Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 318d GT vs 418d GC vs Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 318d GT vs 418d GC vs Audi A5 Sportback

De keuze voor een nieuwe lease wagen is aangekomen en momenteel is het twijfelen tussen volgende modellen:

- BMW 318d GT: Business pack + Comfort pack + 2K opties (exl. btw)
    - BMW 418d GC: Comfort pack + 1K opties
    - Audi A5 Sportback: S line (pack sport) + Pack prestige + 2K opties

Mijn eerste keuze ging naar de BMW 4GC wegens het mooie design, maar na een testrit met de A5 (die beter uitgerust is) werd het moeilijk, zeker met het s-line pakket. Nadeel van die laatste is dat het model volgend jaar vervangen wordt. De 3GT is dan weer anders, minder sportief maar ruimer en mss meer comfort?

alvast bedankt voor jullie advies!

Ondanks dat de Audi volgend jaar vervangen zal worden kies ik toch voor de A5 SB. De 3GT klopt van geen kanten qua proporties en GC is ook niet mijn ding.

Comment

Geen van de keuzes kan me aanspreken.. Liever dan een "gewone" 320d met wat opties.
      Persoonlijk vind ik de A5 wat droger rijden en wat afstandelijker. Een 3 GT vond ik tov een 4 wat lomper sturen, al is dat al na de komma.
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Voor mij ook de gewone 3. Berline of touring als je meer plaats nodig hebt.

Eerlijk kan ik geeneen van de voorgestelde wagens smaken.
        De GT is een gedrocht, de GC en de sportback zijn exterieur aan elkaar gewaagd en trekken beide op niks met die afgekorte kont.

Soit, smaken verschillen 😉

Comment

Zoals de collega's al zeiden. De gewone 3 eventueel als touring of de A5. De GT is niet mooi. Dat spoilertje dat sommigen achterop laten monteren, is een tevergeefs poging van niets iets te maken.

Comment

Ook al is het een ouder model, ik zou nog steeds voor de A5 kiezen, zeker omdat het verschil in uitrustig met de BMW 4 die je voorstelt groot is. Maar dan wel met andere velgen als optie want de standaard velgen op een A5 zijn imho echt lelijk.
            Met gelijkaardige uitrusting zou ik het moeilijker vinden om te kiezen maar nu zou ik niet twijfelen: op die 4 GC heb je binnen dat budget niet eens navigatie (laat staan één met harde schijf zoals in de Audi), lederen bekleding, elektrisch inklapbare spiegels, ...

Wel eens kijken hoe comfortabel je de A5 in S-line vindt in combinatie met bv. 17" velgen (passen waarschijnlijk binnen je budget). Het oog wil ook wat en een S-line ziet er beter uit, maar ligt nog wat lager, is nog iets steviger afgeveerd en dat botst soms met het comfortabele karakter dat je zou verwachten.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              De GT is niet mooi. Dat spoilertje dat sommigen achterop laten monteren, is een tevergeefs poging van niets iets te maken.
              Da spoilertje is bij iedere gt standaard aanwezig .

Comment

3 GT, zonder twijfel. als je tenminste wat langer dan 2 jaar met je wagen wil rijden zonder dat m ouwbakken is, de A5 is wel mooier maar de 3GT een heel stuk praktischer. ik stond ook voor een keuze; of 320d gt, of 320d touring, A5, of MB C200T. en heb uiteindelijk voor de nieuwe Mazda 6 gekozen omdat die het beste van alle kantjes heeft; looks 100%, ruimte 100%, prestaties 100%, up to date 100% en technologie 100%. Kan geen enkele van de voornoemde voor 100% aan voldoen. De 3GT kwam er het dichtste bij maar die heeft dan de looks niet 100% mee. dus voor jou keuze zou ik zeker zeggen; de 3GT.

Comment

A5 all the way
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Als het dan toch 1 vd 3 moet worden dan liefst de GC.
                    De GT is eigenlijk de 3-serie voor de Chinezen.
                    A5 is op quasi alle vlakken verouderd
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                      Da spoilertje is bij iedere gt standaard aanwezig .
                      Ah sorry. Is dat zo een inklapbaar ding ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Ah sorry. Is dat zo een inklapbaar ding ofzo?

Idd , vanaf 110 km klapt dat uit en vanaf je onder de 70 km komt verduikt dat em terug .

Comment

Dank u voor jullie feedback!

De 3 break is idd ook een twijfel geval, maar komt voor mij persoonlijk eerder op de 4de plaats qua keuze.
                          Op de A5 zitten er standaard in het S-line / Sport pakket 18" velgen op, ben met de wagen gaan testrijden en hij is idd iets steviger afgeveerd. De looks en het interieur met die alcantara sport zetels is top maar idd wel verouderd.
                          Voor de BMW 4 heb ik wel in het comfort pack de Prof navigatie laten zetten, als opties heb ik sportstuur, donkere ruiten en verwarmde zetels genomen, dus idd redelijk basic maar toch nog ok voor mij.
                          Met de 3GT weet ik het echt niet en vooral qua looks, hij is wel praktischer dan de rest maar daarvoor hebben we al een familie wagen (Citroen C4 grand picasso) waar mijn vrouw mee rijd, dus daarom dat hij meer op de 3de plaats komt...

Comment

De 3GT rijdt een pak zachter en comfortabeler dan de 4GC en biedt meer binnenruimte dan zowel de 4GC als de A5.
                            Dat de A5 vernieuwd wordt, speelt dat eigenlijk echt een rol? 't Is niet dat jij hem moet herverkopen binnen een paar jaar he.
                            Met die C4 thuis zou ik voor de 4GC of de A5 kiezen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Klopt volledig, daarom ook dat de 3GT op de derde plaats komt.
                              Kon ik dezelfde opties nemen als de A5 dan zou de keuze uitgaan naar de 4GC, nieuw/oud model zou idd niet echt mogen meespelen want na 4jaar wordt hij vervangen.

Comment

Als je de ruimte nodig hebt: 3 GT.

Voor de rest zou ik A5 SB kiezen. Interieur is toch niet zo verouderd & is een mooie deal nu met die packs. Is al een tijdje geleden dat ik een A5 SB vanbinnen heb gezien, maar ik vermoed niet dat die minder kwaliteitsvol is dan een standaard aangeklede 3 / 3 GT / 4, integendeel.

Comment

A5 SB without a doubt... mooiste totaalpakket imo. Anders de 4GC: kan er er nog een 18" velgje bij?
                                  Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                  VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Zo een 4GC vraagt om m pakket gedoe. Ik weet niet wat je gewoon bent maar een 18d gaat een teleurstelling zijn.

Comment

Ik zou voor de 418d GC gaan. In combinatie met een automaat is die 18d zalig en voldoende krachtig.

Comment

Zojuist terug van bij de bmw dealer en testrit gedaan met beide wagens.
                                        De 3GT heeft mij wel aangenaam verrast, zeer ruime en comfortabele wagen, de 18d motor is ok maar je kan er niet echt mee sportief rijden (wat ik soms wel graag eens doe).
                                        De 4GC was een 20d automaat met M-pakket, prachtige wagen ( en ja dat M pakket moet er op) zeker met al die opties (head up display, paddle shift,...) maar dat past spijtig genoeg niet in het budget.

Keuze zal toch tussen de 4GC en A5 gaan want ik doe meestal korte afstanden en wil ook wel eens een sportieve wagen nemen...

Comment

Working...
                                        X