Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CLio 4 RS of Clio 3 RS ? :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    bedankt voor de berichten, bevestigt een beetje mijn eerste idee, de 4 is bruikbaarder , de 3 een beetje minder gepolijst, de 3 verbruikt misschien meer en iets minder snel maar waarsch. wel meer plezier want heb lak aan comfort

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
      bedankt voor de berichten, bevestigt een beetje mijn eerste idee, de 4 is bruikbaarder , de 3 een beetje minder gepolijst, de 3 verbruikt misschien meer en iets minder snel maar waarsch. wel meer plezier want heb lak aan comfort.


      dus, alleen nog maar een kwestie van ne goeie 3 te vinden ...

      Comment


      • #23
        Daar kan ik wel bij helpen

        Comment


        • #24
          Ja neem aub een proper model en van een handelaar voor 14-15k moet dat al lukken zeker?

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
            Ja neem aub een proper model en van een handelaar voor 14-15k moet dat al lukken zeker?
            zeker.. vreemd genoeg ligt de waarde van de 3RS nog vrij hoog.. 4RS 18-19.. 3RS 14-15, reden is dat hij nog steeds zo gewild is... ik verkies hem alle dagen boven een 4RS

            Comment


            • #26
              Heb (eventjes) een 3 RS gehad, en heb ook overwogen om een 4RS te kopen, maar die is ronduit saai. Ok wauw Launch control, schakelt super snel, maar dat ben je snel beu (ik toch). Om op het circuit mee te rijden is er geen fun gehalte meer, terwijl de 3RS echt aanvoelt als een kart.

              (& koop hem bij HotHatchCenter, die weten de goeie eruit te kiezen + dan heb je ook garantie )

              Comment


              • #27
                Paar Mods maken het een echte keepers car. Voor mij graag de cup versie met air intake akrapovic en remap

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                  Paar Mods maken het een echte keepers car. Voor mij graag de cup versie met air intake akrapovic en remap
                  Behalve de air intake volg ik u volledig. Air intake doet enkel koppel verliezen in lage toeren op een Clio 3 RS. Die air intakes zijn zo geoptimaliseerd door Renault Sport dat ze zelfs op de Clio R3 rallywagen gewoon de standaard airbox monteren, enkel met hitteschild op warmte weg te houden.
                  Op mijn verlanglijstje staat nog een Clio 3 RS fase 2, met Cup chassis en in Dynamoblauw.
                  sigpic

                  http://www.streamlinecarcare.be

                  lakbehandelingen voor voertuigen

                  MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                  Comment


                  • #29
                    Ik zou zelfs zeggen dak ik mss nog ene ga bijkopen als hobby car als die nog wat zakken naar 10k en dan mooi modden en niet meer wegdoen

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      Ik zou zelfs zeggen dak ik mss nog ene ga bijkopen als hobby car als die nog wat zakken naar 10k en dan mooi modden en niet meer wegdoen
                      Dat heb ik nu met mn Volvo gedaan

                      Comment


                      • #31
                        Zoals hier al gezegd is:
                        Is het een Daily waar je veel mee moet rijden/woon-werk verkeerd en volledig van afhankelijk bent: resoluut de 4rs
                        Is het voor te spelen: 3rs

                        4RS ziet er zeker niet verkeerd uit, ik zou dan ook voor deze gaan maar ik rij nooit op het circuit.

                        Ik vind echter dat de deftige exemplaren van de 3rs veel te hoog geprijsd staan, dat geef je er toch niet meer aan.. Daarom heeft bij mij dan weer de 4rs de keuze, alhoewel die ook nog duur zijn naar mijn mening.

                        Zo een ding kost 25k nieuw zonder kortingen. Volgens mij rij je deze toch uit de showroom voor een 22k? Als ik dan zie op internet begint de goedkoopste aan 18k van 2013.. Bij een 3RS is het nog erger.

