Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 318d GT vs 418d GC vs Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zou in dat geval voor de audi gaan.

Comment

Ik zou in dat geval een benzine nemen.
      "korte afstanden" 😉

Comment

moeilijke keuze. ik zou degene met de meeste opties nemen in dit geval
        lets have some more member berries

Comment

Tja, hangt een beetje af wat je verwacht van zo'n auto. Ik ga je niet direct advies geven, omdat ik eerder een andere wagen wat beter zou uitrusten met jouw budget
          BMW 420dA : >>>

Comment

Ik zou inderdaad ook eerder voor een gewone 3 gaan, maar dan wel met automaat. Als het één van de drie moet zijn dan de A5

Comment

BMW 318d GT vs 418d GC vs Audi A5 Sportback

A5 is al oud model, maar interieur is paar niveaus beter dan de 3/4 ( premium onwaardig) De 4GC vind ik wel knapper... Een 18d is dezelfde motor als de 20d trouwens

Moeilijke keuze. Als interieur belangrijk is A5, exterieur 4GC

3GT? Nein

Sent from my iPhone using Tapatalk
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

Comment

Ik zou voor de 418d GC gaan. De Audi laat ik links liggen omwillen van FWD, en de 3GT vind ik enkel redelijk knap icm met een M-sportpakket.Ook is de 4GC qua binnenruimte niet veel kleiner van een 3GT, alsook is het comfort hetzelfde.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  alsook is het comfort hetzelfde.
                  Sorry maar dat is gewoon NIET waar, 4GC staat veel harder.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

De Skoda Octavia is de ideale mix tussen deze voertuigen. Ruimer dan de Audi en de BMW voor een lagere prijs en vergelijkbare kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Ik zou voor de 418d GC gaan. De Audi laat ik links liggen omwillen van FWD, en de 3GT vind ik enkel redelijk knap icm met een M-sportpakket.Ook is de 4GC qua binnenruimte niet veel kleiner van een 3GT, alsook is het comfort hetzelfde.

De 4 GC is veeeeeeeeeeeel kleiner dan de 3GT (hoofdruimte achterin, knieruimte achterin). Maar in een 3Gt wil ik niet gezien worden.
                      BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        De Skoda Octavia is de ideale mix tussen deze voertuigen. Ruimer dan de Audi en de BMW voor een lagere prijs en vergelijkbare kwaliteit.
                        interessante variante, daarbij herinner ik mij een test van de twee, ik ben al 800.000km en 3 Skoda's lang erg overtuigd van het merk, rij nu met een O2scout 4x4, en jawel, qua kwaliteit en kosten is 'm zeker moeilijk te evenaren, echter, in België hebben erg vele mensen nog een sjieke badge nodig om zich achter te verstoppen. daar kan de Octavia dan geen punten mee scoren. voor de rest wel, als je bvb deze vergelijkende test van de RS / 320d leest:http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-tdi-vergleich
                        Last edited by ; 25/03/2015, 09:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
                          interessante variante, daarbij herinner ik mij een test van de twee, ik ben al 800.000km en 3 Skoda's lang erg overtuigd van het merk, rij nu met een O2scout 4x4, en jawel, qua kwaliteit en kosten is 'm zeker moeilijk te evenaren, echter, in België hebben erg vele mensen nog een sjieke badge nodig om zich achter te verstoppen. daar kan de Octavia dan geen punten mee scoren. voor de rest wel, als je bvb deze vergelijkende test van de RS / 320d leest:http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-tdi-vergleich
                          je zal mij niet horen zeggen dat skoda's slechte wagens zijn, maar sorry ze zijn nog geen premium. En dat is absoluut prima, maar op niveau van afwerking (geluidsisolatie, rij- en rolgeluiden, deurpanelen, ed...) zijn ze niet te vergelijken met de A5, 4GC of 3 GT. Nogmaals het is maar wat je belangrijk vindt uiteraard en de basis van de skoda's is prima, maar het verschil zit hem in de kleine dingen waar sommige mensen best nog wel veel geld voor over hebben...
                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Moeilijke keuze.

