Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime, betrouwbare automaat gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
    Ik zou voor de betrouwbaarheid van een Mercedes-automaat gaan!
    De automaat wel
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #22
      Als hem geen Opel wil, dan schrap die Saab ook maar
      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
        Als hem geen Opel wil, dan schrap die Saab ook maar
        De 1.9 TiD van 2007 zijn geen opel blokken.
        Zijn dezelfde die in de Alfa 159 liggen.
        Staan bekend als zeer betrouwbaar 😉

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
          De 1.9 TiD van 2007 zijn geen opel blokken.
          Zijn dezelfde die in de Alfa 159 liggen.
          Staan bekend als zeer betrouwbaar 
          De opel dieselblokken hebben op zich geen slechte reputatie qua betrouwbaarheid.
          Veronderstel dat Opel niet in aanmerking komt om andere redenen.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
            http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...615?asrc=st|as

            Een alfa Romeo 159? Dit is maar een voorbeeld, kleurencombo moet je ding zijn. Heeft wel alles wat je wil. Zijn heel fijne wagens, die ook heel betrouwbaar zijn. Mijn vorige 156 1.9 (in basis het zelfde blok als de 2.4) heb ik gereden tot 450k km, en hij ging nog steeds zeer goed.

            Aangezien je een lexus is200 voorsteld ga ik er vanuit dat het geen diesel moet zijn. Dan zou ik zeker eens gaan kijken in Nederland, hier is een redelijk groot en betrouwbaar aanbod in benzine wagens. Als je echt het walhalla van tweedehandswagens wil bereiken moet je tot Duitsland gaan. Er is geen auto die je daar niet zal vinden.

            Een wagen importeren is tegenwoordig amper moeilijker dan een Belgisch voertuig inschrijven. Ook hoef je niet bang te zijn voor de kilometerstanden als je zelf gaat importeren. Er wordt gerommeld met die standen tijdens de import omdat er geen controle is hoeveel Km de wagen had in het land van herkomst.

            Echter zou ik enkel in Duitsland in Nederland kijken. Spanje, Portugal, Italië en zelf Frankrijk heb ik persoonlijk mijn twijfels bij ivm locale wetten voor km standen te checken (of het ontbreken daaraan).
            Bedankt voor de tip, deze hadden we idd al gecontacteerd, staat op kapaza voor 9000, zijn die 2.4 jtd's ook zo betrouwbaar als die 1.9 tjes?
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


            2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
              Bedankt voor de tip, deze hadden we idd al gecontacteerd, staat op kapaza voor 9000, zijn die 2.4 jtd's ook zo betrouwbaar als die 1.9 tjes?
              Het concept van de 2.4 is simpel, het is een 1.9 16v met een extra cilinder. Het is dus de zelfde betrouwbare techniek maar dan met de extra reserves die een 5 cilinder te bieden heeft. Ook is het 5cilinder diesel geluid heerlijk. Echter moet je kwa vermogen geen wonderen verwachten van de 2.4 met 200 pk. Ze zitten meestal rond de 190pk. Als je meer prestatiegericht bent moet je zoeken naar de 2.4 209pk. Deze heeft een garret turbo die hogere vermogens levert. Natuurlijk kan je de 2.4 200 pk laten chippen (ga dan bij alleen bij Squadra tuning). Kwa betrouwbaarheid zijn ze gelijk. Natuurlijk hangt de betrouwbaarheid van een specifiek voertuig af van het gebruik, onderhoud, verleden Vd auto,etc...

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                Het concept van de 2.4 is simpel, het is een 1.9 16v met een extra cilinder. Het is dus de zelfde betrouwbare techniek maar dan met de extra reserves die een 5 cilinder te bieden heeft. Ook is het 5cilinder diesel geluid heerlijk. Echter moet je kwa vermogen geen wonderen verwachten van de 2.4 met 200 pk. Ze zitten meestal rond de 190pk. Als je meer prestatiegericht bent moet je zoeken naar de 2.4 209pk. Deze heeft een garret turbo die hogere vermogens levert. Natuurlijk kan je de 2.4 200 pk laten chippen (ga dan bij alleen bij Squadra tuning). Kwa betrouwbaarheid zijn ze gelijk. Natuurlijk hangt de betrouwbaarheid van een specifiek voertuig af van het gebruik, onderhoud, verleden Vd auto,etc...
                Om die reden hou ik wel van tweedehands Volvo's, doorsnee Volvo koper gaat daar zorgzaam mee om, zeker de S modellen. Veel eerste eigenaar wagens met volledige historiek te vinden. De wagens zijn ook niet complex en de pk's die ze halen uit hun 2.4 zijn ook conservatief.

                De 159 stond mij ook aan maar als ik daar een beetje begon over te lezen heb ik toch maar gepast. C6 zelfde verhaal, net als alles van MB van beginjaren 2000. Premiums zijn sowieso veel hoger geprijsd waardoor je met hetzelfde budget een paar jaar ouder moet gaan.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Vergeet die oude Volvo's met automaat al maar. Die staan gekend als onbetrouwbaar.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                  Zijn die echt zo onbetrouwbaar die oude volvo automaten? Er zit er ene van 2007 en dien xc90 is van 2005
                  Ik geef maar even mee ter info:
                  Met tuning en redelijk goed "gebruikt" haalde ik 240 000 km zonder enig probleem met een geartronic D5. Daarna heeft hij wel wat kuren vertoond: soms wat harder schakelen onder hoge belasting. Maar heb er nog tot 300 000 km mee gereden, en die verslechterde niet, alleen een flush laten doen dus nieuwe olie erop.
                  Ik ben er zo goed als zeker van dat zonder tuning (draaide rond de 200pk) en zonder intensief gebruik, deze zelfs geen enkel probleem had gehad.
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    een mercedes E of BMW 5 van pakweg 2006
                    de 5-reeks van die jaartallen zijn echt niet zo goed hoor

                    FL zijn al wel wat beter maar nog niet helemaal super.