                        Comment


                        • #32
                          Ik heb mijn 4rs gekocht voor 23000€ mei 2013, opties: metaalkleur, cup pack, sensoren, europamaps compleet nieuw

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                            Ik heb mijn 4rs gekocht voor 23000€ mei 2013, opties: metaalkleur, cup pack, sensoren, europamaps compleet nieuw
                            Zoals ik al dacht dus inderdaad rond die prijs, jij hebt nog wat extra opties (die trouwens bijna verplicht te nemen zijn).. Toen was hij ook nog maar net uit, misschien dat er nu nog iets van die offerte kan. Heb je hem eigelijk nog of niet? Want ik zag dat je een cupra had maar. Als je hem niet meer hebt is deze particulier verkocht en voor hoeveel? mag via pb. Ik ben heir echt benieuwd naar.

                            Comment


                            • #34
                              Nee na paar ritten met forumgenoten te licht (pk) bevonden cupra heeft bijna 100pk meer en nu ben ik tevreden en kan ik meerijden met iedereen (bijna toch)

                              Comment


                              • #35
                                Ik weet niet waarom iedereen de 3RS zo hard vind. Ik heb 2jaar met een 3RS met cup pack gereden en vond dat heel goed meevallen.

                                Comment


                                • #36
                                  Is een megane rs geen optie?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                    Behalve de air intake volg ik u volledig. Air intake doet enkel koppel verliezen in lage toeren op een Clio 3 RS. Die air intakes zijn zo geoptimaliseerd door Renault Sport dat ze zelfs op de Clio R3 rallywagen gewoon de standaard airbox monteren, enkel met hitteschild op warmte weg te houden.


                                    ook de intakes van ktec en madeno? (die van madeno is trouwens wel behoorlijk aan de prijs.) op het engelse clio forum zijn dat de enige intakes waarvan men beweerd dat ze geen verlies lijden. alhoewel men wel toegeeft dat de vermogenstoename blijkbaar nihil is, ze zouden wel een bruut geluid maken. 'k zou zo'n systeem wel 'ns in't echt willen horen.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door deten Bekijk Berichten
                                      Ik weet niet waarom iedereen de 3RS zo hard vind. Ik heb 2jaar met een 3RS met cup pack gereden en vond dat heel goed meevallen.
                                      heb een 3RS gehuurd voor op de Ring, was verrast hoe goed die ophanging was, niet te crashy op slechte wegen (en ik ben eigenlijk echt moeilijk op dat vlak) zelf nadien nog gevraagd of het de standaard ophanging was, en die Madame zei van wel

                                      daar het toch iets echt fun moet zijn, al met een MX-5 NB gereden? of een bmw 1, oude 3...?

                                      Comment


                                      • #39
                                        denk ook dat het niet veel zin heeft aan de motor van een 3Rs te prutsen, je haalt er geen 10 pk winst uit denk ik. Tenzij je 15.000 euro investeert om er 30 pk extra uit te halen. Als je meer pk wil beter een andere wagen zoeken.
                                        Een akrapovic voor een mooier geluid misschien...
                                        Vorige week prijs voor een RS4 gevraagd, korting en recyclage eraf : 20.800 euro (rood met cup chassis/18 duim als enige optie). Een goeie 3RS zit je toch al aan 14k tegen dat 'm ingeschreven is. dus een 6k minder vind ik toch behoorlijk ... En als ik 'm begin te modden, dan is't gewoon eruit smijten wat eruit te smijten valt (interieur, airco, tapijt) en vervangen door een dempende koptelefoon van 20 euro :-)

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                          Ja neem aub een proper model en van een handelaar voor 14-15k moet dat al lukken zeker?
                                          handelaars durven ze verkopen als van 1e eigenaar terwijl die er al 2 of 3 gehad heeft ....ik weet er zo één staan, weet zelfs wie ervoor mee reed en toch beweren ze dat er maar 1 vorige eigenaar was.
                                          Kan je dat eigenlijk ergens opvragen hoeveel eigenaars een wagen had ?

                                          Ik zou wel voor een model 2010 tot 2012 gaan maar die vind ik nooit in het blauw ... enkel zwart/wit/grijs jammer
                                          Enkel in Duitsland al 2012 in blauw gezien, misschien niet verkocht in Belgie (behalve dan die Gordini's maar dat vind ik erover)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X