GT valt sowiso af.

4GC is prachtig maar mi een beetje karig, de A5 is dan weer knap met zo'n S-line gedoe.

Ik zou voor de audi kiezen denkik.

een 420i geen optie als je weinig km's doet en een iets sportievere wagen zoekt?
                            BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                              je zal mij niet horen zeggen dat skoda's slechte wagens zijn, maar sorry ze zijn nog geen premium. En dat is absoluut prima, maar op niveau van afwerking (geluidsisolatie, rij- en rolgeluiden, deurpanelen, ed...) zijn ze niet te vergelijken met de A5, 4GC of 3 GT. Nogmaals het is maar wat je belangrijk vindt uiteraard en de basis van de skoda's is prima, maar het verschil zit hem in de kleine dingen waar sommige mensen best nog wel veel geld voor over hebben...
                              net wat ik zei; ze hebben niet de nodige badge op de wagen plakken, maar meer ook niet de afwerking van een BMW dashboard tegenover een Skodadashboard is bijvoorbeeld even hoogwaardig, geluidsdemping ook, lees de tests maar na. Btw, Ik dacht recent over een MB C200T na, tot ik hoorde dat er een 1.6 van Renault/Dacia in zit. Tot dusver de term "Premium" I rest my case, maarre... ieder graag z'n gedacht! een BMW of Audi is zeker geen slechte keuze! "iedereen" rijdt ermee rond dan kan het niet slecht zijn eh. Om zo terug te komen op de topic. waarmee de 320GT de -rationeel- beste keuze is. volgens mij. de mooiste blijft de A5!
                              Last edited by ; 25/03/2015, 13:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                A5 is al oud model, maar interieur is paar niveaus beter dan de 3/4.
                                Dat alleen al, daar spendeer je toch de meeste tijd door. Naast de veel hogere kwaliteit van het interieur is de a5 sportback met s line exterieur pack voor mij duidelijk de mooiste.
                                De navigatie werkt naar mijn mening ook iets beter dan die van bmw, grafisch is die van bmw dan weer iets mooier.
                                Komt nog eens bij dat de 2 liter tdi van vag een stukje stiller en geraffineerder is. Ik zou het wel weten.
                                De Audi rijdt sowieso minder dynamisch als een 4gc, maar of dat als daily driver het belangrijkste argument is betwijfel ik.
                                -

Comment

Persoonlijk zou ik voor een mooie 3 touring gaan, hier voor de 4GC

Comment

Voor mij de 4gc uit dit rijtje. a5 sb is niet mis maar vind hem wat gedateerd en altijd als ik de wagen zie denk il hetzelfde... De coupe is 10x mooier

Comment

benzine laat de car policy spijtig genoeg niet toe.
                                      Qua looks vind ik dat beide wagen een sportpakket nodig hebben en aangezien de audi dit heeft (en in combinatie met het sportieve s-line alcantara interieur) denk ik toch voor de Audi te gaan.
                                      Natuurlijk pikt het telkens ik zo een 4GC voorbij zie rijden....

Comment

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, ook firma wagen. bij mij viel de A5 redelijk snel af. heb jaren met audi gereden en 3 jaar geleden de switch gemaakt naar BMW. De keuze tussen de 418d GC en de 318d GT was moeilijk. De 4 GC oogt sportiever, de 3 GT biedt meer ruimte. Ik ben met beide gaan rijden en de 4 GC rijdt wat sportiever, of lijkt zo omdat je lager zit en hij harder afgeveerd is.

Uiteindelijk voor de GT gekozen. Meer ruimte achterin en vooral grotere koffer. daarnaast is er op alle 3-reeksen (ook de GT) een actie dat je 1.500 extra aan opties kan besteden voor een leasewagen. bijgevolg kon ik de GT wat beter uitrusten. moet wel zeggen dat toen er me deze ochtend een GC passeerde ik toch weer even twijfelde, maar toch bij mijn gedacht gehouden. Nu afwachten tot hij geleverd wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
                                          dbr2 heeft een vriendje gevonden.

Comment

Working...
                                          X