Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CLio 4 RS of Clio 3 RS ? :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • CLio 4 RS of Clio 3 RS ? :-)

    hoi,
    ik heb vorig jaar een tijdje met een Clio 3 RS rondgereden, beestig plezant bakske .... heb die toen verkocht en mis die nu verschrikkelijk, ben aan het rondkijken voor een andere Clio3Rs ...maar ...ben nu aan het twijfelen of ik toch niet beter voor een Clio4 Rs zou gaan. Zijn er mensen die kunnen vergelijken, met beiden gereden hebben ? (ik bedoel geen testrit van een half uurtje). Vraag me af of hier mensen zijn die nu de Clio4 hebben en vroeger een 3 Rs gehad hebben...Missen jullie de 3 ? Of heeft de 4 de 3 snel doen vergeten ?

  • #2
    De Clio 3rs zonder twijfel!!!!
    Persoonlijk vind ik de clio 4rs niet mooi, geen recaro's, geen brembo remmen, valt ook niet zo op tov een gewone clio, geen toeren schreeuwend motorblok, 4 deuren, en nog het ergste van al niet meer manueel schakelen...alhoewel ik een clio 4rs nog zou kiezen boven een gti ofzo

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
      De Clio 3rs zonder twijfel!!!!
      Persoonlijk vind ik de clio 4rs niet mooi, geen recaro's, geen brembo remmen, valt ook niet zo op tov een gewone clio, geen toeren schreeuwend motorblok, 4 deuren, en nog het ergste van al niet meer manueel schakelen...alhoewel ik een clio 4rs nog zou kiezen boven een gti ofzo
      Volledig mee akkoord.

      Tenzij de auto dagelijks gebruikt wordt zou ik ook voor een Clio IV opteren.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
        De Clio 3rs zonder twijfel!!!!
        Persoonlijk vind ik de clio 4rs niet mooi, geen recaro's, geen brembo remmen, valt ook niet zo op tov een gewone clio, geen toeren schreeuwend motorblok, 4 deuren, en nog het ergste van al niet meer manueel schakelen...alhoewel ik een clio 4rs nog zou kiezen boven een gti ofzo
        versta al die heisa rond dat manueel schakelen niet goed ... in de race stand dan schakel je toch ook 'manueel' ? (via de paddles) én bovendien kan je je handen aan het stuur houden.
        Richard Hammond, trouwens één van de eerste om de auto boite van de clio rs af te schieten in topgear, vindt een auto boite met paddles in de porsche gt3 nochtans wél prima
        http://www.topgear.com/uk/photos/A-l...che-2014-01-29 want daar geeft het een racy gevoel..

        Ja de Clio 3 ziet er stukken beter uit, vind ik ook en inderdaad dat gehuil op hogere toeren is verslavend ... 't is het einde van een tijdperk hé... :-(
        Jammer dat de 4 sneller is anders zou de keuze eenvoudig zijn
        Last edited by ; 20/03/2015, 21:20.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
          versta al die heisa rond dat manueel schakelen niet goed ... in de race stand dan schakel je toch ook 'manueel' ? (via de paddles) én bovendien kan je je handen aan het stuur houden.
          Richard Hammond, trouwens één van de eerste om de auto boite af te schieten in topgear, vindt een auto boite met paddles in de porsche gt3 nochtans wél prima
          Ne clio rs is nog altijd gene gt3

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
            Ne clio rs is nog altijd gene gt3
            neeje maar paddles zijn paddles :-) Gebruik ze in races met clio 3 ook geen sequentiele bakken omdat dat sneller schakelt ?

            Comment


            • #7
              zou eigenlijk een 3 én een 4 moeten hebben, een 3 voor in 't weekend en de 4 voor tijdens de week te gaan werken, denk dat zo'n EDC prima is in de file :-)
              budgetprobleem ....

              Comment


              • #8
                Dat zijn nog altijd geen paddles he, ge kunt altijd een sequentiele bak laten zetten maar kost wel 15000euro
                Koop u gewoon ne 3rs en drive it like you stole it!!! Ge gaat voor de prijs geen leukere en betere hothatch vinden

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                  Dat zijn nog altijd geen paddles he, ge kunt altijd een sequentiele bak laten zetten maar kost wel 15000euro
                  Koop u gewoon ne 3rs en drive it like you stole it!!! Ge gaat voor de prijs geen leukere en betere hothatch vinden
                  drive it like you stole it :-) leuke uitdrukking :-)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                    De Clio 3rs zonder twijfel!!!!
                    Persoonlijk vind ik de clio 4rs niet mooi, geen recaro's, geen brembo remmen, valt ook niet zo op tov een gewone clio, geen toeren schreeuwend motorblok, 4 deuren, en nog het ergste van al niet meer manueel schakelen...alhoewel ik een clio 4rs nog zou kiezen boven een gti ofzo
                    Precies hetzelfde hoe ik erover denk! In begin was ik ook niet zo'n fan van de styling maar vind ik nu toch wel een knappe verschijning (nog niet zo knap als een 3 rs uiteraard )

