Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 vs BMW 6 GC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Is dat tanzanite blue, die kleur?
    carbon denk ik...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      ik kan me vergissen. Maar als jij een 8 traps automaat hebt in de allroad is dit ook een zf8.
      Die zf8 komt er in verschillende verhoudingen. Zelf nu ondervonden met over te gaan op een 3 liter komende van de 4,2.
      Jaja dat klopt, ook van ZF en zo zijn er vier varianten, maar is niet dezelfde hé aangezien je zelf schrijft dat die verschillende verhoudingen hebben. Ik heb een tiptronic altijd al beter weten opschakelen dan een S-tronic of een ZF8 van BMW, al van toen ze nog in een A6 2.7 lagen feitelijk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        De 6GC is inderdaad een prachtige wagen.. Alleen zo duur he.. Het interieur is wel knapper dan dat van een A7, meer luxueus... Je krijgt dus waar je oor betaalt ?

        Vandaag offerte van de A7 nog beetje laten aanpassen en dan wordt er toch wel een mooie korting gegeven ( volgens mij toch) 18500 euro in totaal ( btw in)
        Dat is een mooie, want ligt nog net iets hoger dan wat wij hadden bekomen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #84
          Correct Carbon

          Comment


          • #85
            Alleen al voor deze heerlijke opzwepende sound zou ik de 640d al willen.

            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Dat is een mooie, want ligt nog net iets hoger dan wat wij hadden bekomen.
              Mja, korting is misschien niet het juiste woord..

              Pack Prestige : ipv 11.500 euro -> 5000 euro
              Alcantara zetels : ipv 2.305 euro -> 0 euro
              1000 euro korting voor opties
              algemene korting : 6.500 euro (iets van een 9% dacht ik)
              2000 euro extra korting als je de renting bij Audi neemt
              Audi Quintessentially (gebakken lucht vermoed ik) : ipv 1650 -> 0 euro

              Vraagje voor U El Greco (als Audi kenner)

              Comfort stoelen de moeite waard? Adaptieve CC? HUD bij Audi? de verkoper zei me dat de HUD geen multimedia laat zien.. enkel snelheid en navigatie? Matrix of gewoon LED? Audi Connect?
              Last edited by germinal; 23/04/2015, 22:38.
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Mja, korting is misschien niet het juiste woord..

                Pack Prestige : ipv 11.500 euro -> 5000 euro
                Alcantara zetels : ipv 2.305 euro -> 0 euro
                1000 euro korting voor opties
                algemene korting : 6.500 euro (iets van een 9% dacht ik)
                2000 euro extra korting als je de renting bij Audi neemt
                Audi Quintessentially (gebakken lucht vermoed ik) : ipv 1650 -> 0 euro

                Vraagje voor U El Greco (als Audi kenner)

                Comfort stoelen de moeite waard? Adaptieve CC? HUD bij Audi? de verkoper zei me dat de HUD geen multimedia laat zien.. enkel snelheid en navigatie? Matrix of gewoon LED?
                Ik zou zeer zeker comfort stoelen nemen. Bon, wel niet zo goed als deze uit een BMW- 5 reeks en/of X5 maar je zal daar uren in kunnen blijven zitten. We hebben nu wel een elektrische stuurkolom bijgenomen zodat je de zitpositie perfect kan afstellen en in het geheugen blijft zitten.

                Toen we vorig jaar met een Allroad Bit gaan testen zijn was deze uitgerust met adaptieve CC en Hud. Ik heb beiden vrij snel afgezet want dat is echt aan mij niet besteed. Een hud is vooral show, je hebt een prachtige infotainment en tussen je klokken alle nodige en uitgebreide informatie.
                Adaptieve CC is een beetje persoonlijk. Volgens mij uitsluitend nuttig in file-verkeer dan is het wel leuk maar gewoon tijdens het rijden vind ik het een irritante bedoening. Telkens er ééntje invoegt remt je cc af. Bij wijze van spreken rij je gelijk de processie van Echternach, 300 m vooruit, 100 m achteruit.
                Nu ja, er zijn mensen die er bij zweren maar ik moet het echt niet.
                Gewone LED is meer dan voldoende en stukken beter dan Xenon uit mijn vorige modellen. De meerkost voor Matrix vind ik een beetje van't goede te veel.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                  Morgen testrit met de A7 3.0 TDi 272 pk. Zou om 9 uur aan mijn deur worden afgezet... kijk er al naar uit

                  Testrit met 6GC zal voor volgende week zijn.

                  Ik laat mijn bevindingen wel geworden
                  Hoe is de testrit met de 6 GC verlopen of is ie niet doorgegaan ?

