Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 vs BMW 6 GC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A7 vs BMW 6 GC

Mijn zoektocht naar een nieuwe wagen gaat voort

Volgende week komen ze aan mijn deur een A7 afzetten om een hele dag mee te kunnen rijden. Wel een geweldige service van Audi!

Een degelijk uitgeruste A7 3.0 TDI 272pk komt neer op een 57.000 euro excl btw.

De andere wagen waar ik momenteel naar kijk is een BMW 640D GC 313pk. tweedehands (20.000 km op de teller van begin 2014) komt deze neer op een 53.000 euro excl btw.

Nieuw is de 6 reeks stukken duurder dan de A7, daar waar deze volgens mij toch concurrenten zijn? Waar zit het prijsverschil ??

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

Iemand ervaring met een A7?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

6-reeks is zoveel mooier.... Maar dat is smaak...
    sigpic

Comment

Ik heb hetzelfde dilemma gehad.
      Ik heb zowel met een A7 bi-turbo als met een 6 coupé gereden. Het is uiteindelijk de A7 geworden.
      Ik vond deze sportiever(kan aan de opties gelegen hebben) en praktischer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Mijn zoektocht naar een nieuwe wagen gaat voort

Volgende week komen ze aan mijn deur een A7 afzetten om een hele dag mee te kunnen rijden. Wel een geweldige service van Audi!

Een degelijk uitgeruste A7 3.0 TDI 272pk komt neer op een 57.000 euro excl btw.

De andere wagen waar ik momenteel naar kijk is een BMW 640D GC 313pk. tweedehands (20.000 km op de teller van begin 2014) komt deze neer op een 53.000 euro excl btw.

Nieuw is de 6 reeks stukken duurder dan de A7, daar waar deze volgens mij toch concurrenten zijn? Waar zit het prijsverschil ??

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

Iemand ervaring met een A7?
        Mmmmm, dan zou ik toch voor een GC durven gaan. Inschrijving, taks, VAA en verbruik gaan wel een stukje hoger liggen bij een 6 GC.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zonder twijfel de 6!

Zeker de mooiste maar idd persoonlijk.

Ik rij dikwijls mee met een A7 en dat doet me eigenlijk weinig.

Comment

BMW 6 is toch een klasse hoger qua afwerking. Het dashboard van de A7 is dat van de A6, en er is geen pelleke leder te bespeuren op dat dashboard. Dat van de 6 is veel chiquer afgewerkt.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Zonder opzoekwerk zou ik ze eerlijk ook in dezelfde klasse zetten.
              Geen van beide zeggen me persoonlijk veel aan de buitenzijde, maar ze zullen beide super aangenaam rijden
              Ik ben curieus naar je bevindingen
              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                BMW 6 is toch een klasse hoger qua afwerking. Het dashboard van de A7 is dat van de A6, en er is geen pelleke leder te bespeuren op dat dashboard. Dat van de 6 is veel chiquer afgewerkt.
                Zeker met het standaard dakota schuurpap.. uhm leder.
                -

Comment

De beemer toch
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Audi A7 vs BMW 6 GC

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                    Zeker met het standaard dakota schuurpap.. uhm leder.
                    In zo'n 6 kan je ook wel Nappa krijgen.
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

De BMW. Als het een krachtigere A7 (benzine) met quattro was, zou ik het een moeilijke keuze vinden.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Ik gok dat de 6 nog niet het facelift model is? Misschien ook rekening mee houden uiteraard.

Buiten dat, kies ik ook voor de BMW 6.
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

de 6GC
                          lets have some more member berries

Comment

De 6 reeks. Wel vrij goedkoop die A7???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              De 6 reeks. Wel vrij goedkoop die A7???
                              Ja valt inderdaad goed mee.. Gaat redelijk wat korting vanaf.. Denk een 8000 euro op een aantal packs en dan nog 9% van die prijs en dan nog 1500 euro excl btw als je een financiering neemt bij audi zelf.

Nu bij een nieuwe 6 gaat ook veel af hoor. Zeker 20 a 25.000 van de catalogus maar dan is hij nog stukken duurder dan een A7.

Het klopt wel dat het interieur van de 6 specialer is als je vergelijkt met de 5 en bij de A7 = A6
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

6GC voor mij.
                                Volgende week woensdag gaan ik en mijn vader ook proefrijden in een jong gebruikte 640i GC uit 2014 met 20k km op de klok.
                                Ik zal mijn bevindingen delen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Ja valt inderdaad goed mee.. Gaat redelijk wat korting vanaf.. Denk een 8000 euro op een aantal packs en dan nog 9% van die prijs en dan nog 1500 euro excl btw als je een financiering neemt bij audi zelf.

Nu bij een nieuwe 6 gaat ook veel af hoor. Zeker 20 a 25.000 van de catalogus maar dan is hij nog stukken duurder dan een A7.

Het klopt wel dat het interieur van de 6 specialer is als je vergelijkt met de 5 en bij de A7 = A6
                                  Ik versta al die kortingen niet... Mij gaven ze welgeteld 6.000 euro korting op m'n auto... Van 60 naar 54....

Comment

Persoonlijk zou ik niet eens twijfelen hier tussen. Ik zou een occasie 640 altijd boven een a7 verkiezen. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik met geen van beide heb gereden. Al heb ik de laatste tijd al met redelijk wat nieuwere bmw's en 2 nieuwe audi's gereden. Bij een audi stap je in en je krijgt een heel afstandelijk gevoel. Een bmw trek je aan en word je één mee. (Geen audi hater, puur persoonlijke bevindingen).
                                    al bij al zijn ze warschijnlijk wel aan elkaar gewaagd. Het is echter puur persoonlijk en voor mij is de keuze snel gemaakt.
                                    Last edited by ; 08/04/2015, 14:56.

Comment

Zo een 6GC is echt wel habba habba . Voor mij één van de knapste 4deurs wagens van het moment maar voor dat budget heb je ook wel een Ghibli wat de keuze weer moeilijk maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Zo een 6GC is echt wel habba habba . Voor mij één van de knapste 4deurs wagens van het moment maar voor dat budget heb je ook wel een Ghibli wat de keuze weer moeilijk maakt.
                                        +100000

Comment

Working...
                                        X