Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luxe keuze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Luxe keuze

    Beste forumleden,

    er moet een nieuwe bureau komen op de oprit. Rekeninghoudende met 80.000 km per jaar en cyclus van drie jaar zit ik met de moeilijke beslissing tussen volgende drie kandidaten:

    audi A7 3.0 TDI ultra Quattro S line int en ext
    audi a6 2.0 TDI ultra sline int en ext
    mercedes cls shooting break 250 cdi AMG pakket

    de eerste twee zijn nieuw en zit alles op wat ik belangrijk vind. De merc is jonge occasie uit DE maar had recent een klein ongeval van 4000 euro kosten voor nieuwe bumper en lichtpunt. Kostprijs van de drie is identiek. Nu komt de belangrijkste vraag...

    Rekeninghoudende met 200.000 km bij verkoop wie zal de hoogste restwaarde hebben en is het makkelijkste te verkopen?

    graag jullie mening... Bedankt heren

  • #2
    Over de CLS shooting break kan ik niet oordelen, die is nog te nieuw om objectief veel te zeggen over de restwaarde.

    Die A7 zal toch grootte orde 2000 - 3000 euro meer opbrengen na 200.000 km dan die A6; ik ben vooral verbaasd dat de aankoopprijs identiek is, zeker gezien het verschil in motorisatie. Hoe gemakkelijk ze verkopen, heb ik geen idee van en hangt ook wel sterk af van de kleur, uitrusting,...
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

    Comment


    • #3
      Die Mercedes valt bij mij al direct af. Ten eerste is het een lelijk hok (maar dat ik uiteraard persoonlijk :p), ten tweede is hij niet nieuw en ten derde heeft hij al een klein ongeval gehad en moet je hem nog eens importeren ook.

      Los daarvan: voor mij zou het een makkelijke keuze zijn en dat is de A7 met de zalige 3.0TDI, quattro is ook een pluspunt.
      Last edited by SteakFriet; 03/04/2015, 09:52.

      Comment


      • #4
        herverkoop is altijd gokken... Maar uit deze 3 zou ik toch voor de A7 gaan.

        Comment


        • #5
          de CLS.
          de A7, laat staan A6 is alles behalve een hoger segment dan de benz.
          enig minpunt is dat het een CLS 250 is en geen 350
          lets have some more member berries

          Comment


          • #6
            Begrijp trouwens ook niet dat deze drie evenduur zijn hoor? De A7 lijkt mij hier toch de duurdere van het stel, zeker met die motor.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              de CLS.
              de A7, laat staan A6 is alles behalve een hoger segment dan de benz.
              enig minpunt is dat het een CLS 250 is en geen 350
              Sorry had duidelijk fout gelezen haha en CLA gezien in mijn ogen, CLS is inderdaad andere zaak. mijn fout.

              Comment


              • #8
                2.0L zal altijd beter verkopen dan een 3.0L. Mensen die in die prijsklasse kopen zijn meestal particulieren die voor een mooie prijs op de eerste rij willen zitten en kijken ook meer naar de bijkomende kosten.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  ten derde heeft hij al een klein ongeval gehad
                  Dat stelt écht niks voor he, daar moet je hem niet voro laten staan, zeker niet als hij door een erkend dealer/carossier hersteld is geweest, daar zie of voel je niks van.

                  Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  en moet je hem nog eens importeren ook.
                  Dat stelt helemaal niks voor, importeren is op een halve dag geregeld.

                  Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  voor mij zou het een makkelijke keuze zijn en dat is de A7 met de zalige 3.0TDI, quattro is ook een pluspunt.
                  Dat dan weer wel, al heeft Mercedes de naam makkelijker meer kilometers te verdragen wat bij herverkoop wel een verschil zou kunnen maken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  Begrijp trouwens ook niet dat deze drie evenduur zijn hoor? De A7 lijkt mij hier toch de duurdere van het stel, zeker met die motor.
                  Dat snap ik ook niet goed.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                  Comment


                  • #10
                    Speelt VAA een rol?
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • #11
                      @schussboelie

                      Vraag el greco maar eens met welke auto hij de beste ervaring heeft bij 100k/j.

                      Comment


                      • #12
                        Hmm, A7 zou ik op nr1 zetten maar met die 3.0 om 2de hands te verkopen... Anders is zo'n CLS zeldzaam op de Belgische wegen natuurlijk... als er echt niets aan die CLS is, dan de ster!
                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          @schussboelie

                          Vraag el greco maar eens met welke auto hij de beste ervaring heeft bij 100k/j.
                          Hola, ik zeg niet dat IK dat denk he, laat staan dat het zo is, vandaar ook dat ik wat cursief gebruikte.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                          Comment


                          • #14
                            A7 3.0 voor de motor, maar begrijp niet goed hoe die hetzelfde kan kosten als een A6, en dan zeker een 2.0???
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • #15
                              Zeker de A7 dan met 80 000 km per jaar

                              Comment


                              • #16
                                Dit is een gemakkelijke. 😁
                                Neen, voor de looks zou ik sowieso voor een CLS gaan maar, 1 er zit de verkeerde motor in en 2, moeilijker verkoopbaar in het buitenland maar (misschien) wel eenvoudiger hier ten landen.
                                Je voorgestelde A7 3,0L zal economisch gezien het beste zijn omdat die betrouwbaar zijn en een goede herverkoopwaarde hebben alhoewel een A7 iets minder goed in de markt ligt dan dat je deze motor in een A6 zou hebben liggen. (= dus model afhankelijk). Hij zal misschien dan wel iets moeilijker verkoopbaar zijn in België maar voor het buitenland zal het je zeker geen moeite kosten tegen een zeer behoorlijke prijs.
                                Succes!


                                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #17
                                  CLS 350 CDI
                                  Kan niet dat die A7 even goedkoop is als een A6 2.0 he...
                                  2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik zou hier sowieso voor de cls gaan. Met die 250 motor (204pk,500nm) is die zeker vlot genoeg om dagelijks veel kilometers (autostrade?) te doen. Kwa comfort zit je bij de Mercedes ook zeker goed, de cls is in basis 'gewoon' een E-klasse. als je toch voor een Audi wil gaan moet je zeker de A7 3.0 nemen, heerlijke motor die zelf redelijk snel is. Zo'n a6 is sowieso te zwaar voor de 2.0tdi, de 2.0 is ook bijlange niet zo goed als vroeger de 1.9.

                                    Als je naar de restwaarde kijkt houdt de benz zich veel beter dan beide audi's. Zo'n cls250 van 4 jaar oud begint momenteel toch nog op €35k waar een A7 3.0tdi snel €10k goedkoper is. Echter moet je wel in het achterhoofd houden dat een a6 2.0tdi geen dag te koop zal staan. Een A7 3.0 ga je het moeilijkste van de 3 kwijt geraken (3.0tdi heeft beperkter publiek).
                                    Last edited by ; 03/04/2015, 15:53.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Is er tweedehands geen overaanbod van A6 2.0?
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • #20
                                        Geef mij de a7 maar . Dat spel heeft een motor vergeleken met de rest.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X