Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Ibiza 1.2 of 1.4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Seat Ibiza 1.2 of 1.4?

    Ik twijfel tussen een seat ibiza diesel 1.2 of 1.4...

    Ik geraak er maar niet uit.

    Iemand die raad weet?

    Bedankt!
    10
    1.2
    20,00%
    2
    1.4
    80,00%
    8

  • #2
    Simpel, er is geen 1.4 diesel voor de Ibiza?

    Comment


    • #3
      Ik zou zoeizo voor de 1.4 gaan, pompverstuiver, zeer zuinig en zeer betrouwbaar, wij hebben er 2 gehad en hebben er motorisch nooit iets aan gehad! mijn zus heeft een Ibiza 1.2 diesel, die is tot hiertoe ook betrouwbaar maar traag
      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

      Comment


      • #4
        Er is wel een diesel 1.4 hoor. Is wat zoeken maar is het zijn meerkost waard?

        En traag of storend traag? En hoe functioneert de 1.2 op de snelweg?

        Comment


        • #5
          Bij de nieuwe ibiza is er enkel de keuze tss een 1.2 en 1.6 diesel. Ik neem aan dat het over een 2dehandse wagen gaat?

          Ooit gereden met een Polo met die 1.2tdi en dat was de minst aangename diesel waarmee ik ooit gereden heb. Ik zou dan ook de 1.4 kiezen.

          Comment


          • #6
            Zou je niet voor een Benzine gaan . Meer als 6liter gaat dat niet verbruiken bij normale rijstijl.

            Comment


            • #7
              Inderdaad 2dehands.

              Ik twijfel ook wat tussen benzine en diesel. Weet het echt niet. Ik wil minder verbruiken en doe zo'n 17000 km op jaarbasis. Soms ver, soms niet.. Iemand tips? Suggesties?

              Donderdag test ik een 1.2 diesel.

              Comment


              • #8
                Als je die 1.2 of 1.4 verkeerd behandelt, heb je een evenhoog verbruik als dat je met een zuinige benzine rijdt. Anders is -5L wel mogelijk. Los hiervan zeg ik de 1.4tdi... ik dacht dat deze afhankelijk van de versie, geen dpf heeft... maar ik kan verkeerd zijn!

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                  Als je die 1.2 of 1.4 verkeerd behandelt, heb je een evenhoog verbruik als dat je met een zuinige benzine rijdt. Anders is -5L wel mogelijk. Los hiervan zeg ik de 1.4tdi... ik dacht dat deze afhankelijk van de versie, geen dpf heeft... maar ik kan verkeerd zijn!
                  Ik dacht dat de 75 pk er geen had.
                  Dan heb je nog de 70 (hiervan dacht ik dat hij ook geen dpf had) en de 80 pk (ecomotive) heeft er zeker ene.

                  Wij hebben ne 75pk en een 80 pk gehad, en dat waren vinnige en zuinige bakskes, -5 liter is zeker mogelijk, als je de voorgeschreven banden erop legt, niet met 18 'ers erop
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door becnivphotography Bekijk Berichten
                    Inderdaad 2dehands.

                    Ik twijfel ook wat tussen benzine en diesel. Weet het echt niet. Ik wil minder verbruiken en doe zo'n 17000 km op jaarbasis. Soms ver, soms niet.. Iemand tips? Suggesties?

                    Donderdag test ik een 1.2 diesel.
                    Gewoon voor een diesel gaan. Zal altijd minder verbruiken als een benzine. Als ge regelmatig lange afstanden doet is dat helemaal geen probleem dan brandt die zichzelf overal wel schoon. Al zou k wel wegblijven van ene met dpf, daar kunt ge redelijk veel kosten aan krijgen als ge vaak korte ritten doet. Ge moet denken dat een dpf (hangt er natuurlijk vanaf) na ongeveer 1000km moet regenereren, en daarvoor moet uwe motor echt goed warm staan. Kan dat niet dan gaat die verstopt geraken en gaat het geld kosten, redelijk veel geld zelf.

                    Wat is uw budget ongeveer? Anders zou k toch zeker voor een 1.6tdi zoeken, die zijn toch echt wat vlotter dan zo een 1.2 of 1.4...

