Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 vs BMW 6 GC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tim19910510 Bekijk Berichten
    Omdat ik op de autostrade meestal sneller rij en geconcentreerd achter het stuur zit. Als je 1u achter een vrachtwagen wil rijden kan het wel handig zijn.
    De ACC anticipeert te laat vind ik. Als je de ACC op 150 zet bv, en er rijd iemand 130 voor je zal die redelijk laat en bruusk remmen ipv geleidelijk uit te "bollen".
    Dan vermoed ik dat ACC voor mij ook niet echt een handig iets zal zijn... Lijkt me inderdaad handig bij een rustige/relaxte rijstijl

PS WDS001 : kan je de active lane assist om de tuin leiden wanneer je een flesje water tussen je stuur steekt? Dit flesje dient dan als 'gewicht' zodat de lane assist denkt dat je handen aan het stuur zijn en dan blijft de lane assist actief? Bij Mercedes gaat (ging) dat in elk geval.

Het probleem met opties (zoals head up display/ ACC / adaptieve ophanging / sper / Audi Connect / Bose sound) is dat ze allemaal geld kosten, allemaal wel leuk zijn, maar eigenlijk niets (?) essentieel is.

In de garage klonk het bose sound systeem niet veel beter dan het standaard? iemand hier ervaring mee?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      PS WDS001 : kan je de active lane assist om de tuin leiden wanneer je een flesje water tussen je stuur steekt? Dit flesje dient dan als 'gewicht' zodat de lane assist denkt dat je handen aan het stuur zijn en dan blijft de lane assist actief? Bij Mercedes gaat (ging) dat in elk geval.
      Waarschijnlijk wel, maar nog niet geprobeerd. ACC is inderdaad beter als je een rustige rijstijl hebt.

Dat sterk afremmen hangt deels af van je instellingen; aantal blokjes afstand en Dynamic vs. Comfort-mode. Of je kan de ACC even uitzetten en zelf laten bollen als het van ver te zien is wat er gaat gebeuren. Ze hebben er overigens wel een uitleg voor: het systeem remt zo laat mogelijk en zo kort mogelijk tegen de voorganger omdat er zo meer ruimte wordt gecreëerd voor het achterop komende verkeer.

Comment

Het probleem met opties (zoals head up display/ ACC / adaptieve ophanging / sper / Audi Connect / Bose sound) is dat ze allemaal geld kosten, allemaal wel leuk zijn, maar eigenlijk niets (?) essentieel is.

In de garage klonk het bose sound systeem niet veel beter dan het standaard? iemand hier ervaring mee?
        Adaptieve ophanging ben ik heel tevreden over. Vooral omdat je deze met VAGCOM nog eens 17mm kunt lager zetten dan de laagste stand.
        Sper = sportdifferentieel? Ik heb nog niet met een A7 zonder gereden, dus kan niet vergelijken. Maar kan niet slecht zijn?
        Audi connect, leuke gadget! Maar volgens mij een beetje overbodig. Als ik het gebruik is het gewoon om een plaats via google te zoeken, wat je eigenlijk sneller met de gsm kan.
        Bose, ik heb de indruk dat samen met de DAB de bas toch iets zwaarder is.
        Head up display heb ik niet, maar zou ik wel graag gehad hebben. Omdat de snelheidswijzer niet lineair is, en daarom de snelheid soms moeilijk af te lezen is. Ik zet de digitale snelheid altijd op .

Succes met het samenstellen van de auto.

Comment

Adaptieve ophanging ben ik heel tevreden over. Vooral omdat je deze met VAGCOM nog eens 17mm kunt lager zetten dan de laagste stand.
          Sper = sportdifferentieel? Ik heb nog niet met een A7 zonder gereden, dus kan niet vergelijken. Maar kan niet slecht zijn?
          Audi connect, leuke gadget! Maar volgens mij een beetje overbodig. Als ik het gebruik is het gewoon om een plaats via google te zoeken, wat je eigenlijk sneller met de gsm kan.
          Bose, ik heb de indruk dat samen met de DAB de bas toch iets zwaarder is.
          Head up display heb ik niet, maar zou ik wel graag gehad hebben. Omdat de snelheidswijzer niet lineair is, en daarom de snelheid soms moeilijk af te lezen is. Ik zet de digitale snelheid altijd op .

Succes met het samenstellen van de auto.
          Zet die adaptieve ophanging de wagen effectief lager?? Bij BMW is dat enkel harder of zachter.

Comment

• De adaptieve pneumatische ophanging doet je auto verlagen en verhogen naargelang de instelling(comfort, dynamic, ...). Je kan hem door middel van een instelling ook gedurende een tijdje hoger zetten als er bijvoorbeeld veel vluchtheuvels zijn. En de zachtheid en hardheid wordt ook zoals je zegt aangepast.

Comment

De adaptieve pneumatische ophanging doet je auto verlagen en verhogen naargelang de instelling(comfort, dynamic, ...). Je kan hem door middel van een instelling ook gedurende een tijdje hoger zetten als er bijvoorbeeld veel vluchtheuvels zijn. En de zachtheid en hardheid wordt ook zoals je zegt aangepast.
              Lekker

Comment

• Ik heb de A7 -272 pk met volgende opties:

- pack prestige/lounge/executive plus/sport
                - standaard s-line velgen
                - valcona lederen zetels
                - audi connect
                - Park assist
                - ACC met pre sense front
                - Elektrische zetels met geheugen
                - achterbank 3 zitplaatsen
                - trekhaak

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Welke had je nu juist gekozen? Al en topic aangemaakt in "mijn Duitse auto" ?

