ergens rationeel blijven.

Graag jullie input!

De Porsche zal wat beter rijden, maar ik geef toch de voorkeur aan de VW wegens de lagere prijs. Vind de Touareg ook mooier trouwens.

Comment

is het prijsverschil nog zo groot 2de hands?
      ik denk dat ik voor de cayenne zou kiezen al is het maar omdat ik geloof dat die nadien nog meer zijn waarde zal houden dan de VW
      lets have some more member berries

Comment

De Cayenne en touareg staan op dezelfde basis maar de Cayenne is op elke rijdvlak beter.

Voor een SUV is dat een behoorlijk sportief bakje waar je leuke dingen mee kunt doen

De touareg is ook niet slecht, verre van uiteraard. Toch kies ik de Cayenne als persoonlijke voorkeur
        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          is het prijsverschil nog zo groot 2de hands?
          ik denk dat ik voor de cayenne zou kiezen al is het maar omdat ik geloof dat die nadien nog meer zijn waarde zal houden dan de VW
          Het prijsverschil is groot, de VW Touareg kan men vb. aankopen met 90k km's en een ganse lijst opties voor ca. 28.000 - 32.000 euro.

Een Cayenne met minder opties gaat tussen de 36.000 en 40.000 met meer km's.

Prijzen via mobile.de.

Comment

Cayenne... Zat eens achteraan in touareg en zat met mijn hoofd tegen het plafond (1m87)... Plus cayenne mooier dan die lompen bak.
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Wat ben je ermee van plan?
              Eerste generatie Cayenne was terreinwaardig (zelfs op LR niveau) maar de tweede generatie al veel minder (geen reductiebak meer)
              De Touareg heeft die terreinwaardigheid wel behouden in het jongste model.

Als je nu, ik zeg maar wat, een dubbele paardentrailer wil trekken op drassige ondergrond, dan moet je de Touareg hebben.
              Als het is om elke dag op E40, E17, Brabantdam en Nederkouter te rijden, dan kun je de Cayenne overwegen. Zal duurder zijn maar ook hogere herverkoopwaarde, hoewel de prijzen van de diesels nog wel serieus aan het kelderen zijn sinds de face-lift
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Cayenne vind ik eigenlijk maar mooi als die fully specced is met 21", panoramisch dak, 14-voudig verstelbare sportzetels. Een grijze Cayenne op 18" of 19" vind ik er soms heel triest uitzien, zo'n beetje willen maar niet kunnen. Dan zou ik veel liever een Touareg nemen met meer opties
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

Ik zou de touareg nemen. Het grote prijsverschil dat je enkel en alleen betaald voor de badge, nee bedankt. + rijden met die VW is geen straf.
                  Als je dan nog eens de hogere onderhoudsprijzen van een Porsche er bij neemt (voor iets dat eigenlijk hetzelfde is), kan je daar -rationeel gezien- niet rond.
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                    Als je dan nog eens de hogere onderhoudsprijzen van een Porsche er bij neemt (voor iets dat eigenlijk hetzelfde is), kan je daar -rationeel gezien- niet rond.
                    Euh... wie koopt er nu een SUV op basis van rationele argumenten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      De Cayenne en touareg staan op dezelfde basis maar de Cayenne is op elke rijdvlak beter.

Voor een SUV is dat een behoorlijk sportief bakje waar je leuke dingen mee kunt doen
                      I agree. Ook qua interieurinrichting en smaak valt een Cayenne voor mij beter mee dan een Touareg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Rationele mensen?

Comment

I agree. Ook qua interieurinrichting en smaak valt een Cayenne voor mij beter mee dan een Touareg.
                          Ga ik mee akkoord. Maar is het zijn meerprijs waard? Bovenstaande zaken zijn louter estetisch. Het fun-aspect spreekt voor zichzelf.

Moet ik daarom de Cayenne kiezen?

Ikzelf vind de Cayenne stukken mooier, maar langs de andere kant grabbel ik dieper in mijn pot. Het dieper grabbelen wil ik natuurlijk deftig kunnen verantwoorden voor mezelf, vandaar mijn vraag op het forum.

Qua doorverkoopwaarde, dit is een punt wat belangrijk is. In mijn ogen zijn beide wagens geen toppers om een hoge doorverkoopwaarde te halen. Qua 4x4 lijkt enkel de G die investering waard.

De vraag is natuurlijk welke het meest zakt in waarde rekening houdend met hun huidige aankoopprijs. Als ik momenteel de prijzen bekijk van de cayennes pre 2006...

Comment

Tk zegt het zelf in z'n openingspost.

Uiterlijk vind ik de Cayenne mooier, echter gaat het om een wagen en moet de keuze ergens rationeel blijven.
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Over hoeveel prijsverschil spreken we dan?
                              If you can do it . YOLO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                If you can do it . YOLO
                                Eerste keer dat ik u 100% gelijk moet geven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Over hoeveel prijsverschil spreken we dan?
                                  If you can do it . YOLO
                                  Minimum €7000. Dit is het verschil tussen een Touareg met een lijst opties en een Cayenne met amper enige opties.

Comment

Ik ben geen SUV liefhebber. In dit geval zou ik echter voor de Cayenne gaan alhoewel een Touareg ook niet mis is.

Comment

Cayenne is absoluut geen mooie auto met die Aziatisch gelijnde achterkant. Mocht het effectief een Jap zijn, dan noemde iedereen die lelijk. Maar omdat het een Porsche is wordt dat gedoogd...Met de face-lift is het al een stuk beter maar je zoekt een MY11 dus da's niet aan de orde.
                                      Zoals hierboven al geschreven, een Cayenne moet 'dik' zijn om een beetje road presence te hebben, op 18" is dat idd. maar een suffe SUV. Touareg vind ik persoonlijk mooier. Qua interieur staat de Porsche wel duidelijk hoger maar daar moet je dan ook zwaar voor dokken.
                                      2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijn_b Bekijk Berichten
                                        Minimum €7000. Dit is het verschil tussen een Touareg met een lijst opties en een Cayenne met amper enige opties.
                                        Sorry, maar dan is de keuze toch poepsimpel. Toch?

Comment

Working...
                                        X