                    Comment


                    • #11
                      dat gezever over die dpf...ik denk dat het halve forum ondertussen aan de dpf zit

                      benieuwd hoeveel er al een nieuwe hebben moeten laten steken eigenlijk ?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Zou je niet voor een Benzine gaan . Meer als 6liter gaat dat niet verbruiken bij normale rijstijl.
                        Heb een Ibiza 1.4 naft gehad. Ging nooit onder de 10ltr.

                        Met veel moeite was 7,5 haalbaar.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          dat gezever over die dpf...ik denk dat het halve forum ondertussen aan de dpf zit

                          benieuwd hoeveel er al een nieuwe hebben moeten laten steken eigenlijk ?
                          Mijn thuisverpleging met haar hyundai suvke. Op 85000km egr, nu op 105 roetfilter.
                          En bij opel hoor ik ook veel problemen, die fiat diesel gebruiken... dus kan de lijn hier ook naar worden doorgetrokken?
                          Roetfilter is goed voor 150-200k bij juist gebruik. Dus een wagen met 100k die niet juist gebruikt is, kan al snel een probleem ontwikkelen. Daarom die bedachtzaamheid.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Heb een Ibiza 1.4 naft gehad. Ging nooit onder de 10ltr.

                            Met veel moeite was 7,5 haalbaar.
                            Die vag-1400 staat er voor bekend een zuiper te zijn. Mijn maat zijn civic 1400 komt met 2 verschillende chauffeurs toe met zo een 7liter. Het vag1200tje doet het in ons schoolfamilie ook met een 7l.

                            Comment


                            • #15
                              Nooit maar dan ook nooit komt hier die 1.2 TDI nog binnen. Die motor heeft geen enkel bestaansrecht. Maakt lawaai, draait als een koffiemolen, ratelt 's morgens de halve straat wakker, gaat geen bal vooruit, verbruikt bij normale rijstijl 6,5 liter. Je ziet het verbruik al stijgen bij tegenwind. Ik schreef het al meermaals, dit is de slechtste motor die ik ooit gereden heb en ik heb er al veeeeeel gereden zulle.
                              En betrouwbaar... ga even op het seatforum snuisteren en kijk eens wat die gasten allemaal meemaken. Van de dpf heb ik geen klachten gelezen, meest voorkomende was de egr. Geef mij maar de goedkoopste Dacia dan. Of een FSO mocht die nog bestaan. Zoals hierboven gezegd, koop een 1,6 TDI in zo'n Ibiza.

                              Comment


                              • #16
                                1.6tdi is idd zoveel meer moter, maar die hebben ook veel problemen met de egr klep.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                Comment


                                • #17
                                  Problemen met de erg klep zijn makkelijk te voorkomen. Plaatje voor schroeven en/of via software wegschrijven. Bye bye egr problemen

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    dat gezever over die dpf...ik denk dat het halve forum ondertussen aan de dpf zit

                                    benieuwd hoeveel er al een nieuwe hebben moeten laten steken eigenlijk ?
                                    Ben ook benieuwd hoeveel mensen met een dpf enkel korte ritten doen met hun auto. tis toch logisch als die nooit kan schoonbranden dat die verstopt gaat zitten en foutmelding geeft. Tis dan niet da je direct ne nieuwe dpf moet steken, maar eens er een foutmelding is moet hij wel handmatig worden proper gemaakt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nee, als ge een foutmelding krijgt moet je een grotere rit gaan doen. Het is niet zo dat je zonder dat je het weet plots met een verstopt roetfilter zit die handmatig geregenereerd moet worden. Je krijgt eerst een verwittiging.
                                      Vraag me af waarom die vijfde injecteur niet algemeen toegepast wordt. Onze scenic rijdt altijd rond de kerktoren en heeft nog nooit een kik gegeven.
                                      Die egr blijven bij veel merken een groter probleem. Onbegrijpelijk want het systeem bestaat al van de jaren 60. Een Chevrolet had bvb een door een riem aangedreven recuperatie van de uitlaatgassen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        En? Al wat beslist?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X