Als men rekening houdt met de onvermijdelijke kosten die gepaard gaan met diesels die te weinig rijden en last hebben van vervuilingsverschijnsels, Is alles wat men spaart met een gering verbruik terug af te geven aan de garagist...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q3 1.4 TFSI of 2.0 TDI
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenAls men rekening houdt met de onvermijdelijke kosten die gepaard gaan met diesels die te weinig rijden en last hebben van vervuilingsverschijnsels, Is alles wat men spaart met een gering verbruik terug af te geven aan de garagist...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenAls de diesel gepest blijft door de regering, kan het zijn dat het juist de benzine-versies zijn die binnen een aantal jaren gegeerd worden
Diesel zou sowieso duurder moeten zijn dan benzine en is dat in veel landen ook effectief.
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Comment
-
Wat een snert artikel... Weinig geld uit accijnzen door de lage prijzen ?? LOL
En verder : de overheid hoopt hiermee het gebruik van de auto af te remmen ?? Dat is nu net het laatste wat ze willen
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
5000km per jaar met een diesel is om problemen vragen. Egr, DPF,... zal allemaal vroegtijdig kapot gaan of voor problemen zorgen. Als je veel korte ritjes maakt wordt je diesel niet warm genoeg om het roet weg te branden. Een diesel doet er namelijk veel langer over om op temperatuur te komen dan een benzine (vergis je niet, het metertje van de watertemperatuur staat bij een moderne diesel al na enkele km op 90°c maar je olie is lang nog niet opgewarmd. De olie bij een 2.0tdi is pas na 10km volledig op temperatuur.)
Als je aan de restwaarde denkt, een benzine zal in de toekomst begeerlijker zijn als een diesel. 1: Benzine en diesel worden even duur. 2: Veel steden in het buitenland (België zal vast volgen) zijn wagens vanaf een bepaalde leeftijd aan het verbannen. Een benzine wagen mag op de meeste plaatsen tot een latere leeftijd het stadscentrum in dan een diesel.
Die moderne turbo benzine's rijden ook geweldig. Je kan ze als een diesel rijden, koppel en vermogen is al van redelijk lage toeren beschikbaar. En de jaarlijkse rijtaks voor een 1.4 is lager als voor een 2.0.
Eigenlijk is er voor jou geen enkele reden om een diesel te verkiezen boven een benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten5000km per jaar met een diesel is om problemen vragen. Egr, DPF,... zal allemaal vroegtijdig kapot gaan of voor problemen zorgen. Als je veel korte ritjes maakt wordt je diesel niet warm genoeg om het roet weg te branden. Een diesel doet er namelijk veel langer over om op temperatuur te komen dan een benzine (vergis je niet, het metertje van de watertemperatuur staat bij een moderne diesel al na enkele km op 90°c maar je olie is lang nog niet opgewarmd. De olie bij een 2.0tdi is pas na 10km volledig op temperatuur.)
Als je aan de restwaarde denkt, een benzine zal in de toekomst begeerlijker zijn als een diesel. 1: Benzine en diesel worden even duur. 2: Veel steden in het buitenland (België zal vast volgen) zijn wagens vanaf een bepaalde leeftijd aan het verbannen. Een benzine wagen mag op de meeste plaatsen tot een latere leeftijd het stadscentrum in dan een diesel.
Die moderne turbo benzine's rijden ook geweldig. Je kan ze als een diesel rijden, koppel en vermogen is al van redelijk lage toeren beschikbaar. En de jaarlijkse rijtaks voor een 1.4 is lager als voor een 2.0.
Eigenlijk is er voor jou geen enkele reden om een diesel te verkiezen boven een benzine.
T(F)SI zijn inderdaad enorm verbeterd maar het kost nu eenmaal wat tijd om imago terug goed te krijgen over deze motoren. Zijn echt wel serieuze issues mee geweest op verschillende vlakken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenWat een snert artikel... Weinig geld uit accijnzen door de lage prijzen ?? LOL
En verder : de overheid hoopt hiermee het gebruik van de auto af te remmen ?? Dat is nu net het laatste wat ze willen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lagere inkomsten klopt wel degelijk: door lagere olieprijs een pak minder BTW en accijnzen geïnd of benzine, diesel, stookolie,...MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenMooie samenvatting, ik durf zelfs stellen dat het langer dan tien minuten duurt eer de wagen op bedrijfstemperatuur is. 10 minuten tegen 120 op autostrade is het minimum maar in de praktijk zal je al eerder 20 minuten aan het bollen zijn. Zelfs ik twijfel op een diesel aan te kopen en doe 25km enkele rit naar mijn werk en +-20.000km/jaar.
