Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 vs BMW 6 GC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    met zulke positionering zijn ze ook in staat reuzekorting te geven
    Niet geloven voor de gewone man in de straat. Zakelijk en met voorkennis dan wel.


    Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #62
      Van de 6 GC gaat echt veel af ( catalogus) toch iets van een 25k maar zou de offerte eens moeten checken. In elk geval veel meer dan er van de A7 gaat.

      Er is inderdaad een groot verschil tusseb de Bi Turbo en de single turbo bij Audi. Dag en nacht ! Bij BMW veel minder verschil tussen 30d/35d-40d
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Voor mij komt een A7 nog niet aan de hielen van een 6GC. BMW heeft hem echter wel zo duur geprijsd om een soort statement te maken en om zo'n auto enkel maar voor een bepaald publiek toegankelijk te maken. Positionering noemt men zoiets.
        De A7 vind ik wel mooier. Vooral de achterkant heeft Wel iets speciaals.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Van de 6 GC gaat echt veel af ( catalogus) toch iets van een 25k maar zou de offerte eens moeten checken. In elk geval veel meer dan er van de A7 gaat.

          Er is inderdaad een groot verschil tusseb de Bi Turbo en de single turbo bij Audi. Dag en nacht ! Bij BMW veel minder verschil tussen 30d/35d-40d
          Koop jij privé? (mag in pm mocht dit te persoonlijk zijn).

          We kennen ook iemand die ééntje in bestelling heeft en die vertelde me dat ook dat daar een enorme korting op zit. Wel onder voorwaarde van twee bovenstaande vermeldingen.

          Het verschil zal inderdaad groter en beter voelbaar zijn bij een A7.
          In mijn geval is dit al een stuk minder aangezien hij 235kg meer moet verplaatsen. (A6 avant 3.0l vs A6 Allroad Bit).
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #65
            Audi A7 vs BMW 6 GC

            Aankoop op bvba.

            Jij hebt de 313 bi turbo zeker in de a6 allroad?

            Ik zou het waarschijnlijk toch op de 272pk houden omdat die maar 133 CO2 heeft en aanzet tot iets rustiger rijden.

            De bi turbo ligt dan weer goed aan het gas, wat wel leuk is, maar zet dan mss ook weet teveel aan op door te knallen en CO2 is boven de 160.

            Heb jij de matrix lichten genomen ? De LED lichten zijn in elk geval VEEEL beter dan xenons. Viel mij direct op

            Is er een optie in de A7 die ik zeker zou moeten nemen volgens U?
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Aankoop op bvba.

              Jij hebt de 313 bi turbo zeker in de a6 allroad?

              Ik zou het waarschijnlijk toch op de 272pk houden omdat die maar 133 CO2 heeft en aanzet tot iets rustiger rijden.

              De bi turbo ligt dan weer goed aan het gas, wat wel leuk is, maar zet dan mss ook weet teveel aan op door te knallen en CO2 is boven de 160.

              Heb jij de matrix lichten genomen ? De LED lichten zijn in elk geval VEEEL beter dan xenons. Viel mij direct op

              Is er een optie in de A7 die ik zeker zou moeten nemen volgens U?
              Ja, de optie "laten-staan-voor-640d". Al veel goeie reacties gehoord over die optie !
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Aankoop op bvba.

                Jij hebt de 313 bi turbo zeker in de a6 allroad?

                Ik zou het waarschijnlijk toch op de 272pk houden omdat die maar 133 CO2 heeft en aanzet tot iets rustiger rijden.

                De bi turbo ligt dan weer goed aan het gas, wat wel leuk is, maar zet dan mss ook weet teveel aan op door te knallen en CO2 is boven de 160.

                Heb jij de matrix lichten genomen ? De LED lichten zijn in elk geval VEEEL beter dan xenons. Viel mij direct op

                Is er een optie in de A7 die ik zeker zou moeten nemen volgens U?
                Een BiT heeft nu 320 en zit inderdaad nu in men Allroad.

                Het grote voordeel van een BiT is volgens mij de Tiptronic. Deze schakelt toch veel aangenamer dan een S-tronic of een zf8 uit een BMW.

                Wij hebben de gewone Led's genomen, een fameuze verbetering tov xenon, dat kloot.

                Opties is echt heel persoonlijk. Ik neem al jaren steeds dezelfde en het hoogst nodige. CC o.a. wel maar geen dode hoekindicatie bvb. Uiteraard wel de comfortzetels maar deze uit een X5 of 5-reeks blijven ontegensprekelijk de beste op de markt.

                Autorijden moet je toch zelf doen en al die extra hulpmiddelen is aan mij niet besteed.
                Je mag nog een beetje alert blijven!

                Ik heb mijn beste maat ook een 272 pk A6 berline aangeraden want hij had eerst een 211 in gedachten.
                Hiermee ga je echt niets tekort komen want in mijn vorige zat ook al 263 wel met Chili-pepers. 😁


                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #68
                  Ga maar voor de A7, moet toch goedkoper zin in aankoop, ook belangrijk voor uw VAA.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Een BiT heeft nu 320 en zit inderdaad nu in men Allroad.

