Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scenic Bose Edition: dci110 nieuw of dci130 van 1 jaar oud?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Scenic Bose Edition: dci110 nieuw of dci130 van 1 jaar oud?

    Wat zouden jullie kiezen:

    Ofwel dci 110 pk nieuw ofwel dci 130 pk van 2014 met 14K voor min of meer dezelfde prijs?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

  • #2
    testrit gaan doen

    de 1.6 is net dat ietsje meer dan de oudere 1.5
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      dci 130. Ik heb de 150 pk automaat en mijn vader een 110 pk dci. Met die 110 pk moet je continu schakelen.

      Comment


      • #4
        Ik heb bijna 5 jaar rondgereden met een 1.5 110pk grand scenic. Geen moment power te kort gehad. Zou het direct terug doen!
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

        Comment


        • #5
          nieuw > okkasie
          2.0 JTDm

          Comment


          • #6
            Ik rij sinds 2j met de 130pk, veel minder moet dat niet zijn.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              nieuw > okkasie
              Volledig met je mee!
              110pk is volgens mij ook meer dan voldoende. Zou mezelf niet pijnigen door extra te moeten betalen of risico's te nemen met 2de hands. 1.5dci lijkt mij ook bulletproof.

              Comment


              • #8
                Bij zo'n wagens zou ik altijd voor een tweedehands gaan. Het grootste waardeverlies is dan al voorbij.

                Comment


                • #9
                  De 1.5 heeft een te kort aan koppel bij <2000tpm. Een gigantisch verschil met de 130.

                  Comment


                  • #10
                    130 pk is distributieketting / 110 pk distributieriem. Maakt de keuze misschien makkelijker.

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb ze beide meer dan 100.000 km gereden.

                      Met de 110 pk kom je echt niks te kort (tenzij je met 7 en da caravan op vakantie gaat).

                      De 130 pk is net iets fijner maar ik zou de nieuwe nemen.
                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                      Comment


                      • #12
                        Is die 1.5 dan zo geevolueerd in het actuele model? Ik reed ongeveer 50k kms met de vorige en ik heb me gigantisch geergerd aan het gebrek aan koppel, een reden waarop ik bij de huidige resoluut gekozen heb voor de 1.6.

                        Comment


                        • #13
                          Mmmm. Dank voor alle reacties tot nu toe. Het blijft een moeilijke...
                          Mijn vrouw is ook niet zo te vinden voor de tweedehands (staat bij een ons bekende Renault dealer en is een wagen van een ex-Renault werknemer die jaarlijks een nieuwe koopt) omdat ze het prijsverschil met een nieuwe eigenlijk te klein vindt (een kleine 2000 euro - maar de financiering voor een tweedehands is duurder dan een nieuwe).

                          We hebben natuurlijk ook een Captur Tce90 die heel goed zijn dienst doet voor mijn echtgenote, maar net te klein voor familiewagen met een gezin van 3 volwassenen en 1 opgroeiend kind...

                          En ik twijfel eerlijk gezegd ook nog. Ik heb het altijd heel hard gehad voor semi-utilitaire voertuigen met hoge zit. De gifgroene Trafic dci140 dubbele cabine is de ultieme droom maar ons wat te duur, al zou ik die quasi 75% kunnen inbrengen als particulier.
                          Ik heb dan ook al 5 Kangoo's gehad, allemaal zéér tevreden van. Degene die we nu zouden vervangen is ook een Kangoo 110 dci (quasi full option) en ja, toch betrap ik me erop dat ik die toch ook regelmatig configureer. Met de 110pk is het zeker geen snelheidsmonster maar heeft tot nu toe goed dienst gedaan voor ons gezin. Als we nu inruilen is het ook de goedkoopste auto waarmee ik gereden heb en die ik nieuw heb gekocht (ongeveer 6000€ verlies op 6 jaar en 100000km). Misschien kan ik dat met een volgende nog eens herhalen...
                          Het prijsverschil Kangoo Intense vs. Scenic Bose is toch nog een 3K. Natuurlijk is de Scenic meer 'auto' maar de Kangoo is ook niet slecht en ik vind die eigenlijk iets minder banaal gelijnd. Ik weet niet of die Scenic na 5-6 jaar ook nog 3K meer waard blijft in wederverkoop.

                          En dan is er nog de stille persoonlijke favoriet, de Daas Duster 4x4 die ik stiekem eigenlijk heel graag zie. Naar het schijnt rijdt die ook erg goed. Wij gaan heel regelmatig op vakantie met de wagen en liefst de bergen en bossen in, het zou dus mss zo gek niet zijn...
                          IK heb met plezier 2 jaar met een Logan Pick Up gereden en dat was voor mij een puur goedkoop plezierautootje. Het hydraulische stuur was super qua weggevoel.
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

                          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Mijn vrouw is ook niet zo te vinden voor de tweedehands (staat bij een ons bekende Renault dealer en is een wagen van een ex-Renault werknemer die jaarlijks een nieuwe koopt) omdat ze het prijsverschil met een nieuwe eigenlijk te klein vindt (een kleine 2000 euro - maar de financiering voor een tweedehands is duurder dan een nieuwe).
                            Ging ik net schrijven, die occasie is way overpriced, daar moet toch meer van af kunnen.
                            Al proberen onderhandelen?
                            Anders is die inderdaad gewoon té duur.

