Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CLio 4 RS of Clio 3 RS ? :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
    Ik vind echter dat de deftige exemplaren van de 3rs veel te hoog geprijsd staan, dat geef je er toch niet meer aan.. Daarom heeft bij mij dan weer de 4rs de keuze, alhoewel die ook nog duur zijn naar mijn mening.

    Zo een ding kost 25k nieuw zonder kortingen. Volgens mij rij je deze toch uit de showroom voor een 22k? Als ik dan zie op internet begint de goedkoopste aan 18k van 2013.. Bij een 3RS is het nog erger.


    heb de mijne inderdaad behoorlijk veel betaald. maar 'm had dan ook wel enkele extra's die de aanschafprijs toch min of meer verantwoorde. lage km-stand, vijfde volwaardig (18 duims) wiel, krik, twee nieuwe voorste banden, niet van nieuw te onderscheiden interieur en vooral een extra jaar garantie (waarvan ik enkele weken geleden dankbaar gebruik van heb kunnen maken). de clio had de specs (cup chassis, kleur en recaro's) die ik zocht en ik was het wachten moe.

    bij renault paesmans in hasselt staat een gele 4RS in de showroom. cup-pakket, sirius geel, leren zetels ... net geen 30k. schrok ik toch wel van. temeer omdat ik de kwaliteit van de gebruikte interieurmaterialen niet echt beter vind dan die in ge terugvindt in de 3. daar slaat renault toch wel de bal mis met de 4RS, vind ik. ze willen de 4 hoger positioneren, maar ze doen precies niet de extra moeite om het interieur op te waarderen.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
      Zoals hier al gezegd is:
      Is het een Daily waar je veel mee moet rijden/woon-werk verkeerd en volledig van afhankelijk bent: resoluut de 4rs
      Is het voor te spelen: 3rs

      4RS ziet er zeker niet verkeerd uit, ik zou dan ook voor deze gaan maar ik rij nooit op het circuit.

      Ik vind echter dat de deftige exemplaren van de 3rs veel te hoog geprijsd staan, dat geef je er toch niet meer aan.. Daarom heeft bij mij dan weer de 4rs de keuze, alhoewel die ook nog duur zijn naar mijn mening.

      Zo een ding kost 25k nieuw zonder kortingen. Volgens mij rij je deze toch uit de showroom voor een 22k? Als ik dan zie op internet begint de goedkoopste aan 18k van 2013.. Bij een 3RS is het nog erger.
      niet vergeten dat de 3RS veel duurder was in aankoop, sommige modellen met Recaro en een paar opties waren algauw 27.000 euro naar 't schijnt ...

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
        heb de mijne inderdaad behoorlijk veel betaald. maar 'm had dan ook wel enkele extra's die de aanschafprijs toch min of meer verantwoorde. lage km-stand, vijfde volwaardig (18 duims) wiel, krik, twee nieuwe voorste banden, niet van nieuw te onderscheiden interieur en vooral een extra jaar garantie (waarvan ik enkele weken geleden dankbaar gebruik van heb kunnen maken). .
        mag ik weten wat er scheelde aan je RS wat ze in garantie opgelost hebben ? versnellingsbak ? schijnt een zwak punt

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
          mag ik weten wat er scheelde aan je RS wat ze in garantie opgelost hebben ? versnellingsbak ? schijnt een zwak punt


          yup. boite. kraakte wanneer ik uit hoge toeren van vijf naar vier schakelde. synchroring kapot. is zonder probleem in garantie vervangen. naar het schijnt helpt het, als ge de boite-olie tijdig laat vervangen (renault schrijft dit nochtans niet voor). ga dit nu ook elk jaar laten doen.

          ik wist dat de v-bakken niet het sterkste punt zijn in de 3. daarom ook dat ik uiteindelijk voor een zo recent mogelijk model (2012) had gekozen, in de hoop dat renault het probleem tegen dan zou hebben aangepakt. blijkt dat ze er nooit iets aan gedaan hebben.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
            yup. boite. kraakte wanneer ik uit hoge toeren van vijf naar vier schakelde. synchroring kapot. is zonder probleem in garantie vervangen. naar het schijnt helpt het, als ge de boite-olie tijdig laat vervangen (renault schrijft dit nochtans niet voor). ga dit nu ook elk jaar laten doen.

            ik wist dat de v-bakken niet het sterkste punt zijn in de 3. daarom ook dat ik uiteindelijk voor een zo recent mogelijk model (2012) had gekozen, in de hoop dat renault het probleem tegen dan zou hebben aangepakt. blijkt dat ze er nooit iets aan gedaan hebben.
            ja, die synchro's zijn echt miserie....en een ruil boite bij renault kost al gauw tegen de 3000 euro ... 30 % van de 3rs zou naar 't schijnt voor de 50.000km miserie krijgen ....
            kon je dat voelen vooraleer het lawaai begon te maken ? hoeveel km had je ?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
              ja, die synchro's zijn echt miserie....en een ruil boite bij renault kost al gauw tegen de 3000 euro ... 30 % van de 3rs zou naar 't schijnt voor de 50.000km miserie krijgen ....
              kon je dat voelen vooraleer het lawaai begon te maken ? hoeveel km had je ?