                    Wat ge voor uzelf moet uitmaken: comfort, edc, turbo vs atmo, manueel, meer hardcore

                    Comment


                    • #11
                      Persoonlijk zou ik ook nog voor de 3 gaan, hoewel de 4 wel kwalitatiever is. Als fun-gooi-smijt bakje echt onklopbaar imo. Met mijn 197 nog heel wat hernemingen zitten doen tegen een 200 EDC, het verschil was echt maar zeer miniem hoor. Enkel vanaf 0 zal die wel merkelijk sneller zijn.

                      Hoewel ik nu ook zeer tevreden ben van mijn Mégane RS kijk ik soms nog naar advertenties van Clio's 3. Moest ik budget hebben kocht ik er eentje bij

                      Comment


                      • #12
                        heb vorig jaar zelf getwijfeld tussen een 3 en een 4. de 4 was de keuze van het verstand, dus heb ik een 3 gekocht. toegegeven ... de keuze voor de 3 werd wel makkelijker, toen duidelijk werd dat we ons twee auto's konden veroorloven en we onze elf jaar oude megane gewoon konden houden.

                        ik vind de oude nog altijd een specialer bakske dan de nieuwe (voor al de redenen die dr. gonzo aanhaalde. die recaro's wil ik trouwens voor geen goud missen.). en zoals ge zelf zegt ... tis het einde van een tijdperk. ik denk niet dat renault ooit nog de financiële moeite gaat doen om een RS te bouwen, die qua carosserie zo afwijkt van het gewone model (hebben ze spijtig genoeg al niet meer gedaan met de megane RS.).

                        geen ervaring met de 4, maar ik twijfel er niet aan dat het serieus vooruitgaat. alleen op een andere (makkelijkere ?) manier. als ge echt twijfelt, zou ik wachten tot ge een proefrit kunt maken met de nieuwe 4 trophy.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                          heb vorig jaar zelf getwijfeld tussen een 3 en een 4. de 4 was de keuze van het verstand, dus heb ik een 3 gekocht. toegegeven ... de keuze voor de 3 werd wel makkelijker, toen duidelijk werd dat we ons twee auto's konden veroorloven en we onze elf jaar oude megane gewoon konden houden.

                          ik vind de oude nog altijd een specialer bakske dan de nieuwe (voor al de redenen die dr. gonzo aanhaalde. die recaro's wil ik trouwens voor geen goud missen.). en zoals ge zelf zegt ... tis het einde van een tijdperk. ik denk niet dat renault ooit nog de financiële moeite gaat doen om een RS te bouwen, die qua carosserie zo afwijkt van het gewone model (hebben ze spijtig genoeg al niet meer gedaan met de megane RS.).

                          geen ervaring met de 4, maar ik twijfel er niet aan dat het serieus vooruitgaat. alleen op een andere (makkelijkere ?) manier. als ge echt twijfelt, zou ik wachten tot ge een proefrit kunt maken met de nieuwe 4 trophy.
                          ja, denk dat ook, beetje keuze tussen hart en verstand :-)

                          Comment


                          • #14
                            ik zou resoluut voor de 3RS gaan... de 4RS is gewoonweg saai...

                            Comment


                            • #15
                              2 auto's die je eigenlijk niet met elkaar kan vergelijken. Je zal in de eerste plaats moeten eens moeten op papier zetten wat je zoekt in een auto. Comfort, snelheid, gebruiksgemak of eerder hardcore fun zonder veel toegevingen? Zoveel verschillen ze van mekaar. Eigenlijk zijn ze complementair en kan je ze dus perfect allebei in je garage zetten
                              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                              Comment


                              • #16
                                Ja de oplossing! Gewoon beide kopen :p

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fre23 Bekijk Berichten
                                  Ja de oplossing! Gewoon beide kopen :p
                                  sponsor gezocht !! :-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zijn 2 verschillende wagens, bij gebruik ook voor dagelijks verkeer zou ik niet twijfelen en voor de 4 gaan. Zeer leuke wagen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      De 4 is een leuke en snelle wagen die dagelijks bruikbaar is.
                                      De 3 is meer racy. Hangt er dus vanaf of je meer comfort wilt of niet. Ik zou voor de 3 gaan
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik heb de 4rs anderhalfjaar gehad en het is leuke wagen, vooral als daily dan. Het was gemakkelijk: automaat, vijf deuren, ruime koffer enz en door de turbo ook in lagere toeren vlot te rijden. Moest ik alleen zijn en geen kindje hebben zou ik toch een 3rs opteren en een akra erop zetten

                                        Comment

                                        Working...
                                        X