Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zou zoeizo voor de 1.4 gaan, pompverstuiver, zeer zuinig en zeer betrouwbaar, wij hebben er 2 gehad en hebben er motorisch nooit iets aan gehad! mijn zus heeft een Ibiza 1.2 diesel, die is tot hiertoe ook betrouwbaar maar traag
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Ik twijfel ook wat tussen benzine en diesel. Weet het echt niet. Ik wil minder verbruiken en doe zo'n 17000 km op jaarbasis. Soms ver, soms niet.. Iemand tips? Suggesties?
Als je die 1.2 of 1.4 verkeerd behandelt, heb je een evenhoog verbruik als dat je met een zuinige benzine rijdt. Anders is -5L wel mogelijk. Los hiervan zeg ik de 1.4tdi... ik dacht dat deze afhankelijk van de versie, geen dpf heeft... maar ik kan verkeerd zijn!
Als je die 1.2 of 1.4 verkeerd behandelt, heb je een evenhoog verbruik als dat je met een zuinige benzine rijdt. Anders is -5L wel mogelijk. Los hiervan zeg ik de 1.4tdi... ik dacht dat deze afhankelijk van de versie, geen dpf heeft... maar ik kan verkeerd zijn!
Ik dacht dat de 75 pk er geen had.
Dan heb je nog de 70 (hiervan dacht ik dat hij ook geen dpf had) en de 80 pk (ecomotive) heeft er zeker ene.
Wij hebben ne 75pk en een 80 pk gehad, en dat waren vinnige en zuinige bakskes, -5 liter is zeker mogelijk, als je de voorgeschreven banden erop legt, niet met 18 'ers erop
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Ik twijfel ook wat tussen benzine en diesel. Weet het echt niet. Ik wil minder verbruiken en doe zo'n 17000 km op jaarbasis. Soms ver, soms niet.. Iemand tips? Suggesties?
Donderdag test ik een 1.2 diesel.
Gewoon voor een diesel gaan. Zal altijd minder verbruiken als een benzine. Als ge regelmatig lange afstanden doet is dat helemaal geen probleem dan brandt die zichzelf overal wel schoon. Al zou k wel wegblijven van ene met dpf, daar kunt ge redelijk veel kosten aan krijgen als ge vaak korte ritten doet. Ge moet denken dat een dpf (hangt er natuurlijk vanaf) na ongeveer 1000km moet regenereren, en daarvoor moet uwe motor echt goed warm staan. Kan dat niet dan gaat die verstopt geraken en gaat het geld kosten, redelijk veel geld zelf.
Wat is uw budget ongeveer? Anders zou k toch zeker voor een 1.6tdi zoeken, die zijn toch echt wat vlotter dan zo een 1.2 of 1.4...
dat gezever over die dpf...ik denk dat het halve forum ondertussen aan de dpf zit
benieuwd hoeveel er al een nieuwe hebben moeten laten steken eigenlijk ?
Mijn thuisverpleging met haar hyundai suvke. Op 85000km egr, nu op 105 roetfilter.
En bij opel hoor ik ook veel problemen, die fiat diesel gebruiken... dus kan de lijn hier ook naar worden doorgetrokken?
Roetfilter is goed voor 150-200k bij juist gebruik. Dus een wagen met 100k die niet juist gebruikt is, kan al snel een probleem ontwikkelen. Daarom die bedachtzaamheid.
Heb een Ibiza 1.4 naft gehad. Ging nooit onder de 10ltr.
Met veel moeite was 7,5 haalbaar.
Die vag-1400 staat er voor bekend een zuiper te zijn. Mijn maat zijn civic 1400 komt met 2 verschillende chauffeurs toe met zo een 7liter. Het vag1200tje doet het in ons schoolfamilie ook met een 7l.
Nooit maar dan ook nooit komt hier die 1.2 TDI nog binnen. Die motor heeft geen enkel bestaansrecht. Maakt lawaai, draait als een koffiemolen, ratelt 's morgens de halve straat wakker, gaat geen bal vooruit, verbruikt bij normale rijstijl 6,5 liter. Je ziet het verbruik al stijgen bij tegenwind. Ik schreef het al meermaals, dit is de slechtste motor die ik ooit gereden heb en ik heb er al veeeeeel gereden zulle.
En betrouwbaar... ga even op het seatforum snuisteren en kijk eens wat die gasten allemaal meemaken. Van de dpf heb ik geen klachten gelezen, meest voorkomende was de egr. Geef mij maar de goedkoopste Dacia dan. Of een FSO mocht die nog bestaan. Zoals hierboven gezegd, koop een 1,6 TDI in zo'n Ibiza.
dat gezever over die dpf...ik denk dat het halve forum ondertussen aan de dpf zit
benieuwd hoeveel er al een nieuwe hebben moeten laten steken eigenlijk ?
Ben ook benieuwd hoeveel mensen met een dpf enkel korte ritten doen met hun auto. tis toch logisch als die nooit kan schoonbranden dat die verstopt gaat zitten en foutmelding geeft. Tis dan niet da je direct ne nieuwe dpf moet steken, maar eens er een foutmelding is moet hij wel handmatig worden proper gemaakt.
Nee, als ge een foutmelding krijgt moet je een grotere rit gaan doen. Het is niet zo dat je zonder dat je het weet plots met een verstopt roetfilter zit die handmatig geregenereerd moet worden. Je krijgt eerst een verwittiging.
Vraag me af waarom die vijfde injecteur niet algemeen toegepast wordt. Onze scenic rijdt altijd rond de kerktoren en heeft nog nooit een kik gegeven.
Die egr blijven bij veel merken een groter probleem. Onbegrijpelijk want het systeem bestaat al van de jaren 60. Een Chevrolet had bvb een door een riem aangedreven recuperatie van de uitlaatgassen.
Comment