                    E klasse van die generatie is wel super

                    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                    Trouwens, een IS 220d past ook al in dat budget !

                    een IS ja, maar de 220d is echt niet zo betrouwbaar.
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • #30
                      en de is diesel kan niet met automaat

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Om die reden hou ik wel van tweedehands Volvo's, doorsnee Volvo koper gaat daar zorgzaam mee om, zeker de S modellen. Veel eerste eigenaar wagens met volledige historiek te vinden. De wagens zijn ook niet complex en de pk's die ze halen uit hun 2.4 zijn ook conservatief.

                        De 159 stond mij ook aan maar als ik daar een beetje begon over te lezen heb ik toch maar gepast. C6 zelfde verhaal, net als alles van MB van beginjaren 2000. Premiums zijn sowieso veel hoger geprijsd waardoor je met hetzelfde budget een paar jaar ouder moet gaan.
                        Ik vind Volvo een zeer interessant merk. Een feit is wel dat Volvo bekend staat om kwaliteit, maar ook wel met een saai kantje. Een recente Volvo heeft dat saaie kantje dan weer volledig gelost, maar die vallen niet binnen het budget van 10k.

                        En als ik het mag vragen, waarom gepast voor een 159? Hoeft kwa kwaliteit zeker niet onder te doen voor de concurrentie. Alfa heeft een slechte naam op gebied van betrouwbaarheid, maar naar eigen ervaring klopt dit niet, mijn 156 jtd heb ik weggedaan met 450k km. De 159 is echt een geweldige wagen, op alle gebied beter dan de 156.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                          Ik vind Volvo een zeer interessant merk. Een feit is wel dat Volvo bekend staat om kwaliteit, maar ook wel met een saai kantje. Een recente Volvo heeft dat saaie kantje dan weer volledig gelost, maar die vallen niet binnen het budget van 10k.

                          En als ik het mag vragen, waarom gepast voor een 159? Hoeft kwa kwaliteit zeker niet onder te doen voor de concurrentie. Alfa heeft een slechte naam op gebied van betrouwbaarheid, maar naar eigen ervaring klopt dit niet, mijn 156 jtd heb ik weggedaan met 450k km. De 159 is echt een geweldige wagen, op alle gebied beter dan de 156.
                          Uiterlijk van een wagen staat niet hoog op mijn prioriteitenlijst en dat is net een grote plus van de 159. Draagarmen herinner ik mij nog als 1 van de kritische punten. Hier staat er nu ook een prachtige te koop op dit forum, maar je moet daar als een blok voor vallen denk ik. Dan zet je u gemakkelijker over eventuele ongemakjes ook denk ik.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #33
                            S60/80 D5.

                            Die 5-cilinderblokken zijn top en de automaten, buiten wat sloom, zeker degelijk!

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Uiterlijk van een wagen staat niet hoog op mijn prioriteitenlijst en dat is net een grote plus van de 159. Draagarmen herinner ik mij nog als 1 van de kritische punten. Hier staat er nu ook een prachtige te koop op dit forum, maar je moet daar als een blok voor vallen denk ik. Dan zet je u gemakkelijker over eventuele ongemakjes ook denk ik.
                              Een 159 is niet enkel uiterlijk vertoon, de wegligging is fenomenaal en het gevoel in de besturing is gewoon heerlijk. De draagarmen zijn een probleem van de 156, daar moesten ze om de 50 à 60k km vervangen worden. Mijn 159 heeft nu 70k op de teller waarvan 50k zwaar verlaagd.

                              Ik moet wel even terugkomen op de 159 die ik in de link heb gezet. Daarvan moet de distributieriem vervangen worden, let er dus op dat dit al gedaan is of dat je dit in de prijs kan bespreken.

                              Comment


                              • #35
                                Ik zou van die audi A6 mercedes E en bmw 5 toestanden wegblijven met dat budget.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Ik zou van die audi A6 mercedes E en bmw 5 toestanden wegblijven met dat budget.
                                  waarom? tgaat om oudere modellen...
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    waarom? tgaat om oudere modellen...
                                    Die wagens zijn op dat leeftijd en km stand op zo een punt gekomen dat er wel kosten aan komen. De meesten zijn al 2de eigenaar die er op bespaard hebben .
                                    Je zult er wel vinden maar die zullen niet volledig naar je zin zijn of je moet al heel veel geluk hebben

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik zou geen probleem hebben hier mijn goesting tussen te vinden :

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Onbetrouwbaar? Weinig dynamisch dat wel, maar veel problemen heb ik daar niet over gevonden.

                                        5 jaar bij Volvo gewerkt....Nooit één geartronic vervangen met minder dan 180d km en alles bij elkaar mss 6 op de hele tijd ik er werkte....lijkt me dus héél betrouwbaar hé
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          De opel dieselblokken hebben op zich geen slechte reputatie qua betrouwbaarheid.
                                          Veronderstel dat Opel niet in aanmerking komt om andere redenen.
                                          eren wie ere toekomt hé: de JTD is een vondst en productie van Fiat hé. Opel gebruikt ze alleen maar
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                          Comment

                                          Working...
                                          X