                    Het grote voordeel van een BiT is volgens mij de Tiptronic. Deze schakelt toch veel aangenamer dan een S-tronic of een zf8 uit een BMW.

                    Wij hebben de gewone Led's genomen, een fameuze verbetering tov xenon, dat klopt.

                    Opties is echt heel persoonlijk. Ik neem al jaren steeds dezelfde en het hoogst nodige. CC o.a. wel maar geen dode hoekindicatie bvb. Uiteraard wel de comfortzetels maar deze uit een X5 of 5-reeks blijven ontegensprekelijk de beste op de markt.

                    Autorijden moet je toch zelf doen en al die extra hulpmiddelen is aan mij niet besteed.
                    Je mag nog een beetje alert blijven!

                    Ik heb mijn beste maat ook een 272 pk A6 berline aangeraden want hij had eerst een 211 in gedachten.
                    Hiermee ga je echt niets tekort komen want in mijn vorige zat ook al 263 wel met Chili-pepers. 😁


                    Sent from somewhere, using Tapatalk.



                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Van de 6 GC gaat echt veel af ( catalogus) toch iets van een 25k maar zou de offerte eens moeten checken. In elk geval veel meer dan er van de A7 gaat.

                      Er is inderdaad een groot verschil tusseb de Bi Turbo en de single turbo bij Audi. Dag en nacht ! Bij BMW veel minder verschil tussen 30d/35d-40d
                      Toen ik 1,5 jaar geleden een offerte liet maken voor een 530D en een 640D GC (op bvba) kreeg ik op de GC wel geen grotere korting dan op de 5-reeks.
                      Het was wel een 640D zonder veel extra's omdat de voornaamste opties (leer, GPS, cruise control, parkeersensoren en dat soort dingen) er al standaard opzaten.

                      En wat bedoelen jullie met voorkennis?
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                        Toen ik 1,5 jaar geleden een offerte liet maken voor een 530D en een 640D GC (op bvba) kreeg ik op de GC wel geen grotere korting dan op de 5-reeks.
                        Het was wel een 640D zonder veel extra's omdat de voornaamste opties (leer, GPS, cruise control, parkeersensoren en dat soort dingen) er al standaard opzaten.

                        En wat bedoelen jullie met voorkennis?
                        Of ze je al kennen bij je dealer door vorige aankopen.


                        Sent from somewhere, using Tapatalk.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #72


                          Ik zal mijn ervaringen later deze week proberen te delen, ben op dit moment vrij druk met mijn afstuderen..

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten


                            Ik zal mijn ervaringen later deze week proberen te delen, ben op dit moment vrij druk met mijn afstuderen..
                            Prachtige wagen, nu nog een shooting break van de 6 serie en de opvolger van onze 530 touring is gekend...

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Een BiT heeft nu 320 en zit inderdaad nu in men Allroad.

                              Het grote voordeel van een BiT is volgens mij de Tiptronic. Deze schakelt toch veel aangenamer dan een S-tronic of een zf8 uit een BMW.



                              Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              ik kan me vergissen. Maar als jij een 8 traps automaat hebt in de allroad is dit ook een zf8.
                              Die zf8 komt er in verschillende verhoudingen. Zelf nu ondervonden met over te gaan op een 3 liter komende van de 4,2.

                              Comment


                              • #75



                                Onze huidige auto is een 535i m-pakket uit oktober 2012 met 90k op de klok. Dit is altijd zo’n moment voor mijn vader om te besluiten, nu te verkopen of nog even door te rijden richting de 120/130k aan kilometers.
                                Er staan enkele auto’s op de shortlist:
                                BMW X4 35i
                                BMW 640i Grancoupe (gebruikt)
                                Porsche Macan (al vorig jaar mee gereden maar belachelijke lage inruilprijs voor onze 5 gekregen)
                                Laten we beginnen met de 640i Grancoupe uit februari 2014 met 20.788 km op de klok.

                                Motor:
                                De motor is een oude bekende aangezien diezelfde motor in onze 535i zit, alleen in de 640i bevat de N55 motor 320 pk (t.o.v 306) en 450nm (t.o.v 400nm). De motor is heerlijk soepel en voelt nog krachtiger aan dan onze 5 (5,4 sec van 0-100 ipv 5,9 sec) daarbij is de motor/uitlaat ook een stuk meer aanwezig wat wij beiden erg leuk vonden. Qua brandstofverbruik zal die iets meer gaan verbruiken door het hogere wagengewicht al zal dit niet enorm veel verschillen ten opzichte van onze huidige.


                                Rijgedrag
                                De gereden auto had als optie adaptive drive, wat een wereld van verschil met onze 5 met sportonderstel. De 6 reed voor ons gevoel zo veel strakker en rustiger, het sportonderstel in de 5 kan soms nare klappen doorgeven in het interieur (misschien te wijten aan de RFT’s). Maar al met al een enorme verbetering ondanks de 20inch velgen die er onder gemonteerd waren. Wel was er af en toe trilling te bespeuren rond snelheden van 70km per uur, of dit de auto of het wegdek was is ons nog onbekend. We hebben dit wel aangegeven bij de verkoper en hij zou de auto bij de koop laten balanceren op een Hunter machine.
                                Daarbij wil ik ook nog melden dat het stuurgevoel een stuk beter is als in onze 5, de auto gaf ons meer feedback en stuurgevoel, misschien is dit te wijten aan het lage zwaartepunt van de auto.


