Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Moeilijke keuze.
Van deze 3 de Audi A7-Audi A6 en dan de CLS. Echter zou een Mercedes met V6 diesel of iets van BMW mijn voorkeur wegdragen. En als ik echt m'n zin mocht doen nam ik een Volvo S80 D5 AWD met alle opties
Cls valt af voorlopig.. Is idd een heel specifieke wagen qua looks en de tweedehandsmarkt is te onvoorspelbaar. De a6 is zo goed als full optioneel zelfs met de s6kuipzetels. A7 heeft minder opties en is na onderhandeling tot hiertoe 3000 EUR duurder. Zei met gelijke prijs omdat ik denk het verschil bij doorverkoop te recupereren. Voorlopig wordt het de A7...
Je kunt de vraag ook omgekeerd stellen, is er 2de hands geen 'ondervraag' naar een 3.0?
Ik zou bij 80k/jaar niet al te zeer focussen op herverkoop
Een 3 liter gaat hier toch vele keren aangenamer zijn dan een 2 liter, t is ten slotte je 'bureau' nietwaar
Cls valt af voorlopig.. Is idd een heel specifieke wagen qua looks en de tweedehandsmarkt is te onvoorspelbaar. De a6 is zo goed als full optioneel zelfs met de s6kuipzetels. A7 heeft minder opties en is na onderhandeling tot hiertoe 3000 EUR duurder. Zei met gelijke prijs omdat ik denk het verschil bij doorverkoop te recupereren. Voorlopig wordt het de A7...
Ik dacht dat enkele maanden geleden een RRS ook nog in de etalage stond? Zijn die plannen opgeborgen? (£ vs € veronderstel ik).
Een A7 met 3.0L zal ongetwijfeld de beste keuze zijn, zowel in rijplezier als restwaarde. Hier in België krijg je een wagen van 240dzd km toch haast niet meer verkocht of het nu een 4 of 6-cilinder is en zeker niet als hij van een bedrijf komt. Gelukkig brengt het buitenland ons nog soelaas.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Restwaarde is een gok, en zal in geen van 3 gevallen hoog zijn met zo'n km-stand. Dus zou ik voor het rijplezier gaan = A7 3.0tdi.
Wat versta je onder hoog/veel? 😉
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Volgens mij heeft MB maar één type wagen met rijplezier in zijn gamma en dan staat er 63 op....💋
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De cls.
De a6 vind ik van motor te licht omdat je de keuze nu eenmaal hebt, en een a7, maar dat is mijn persoonlijke mening, vind ik echt een hele lelijke auto. Langs de buitenkant doet hij mij totaal niks.. Om mee te rijden zal het wel een ander verhaal zijn.
Ik zou bij 80k/jaar niet al te zeer focussen op herverkoop
Ik snap het zelfs niet dat dit zo'n doorslaggevende factor kan zijn bij de aankoop van één van die auto's. Ik zou zeggen, ga er eens mee rijden en koop gewoon waar je je het best bij voelt.
En als prijs toch zo'n groot issue is: een 3.0 zal meer verbruiken, moet je meer taksen voor betalen, kost meer in onderhoud en is sowieso moeilijker te verkopen op het einde. Stel dat ze bij Audi plots een A7 met een 2.0TDI uitbrengen (wat ik eerlijk gezegd niet snel zie gebeuren maar dat dacht ik vroeger bij de A5 ook) dan ben je helemaal gezien.
Een 2.0 TFSI hebben ze recent opgenomen in het aanbod van de A7...
Die 2.0tdi met twintig turbo zal er binnenkort ook wel inkomen. Ik ga er vanuit bij het "nieuwe" model.
theoretisch is deze motor superieur aan de 3.0tdi. Lagere CO2 uitstoot, lager verbruik, lager gewicht,etc... Het geluid of soepelheid van een 3.0 6 cil doet er niet veel toe in theorie. In de praktijk ligt dit meestal helemaal anders.
Comment