Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 vs BMW 6 GC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    de e-coupe ?

    Comment


    • #42
      yes. eigenlijk zou men het geen E mogen noemen maar soit
      lets have some more member berries

      Comment


      • #43
        Morgen testrit met de A7 3.0 TDi 272 pk. Zou om 9 uur aan mijn deur worden afgezet... kijk er al naar uit

        Testrit met 6GC zal voor volgende week zijn.

        Ik laat mijn bevindingen wel geworden
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • #44
          Ik denk dat het eerder op looks int. en ext. gaat aankomen . Beiden rijden top.

          Comment


          • #45
            Ik heb een maand geleden voor dezelfde keuze gestaan. A7 tdi 272 pk of de 640d GC ter vervanging van de huidige 630i e64.

            Na testrit met beiden toch de A7 gekozen hoewel ik de bmw beetje mooier vind. De facelift heeft de A7 echter deugd gedaan. Oogt achteraan nu beter.

            Het prijsverschil was te groot, ook op fiscaal vlak.

            Na testritje met de A7 moet ik zeggen dat ik onder de indruk was van de motor en vooral de versnellingsbak. Voelde ondanks minder pk's zeker niet langzamer dan de BMW.

            Nog een paar weken geduld en dan wordt de nieuwe geleverd.
            Last edited by suzuki1200; 17/04/2015, 14:00.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door suzuki1200 Bekijk Berichten
              Ik heb een maand geleden voor dezelfde keuze gestaan. A7 tdi 272 pk of de 640d GC ter vervanging van de huidige 630i e64.

              Na testrit met beiden toch de A7 gekozen hoewel ik de bmw beetje mooier vind. De facelift heeft de A7 echter deugd gedaan. Oogt achteraan nu beter.

              Het prijsverschil was te groot, ook op fiscaal vlak.

              Na testritje met de A7 moet ik zeggen dat ik onder de indruk was van de motor en vooral de versnellingsbak. Voelde ondanks minder pk's zeker niet langzamer dan de BMW.

              Nog een paar weken geduld en dan wordt de nieuwe geleverd.

              congratz!


              Nu wat betreft de versnellingsbak kijkt U natuurlijk door de bril van een 630i E64..

              De huidige ZF8 is echt wel beter dan de bak in de A7, de A7 272pk heeft ook een vrij groot turbogat.
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • #47
                Gisteren een 400'tal km's gereden met de A7, wat mij eigenlijk reuze is bevallen.

                Belangrijke vaststelling is wel dat de A7 niet uitnodigt om te gaan knallen, maar eerder aanzet tot 'rustig' cruisen. Het is wel een wagen die mooi presenteert.

                De versnellingsbak leek minder te zijn dan de ZF8.

                De motor is wel zeer stil, maakt amper geluid, ook bij volle belasting.

                De A7 voelde een stukje minder snel aan dan mijn 330D. In de praktijk (toch even een sprintje gaan doen) werd dit ook bevestigd, maar het verschil is miniem. Aan 100km/u lag ik in de 330D een lengte en half voor op de A7.

                Wil je dezelfde gasrespons dan moet je naar een Bi-turbo gaan in de A7

                De build-quality van de Audi is natuurlijk van een andere orde dan de 3 serie. Toch wel een vrij tot zeer groot verschil.

                De LED lichten zijn stukken beter dan de Xenons in mijn 30D.

                De pinkers hebben een hoog bling-bling gehalte maar zijn wel knap.

                Van het infotainment systeem ben ik niet helemaal overtuigd, maar dat zal wel eerder gewenning zijn.

                Jammer dat het interieur een klein kraakje vertoonde (ik ben hier echt door bezeten) maar voor het overige zeer stille wagen en mooi in elkaar gestoken. Klasse wagen vind ik persoonlijk. Moet imo zeker niet onderdoen voor een Maser Ghibli. Prijs is ook zowat hetzelfde.