                            Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Het prijsverschil Kangoo Intense vs. Scenic Bose is toch nog een 3K. Natuurlijk is de Scenic meer 'auto' maar de Kangoo is ook niet slecht en ik vind die eigenlijk iets minder banaal gelijnd. Ik weet niet of die Scenic na 5-6 jaar ook nog 3K meer waard blijft in wederverkoop.
                            Dat vind ik dan weer een kleine denkfout.
                            Als je meerprijs volledig wil recupereren bij herverkoop vergeet het dan maar.
                            De totale wagen devalueert, niet enkel het gedeelte van de prijs dat gelijk is aan de concurrenten.
                            Als een wagen over 4 jaar nog een derde waard is betekent dat dat je slechts € 1000 gaat kunnen recupereren bij herverkoop.
                            Dat is ook niet meer dan normaal, is gewoon een kwestie van logisch denken en realistische verwachtingen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            En dan is er nog de stille persoonlijke favoriet, de Daas Duster 4x4 die ik stiekem eigenlijk heel graag zie. Naar het schijnt rijdt die ook erg goed. Wij gaan heel regelmatig op vakantie met de wagen en liefst de bergen en bossen in, het zou dus mss zo gek niet zijn...
                            IK heb met plezier 2 jaar met een Logan Pick Up gereden en dat was voor mij een puur goedkoop plezierautootje. Het hydraulische stuur was super qua weggevoel.
                            Wat houdt je tegen?
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                            Comment


                            • #15
                              Ga dan voor de duster! Die is ruim genoeg voor het hele gezin en tis je persoonlijke favoriet. En dezelfde motoren als Renault.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Wat houdt je tegen?
                                Ik heb er eigenlijk zelf niet genoeg plaats in om echt comfortabel te zitten. Ik ben zelf nogal groot én fors gebouwd en de deurbekledingen met de bediening van de ramen nemen veel beenruimte weg. Het stoort me al als ik er in de showroom eens ga inzitten, als ik er dan uren mee onderweg ben wordt dat alleen erger...
                                De Fase 1 had dat niet maar die heeft dan weer veel te weinig geluidsisolatie om aangenaam te rijden. Nu ja, we zien wel.
                                Merci voor het meedenken, in elk geval.
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                  Ik heb er eigenlijk zelf niet genoeg plaats in om echt comfortabel te zitten. Ik ben zelf nogal groot én fors gebouwd en de deurbekledingen met de bediening van de ramen nemen veel beenruimte weg. Het stoort me al als ik er in de showroom eens ga inzitten, als ik er dan uren mee onderweg ben wordt dat alleen erger...
                                  De Fase 1 had dat niet maar die heeft dan weer veel te weinig geluidsisolatie om aangenaam te rijden. Nu ja, we zien wel.
                                  Merci voor het meedenken, in elk geval.
                                  Ik pas er met mijn 1.92m en 120kg anders prima in. De duster 4x4 heeft op de weg ruim voldoende aan zijn 1.5dci. Het enige dat ik al ondervonden heb, is dat als je te diep (tot tegen de kas) in de modder wegzakt je net een beetje te weinig koppel hebt om de wielen te doen blijven draaien. Verder ben ik er zeer tevreden over. Is een zeer betrouwbare wagen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kleine update:
                                    Tot nu zijn we dan toch niet ingegaan op de condities van Renault. De aangeboden korting was aanzienlijk en je kreeg ook de Grand Scenic voor de prijs van de gewone erbovenop, maar onze "ideale=krachtigere" versie vonden we toch net boven het budget dat we willen uitgeven. Ik denk ook dat de condities vanaf deze maand niet meer gelden. Maar waarschijnlijk komt dat ook wel terug, binnenkort.
                                    Het ziet er dus naar uit dat we door de zure appel zullen bijten en de "grote kosten" aan de Kangoo gaan laten doen (distributieriem, remmen, banden...) en er nog een paar jaren van genieten. Tot de 200.000km ofzo... Ik rijd er echt wel graag mee (al mocht er nog wat meer vermogen zijn soms), 't is geen straf. Het is dan ook een 110pk dci luxe versie, dus ik kom niks tekort. En een super-praktisch ding tegelijk! We zullen zien wat er nog uit de bus komt in de nabije toekomst.
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                      Kleine update:
                                      Tot nu zijn we dan toch niet ingegaan op de condities van Renault. De aangeboden korting was aanzienlijk en je kreeg ook de Grand Scenic voor de prijs van de gewone erbovenop, maar onze "ideale=krachtigere" versie vonden we toch net boven het budget dat we willen uitgeven. Ik denk ook dat de condities vanaf deze maand niet meer gelden. Maar waarschijnlijk komt dat ook wel terug, binnenkort.
                                      Het ziet er dus naar uit dat we door de zure appel zullen bijten en de "grote kosten" aan de Kangoo gaan laten doen (distributieriem, remmen, banden...) en er nog een paar jaren van genieten. Tot de 200.000km ofzo... Ik rijd er echt wel graag mee (al mocht er nog wat meer vermogen zijn soms), 't is geen straf. Het is dan ook een 110pk dci luxe versie, dus ik kom niks tekort. En een super-praktisch ding tegelijk! We zullen zien wat er nog uit de bus komt in de nabije toekomst.
                                      Och... zo zuur zal de appel niet zijn, aangezien je de Kangoo toch regelmatig configureerde. Paar jaartjes doorsparen voor jullie ideale tuut!

                                      Comment

                                      Working...
                                      X