Oorspronkelijk geplaatst door stijn_b
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Cayenne 3.0 vs Touareg 3.0
Collapse
X
-
Geen van beide voor mij. Ik vind deze SUV's zwaar overroepen in vergelijking met hun concurenten,zeker de Cayenne is voor mij zijn prijs niet waard. Nieuwe BMW X5,Range Rover Sport of zelfde nieuwe XC90 zijn degene die je moet hebben. Pakken beter uitegebalaceerd in rijden en waarschijnlijk ook véél goedkoper dan immer-probleemkar CayenneBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
95% zijn 3 liter diesels, een blok dat in tig andere VAG-producten zit, ik denk niet dat daar veel problemen mee zijn.
Maar je hebt wel gelijk dat ie, objectief gezien, t.o.v. sommige concurrenten zijn prijs niet waard isMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Kettingspanners die ratelen,injector problemen en dan specifiek voor de opstelling in de Cayenne: olie verlies aan distributiedeksel en krukasbed. Door de specifieke inbouw komt er een andere torsie op het blok waardoor deze gaan lekken
De wagen ansich is ook niet trouble free (luchtvering,elektronica van alarm,....)BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenSorry, maar dan is de keuze toch poepsimpel. Toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenGeen van beide voor mij. Ik vind deze SUV's zwaar overroepen in vergelijking met hun concurenten,zeker de Cayenne is voor mij zijn prijs niet waard. Nieuwe BMW X5,Range Rover Sport of zelfde nieuwe XC90 zijn degene die je moet hebben. Pakken beter uitegebalaceerd in rijden en waarschijnlijk ook véél goedkoper dan immer-probleemkar Cayenne
De keuze is tevens gebaseerd op CO² uitstoot alsook verbruik. Welke niet te kloppen zijn.
Comment
-
Nu iets meer dan een jaar geleden heb ikzelf een Touareg gekocht in Duitsland.
Het voordeel met de wagens daar is dat er over het algemeen veel meer opties opzitten.
ik heb er een echte full option gevonden (luchtvering, camer's, afstandscontrole tov voorligger) en ben er zeer tevreden van, hoewel ik een duidelijke Porsche-liefhebber ben.
Je kan eventueel ook de wegtest van Autogids even opvragen, de Touareg is er tweemaal als beste uitgekomen, boven de Cayenne die volgens Autogids 'overpriced' was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijn_b Bekijk BerichtenHet betreft een zoektocht naar een tweedehandswagen zoals vermeld in mijn eerste post. De X5 van de generatie waaruit ik de Cayenne & Touareg zou nemen is niet terreinwaardig, wat ik wel nodig heb. De Range Rover heb ik reeds gehad en nee bedankt, geen LR voor mij. Reeds 2 avonturen achter de rug. Ook de XC90's van 2011-2012 kunnen niet tippen aan Cayenne of Touareg.
De keuze is tevens gebaseerd op CO² uitstoot alsook verbruik. Welke niet te kloppen zijn.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenXC90 is mss niet zo verfijnd als Cayenne maar pakken betrouwbaarder hoor. Ik heb bij beide merken gewerkt en een Cayenne zal bij mij nooit op de oprit komen....Alles wat kan kapot gaan,gaat ook kapot hé
Daarnaast, hoger verbruik, co2 uitstoot etc. Economisch minder interessant + het betreft een model die reeds X aantal jaar op de markt is. Praktisch bij elke vergelijkende test komt de Touareg beter uit t.o.v. de XC90.
Bedankt iedereen voor de input. Ik heb mijn aandacht gezet op een Touareg. Dit op basis van diverse argumenten die ik waardevol vindt. Tevens een grote porsche-liefhebber maar na enkele gesprekken met eigenaars is de keuze duidelijk.
Beide wagens worden wel testgereden maar de keuze is quasi 100% gemaakt.
Comment
Comment