Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Coupe 2010 Of BMW 5 serie 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A5 Coupe 2010 Of BMW 5 serie 2010

    Hallo

    Ik heb een grote dilemma. Ik zit al een tijdje te denken welke van de volgende keuze de slimste keuze zou zijn:
    - Audi A5 S-line Coupe 2.0 Diesel met ongeveer 100.000 km en bouwjaar 2010
    - BMW 520d 2.0 Diesel met ongeveer 100.000 km en bouwjaar 2010

    Ik vind ze beide prachtig en zou in beide met veel plezier rijden. Maar als we even verder kijken dan de uiterlijk: ik hoor mensen zeggen dat BMW zijn kuurtjes heeft en dat de kosten heel hoog kunnen oplopen. Is dat waar?

    Welke gaat mij het minste kopzorgen bezorgen?

    Ik ben alvast benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Last edited by ; 26/03/2015, 12:26.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Ash_S Bekijk Berichten
    Hallo


    Welke gaat mij het minste kopzorgen bezorgen?


    puur smaak en goesting

    Comment


    • #3
      Qua smaak spreken ze beiden mij aan. Maar over welke model is het algemeen bekend dat deze vrij kostig is om te onderhouden?

      Comment


      • #4
        Tja als je zoiets koopt weet je dat de gemiddelde running kost hoger zal zijn tov een frans/japans merk. Ik heb persoonlijk al wat kosten gehad aan een BMW maar ken veel mensen die er nog nooit kosten hebben aan gehad. Dit hangt echt wel af van vorige eigenaar, geluk,... Je kan met audi evengoed kosten krijgen. Qua regulier onderhoud is BMW wel duur bij een officiele garage, dit kan niemand ontkennen. Audi weet ik niet, nog nooit eentje gehad...

        Ik zou trouwens ook niet aan een 5serie met een 20d beginnen maar dat is puur persoonlijk.
        Als je de ruimte nodig hebt is een A5 niet ideaal, wel een grote coupé maar het blijft een coupé.. Als je de ruimte niet nodig hebt zou ik resoluut voor de Audi gaan. BMW zal beter rijden, alhoewel het met die motor al allemaal niet zo veel meer uitmaakt vind ik persoonlijk. Ik ben zelf een BMW liefhebber en heb er enkele gehad maar ik zou nooit een 5 met viercilinder kopen, tenzij een 528i misschien. Qua afwerking moeten ze voor elkaar niet onderdoen, al vind ik de A5 al redelijk gedateerd en is veel afhankelijke van de optielijst.
        Last edited by SteakFriet; 26/03/2015, 13:29.

        Comment


        • #5
          Bedankt BDP voor je tip. Ruimte heb ik niet echt nodig dus een A5 is zeker niet te klein.

          Waarom zou je nooit een 5 serie met 4 cilinders kopen?

          Ik wou eest voor een BMW 3 serie coupe 2010 gaan maar ik vind je achterkant wat te ouderwets. Anders was die ideaal...

          Comment


          • #6
            Ik zou het nooit doen omdat een 5reeds puur comfort en luxe is en de snelheidsbeleving zoizo al gering is. Met een 520d zal deze echt minimaal zijn, als jij hier totaal geen belang aan hecht kan je wel voor de 5 gaan uiteraard.

            Een 3 coupe vind ik eeen fantastisch mooie wagen (een 5 ook hoor) en hier heb je wat meer speling qua motoraanbod. Ik vind hem niet ouderwets tonen maar dat is mijn mening en je moet uiteraard u eige mening respecteren.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ash_S Bekijk Berichten
              Qua smaak spreken ze beiden mij aan. Maar over welke model is het algemeen bekend dat deze vrij kostig is om te onderhouden?
              Ik blijf het toch een rare vraag vinden.
              Het zijn beide premium merken dus je zal wel wat betalen voor onderhoud maar om dàt nu de keuze te laten bepalen?
              Dat hangt zo hard af van individuele toevalligheden.
              Blijkbaar zijn er probleempje met de distributiekettingen van de N47 motor, die worden echter, zolang de het voertuig periodiek goed onderhouden is, in garantie vervangen.
              Lees daar hier meer over.

              Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
              Ik zou het nooit doen omdat een 5reeds puur comfort en luxe is en de snelheidsbeleving zoizo al gering is. Met een 520d zal deze echt minimaal zijn...
              Dat is toch wel heel erg in de voorwaardelijke wijs hoor...
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • #8
                Zulke wagens schreeuwen om een 6 cilinder.

                Comment


                • #9
                  ik vind dat zever, er is geen auto die schreeuwt of een grotere motor als de basiversie anno 2010

                  Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Je hebt duidelijk een voorliefde voor wagens van 2010 ... ik zou de Civic van 2010 nemen

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou geen auto kopen van 5 jaar en 100000km oud,, liever een kleiner mode/ ander merk maar dan nieuw, rij je tenminste de eerstkomende jaren zonder kosten rond.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ik vind dat zever, er is geen auto die schreeuwt of een grotere motor als de basiversie anno 2010

                        Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
                        ma jawel net zoals een E, CLS, S, A6, etc heiligschennis is met een kleine 4 cilinder motor
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #13
                          waarom rij jij er dan mee ?

                          Comment


                          • #14
                            Ik zou voor de BMW gaan, maar als het even kan als 525d Die dingen zijn onverslijtbaar
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • #15
                              Je zegt een 5 serie van 2010, is dat het huidige model of de vorige E60/61?

                              Ik vind zo'n 520d ook maar niks eerlijk gezegd. Een 525d 6 cilinder is echt een zalig ding maar kost natuurlijk op ieder vlak meer dan een 4 cilinder.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                waarom rij jij er dan mee ?
                                een E coupe is eigenlijk een C he dus technisch gezien rij ik niet met een E
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  ma jawel net zoals een E, CLS, S, A6, etc heiligschennis is met een kleine 4 cilinder motor
                                  wat is er heiligschennis aan een E klasse viercilinder? Het zijn net de oerdegelijke viercilinders van Mercedes die de E maakten wat ie nu is. Voor de CLS geef ik gelijk.
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een 4 cilinder in een Benz is ok want ik heb ook een 4cilinders Benz.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Een 4 cilinder in een Benz is ok want ik heb ook een 4cilinders Benz.
                                      Er is wel een groot verschil tussen een 200d een 220 en een 250. Ik vind de 200 eigenlijk te kort schieten

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Er is wel een groot verschil tussen een 200d een 220 en een 250. Ik vind de 200 eigenlijk te kort schieten
                                        Ik heb de 250 en het is zeker niet slecht te noemen icm met automaat. Alleen merk ik wel sinds ik de 150d km gepasseerd ben het beste ervan af is . Kan ook aan mijn rijstijl liggen of mijn 150euro powerbox.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X