                  Comment


                  • #89
                    Niet doorgegaan.. Ga toch liever voor een nieuwe... En een 6GC is toch een 20k extra tov een A7.

                    Als je dan met de 6GC gaat rijden, daar kunnen dan alleen maar vodden van komen

                    Net zoals ik met een 330d had gereden toen ik een 320d had
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • #90
                      Bij mij zelfde redenering geweest. Daarbij nog dat de A7 toch wel beetje praktischer is voor gezin met drie kinderen.

                      Enfin, sowieso veel succes met de verdere keuze. Ik heb gisteren mail gekregen dat hij rond 11 mei in garage aankomt. Hoewel ik de cabrio ga missen, toch goede vooruitzichten


                      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Niet doorgegaan.. Ga toch liever voor een nieuwe... En een 6GC is toch een 20k extra tov een A7.

                      Als je dan met de 6GC gaat rijden, daar kunnen dan alleen maar vodden van komen

                      Net zoals ik met een 330d had gereden toen ik een 320d had

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door suzuki1200 Bekijk Berichten
                        Bij mij zelfde redenering geweest. Daarbij nog dat de A7 toch wel beetje praktischer is voor gezin met drie kinderen.

                        Enfin, sowieso veel succes met de verdere keuze. Ik heb gisteren mail gekregen dat hij rond 11 mei in garage aankomt. Hoewel ik de cabrio ga missen, toch goede vooruitzichten
                        Welke had je nu juist gekozen? Al en topic aangemaakt in "mijn Duitse auto" ?

                        Ik ben nog aan het twijfelen over de opties :

                        momenteel genomen :

                        - Pack Prestige/Pack Lounge/Pack Executive Plus (MMI, achteruitrijcamera, verwarmde zetels, comfort key, APS voor en achter, Alarm, elektrische buitenspiegels, metaalkleur)
                        - Pack Sport Design (maar denk dit nog weg te laten, voegt blijkbaar echt niet zoveel bij en toch 2.000 euro??)
                        - 19 inch Velgen 10 spaaks
                        - Adaptive CC
                        - Active Lane Assist



                        Heeft iemand ervaring met die Active Lane Asssist van Audi? lijkt me wel leuk dat je Uw stuur kan loslaten op de autostrade, maar blijkbaar werkt dat niet als je Uw stuur langer dan een paar seconden zou loslaten? Bij Mercedes kan je het systeem wel om de tuin leiden door een flesje water aan Uw stuur te hangen.... maar goed, das natuurlijk ook niet echt handig??
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Alleen al voor deze heerlijke opzwepende sound zou ik de 640d al willen.

                          Ik het er vandaag nog op gelet toen ik een 640d tegenkwam, klinkt echt goed, het de indruk dat de motor zwaarder klinkt dan een 30d

                          Comment


                          • #93
                            ik wil een 640d GC
                            jammer dat het budget dit niet toelaat hier
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              ik wil een 640d GC
                              jammer dat het budget dit niet toelaat hier
                              Daar staat toch geen MB voor? 😁


                              Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten


                                Heeft iemand ervaring met die Active Lane Asssist van Audi? lijkt me wel leuk dat je Uw stuur kan loslaten op de autostrade, maar blijkbaar werkt dat niet als je Uw stuur langer dan een paar seconden zou loslaten? Bij Mercedes kan je het systeem wel om de tuin leiden door een flesje water aan Uw stuur te hangen.... maar goed, das natuurlijk ook niet echt handig??

                                Ik heb de Active Lane Assist en ACC en vindt ze alletwee redelijk overbodig... Moest ik een nieuwe auto bestellen, zou ik deze niet aanvinken.
                                Je krijgt inderdaad een melding als je gedurende een paar sec je stuur los laat. Maar je kan dit aanpassen in VAGCOM denk ik.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tim19910510 Bekijk Berichten
                                  Ik heb de Active Lane Assist en ACC en vindt ze alletwee redelijk overbodig... Moest ik een nieuwe auto bestellen, zou ik deze niet aanvinken.
                                  Je krijgt inderdaad een melding als je gedurende een paar sec je stuur los laat. Maar je kan dit aanpassen in VAGCOM denk ik.
                                  Kan je me zeggen waarom je et overbodig vindt? Lijkt me zalig om met ACC en active Lane Assist op de autostrade te kunnen rijden en als het ware de krant te lezen?
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Daar staat toch geen MB voor? 