T(F)SI zijn inderdaad enorm verbeterd maar het kost nu eenmaal wat tijd om imago terug goed te krijgen over deze motoren. Zijn echt wel serieuze issues mee geweest op verschillende vlakken.
Comment
-
Heeft er hier iemand al problemen gehad met roetfilter, egr enz op auto's na 2007 dan wel?
Zoals al vermeld ik niet.
Max 1x in de maand rijdt mijn vrouw een "langere" afstand.
Ik spreek hier niet over milieu en dergelijke, ik viseer niemand maar heb de indruk dat het gepush van de overheid wel degelijk zijn vruchten begint af te werpen net zoals ze vroeger iedere Belg een diesel doen kopen hebben.
Overal hoor je de mensen over benzine praten zelf mensen die nog nooit met een benzine gereden hebben.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ja hier echt veel problemen gehad met mijn roetfilter. Doe zeker km genoeg met de wagen 35000/ jaar. Eigenlijk bijna iedere 5000 km in de garage omdat hij bijna niet meer vooruit te krijgen is door de roetfilter die vol zit. Nu al bijna 15000km zonder probleemen en ik hoop dat het eindelijk weg blijft.
Comment
-
km/jaar maakt niet uit voor de roetfilter he. Het is zoals hier boven vermeld wordt het maken van lange afstanden, in één weg.
Een thuisverzorger bv. die continue van het ene naar het andere huis gaat, allemaal korte afstanden, maakt misschien wel veel kilometers, maar hierbij kan de motor (en roetfilter) nog altijd niet opwarmen.
Comment
-
Ja, wat de regering aanraadt... Dat is al een reden op zich om er een afkeer van te krijgen, want straks zit iedereen idd terug op benzine en gaan ze dat ook aanpakken om iedereen elektrisch te krijgen.
Nee, bij nader inzien ga ik met ev. restwaarde of verkoopbaarheid geen rekening meer houden. Ik rij er zelf min. 10 jaar mee, dan heb ik ook weer genoeg gespaard voor een nieuwe, wat ik er dan nog voor krijg, is bonus.
Het wordt wel een benzine. Ik heb zelf geen voorkeur (ik reed hiervoor altijd met 2de hands auto's en dan was het maar net wat binnen mijn budget paste en dan keek ik vooral naar bouwjaar, handig formaat van de wagen en km's op de teller (rekening houdend dat een diesel natuurlijk het dubbele mocht hebben).
Ik had alleen één vooroordeel bij de Q3, dat de benzine versie een 1.4 is. Dat leek me wat weinig qua "kracht" (1.6-1.8 leek mij beter, omdat vroeger was dat toch vooral kleinere auto's die 1.2-1.4 hadden?), maar met de nieuwe motoren van tegenwoordig zal dat wellicht geen punt meer zijn?
Na alle commentaar gelezen te hebben, blijkt het dat er eigenlijk geen argumenten zijn om een diesel te verantwoorden in mijn geval. Mijn rijgedrag (4-6 keer per maand ritten van 25-35 km enkel en voor de rest kortere trajecten, met een uitzondering af en toe van een echt lange autorit) zou een dieselmotor absoluut geen goed doen, naar ik hier lees.
Het verschil in verbruik zal ik in mijn portemonnee niet voelen, sterker nog met zo weinig km's en de iets voordeligere verkeersbelasting, verzekering, ... zal benzine zelfs nog een paar euro voordeliger zijn. Dus dat argument valt ook weer weg.
Nogmaals bedankt iedereen voor de bijdrage!
Misschien evidente info allemaal voor fervente autoliefhebbers, maar ik ben er enorm mee geholpen.
Comment
Comment