                                Interieur
                                Ondanks dat vele knoppen overeenkomen met de 5 was het voor ons toch een andere beleving. De auto had het nieuwe M-stuur, digitale tellers, nappa dashboard en een zwart interieur (in de 5 Oyster). De kwaliteitsbeleving in de 5 is al erg goed maar de 6 doet daar zeker een schepje boven op, vooral de rondere vormen in het interieur maken het wat minder steriel en zakelijk. Concluderend is het interieur erg hoogwaardig en kan zeker mee komen met zijn concurrenten.


                                Conclusie
                                De 6 GC is in mijn ogen de mooiste BMW van dit moment, tel daarbij op een prachtig interieur, een lekkere sound en een goed rijgedrag en je haalt een topper in huis. Tot slot kregen wij een zeer goede inruilprijs voor onze 5 en zijn de twijfels groot op dit moment om tot de aankoop over te gaan.

                                ik houd jullie op de hoogte
                                Last edited by Steef101; 21/04/2015, 23:45.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten
                                  Wat een beauty!

                                  Comment


                                  • #77
                                    De 6GC is inderdaad een prachtige wagen.. Alleen zo duur he.. Het interieur is wel knapper dan dat van een A7, meer luxueus... Je krijgt dus waar je oor betaalt ?

                                    Vandaag offerte van de A7 nog beetje laten aanpassen en dan wordt er toch wel een mooie korting gegeven ( volgens mij toch) 18500 euro in totaal ( btw in)
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • #78
                                      Jawadde, t'zal wel zijn dat dat een mooie korting is!!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Amai dat is idd zeker de moeite wat is dat 20% ofzo?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten



                                          Onze huidige auto is een 535i m-pakket uit oktober 2012 met 90k op de klok. Dit is altijd zo’n moment voor mijn vader om te besluiten, nu te verkopen of nog even door te rijden richting de 120/130k aan kilometers.
                                          Er staan enkele auto’s op de shortlist:
                                          BMW X4 35i
                                          BMW 640i Grancoupe (gebruikt)
                                          Porsche Macan (al vorig jaar mee gereden maar belachelijke lage inruilprijs voor onze 5 gekregen)
                                          Laten we beginnen met de 640i Grancoupe uit februari 2014 met 20.788 km op de klok.

                                          Motor:
                                          De motor is een oude bekende aangezien diezelfde motor in onze 535i zit, alleen in de 640i bevat de N55 motor 320 pk (t.o.v 306) en 450nm (t.o.v 400nm). De motor is heerlijk soepel en voelt nog krachtiger aan dan onze 5 (5,4 sec van 0-100 ipv 5,9 sec) daarbij is de motor/uitlaat ook een stuk meer aanwezig wat wij beiden erg leuk vonden. Qua brandstofverbruik zal die iets meer gaan verbruiken door het hogere wagengewicht al zal dit niet enorm veel verschillen ten opzichte van onze huidige.


                                          Rijgedrag
                                          De gereden auto had als optie adaptive drive, wat een wereld van verschil met onze 5 met sportonderstel. De 6 reed voor ons gevoel zo veel strakker en rustiger, het sportonderstel in de 5 kan soms nare klappen doorgeven in het interieur (misschien te wijten aan de RFT’s). Maar al met al een enorme verbetering ondanks de 20inch velgen die er onder gemonteerd waren. Wel was er af en toe trilling te bespeuren rond snelheden van 70km per uur, of dit de auto of het wegdek was is ons nog onbekend. We hebben dit wel aangegeven bij de verkoper en hij zou de auto bij de koop laten balanceren op een Hunter machine.
                                          Daarbij wil ik ook nog melden dat het stuurgevoel een stuk beter is als in onze 5, de auto gaf ons meer feedback en stuurgevoel, misschien is dit te wijten aan het lage zwaartepunt van de auto.


                                          Interieur
                                          Ondanks dat vele knoppen overeenkomen met de 5 was het voor ons toch een andere beleving. De auto had het nieuwe M-stuur, digitale tellers, nappa dashboard en een zwart interieur (in de 5 Oyster). De kwaliteitsbeleving in de 5 is al erg goed maar de 6 doet daar zeker een schepje boven op, vooral de rondere vormen in het interieur maken het wat minder steriel en zakelijk. Concluderend is het interieur erg hoogwaardig en kan zeker mee komen met zijn concurrenten.


                                          Conclusie
                                          De 6 GC is in mijn ogen de mooiste BMW van dit moment, tel daarbij op een prachtig interieur, een lekkere sound en een goed rijgedrag en je haalt een topper in huis. Tot slot kregen wij een zeer goede inruilprijs voor onze 5 en zijn de twijfels groot op dit moment om tot de aankoop over te gaan.

                                          ik houd jullie op de hoogte
                                          Is dat tanzanite blue, die kleur?
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X