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    de laatste 6 jaar hebben we al steeds een benz en bmw in bezit gehad he :p
                                    dat de BMW service kak is zou ik er voor een auto als de 6GC wel terug bijnemen
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #98
                                      Wij hebben ACC en Active Lane Assist in onze Audi A6. Active Lane Assist is niet echt 'nodig', maar wel handig als je eens net iets minder aan het opletten bent en stuurt zelfs in scherpe bochten dan mooi bij. Je moet het stuur inderdaad wel altijd vasthouden, anders begint de auto lastig te doen. Hadden we eigenlijk eerst niet gekozen, maar het pakket met ACC + Active Lane Assist + Side Assist was maar een paar 100 duurder.

                                      ACC zou ik nooit meer willen missen. Het zorgt voor veel minder stress en maakt lange ritten veel minder vermoeiend.

                                      In het ideale geval zet je de ACC op als je de autostrade oprijdt en moet het maar uit als je er weer af wil. Voor de rest hoef je je gedurende de hele rit geen zorgen maken over vertragen, versnellen, etc, alles wordt gedaan. Je moet er wel mee "leren" rijden. Dus iets vroeger van rijvak veranderen als je wil inhalen omdat het systeem vrij veel afstand wil houden. Op zich geen probleem voor mij (doet je steeds beseffen dat >80% van de chauffeurs veel te dicht op hun voorganger rijdt). Soms kan het wel irritant zijn omdat je automatisch afremt als er iemand tussen komt, maar als de ACC op stand 1 staat (kortste afstand tot voorligger) en je volgt goed dan is er eigenlijk nét te weinig plaats om in te voegen waardoor de meesten zich inhouden (in België althans, Nederland is een ander verhaal). Ook op secundaire wegen is het een zaligheid, zeker als je ergens op een lange baan met max 70km/u terechtkomt zonder inhaalmogelijkheden en je voorganger beslist dat 65 al snel genoeg is. Ik zet de ACC op en kijk wel eens rond dan

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        Kan je me zeggen waarom je et overbodig vindt?
                                        Omdat ik op de autostrade meestal sneller rij en geconcentreerd achter het stuur zit. Als je 1u achter een vrachtwagen wil rijden kan het wel handig zijn.
                                        De ACC anticipeert te laat vind ik. Als je de ACC op 150 zet bv, en er rijd iemand 130 voor je zal die redelijk laat en bruusk remmen ipv geleidelijk uit te "bollen".

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk Berichten
                                          Wij hebben ACC en Active Lane Assist in onze Audi A6. Active Lane Assist is niet echt 'nodig', maar wel handig als je eens net iets minder aan het opletten bent en stuurt zelfs in scherpe bochten dan mooi bij. Je moet het stuur inderdaad wel altijd vasthouden, anders begint de auto lastig te doen. Hadden we eigenlijk eerst niet gekozen, maar het pakket met ACC + Active Lane Assist + Side Assist was maar een paar 100 duurder.

                                          ACC zou ik nooit meer willen missen. Het zorgt voor veel minder stress en maakt lange ritten veel minder vermoeiend.

                                          In het ideale geval zet je de ACC op als je de autostrade oprijdt en moet het maar uit als je er weer af wil. Voor de rest hoef je je gedurende de hele rit geen zorgen maken over vertragen, versnellen, etc, alles wordt gedaan. Je moet er wel mee "leren" rijden. Dus iets vroeger van rijvak veranderen als je wil inhalen omdat het systeem vrij veel afstand wil houden. Op zich geen probleem voor mij (doet je steeds beseffen dat >80% van de chauffeurs veel te dicht op hun voorganger rijdt). Soms kan het wel irritant zijn omdat je automatisch afremt als er iemand tussen komt, maar als de ACC op stand 1 staat (kortste afstand tot voorligger) en je volgt goed dan is er eigenlijk nét te weinig plaats om in te voegen waardoor de meesten zich inhouden (in België althans, Nederland is een ander verhaal). Ook op secundaire wegen is het een zaligheid, zeker als je ergens op een lange baan met max 70km/u terechtkomt zonder inhaalmogelijkheden en je voorganger beslist dat 65 al snel genoeg is. Ik zet de ACC op en kijk wel eens rond dan
                                          Dan is die ACC van audi korter dan van VW, bij mijn golf op de kortste afstand kan er nog een oplegger tussen. Moet niet vertellen hoe het spelleke gaat zeker? Zoals de griek al zei, 300 m vooruit, 100 m achteruit. Ik hou het liever bij een gewone CC of je moet kunnen kiezen tussen ACC en CC. Tijdens drukke autostrade zet ik mijn limiet op 130/135 werkt dan nog het beste...
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X