Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help eens een werkmens in midlife

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Mensen gaan nogal gauw neigen naar Bmw wat ook logisch is.

    Mijn stiefpa heeft al sedert enkele jaren een Rexton en is daar zeer tevreden van. (Mijn stiefbroer heeft ook ene maar dan de PFL)

    Er staat nu al meer dan 250k op en geen grote kosten aan gehad sindsdien. Hij is vrij goed uitgerust: leder, verwarmde zetels, automaat, schuifdak, achteruitrijcamera, 4x4, CC, etc...etc...

    Moest ik nu een suv zoeken, ik zou geen moment twijfelen. Mede dat ik persoonlijk de rexton nog een goed-ogend model vind maar dat zijn weer smaken...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
      Mensen gaan nogal gauw neigen naar Bmw wat ook logisch is.

      Mijn stiefpa heeft al sedert enkele jaren een Rexton en is daar zeer tevreden van. (Mijn stiefbroer heeft ook ene maar dan de PFL)

      Er staat nu al meer dan 250k op en geen grote kosten aan gehad sindsdien. Hij is vrij goed uitgerust: leder, verwarmde zetels, automaat, schuifdak, achteruitrijcamera, 4x4, CC, etc...etc...

      Moest ik nu een suv zoeken, ik zou geen moment twijfelen. Mede dat ik persoonlijk de rexton nog een goed-ogend model vind maar dat zijn weer smaken...
      Zo denk ik er ook over. Ze zijn alleszins zeldzamer dan de X5.
      Wat is PFL ?

      MVg,

      Geert

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Rexton met de 3.2 benzine motor geen optie? Voor zo een lompe bak gaat dat goed vooruit hoor!
        Moet wel lichte vracht zijn dan anders is het 10000euro biv.
        Idd, ja. spijtig, want ik hou wel van het koppel, en de brom van zware motorversies.

        Mvg,
        Geert

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Vauxhall Bekijk Berichten
          Zo denk ik er ook over. Ze zijn alleszins zeldzamer dan de X5.
          Wat is PFL ?

          MVg,

          Geert

          pfl is pré facelift en fl is facelift
          BMW X5 45e

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            filmpje ff bekeken, ik kan geen spaans...maar de baan leek me steil bergop te gaan, motor had vermogen nodig

            als je bergaf gaat met een cherokee, en boy tis een zware auto...zelfs in de konijnepijp gaat hij uit zichzelf door de helling sneller bollen (niet als je de standaard cc inschakelt, dan schakelt hij zelf af om de motorrem te benutten en zo je snelheid te bewaren)



            zet je gewoon de hendel van d naar 4 (links-rechts beweging), das zowat de enige terugschakeling ik nodig had, nooit ermee op terrein geweest...volstaat dat niet ga je naar 3 enz...
            je kan echter nooit een versnelling hoger selecteren, maar tis een mercedes, die dwingt de motor sowieso het laagst mogelijk in de toeren
            heb je power nodig, gewoon volle gas en autobak mikt zichzelf in laagst mogelijke vitesse

            in de praktijk blijft bij 99% van de mensen de pook gewoon altijd in D hoor, die automaten doen dat gewoon heel goed

            hou er wel rekening mee dat die auto's mogelijk later niet meer, door de oude eu-normen, in de stadskernen mogen
            ziet er toch prachtig uit, dat interieur.
            dus eigenlijk heb je die +/- niet nodig. In mijn voorbeeld, bergop/inhaalsituatie druk je gewoon de gas erop en de automaat doet de rest. Nu, ik vermoed dat zo'n 2.7l toch wel de nodige power heeft.

            Zit er dan geen vertraging op de acceleratie tegenover het zelf terugschakelen.

            Mvg,
            Geert
            Last edited by ; 30/03/2015, 15:23.

            Comment


            • #26
              ja, er zit een vertraging op...maar als je 2000 km met de wagen hebt gereden calculeer je de reactietijd gewoon in

              maar de 2.7 crd moet nog niet te vaak in een kd worden gedrukt, onder normale omstandigheden voldoet de 400 nm ruimschoots

              Comment


              • #27
                Een volvo xc90 is voor dit bedrag ook te vinden. Ik vind volvo ondanks hun knappr verschijning altijf wel redelijk bescheiden zijn. Ook staat volvo bekend als heel betrouwbaar.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vauxhall Bekijk Berichten
                  Idd, ja. spijtig, want ik hou wel van het koppel, en de brom van zware motorversies.

                  Mvg,
                  Geert
                  Moogt altijd eens met mijn musso 3.2 rijden mocht je eens in de buurt van gent zijn.
                  Geen idee welke uitlaat daar onder zit maar als je boven de 3500toeren gaat wat een hels lawaai komt daaruit! Dan zie je veel verbaasde blikken.
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                    Moogt altijd eens met mijn musso 3.2 rijden mocht je eens in de buurt van gent zijn.
                    Geen idee welke uitlaat daar onder zit maar als je boven de 3500toeren gaat wat een hels lawaai komt daaruit! Dan zie je veel verbaasde blikken.
                    Is dat deze.

                    Die maakt idd nogal kabaal.
                    Das nou ook ni bepaald het geluid dat ik bedoelde met een leuke brom, maar goed.

                    Comment


                    • #30
                      toch een mooi gedempte zes-in-lijn sound, tis natuurlijk geen v8

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                        Een volvo xc90 is voor dit bedrag ook te vinden. Ik vind volvo ondanks hun knappr verschijning altijf wel redelijk bescheiden zijn. Ook staat volvo bekend als heel betrouwbaar.
                        Ja, weet (t maar zelfde probleem als X5, allemaal abnormaal hoge km-standen. waarvoor ze dan nog overdreven prijzen vragen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ja, er zit een vertraging op...maar als je 2000 km met de wagen hebt gereden calculeer je de reactietijd gewoon in

                        maar de 2.7 crd moet nog niet te vaak in een kd worden gedrukt, onder normale omstandigheden voldoet de 400 nm ruimschoots
                        Nee, maar met een 2.0 of 2.2 zal dat misschien wel al eens nodig zijn.

                        Gister met een Tucson 2.0 crdi 136 pk gereden(klein ritje, max 80) en die reed precies toch vlot genoeg maar ik kan mij voorstellen op autosnelweg inhaal maneuver dat die dan toch wat moeite gaat hebben.
                        Dan spreek ik nog niet over de 112pk versie.

                        Ja, k weet t, maar het blijft een optie, die Tucson.

                        Moet je bij de zlf schakelen stand ook effe het gas lossen of tik je gewoon op en neer terwijl blijft gas geven.

                        Mvg,
                        Geert

                        Comment


                        • #32


                          koleos? 150 PK. Destijds eens met gereden, meer dan voldoende power.

                          Comment

                          Working...
                          X