                Desondankt de CO2 uitstoot slechts 136 bedraagt voor de A7 stond mijn verbruik op 8.5, daar waar de 330D met zijn 129 gram het houdt op 6,5 liter.

                Vandaag terug in mijn 330D moeten kruipen. Ik dacht dat het als een straf zou aanvoelen maar dat was het eigenlijk niet... Die aandrijflijn is toch wel geweldig en agressief.

                Desalniettemin gaf de A7 mij een goed gevoel en dat zou wel eens de volgende kunnen worden.

                Dinsdag is de 6 nog aan de beurt.
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • #48
                  Over infotainment - absoluut gelijk. Bij de bmw (zelfs m'n huidge) is dat allemaal heel intuïtief en werkt het als een geheel. Bij audi is dat precies een samenraapsel van allerlei afzonderlijke ontwikkelingen (kleur, vorm ...).

                  Qua versnellingsbak niet echt. Ik heb ook een tijdje met een ZF8 gereden en de S-Tronic vond ik toch sneller reageren. Wat vooral opviel was dat de S-Tronic (tov vroegere versie) ook bij cruisen goed functioneerde.

                  Op het vlak van verbruik zat ik ook rond de 8.5 met de A7 (met de BMW op 8., maar vermits ik dat nu enkel kan vergelijken met de 630i en een Q7 valt dat allemaal goed mee :-).

                  Succes met de volgende testrit en de (moeilijke) keuze.
                  Last edited by suzuki1200; 17/04/2015, 18:37.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Gisteren een 400'tal km's gereden met de A7, wat mij eigenlijk reuze is bevallen.

                    Belangrijke vaststelling is wel dat de A7 niet uitnodigt om te gaan knallen, maar eerder aanzet tot 'rustig' cruisen. Het is wel een wagen die mooi presenteert.

                    De versnellingsbak leek minder te zijn dan de ZF8.

                    De motor is wel zeer stil, maakt amper geluid, ook bij volle belasting.

                    De A7 voelde een stukje minder snel aan dan mijn 330D. In de praktijk (toch even een sprintje gaan doen) werd dit ook bevestigd, maar het verschil is miniem. Aan 100km/u lag ik in de 330D een lengte en half voor op de A7.

                    Wil je dezelfde gasrespons dan moet je naar een Bi-turbo gaan in de A7

                    De build-quality van de Audi is natuurlijk van een andere orde dan de 3 serie. Toch wel een vrij tot zeer groot verschil.

                    De LED lichten zijn stukken beter dan de Xenons in mijn 30D.

                    De pinkers hebben een hoog bling-bling gehalte maar zijn wel knap.

                    Van het infotainment systeem ben ik niet helemaal overtuigd, maar dat zal wel eerder gewenning zijn.

                    Jammer dat het interieur een klein kraakje vertoonde (ik ben hier echt door bezeten) maar voor het overige zeer stille wagen en mooi in elkaar gestoken. Klasse wagen vind ik persoonlijk. Moet imo zeker niet onderdoen voor een Maser Ghibli. Prijs is ook zowat hetzelfde.

                    Desondankt de CO2 uitstoot slechts 136 bedraagt voor de A7 stond mijn verbruik op 8.5, daar waar de 330D met zijn 129 gram het houdt op 6,5 liter.

                    Vandaag terug in mijn 330D moeten kruipen. Ik dacht dat het als een straf zou aanvoelen maar dat was het eigenlijk niet... Die aandrijflijn is toch wel geweldig en agressief.

                    Desalniettemin gaf de A7 mij een goed gevoel en dat zou wel eens de volgende kunnen worden.

                    Dinsdag is de 6 nog aan de beurt.
                    Ik blijf het toch vreemd vinden dat je een 330 vergelijkt met een A7. Dat zijn toch twee totaal verschillende voertuigen, alleen al in grote en gewicht.

