Ik ga een nieuwe auto kopen en mijn oog is gevallen op de Audi Q3.
Eerlijk, ik ben 100% autoleek en heb mijn keuze louter gebaseerd op wat ik in de eerste plaats mooi en praktisch vind en een testrit met verschillende modellen. Daarom wend ik mij tot jullie.
Ik rij per jaar erg weinig km's (ong. 5000, weinig autostrade), maar heb hiervoor wel echt een wagen nodig. Anders ging ik zeker met de fiets.
Automatisch had ik eerst het basismodel 2.0 TDI (150) gekozen (vanwege het lager verbruik, hogere restwaarde), maar op internet las ik dat bij minder dan 20.000 km een diesel niet aangewezen is vanwege de extra vuilafzetting op de roetfilter. Is deze info nog actueel met de huidige technologie en wagens? Of Kies ik toch beter voor het benzine basismodel 1.4 TFSI (150)? Is dit krachtig genoeg? Een Q3 is ook niet zooo groot...
Het verbruik? Een benzine is duurder, maar ga ik dat wel echt voelen met zo weinig km's?
De restwaarde? Ga ik een benzine binnen 5-7 jaar vlot verkocht krijgen en hoeveel verlies ik aan prijs t.o.v. een diesel?
Testritten waren steeds met de dieselmodellen, rijdt een benzine zoveel anders? Ik verkies om handgeschakeld te rijden. Ik heb automatisch ook getest, dit is soms wel praktisch, maar het voelt mij minder natuurlijk aan om mee te rijden, ik ben nu eenmaal gewend om te schakelen.
Laatste vraag!
Ik heb geen garage, wel carport. Wat in de winter en de batterij? Met de wagen wordt niet dagelijks gereden en vaak korte ritten. Moet of kan ik extra voorzorgsmaatregelen nemen om een kapotte batterij te voorkomen of dat mijn wagen niet start bij koude?
Bedankt om mijn hele uitleg te lezen en voor jullie antwoorden en advies.
Eerlijk, ik ben 100% autoleek en heb mijn keuze louter gebaseerd op wat ik in de eerste plaats mooi en praktisch vind en een testrit met verschillende modellen. Daarom wend ik mij tot jullie.
Ik rij per jaar erg weinig km's (ong. 5000, weinig autostrade), maar heb hiervoor wel echt een wagen nodig. Anders ging ik zeker met de fiets.
Automatisch had ik eerst het basismodel 2.0 TDI (150) gekozen (vanwege het lager verbruik, hogere restwaarde), maar op internet las ik dat bij minder dan 20.000 km een diesel niet aangewezen is vanwege de extra vuilafzetting op de roetfilter. Is deze info nog actueel met de huidige technologie en wagens? Of Kies ik toch beter voor het benzine basismodel 1.4 TFSI (150)? Is dit krachtig genoeg? Een Q3 is ook niet zooo groot...
Het verbruik? Een benzine is duurder, maar ga ik dat wel echt voelen met zo weinig km's?
De restwaarde? Ga ik een benzine binnen 5-7 jaar vlot verkocht krijgen en hoeveel verlies ik aan prijs t.o.v. een diesel?
Testritten waren steeds met de dieselmodellen, rijdt een benzine zoveel anders? Ik verkies om handgeschakeld te rijden. Ik heb automatisch ook getest, dit is soms wel praktisch, maar het voelt mij minder natuurlijk aan om mee te rijden, ik ben nu eenmaal gewend om te schakelen.
Laatste vraag!
Ik heb geen garage, wel carport. Wat in de winter en de batterij? Met de wagen wordt niet dagelijks gereden en vaak korte ritten. Moet of kan ik extra voorzorgsmaatregelen nemen om een kapotte batterij te voorkomen of dat mijn wagen niet start bij koude?
Bedankt om mijn hele uitleg te lezen en voor jullie antwoorden en advies.
Comment