Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Ibiza 1.2 of 1.4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    1.6tdi is idd zoveel meer moter, maar die hebben ook veel problemen met de egr klep.
    Zou het intussen verbeterd zijn ?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
      Zou het intussen verbeterd zijn ?
      Denk het wel dat de 1600'tjes uit de facelifts wel beter zijn.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

      Comment


      • #23
        Ik rijd al enkele weken met een 1.4 diesel.
        Gekocht bij een erkend dealer.
        125 000 km, 6j oud en 5800 euro betaald.

        In die prijs zit een jaar garantie, er is een groot onderhoud gebeurd waar de dieselfilter is vervangen en elke vloeistof werd vervangen.
        Ook een nieuwe zetelhoes en een nieuwe hoedenplank.

        Ik rijd zuiniger dan ooit, tussen de 5 à 5,3 liter.

        Comment


        • #24
          Hier in een Polo ook een verbruik van 5.1 tot 5.6.

          Goede keuze, laag verbruik en betrouwbare motor.

          Is distributie vervangen?
          Bij de Polo was er discussie, 120k of 150k volgens verschillende vag-dealers.
          Heb 'm laten vervangen bij 112k, voor alle veiligheid.

          Comment


          • #25
            120k voor de 1.4tdi.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

            1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

            2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

            2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

            Comment


            • #26
              Oef

              Comment


              • #27
                Zoek een 2.0TDI

                Comment


                • #28
                  Iemand enig idee hoeveel km zo'n ibiza aankan?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door becnivphotography Bekijk Berichten
                    Iemand enig idee hoeveel km zo'n ibiza aankan?
                    Wanneer correct onderhouden, gaat zon wagen vlot richting de 300.000 km
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                    Comment


                    • #30
                      Mijn dochter heeft net de 160K me haar 1.4 tdi aangetikt, en nog niets abnormaals mee voor gehad.
                      Is ook superzuinig.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Mijn dochter heeft net de 160K me haar 1.4 tdi aangetikt, en nog niets abnormaals mee voor gehad.
                        Is ook superzuinig.
                        Dat is toch al een geruststelling. Ik zit nu op 131k.

                        Comment


                        • #32
                          Hier nu 142 dkm zonder problemen.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Heb een Ibiza 1.4 naft gehad. Ging nooit onder de 10ltr.

                            Met veel moeite was 7,5 haalbaar.
                            Ja maar dat was met een formule1 piloot achter het stuur hé



                            Comment


                            • #34
                              Oeps, thread is al wat ouder precies

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Nooit maar dan ook nooit komt hier die 1.2 TDI nog binnen. Die motor heeft geen enkel bestaansrecht. Maakt lawaai, draait als een koffiemolen, ratelt 's morgens de halve straat wakker, gaat geen bal vooruit, verbruikt bij normale rijstijl 6,5 liter. Je ziet het verbruik al stijgen bij tegenwind. Ik schreef het al meermaals, dit is de slechtste motor die ik ooit gereden heb en ik heb er al veeeeeel gereden zulle.
                                En betrouwbaar... ga even op het seatforum snuisteren en kijk eens wat die gasten allemaal meemaken. Van de dpf heb ik geen klachten gelezen, meest voorkomende was de egr. Geef mij maar de goedkoopste Dacia dan. Of een FSO mocht die nog bestaan. Zoals hierboven gezegd, koop een 1,6 TDI in zo'n Ibiza.
                                Toch ook nog even reageren. Ik rijd al vijf jaar met een Skoda Fabia 1.2 TDI, ondertussen 82000 km. Een probleem gehad: koppeling is kapot gegaan enkele duizend kilometer geleden. Dat ga je dus ook hebben op die Ibiza want het is een productiefout. Verder vrij tevreden van: verbruik van 4,7 gemiddeld. Hij is "vrij lawaaierig", dat is waar, maar goed, ofwel kan je daarmee leven ofwel niet, het hangt ervan af waar je limiet ligt en wat je belangrijk vindt (Bij mij is het "spaarvarken"-effect belangrijk weinig belasting, verzekering, onderhoud, verbruik). Ik heb ook nog testgereden met de oude 1.4 met pompverstuivers en dan moet ik zeggen dat de 1.2 TDI een stuk stiller is.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                  Hier in een Polo ook een verbruik van 5.1 tot 5.6.

                                  Goede keuze, laag verbruik en betrouwbare motor.

                                  Is distributie vervangen?
                                  Bij de Polo was er discussie, 120k of 150k volgens verschillende vag-dealers.
                                  Heb 'm laten vervangen bij 112k, voor alle veiligheid.
                                  Volgens mijn dealer op 150k, helaas zei hij dat die al vervangen was toen ik de auto kocht.. Beetje in't zak gezet vrees ik op dat vlak..

                                  Comment

                                  Working...
                                  X