              nee, niks voelen aankomen. km's? verschiet niet ... 18.000 (toen ik het de eerste keer merkte) ...

              heb er hier nog een topic over gestart ...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                nee, niks voelen aankomen. km's? verschiet niet ... 18.000 (toen ik het de eerste keer merkte) ...

                heb er hier nog een topic over gestart ...
                http://www.autoforum.be/showthread.p...ault-clio-3-RS
                18.000 km ??? brrrr verschrikkelijk.... als ik een clio3 van 14.000 euro koop zou ik er bij manier van spreken al een boite moeten bijrekenen ..... alhoewel zo'n synchro ring niet veel kost....maar begin daar maar aan, aan een v-bak... da's niet in 1-2-3 gedaan.... en regelmatig die olie verversen zou helpen ? goed om weten

                Comment


                • #48
                  Bij Renault zijn ze heel goed in garantie, als de wagen uit garantie is en er gaat iets stuk laat de garage dan altijd eens opzoeken of er bij het onderdeel dat moet vervangen worden geen tussenkomst is van Renault zelf, kan mischien nog 80% van het bedrag voor hun rekening zijn soms, maar dat hangt ook e beetje af van de goedwil van de garage.

                  Comment


                  • #49
                    Garage moet gewoon defect en aantal kilometers doorgeven in het systeem. Dan krijg je direct te zien of er nog tussenkomst is en hoeveel. Ze doen dit inderdaad heel lang na het verstrijken van de garantie. Garage kan zelf niets doen om meer tussenkomst te krijgen, indien niet akkoord moet je naar de klantendienst bellen en kijken of je daar iets gedaan krijgt...
                    Dit in de veronderstelling dat de wagen keurig onderhouden werd binnen het net natuurlijk.

                    Comment


                    • #50
                      Bij mijne steekt ook al een nieuwe boite en koppeling

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Garage moet gewoon defect en aantal kilometers doorgeven in het systeem. Dan krijg je direct te zien of er nog tussenkomst is en hoeveel. Ze doen dit inderdaad heel lang na het verstrijken van de garantie. Garage kan zelf niets doen om meer tussenkomst te krijgen, indien niet akkoord moet je naar de klantendienst bellen en kijken of je daar iets gedaan krijgt...
                        Dit in de veronderstelling dat de wagen keurig onderhouden werd binnen het net natuurlijk.
                        Ja maar gij kunt niet in hun systeem zien natuurlijk, dus mensen denken: ah de wagen is uit garantie dus zal de kost wel 100% voor mij zijn, en als de garage dan zwijgt omdat de klant niks vraagt wie verdient ze dan weeral ik zeg niet dat dat bij elke garage is he.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                          Bij mijne steekt ook al een nieuwe boite en koppeling
                          op hoeveel km had je problemen ?
                          Ik zou het ook normaal vinden dat een merk tussenkomt als er op 30.000 km al iets kapotgaat ook al heb ik 'm tweedehands gekocht, vooral als het veel voorkomt

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                            op hoeveel km had je problemen ?
                            Ik zou het ook normaal vinden dat een merk tussenkomt als er op 30.000 km al iets kapotgaat ook al heb ik 'm tweedehands gekocht, vooral als het veel voorkomt
                            Goh dat weet ik niet juist, kan het wel eens opzoeken, de koppeling op 60.000 ongeveer en de katalysator van het uitlaatspruitstuk ook, denk zelfs een volledig nieuw uitlaatspruitstuk dat erop steekt want die breken gemakkelijk aan die flexi's. Ge kunt beter de onderste motorsteun vervangen door ene van vibratechnics dan gaat de motor minder kantelen.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                              heb de mijne inderdaad behoorlijk veel betaald. maar 'm had dan ook wel enkele extra's die de aanschafprijs toch min of meer verantwoorde. lage km-stand, vijfde volwaardig (18 duims) wiel, krik, twee nieuwe voorste banden, niet van nieuw te onderscheiden interieur en vooral een extra jaar garantie (waarvan ik enkele weken geleden dankbaar gebruik van heb kunnen maken). de clio had de specs (cup chassis, kleur en recaro's) die ik zocht en ik was het wachten moe.

                              bij renault paesmans in hasselt staat een gele 4RS in de showroom. cup-pakket, sirius geel, leren zetels ... net geen 30k. schrok ik toch wel van. temeer omdat ik de kwaliteit van de gebruikte interieurmaterialen niet echt beter vind dan die in ge terugvindt in de 3. daar slaat renault toch wel de bal mis met de 4RS, vind ik. ze willen de 4 hoger positioneren, maar ze doen precies niet de extra moeite om het interieur op te waarderen.
                              Dat begrijp ik niet goed van die 30k. Als ik hem configureer met alle opties kom ik zelfs nog niet aan 28. Ok scheelt niet veel maar toch. Mja ik vind het dure wagens maar ze zijn het misschien wel waard. Megane is niet zo veel duurder en dit zou mijn keuze wel eerder zijn dan.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                Dat begrijp ik niet goed van die 30k. Als ik hem configureer met alle opties kom ik zelfs nog niet aan 28. Ok scheelt niet veel maar toch. Mja ik vind het dure wagens maar ze zijn het misschien wel waard. Megane is niet zo veel duurder en dit zou mijn keuze wel eerder zijn dan.
                                Daarom dat ge ook veeeeeel meer Megane's ziet rijden dan clio's voor het prijs verschil kunt ge beter een megane kopen.