                    Infotainment is pure gewenning. Ik kon die uit een F11 en een X 5 maar matig appreciëren. Het draaien alleen al was tegen mijn hand en van de overvloedige kleurtje zou zelfs een blinde nog iets kunnen waarnemen. Je kon zelfs geen coordinaten inbrengen.
                    Niet dat het slecht was, verre van want vele malen beter dan dat uit een RRS, Jeep GC of onze ML bvb. Deze laatste mag ik trouwens ook niet vergelijken vermits het geen command-systeem is.
                    Dus pure gewenning. Alles gebeurt via de draaiknop en de vier hoeken er rond of je itouch als je die ook hebt.

                    Succes met de keuze!


                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #50
                      Je kan pas echt vergelijken als je de 6 reeks hebt gereden. Dat is het equivalent van de A7. Niet een snelle 3 reeks.

                      Dat turbogat verbaast me wel.

                      Gelukkig rammelt er zelfs in een A7 iets haha.

                      Comment


                      • #51
                        Audi A7 vs BMW 6 GC

                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

                        Gelukkig rammelt er zelfs in een A7 iets haha.
                        Het is maar hoe je t bekijkt )

                        vandaag ook nog in de Tesla P85D gezeten... Kost = 130k.. Rammelde ook vanalles in! Zo moeilijk zou dat nu toch niet mogen zijn??

                        Wel echt een ziekelijke acceleratie die eerste paar sec... Man man... Wat een geweld. Echt een ervaring op zich. Ik stond perplex 😱
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

                          Dinsdag is de 6 nog aan de beurt.
                          Je zal van uw sokken geblazen worden. Zowel qua interieur als qua rijplezier way another league dan de A7. Motor/versnellingsbak/karakter is nog een stap hoger dan in je 330d. Enkel al de opzwepende sound van de 640d....
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • #53
                            Ergens vind ik wel dat die zf8 2 verzetten teveel heeft.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Je zal van uw sokken geblazen worden. Zowel qua interieur als qua rijplezier way another league dan de A7. Motor/versnellingsbak/karakter is nog een stap hoger dan in je 330d. Enkel al de opzwepende sound van de 640d....

                              Zoals ik al eerder had geschreven is de rijervaring in de bmw idd beter.
                              maar qua afwerking interieur is audi toch de betere hoor.
                              Niet dat bmw slecht is he. Maar in die prijsrange mag toch wel op details letten.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Je zal van uw sokken geblazen worden. Zowel qua interieur als qua rijplezier way another league dan de A7. Motor/versnellingsbak/karakter is nog een stap hoger dan in je 330d. Enkel al de opzwepende sound van de 640d....
                                Ook geen juist vergelijk. Je zou een 640 GC dan al naast A7 BiT moeten zetten.

                                Zelfs mocht je deze twee achter elkaar testen, dan nog zou ik voor de 6 gaan.
                                Waarschijnlijk straf om dit te horen van mij. 😁


                                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Ergens vind ik wel dat die zf8 2 verzetten teveel heeft.
                                  Met andere verhoudingen misschien wel.


                                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Met andere verhoudingen misschien wel.


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Ik vond dat zowat het enige nadeel. Nuja minder co toestanden maar dat spel doet niets anders als schakelen en via de stuur heeft ook geen nut die verhoudingen zijn veel te kort.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Voor mij komt een A7 nog niet aan de hielen van een 6GC. BMW heeft hem echter wel zo duur geprijsd om een soort statement te maken en om zo'n auto enkel maar voor een bepaald publiek toegankelijk te maken. Positionering noemt men zoiets.

                                      Comment


                                      • #59
                                        met zulke positionering zijn ze ook in staat reuzekorting te geven

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Ik vond dat zowat het enige nadeel. Nuja minder co toestanden maar dat spel doet niets anders als schakelen en via de stuur heeft ook geen nut die verhoudingen zijn veel te kort.
                                          Mocht je een tiptronic Ipv zf8 in een 640 leggen ga je ook al beter uitkomen. 😉


                                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X