Ik ben nog aan het twijfelen over de opties :

momenteel genomen :

- Pack Prestige/Pack Lounge/Pack Executive Plus (MMI, achteruitrijcamera, verwarmde zetels, comfort key, APS voor en achter, Alarm, elektrische buitenspiegels, metaalkleur)
                - Pack Sport Design (maar denk dit nog weg te laten, voegt blijkbaar echt niet zoveel bij en toch 2.000 euro??)
                - 19 inch Velgen 10 spaaks
                - Adaptive CC
                - Active Lane Assist

Heeft iemand ervaring met die Active Lane Asssist van Audi? lijkt me wel leuk dat je Uw stuur kan loslaten op de autostrade, maar blijkbaar werkt dat niet als je Uw stuur langer dan een paar seconden zou loslaten? Bij Mercedes kan je het systeem wel om de tuin leiden door een flesje water aan Uw stuur te hangen.... maar goed, das natuurlijk ook niet echt handig??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suzuki1200 Bekijk Berichten
                  Ik heb de A7 -272 pk met volgende opties:

- pack prestige/lounge/executive plus/sport
                  - standaard s-line velgen
                  - valcona lederen zetels
                  - audi connect
                  - Park assist
                  - ACC met pre sense front
                  - Elektrische zetels met geheugen
                  - achterbank 3 zitplaatsen
                  - trekhaak
                  Achterbank met 3 zitplaatsen is dat een optie??

Comment

Achterbank met 3 zitplaatsen is dat een optie??
                    ja, 387,20 euro

Comment

• En zonder die optie kan je maar met 2 zitten ? Bizar hoor.. Dringend eens bekijken

Comment

• @suzuki : enkel om fiscale redenen de 272pk versie genomen? Ik zou graag de 320pk nemen maar aan VAA over 5 jaar toch een extra kost van om en bij de 10k en bijna 5k extra meer in aanschaf.. En wie weet wat gaan ze doen met het verder afstraffen van CO2 ?? Nu is de 320pk nog 70% maar binnen een jaar of 2 ?

Comment

• Idd. Vooral fiscale redenen. De fiscale meerprijs door VAA was me iets te hoog. Ze hebben me al eens liggen gehad met de BMW dus nu iets voorzichtiger.

zonder die optie heb je maar twee autogordels en geen hoofdsteun achteraan, dus .. (P. 79 van brochure)

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          @suzuki : enkel om fiscale redenen de 272pk versie genomen? Ik zou graag de 320pk nemen maar aan VAA over 5 jaar toch een extra kost van om en bij de 10k en bijna 5k extra meer in aanschaf.. En wie weet wat gaan ze doen met het verder afstraffen van CO2 ?? Nu is de 320pk nog 70% maar binnen een jaar of 2 ?
                          Last edited by suzuki1200; 27/04/2015, 18:17.

Comment

• Ik vind dat zo iets een kosteloze optie moet zijn, zo triestig.
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Audi A7 vs BMW 6 GC

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Zet die adaptieve ophanging de wagen effectief lager?? Bij BMW is dat enkel harder of zachter.
                              Is dan ook maar een BMW hé. 😁
                              Sorry kon het niet laten. 😉

Oorspronkelijk geplaatst door tim19910510 Bekijk Berichten
                              De adaptieve pneumatische ophanging doet je auto verlagen en verhogen naargelang de instelling(comfort, dynamic, ...). Je kan hem door middel van een instelling ook gedurende een tijdje hoger zetten als er bijvoorbeeld veel vluchtheuvels zijn. En de zachtheid en hardheid wordt ook zoals je zegt aangepast.
                              Hoeveel diverse hoogtes heb jij feitelijk?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Last edited by Metaxa; 27/04/2015, 18:41.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mmm Uw handtekening ergens onderzetten is soms toch moeilijk he.

Nu liggen alle keuzes nog open en als ik teken zit ik vast voor 3-4 jaar nog paar uur om na te denken. Om middernacht vervalt de "lente-actie"/ verlengde salon-condities.. bij Audi ( pack prestige aan minder dan de helft van de prijs) maar ik vermoed dat ze morgen of een van de weken wel een of andere actie zullen opstarten zeker? Weet iemand hoe die acties normaal verlopen van Audi?

Comment

Mmm Uw handtekening ergens onderzetten is soms toch moeilijk he.

Nu liggen alle keuzes nog open en als ik teken zit ik vast voor 3-4 jaar nog paar uur om na te denken. Om middernacht vervalt de "lente-actie"/ verlengde salon-condities.. bij Audi ( pack prestige aan minder dan de helft van de prijs) maar ik vermoed dat ze morgen of een van de weken wel een of andere actie zullen opstarten zeker? Weet iemand hoe die acties normaal verlopen van Audi?
                                  Tuurlijk, er zijn héél het jaar door acties. Andere benaming en klaar. Laat u daar zeker niet aan vangen.
                                  -

Comment

• Tis maar voor 3/4 j... Meeste mensen doen meer dan 7j met één auto...
                                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Als je dan toch niet voor de 6GC gaat, dan zou ik de Audi met 272pk nemen. Deze is meer dan snel genoeg, en kost heel wat minder aan VAA.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Als je dan toch niet voor de 6GC gaat, dan zou ik de Audi met 272pk nemen. Deze is meer dan snel genoeg, en kost heel wat minder aan VAA.
                                        Ja weet het wel... Alleen is 300pk toch zo een mooi getal voor aan de toog )

Comment

Ja weet het wel... Alleen is 300pk toch zo een mooi getal voor aan de toog )
                                          Dan koopt ge beter mijn '72 Nova voor helft van de prijs, dan kan je zeggen dat je er 430 hebt
                                          De rest heb je dan nog voor de benzine
                                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                          X