                                Comment


                                • #56
                                  CLio 4 RS of Clio 3 RS ? :-)

                                  Ja van dat hard onderstel had ik eigenlijk ook geen last, was voor mij comfortabel genoeg. Behalve als er mensen op de achterbank zaten en het was een slechte weg dan klikte constant de gordel vast :p.

                                  Ivm beter een megane dan een Clio 3 weet ik niet, wat ik heb gelezen zouden mensen die geüpgrade hebben naar een megane hebben soms toch wel spijt dat ze de Clio verkocht hebben :p maar tegenover de 4 rs kan ik het wel begrijpen

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                    Ja maar gij kunt niet in hun systeem zien natuurlijk, dus mensen denken: ah de wagen is uit garantie dus zal de kost wel 100% voor mij zijn, en als de garage dan zwijgt omdat de klant niks vraagt wie verdient ze dan weeral ik zeg niet dat dat bij elke garage is he.
                                    Dat is juist wat je zegt. In theorie zou de dealer een stuk in eigen zak kunnen steken. Maar Renault belt elke maand een aantal klanten op nadat ze een ingreep aan hun wagen lieten doen. Het risico om te foefelen is te groot hoor.
                                    Maar wat wel zeker is, als je geen klant bent bij een bepaalde garage zijn er velen die niet in het systeem willen kijken. Maar bij Renault kan het echt wel lonen om binnen het net te blijven. Zo kocht ik een Latitude waar ik enkele kleinigheden in garantie aan had. Ik wou dan een Espace kopen en belde naar Renault om te zeggen dat ik toch wel enkele probs gehad heb met die Latitude (eerlijk, heeft me nooit iets gekost) en dat ik verschoot van de lage overname. Ik kreeg na enkele dagen een voorstel, nl 1300 euro extra korting bovenop alles. Vind dat wel sjiek eigenlijk...

                                    Ik vond het onderstel van de Clio 4 eigenlijk keihard. Maar ik ben misschien te oud aan het worden voor zulke wagens lol... Wat ik miste was het explosieve karakter dat de drie wel had. De vier gaat snel, maar je voelt het minder dan in een drie. Wellicht omdat het vermogen zo mooi opgebouwd wordt?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fre23 Bekijk Berichten
                                      Ja van dat hard onderstel had ik eigenlijk ook geen last, was voor mij comfortabel genoeg. Behalve als er mensen op de achterbank zaten en het was een slechte weg dan klikte constant de gordel vast :p.

                                      Ivm beter een megane dan een Clio 3 weet ik niet, wat ik heb gelezen zouden mensen die geüpgrade hebben naar een megane hebben soms toch wel spijt dat ze de Clio verkocht hebben :p maar tegenover de 4 rs kan ik het wel begrijpen
                                      Ik zeg niet dat een Megane beter of leuker is dan een Clio he ik ga men clio heel men leven bijhouden, maar als ik men leon zou wegdoen, zou ik toch een megane rs trophy r in de plaats willen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                        Dat begrijp ik niet goed van die 30k. Als ik hem configureer met alle opties kom ik zelfs nog niet aan 28. Ok scheelt niet veel maar toch. Mja ik vind het dure wagens maar ze zijn het misschien wel waard. Megane is niet zo veel duurder en dit zou mijn keuze wel eerder zijn dan.


                                        efkes een config gemaakt ... 4RS (24.950 €) + cup pack (450 €) + 18" radical alu velgen (200 €) + lederen en verwarmde zetels (1.250 € + 250 €) + sirius-geel (1.600 €) + R-link (590 €) + achteruitrijcamera (300 €) + RS monitor (250 €) + europese wegenkaart (120 €) = 29.960

                                        kan me niet de juiste specs van de showroom clio herinneren, maar het zal er niet ver langs zijn.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                          Ik vond het onderstel van de Clio 4 eigenlijk keihard. Maar ik ben misschien te oud aan het worden voor zulke wagens lol... Wat ik miste was het explosieve karakter dat de drie wel had. De vier gaat snel, maar je voelt het minder dan in een drie. Wellicht omdat het vermogen zo mooi opgebouwd wordt?
                                          Ik heb de Clio3 met cup onderstel en recaro's, het is wel harder maar het stoort helemaal niet en dat hoort ook in zo een wagen. Maar in de week ben ik eens met den dixie zijne Lotus Exige meegereden.....dat is toch nog wel een ander catagorie se, zoooo ne grellige racewagen!!!! Kortom derna als ik in mene clio stapte was het precies dat ik in e camionette zat met 10pk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X