bedankt voor de berichten, bevestigt een beetje mijn eerste idee, de 4 is bruikbaarder , de 3 een beetje minder gepolijst, de 3 verbruikt misschien meer en iets minder snel maar waarsch. wel meer plezier want heb lak aan comfort
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CLio 4 RS of Clio 3 RS ? :-)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenbedankt voor de berichten, bevestigt een beetje mijn eerste idee, de 4 is bruikbaarder , de 3 een beetje minder gepolijst, de 3 verbruikt misschien meer en iets minder snel maar waarsch. wel meer plezier want heb lak aan comfort.
dus, alleen nog maar een kwestie van ne goeie 3 te vinden ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenJa neem aub een proper model en van een handelaar voor 14-15k moet dat al lukken zeker?
Comment
-
Heb (eventjes) een 3 RS gehad, en heb ook overwogen om een 4RS te kopen, maar die is ronduit saai. Ok wauw Launch control, schakelt super snel, maar dat ben je snel beu (ik toch). Om op het circuit mee te rijden is er geen fun gehalte meer, terwijl de 3RS echt aanvoelt als een kart.
(& koop hem bij HotHatchCenter, die weten de goeie eruit te kiezen + dan heb je ook garantie )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenPaar Mods maken het een echte keepers car. Voor mij graag de cup versie met air intake akrapovic en remap
Op mijn verlanglijstje staat nog een Clio 3 RS fase 2, met Cup chassis en in Dynamoblauw.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenIk zou zelfs zeggen dak ik mss nog ene ga bijkopen als hobby car als die nog wat zakken naar 10k en dan mooi modden en niet meer wegdoen
Comment
-
Zoals hier al gezegd is:
Is het een Daily waar je veel mee moet rijden/woon-werk verkeerd en volledig van afhankelijk bent: resoluut de 4rs
Is het voor te spelen: 3rs
4RS ziet er zeker niet verkeerd uit, ik zou dan ook voor deze gaan maar ik rij nooit op het circuit.
Ik vind echter dat de deftige exemplaren van de 3rs veel te hoog geprijsd staan, dat geef je er toch niet meer aan.. Daarom heeft bij mij dan weer de 4rs de keuze, alhoewel die ook nog duur zijn naar mijn mening.
Zo een ding kost 25k nieuw zonder kortingen. Volgens mij rij je deze toch uit de showroom voor een 22k? Als ik dan zie op internet begint de goedkoopste aan 18k van 2013.. Bij een 3RS is het nog erger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenIk heb mijn 4rs gekocht voor 23000€ mei 2013, opties: metaalkleur, cup pack, sensoren, europamaps compleet nieuw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenBehalve de air intake volg ik u volledig. Air intake doet enkel koppel verliezen in lage toeren op een Clio 3 RS. Die air intakes zijn zo geoptimaliseerd door Renault Sport dat ze zelfs op de Clio R3 rallywagen gewoon de standaard airbox monteren, enkel met hitteschild op warmte weg te houden.
ook de intakes van ktec en madeno? (die van madeno is trouwens wel behoorlijk aan de prijs.) op het engelse clio forum zijn dat de enige intakes waarvan men beweerd dat ze geen verlies lijden. alhoewel men wel toegeeft dat de vermogenstoename blijkbaar nihil is, ze zouden wel een bruut geluid maken. 'k zou zo'n systeem wel 'ns in't echt willen horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deten Bekijk BerichtenIk weet niet waarom iedereen de 3RS zo hard vind. Ik heb 2jaar met een 3RS met cup pack gereden en vond dat heel goed meevallen.
daar het toch iets echt fun moet zijn, al met een MX-5 NB gereden? of een bmw 1, oude 3...?
Comment
-
denk ook dat het niet veel zin heeft aan de motor van een 3Rs te prutsen, je haalt er geen 10 pk winst uit denk ik. Tenzij je 15.000 euro investeert om er 30 pk extra uit te halen. Als je meer pk wil beter een andere wagen zoeken.
Een akrapovic voor een mooier geluid misschien...
Vorige week prijs voor een RS4 gevraagd, korting en recyclage eraf : 20.800 euro (rood met cup chassis/18 duim als enige optie). Een goeie 3RS zit je toch al aan 14k tegen dat 'm ingeschreven is. dus een 6k minder vind ik toch behoorlijk ... En als ik 'm begin te modden, dan is't gewoon eruit smijten wat eruit te smijten valt (interieur, airco, tapijt) en vervangen door een dempende koptelefoon van 20 euro :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenJa neem aub een proper model en van een handelaar voor 14-15k moet dat al lukken zeker?
Kan je dat eigenlijk ergens opvragen hoeveel eigenaars een wagen had ?
Ik zou wel voor een model 2010 tot 2012 gaan maar die vind ik nooit in het blauw ... enkel zwart/wit/grijs jammer
Enkel in Duitsland al 2012 in blauw gezien, misschien niet verkocht in Belgie (behalve dan die Gordini's maar dat vind ik erover)
Comment
Comment